Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 18
    Guest avatar
    Bea Gæst

Standard TERM-modellen og pressefrihed

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Hvorom alt er - ved jeg, at man gjorde adskillige forsøg på at fange mediernes interesse for TERM-modellen startende med (daværende) Lægens Bord med denne berømte, "hotte" Peter Qvortrup Geisling ved røret.... mig bekendt har han end ikke værdiget et svar på forespørgsel til de mennesker, der har prøvet at råbe ham op vedr. TERM-modellen. Samme resultat med kontakt til flere aviser, så vidt jeg ved. Alle skriver hellere om Paris Hilton eller hvad Frederik har fået sig af hobbys.... TERM-problemet derimod er der tys tys om, med en så påfaldende tavshed at det runger for ens ører. Forståeligt nok hvis landet hed Costa Dinamarca....

Lignende effekt havde tilsvarende henvendelser - denne gang vedr. ulovligheder kommunerne begår via anvendelsen af lægekonsulenter til at gøre så mange syge som muligt - raske - på papiret.... Man har opfundet begrebet "papirlæger" dvs. læger, der arbejder uden at være underlagt Lægeløfte og hvor Lægeforeningen helt konkret i 1998 underskrev Fælleserklæringen sammen med Socialministeriet hvor essensen var, at oprette "ansvarsfrie læger" til brug for kommunerne.... hvor at læger der i det offentlige – altså i kommunerne – behandler borgernes/klienternes indhentede faktuelle journaloplysninger ud fra en beslutning om, at lægen ikke må have set patienten. Når lægekonsulenten ikke har set patienten i hvis sag han som læge handler, kan han ikke drages til ansvar for begåede fejl... he, he... hvis DETTE heller ikke kunne påkalde sig pressens bevågenhed - tror jeg overhovedet på den frie presse mere....

For når pressen først "ikke gider" (uanset årsagen) - væk er både retssikkerhed og det demokratiske grundlag idet vælgere holdes i uvidenhed i, hvad der reelt foregår der, hvor vi har valgt folk til i sin tid - og ligeledes er der ingen fare for, at næste gang sætter vi vores kryds anderledes....

http://www.overgangsalderen.net/foru...ad.php?t=10462
    Der findes megen "råddenskab" i lægernes verden, det er jeg ikke i tvivl om, men at der ikke findes mennesker som har mod til eller forstår sig på at fremlægge en sag i pressen det vil jeg helst ikke tro på...................

Ja, eg har altså tænkt meget over det med pressefrihed og mangel på gode journalister.

Jeg tror at der er nogen der vil tage sig af det, hvis en privatperson kommer og fortæller om term og kan bevise at han/hun er Term patient. Jeg kan altså ikke huske hvad programmet hedder ( måske Basta), men der har været personsager oppe og vende, hvilket også har hjulpet. Nu vil jeg prøve at se om jeg kan pejle mig ind på nogle sager og finde frem til navnet på udsendelsen.

Hvis alle der kender til fænomenet putter sig og ikke står frem, bliver der aldrig gjort noget ved sagen og der vil blive flere og flere term patienter. Det er fint at skrive om det på nettet, men det er også nødvendigt at få sagen fremført for åben skærm. Jo flere der kender til fænomenet jo bedre.

Det kan godt være at de mennesker der virkelig kan gøre noget ved problemet færdes på nettet, men der findes altså mennesker der sidder i lort til halsen (eks. Term patienter), som ikke går på nettet og læser. Det er måske iblandt disse mennesker der sidder en person som får lyst til at gå til pressen.

Pressen kan også være så ulødigt et blad som ekstra bladet, men hvis dette skal frem i lyset kan det også være på den måde. Måske skal det være en person som bare bliver stiktosset og ikke tænker så meget over at tale i pæne vendinger. Til tider er det disse mennesker, der bliver hørt, eller tager jeg helt fejl?

Hvis pressen er under censur, kan jeg heller ikke helt forstå hvorfor der kommer så mange negative personsager med hensyn til vores politikere. Så skulle den slags jo sorteres fra.

Det undrer mig ikke at Peter Qvotrup ikke vil svare på spørgsmålet om Term. Han vil vist ikke stå for åben skærm og tale nedsættende om nogen af hans kollegaer. Han er nok i en position hvor det vil gå for meget ud over ham selv, hvis han går med i den slags diskussioner. Jeg mener, at han nok ikke gider save den gren over han selv sidder på. Jeg mener ikke det er ok, men det er måske sådan det er? Der er så noget jeg ikke forstår, for det er som om læger er en slags guder, som ingen tør sige imod. Jeg forstår det ikke helt, for der er da altså journalister som går helt ind til benet og jeg ville ønske at der findes en enkel person som tør at stå frem og fortælle om sin sag.

Jeg kan altså ikke få mig selv til at tro er der ikke findes dygtige velmenende journalister og og at pressen er under censur. Måske er det fortrængning fra min side, men hvis det hele er så korrupt er det ikke til at holde ud og tænke på.

Hvad siger i andre om disse tanker.

Bea

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    53

Standard Re: TERM-modellen og pressefrihed

Bea jeg ville ønske at du havde ret, og at pressen ikke var bange for at tage sådanne sager eller at de ikke var underlagt censur...

Hvad der er galt med den danske presse skal jeg lade være usagt, men engang imellem virker det altså på mig som om de er bange for at arbejde...

Jeg ved i hvertfald at vi fra K10`s side har serveret nogle historier for dem på et sølvfad og nogen gange er det såmænd sket at det har fattet interesse ....

Lige indtil den dag hvor en journalist skal have et møde med redaktøren, så kommer svaret prompte..

nej tak vi er ikke intresseret i den slags sager...

og det uanset hvor veldokumenteret sagerne er....

Hvis det samme sker med folk der er underlagt Term-modellen ja så kommer der ikke noget ud til befolkningen om Term modellen ..

Men hvem er det der bestemmer hvad der er af interesse for befolkningen , jeg har endnu ikke mødt en enste der syntes det var uvæsentligt det man kan fortælle om term eller om de historier der optræder på K10.

Men jeg har mødt mange mennesker der siger , nej det kan ikke passe og hvis det passer hvorfor i alverden går i så ikke til pressen ....

JAMEN HALLO vi bestiller ikke andet ...

men pressen har ikke interesse i det, den smule jeg har hørt om term i tv , det har været i form af at glorificere det , og kalde det den nye måde at få folk igennem systemet og hurtigt tilbage på arbejdsmarkedet ...

Jeg har prøvet at læse og undersøge ting omkring term modellen men kors jeg må indrømme at jeg bliver deprimeret af det ...

Nu har jeg ikke lige oplevet term på egen krop (det vil sige jeg tror sq lige jeg har mødt den første af slagsen . sikke en idiot ) nå men jeg ved at jeg og mange andre har serveret person sager med alle oplysninger lige til at gå til og med mennesker der ikke har det fjerneste mod at stå frem og fortælle til pressen og alligevel nej...

så ve mig om ikke også nogle tem patienter eller pårørende til dem ikke også skulle have gjort det... men hvad for en presse det er vi har i danmark det ved jeg ikke...

for de er ikke interesseret i hvad befolkningen gennemgår, men langt mere om den eller den gider at lære dansk og hvem der gifter sig med hvem og hvilke hund der nu er kørt over...

Det virker mest af alt som om vi har en politisk købt presse....

Hmm det er vist så lige der jeg er nået til i min tanke strøm

Guest avatar
    Bea Gæst

Det er deprimerende læsning Hejdien. Jeg konkluderer af det du skriver, at enten er pressen ikke interesseret i almindelige menneske - skæbner eller også er den undelagt en censur.
    Vil det sige at i på K 10 har erfaret at alt, der har med læger - lægekonsulenter at gøre, vil pressen ikke skrive om?
    Eller er der også mennesker på K 10 der har prøvet at sætte pressen på en sag, hvor der ikke er læger involveret?
    Må indrømme at jeg har mistanke om at pressen holder hånden over lægerne.

Py - ha hvor er det deprimerende, hvis dette er tilfældet. Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om pressen er underlagt censur og om det er en politisk cencur. Kan altså ikke få ind i mit hoved, at der ikke er nogle der er nogle kompetente personer, der er interesserede i hvordan det hænger sammen.

Jeg tænker, at hver gang der ansættes en avisredaktør, skal han godkendes ( politisk). Det hænger ikke sammen.

Så tænker ,at der er for få mennesker, der vil bruge deres tid på at læse om almindelige borgere. Det bliver værre og værre jo mere jeg tænker. Det ender jo med at jeg kommer til den konklusion at vi er lige glade med hianden ( Vi er jo også i mindretal, os der er på overførselsindkomster eller i fleksjob). Hmm og det hænger jo fint sammen med, at vi bliver ved med at have en borgerlig regering. Sådanne historier sælger ikke og så gider ingen beskæftige sig med dem. Jeg bliver mere og mere svedig, for jeg er en af den slags " dumme" mennesker der stadig tror på det gode i folk.

Det kunne være rart hvis der var en, der gad lave en videnskabelig dokumenteret afhandling om lige netop det her fænomen.

Lige PT er pressen fremme med en sag, hvor en patienforsikring ikke vil udbetale forsikringssummen for borgeren er død. Flere forsikringer får en masse " hug " i medierne. Dem vil pressen godt beskæftige sig med. Gad vide hvorfor det er mere spændende end Term og Lægekonsulenter?

Jeg kunne blive ved, men jeg stopper nu. Det her vil jeg tænke nærmere over, men hvis der skal gøre noget ved det, kræver det andet end bare at tænke.

Bea

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    53

Bea om de er underlagt censur selv censur eller hvad det nu måtte være, skal jeg være usagt da det jo ikke er noget jeg kan bevise...

Men jeg syntes at det er underligt at vi ikke kan råbe dem op angående term og lægekonsulenter, samt retssikkerhedsloven som beviseligt overtrædes den ene gang efter den anden her til lands, og det med helt klare og konkrete beviser....

Jeg ved ikke om jeg er blevet K10 skadet (jeg har så lidt tiltro til det gode i systemet tilbage ) men det kan da godt være at det er pga K10 hver gang jeg er der må jeg sidde og sige til mig selv , jamen det gælder jo ikke alle mennesker her til lands nogen kommer smertefrit igennem systemet men dem kan jeg nok ikke læse om på K10

Men samtidig sidder jeg også og tænker på de historier vi har afleveret fikst og klart til både politikkere og medier , og det er både sager hvor menneskers retssikkerhed bliver krænket, det er lægekonsulenter og det er almindelige læger . men der er ingen interesse i de historier ...

Jeg må indrømme at jeg engang i mellem sidder og tænker at både politikkere og presse er skide ligeglade med både os og dem som os, er du ikke længere en god og produktiv borger og helst en med mange penge så er du ikke så vigtig

Deprimerende tankegang ikke ?

Jeg prøver også nogen gange at komme ud af den og jeg har fundet ud af at jeg i perioder bliver nød til at holde mig helt ude af K10 for ellers går det galt for mig selv (nu ved jeg hvorfor at min mor altid har sagt at jeg ville blive en elendig sagsbehandler når andre foreslog at det var den vej jeg skulle gå ).

Vi har nogen gange oplevet at der er kommet journalister ind på K10 og søger folk uden penge med børn , som kan være med i en udsendelse om f.eks. at blive sat ud af deres bolig eller fortælle om hvor forfærderligt det er at undværre penge ...

Det viser mig mere end noget andet at det der tæller i medieverdenen er historier som folk kan tabe underkæben til , og ikke sådanne trivielle ting som hvad læge og stat samt kommune byder borgere....

Jeg sad og diskuterede med en veninde der er i arbejde, hun sagde at hun da godt nok havde kigget på K10 og at hun da også syntes at det var synd for folk, men det var jo ikke flere penge der kunne redde nogen , det var andre ting der skulle til ....

Jeg var målløs og bad hende om lige at gå hen og læse det engang til , jeg tror ikke det er mange steder på K10 at folk siger pengene er løsningen , problemet er den respektløse måde de behandles på....

Hvis det kun var flere penge vi råbte op om , så kunne det nok være at medierne måske så os noget mere, men det vi har problemer med er åbenbart så komplekst at man ikke kan og vil bruge tid på det....

Heller ikke politikkere , jeg har ikke tal på alle de pæne ord som politikkere har skrevet til mig om hvor godt det er vi har k10 hvor godt det er at nogen holder øje med hvad der sker og hvor godt det er at vi er nogen der gør dem opmærksom på det, og så sker der ikke et håndtag mere...

Da folketinget i sin tid skulle åbne og BennyG havde erklæret det som den dag han forlod livet , da skrev jeg til samtlige medier om det, jeg skrev alt hvad jeg kunne finde om hans historie og bidder af andre, jeg skrev til tv2 som flere gange har haft BennyG´s sag oppe i lorry, EB som har bragt artikler om ham osv... (det var så de posetive ting om hvordan han havde kæmpet sig tilbage til livet).

Men ingen var interesseret i hvordan det var gået ham siden hen pga systemet, men hvor meget skal vi vædde på at havde han gjort alvor af sin trussel så havde der været en masse skriverier om det, for så var det lige pludselig en tab kæben nyhed ....

Men Karen Jespersen, vores kære velfærdsminister, hun gjorde noget ved sagen, hun sendte en psykiatrisk enhed ud for at se om manden var ved sine fulde fem eller om han kunne tvangsindlægges ...

Det ved medierne også men ingen interesse heller for det ....

Nej jeg tror det er på tide at vi indser at vi er den gruppe de andre ikke vil lege med og så skal vi indse at vil vi have forandringer så er der kun os selv til at lave dem, desværre er mange så dårlige at de ikke magter en demonstration ... ellers havde tiden jo været oplagt nu ikk ? Kan du se det for dig, gamle syge og børn der alle som en tog ind og konfliktede med sundhedsvæsnet og det kommunale system for det er os der rammes af de nedskæringer og personalemangel der er ...

Men men det er der desværre ikke mange der kan/og vil ----

Deprimerende læsning ikk ?? He he nu håber jeg ikke at jeg fik dig ned i kulkælderen, men det er nu min overbevisning at vi ikke kan forvente at presse eller politikkere gør noget for os og vores eneste mulighed er at blive ved med at råbe op med den fare at folk vil tage os for at være nogen små naggere der brokker os hele tiden (som Lena som mange syntes, at nu er det nok , nu har vi hørt nok om hendes sag og vi kan ikke mere bruge det til noget) men intet er jo forandret hverken for Lena eller Benny-G, men folk på nettet er trætte af deres historie og omverden er det ikke nået ud til ...

Jeg for min del bliver ved at råbe op , selv om jeg ikke har den samme groteske sag som dem, men så vil jeg råbe op fordi jeg ikke ønsker at leve i et land der er ved at blive en bananrepublik

Se bare på den sag du selv omtaler , jeg ved ikke om det er den samme som der er faldet dom i hos den sociale ankestyrelse i dag...

Men her er en mand meldt alvorlig syg den 2. april , nævnet hastebehandler det fordi manden er døende , den 6 april er dommen der , Arbejdsskadestyrelsen anerkendte skadelidtes lungekræft som en erhvervssygdom ved afgørelsen af 6. april 2004 og vurderede samtidig det varige mén til 50 procent.

Det viser sig bare at manden er død den 4. april og dommen falder gud døde mig ud til at enken ikke kan få udbetalt erstatningen ... helt ærligt hvor er vi så henne , tænk hvis man tror på et liv efter døden at de pårørende sidder og kigger ned på os, hold da op hvor sådan en mand så må have det elendigt hans kone`s økonomi kan nemt været blevet lagt i ruiner pga at han ikke holdt ud to dage længere....

Nå du kan selv læse hele afgørelsen her http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...de=vis&ID=4850

Og hvis nogen ikke kan følge mig og sidder og tænker hvem hulen er benny-g og lena så er der link her til deres hjemmesider hvor man kan læse det

http://www.sitecenter.dk/radby/

http://www.benny-g.dk/

Benny-g har fået sin sag for Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg og så må man se hvad de siger til det hele her til lands ....

Men nu er det jo sådan at Danmark ofte kritiseres fra div. instanser for deres udlændinge politik, men også syge politik og ældre politik er noget der bør ses på ...

Hov det her blev da en lang afhandling om alt og meget andet sorry *GG*

Så skal du bare høre hvad de gør ved min mors eksmand pt .. men det må være en anden dag, men det er sådan vi behandler de gamle :twisted:

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    Py - ha hvor er det deprimerende, hvis dette er tilfældet. Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om pressen er underlagt censur og om det er en politisk cencur. Kan altså ikke få ind i mit hoved, at der ikke er nogle der er nogle kompetente personer, der er interesserede i hvordan det hænger sammen.
    Næ... jeg tror ikke, at pressen er underlagt censur.... Jeg tror at det er journalisterne selv, der vælger ud, hvilke interesser de helst vil støtte eller kvæle i tavshed.

Alt kommer an på, hvem er arbejdsgiveren og hvilke/hvis intereser arbejdsgiveren hylder. Det har intet at gøre med den frie presse.... Den er væk. Som Kjeld Koplev skriver i sit indlæg på Kommunikationesforum: "I den skrevne presse og hos de elektroniske medier kradser krisen. Her skærer man ned. Her fyrer man folk. Her indskrænker man og opererer med stadig færre journalistiske medarbejdere. Avis efter avis bukker under. De elektroniske nyhedsmediers muligheder stækkes af den stadig dårligere økonomi eller forringes af kravene om øget kvantitet på bekostning af kvalitet. I dag har f.eks. Den Danske Bank 109 informationsjournalistiske medarbejdere af alle slags ansatte i det der hedder ”informationsafdelingen”. Til sammenligning har dagbladet Politiken ikke ret mange flere ansatte journalistiske medarbejdere til bl.a. at afdække og efterse alt det der foregår i f.eks. erhvervslivet og hos politikerne. "

Han nævner godt nok Den Danske Bank, men i princippet gælder det også for erhvervslivets andre interesseorganisationer, de politiske partier og faglige organisationer som f.eks. div. lægeforeninger, hvoraf en del har journalister ansat til netop at varetage ikke alene kontakten til omverdenen, men ikke mindst til at spotte og kvæle henvendelserne, der evt. kan gå imod disse organisationers endsige politiske partiers agendaer.

Kjeld Koplev skriver videre:
    I længden vil denne skæve udvikling skade den demokratiske debat i Danmark. Den økonomiske afvikling er allerede godt i gang med at tære på den klassiske, kritiske journalistik hos dagbladene og aviser og tv. Og i kampen om de højtbetalte medarbejderne står det politiske magtapparat og erhvervslivet langt stærkere end de økonomiske svagt funderede dagblade, de private tv og radiostationer og den mere eller mindre offentligt styrede public service sektor.

Det ironiske ved hele udviklingen er, at mange overhovedet ikke vil opdage skadevirkningerne før det er for sent. Lytterne, seerne og avislæserne vil ikke i første omgang kunne mærke forskel på den journalistik de i dag får serveret - og den de kunne have fået, hvis forholdene havde været optimale. Nyhedsstrømmen vil ikke svinde hen. Tværtimod vil den tage til. Men hvor den før – mere eller mindre – var styret, kontrolleret og kritisk kommenteret af dagbladenes og radio/tv`s nyhedsredaktioner, vil den i fremtiden i langt højere grad været styret og kontrolleret af erhvervslivet og det politiske magtapparats velbetalte kontingent af journalistisk arbejdskraft. Med det resultat at skellet mellem manipulation og nyheder lige så stille vil blive visket ud. Det absurde er, at mediekrigen ingen vinder har. For i sidste ende kan hverken erhvervsliv eller det politiske establishment næppe være interesserede i at sætte den 4. og kontrollerede magt helt ud af spillet. Vores vestlige form for demokrati bygger på et fundament af fri debat og en levende og kritisk presse, der har muligheder for, og økonomi til, at trænge ind i magtens cirkler og blotlægge de skeletter der hærger i diverse skabe. En journalist er, ideelt set, et menneske der skal afsøge det sprængfarlige grænseland mellem forfatningens ord og forfatningens virkelighed, afdække forskellen mellem det de ledende siger og det de gør.

Hvis ikke journalisterne har den mulighed, dør demokratiet. For vel skal vi værne om ytringsfriheden, også for erhvervslivet og det politiske magtapparat, men vi skal samtidig være på vagt over for dem der med økonomiske midler tilraner sig ytringsretten. Hvis der ikke er vilje og penge til at sikre det, er mediekrigen tabt. Når aviser, radio og Tv tappes for de måske bedste medarbejdere, så tipper magtbalancen i den demokratiske debat. Og så er dødsattesten allerede ved at blive skrevet over den frie presses muligheder for at udøve deres demokratiske kontrol.

Kilde: Kommunikationsforum.dk
    Den korte version af Koplevs budskab kan læses her....

Jeg kan godt forstå du mener at det er trælst og deprimerende. Jeg kan også godt forstå, at når det føles så traumatiserende - forlader man hellere det medie (eller internetsite), der endnu beskæftiger sig med den slags kontroversielle emner og (forgæves) forsøger at råbe andre mennesker op. Det er jo ikke os der skaber problemer. Vi gør blot opmærksom på problemer, der allerede eksisterer.

Og vælgere er som du og jeg.... ? Hvis vælgere ikke kan tåle konfronteres med disse skyggesider og vælger hellere at holde sig væk fra de kilder til viden, der endnu "lever" - bliver der selvfølgelig ikke gjort noget, ej heller i fremtiden, hvor valgkrydsene bliver sat som hidtil, med accelleration af disse usunde strømninger til følge....

Jeg har allerede længe tænkt samme tanker som Koplevs. Ikke mindst efter at jeg havde oplevet gentagende gange af de utallige forsøg på at skabe opmærksomhed om ulovlighederne omkring lægekonsulenter og farer ved TERM-modellen brugerne på http://www.k10.dk forgæves havde iværksat.... Folk er endda begyndt at skrive bøger om tingenes tilstand... Alligevel var/er det som at slå i dynen.

Jamen, hvis pressen er døv og modvillig - hvad med at prøve kontakt til tidens uafhængige skribenter, der til alle tider nemlig havde bekendtgjort kuløret og havde til hensigt at rette fokus på kritisable forhold omkring samfundets drift og hverdag.... ?

Jeg kender til, at man havde kontaktet Rune Engelbreth Larsen, stifteren af det nu nedlagte Minoritetsparti , der i sine velmagtsdage var stiftet bl.a. under parolen: "Minoritetspartiet er bl.a. dannet i en bestræbelse på at forene trængte grupper, som er blevet svigtet: Tvangsaktiverede, syge, etniske minoriteter og andre umyndiggjorte."

At Minoritetspartiet er nu nedlagt betød ikke nødvendigvis at stifteren, Rune Engelbreth Larsen har ændret sit politiske ståsted endsige integritet.... Manden skriver en velbesøgt blog på Politiken; ejer sites: Humanisme.dk ; Faklen.dk ("en humanistisk modoffensiv"); skriver på Modspil.dk ("– fordi tiden kræver et MODSPIL") etc. etc....... Alligevel er det eneste svar man har modtaget fra Rune Engelbreth Larsen - efter at han er blevet gjort opmærksom på disse problemer.... er kort, høfligt og uinteresseret: "Det ser ud til at være en omfattende problemstilling og sag - jeg tror, du skal prøve at gå til en journalist, selv om du desværre har ret i, at det er vanskeligt at få ørenlyd."... og dette på trods af, at han allerede i forvejen er blevet gjort opmærksom på, at journalisterne/bladhusene er ikke interesserede i at forfølge disse emner.... Når selv en svoren rebel ikke gider... ?

Så hvad skal vi gøre - Bea? Skal vi stoppe vores bekymring? Skal vi ophøre med at beskæftige os med disse emner? Skal vi sadle om og skabe et hyggeligt lille netsted for ældre damer, der kan skrive sammen om alt andet end det, der jager freden på porten? Endda velvidende om, at uanset hvor ubehageligt det kan være , hele tiden at blive konfronteret med det ene tunge emne efter det andet - at hvis ikke nogen råber op - kommer det til at gå ud over vores børn og børnebørn.... For uanset hvor godt det går lige nu - for dem - drejer livets hjul også den dag i fremtiden, hvor arbejdsløsheden og sygdom igen tager fat.... som de jo plejer.

Forskellen er blot, at når tiden sker igen - har vi i mellemtiden tiet stille længe nok til, at alle sikringsforanstaltninger er afskaffet og sygdomme hos de fleste kommer til at rangere under begrebet "somatoforme"... dvs. nul hjælp og nul behandling på de velkendte vilkår idet tidens agenda, der snor sig frem lige under overfladen er - først at udsulte velfærdsstaten og sundhedsvæsenet, ryste tilliden til sundhedsvæsenet via indførelsen af TERM-modellen og så, ad bagvejen, ledsaget af vælgernes "retfærdige charme" over de "uduelige" kommuner og læger/hospitaler - at indføre tilstande à la USA, hvor sundhedsvæsenet er kun for de velhavende og hvor "Bushvilles" skyder op som svampe efter regnen.... Hvilket vi er det eneste sted på det danske Internet, der havde skrevet om..... Kan I fatte det?

Vores børn kommer til at leve/døje med det!..... Sikken redelighed....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Webbelin Gæst

Gode læger har ikke 'besværlige patienter'. Dårlige læger går på TERM-kursus. Og bliver endnu dårligere.

Hvor er det bare en RIGTIG god overskrift..

Forstår ikke hvad der kan få en læge til at handle som mange gør..... Drejer det sig virkelig bare om penge ??

Er dette grunden til den store lægeflugt? altså flygter de læger der ikke vil være under dette system.

Og de læger der IKKE henviser videre i systemet når de står overfor noget de ikke FORSTÅR.. eller nægter at tro på en diagnose .. mangler de i virkligheden ikke en " aldrig så lille opdatering " i deres uddannelse??

Jeg bare spørger.

Og læge hvad heder det igen LÆGELØFTET .. er det ikke noget med at det ikke har en juridisk binding?? . (hvor i al verden har jeg mon læst det ?)

Nåeh jeg har måske lagt mit indlæg det forkerte sted. Journalister var det måske det skulle handle om her.

Det er ikke ret mange af dem der har lyst til at tage sager som dette .. det skulle i såvel være hun der tog min sag. OG censur .. det er jeg sikker på at det er!!

De holder hånden over hverandre akurat sådan som lægerne gør.

Stor SKAM er det for lægegerningen OG menneskeheden!!

Guest avatar
    Webbelin Gæst

selv om lægeløftet er reguleret i lægelovens § 2
    som en betingelse for at få autorisation, er det ikke juridisk
    bindende men har udelukkende en moralsk (??)
    betydning...

Registreringsdato
    Feb 2005

Hmm..... Endnu en gang bekræftes påstandene om pressens u-interesse i det, der overgår borgere i sundhedsvæsenet og hos de praktiserende TERM-læger....

Læs her en kort notat om, hvordan af en (TERM?)læge i Svanneke på Bornholm, havde behandlet lungekræft med lykkepiller og energidrikke....

gennem 4 (fire!!) lange år.....

Registreringsdato
    Jun 2007

Der var i dagens nyheder klokken 18.30 på DR et indslag om alt for mange dødsfald blandt psykisk syge.

Tallet var steget helt utroligt de seneste 5-6 år.

Dødsårsagen undersøges ikke?!

Det højere uforklarlige antal dødsfald blandt psykisk syge skyldes IKKE psykoser.

Mine værste anelser går forhåbentlig ikke i opfyldelse, at hvis TERM-patienter falder under kategorien psykisk syge, så undersøges dødsårsagen åbenbart IKKE.

Linket til DR er i skrivende stund endnu ikke lagt på nettet, men det er muligt, det uddybes i nyhederne klokken 21.00.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2007

Så kom det på som første nyhed i nyhederne klokken 21.

Det var nogle uhyggelige indslag.

I 2001 døde 81, ifølge dødsårsagsregistret af psykose.
    I 2006 døde 158, ifølge dødsårsagsregistret af psykose.

Psykose er IKKE en dødsårsag. Man dør IKKE af en psykose.

I indslaget fortalte man om Mike på 42, hvor dødsårsagen var registreret som blodforgiftning. (Han havde fået penicillin mod et sår på benet.)

Det kan man IKKE dø af, hvis man få timer forinden har talt normalt med sin mor i telefonen. Det gør man måske, hvis man har ligget på intensiv afdeling først.

Sundhedsstyrelsen blev også hørt om dødsårsagsregistret. Det blev ingen klogere af. Svaret var helt hen i vejret.

Det store mysterium er:

Hvorfor har INGEN undersøgt disse og mange andre dødsfald nærmere?

Hvorfor dør flere og flere psykisk syge?

Hvorfor undersøges årsagen til denne stigning ikke?

Hvorfor undersøger man ikke, hvorfor flere og flere psykisk syge dør af FYSISKE sygdomme?

Hvorfor registreres det ikke grundigere, hvis de psykisk syge dør af fysisk sygdom?

Hvorfor obducerer man ikke psykisk syge, som har fået stærk medicin, når man obducerer SAMTLIGE narkomaner, der dør?

Hvad er årsagen til, at man er mere ligegyldig med at registrere årsagen til, at psykisk syge dør?

Er man totalt ligeglad med psykisk syge?

Her er noget fra Nordjyske, som begyndte med at skrive om sagen.

Man dør normalt ikke af en psykose, men dødsfaldene kategoriseres på den måde, når man ikke har andet på patienten, og dette er angivet på dødsattesten som eneste diagnose. Eller hvis patienten dør af en bivirkning til behandling af sygdommen.

- Man kan ikke udelukke, at der gemmer sig medicinrelaterede dødsfald. Det er sikkert forklaringen i en del af de dødfundne tilfælde af patienter med mental lidelse. Hvor stor en del kan vi ikke vide, siger afdelingslæge Ole B. Larsen fra Sundhedsstyrelsen.

Fordoblingen frem til 2006 er sket i en periode, hvor forbruget af antipsykotisk medicin er steget kraftigt.

- Vi ved så lidt om, hvorfor de dør. Vi bør undersøge det så godt som muligt, men noget kunne tyde på, at det ikke sker nu. Som forsker og som læge synes jeg, at der bør obduceres, hver gang en patient, der får antipsykotisk medicin, dør uforklarligt, siger Jimmi Nielsen fra Psykiatrien i Region Nordjylland.

Sundhedsstyrelsen afviser rutinemæssig obduktion på området.
    http://www.nordjyske.dk/Default.aspx...816405%2C5%2C3

Man kan se mere på DR's nyhedsindslag, hvor diverse læger, Mikes mor og Sundhedsstyrelsen udtaler sig.

Og det var DET, der bekymrede mig, fordi det i den grad ligner et TERM-offer - eller måske endda endnu en Fink.

Endnu en patient, der IKKE blev undersøgt grundigt nok... man glemte at tage de korrekte blodprøver, som kunne vise noget om medicin-indholdet i Mike.

Man får heller aldrig at vide, om Mike døde af en helt anden sygdom, som aldrig blev behandlet... kræft, sukkersyge osv. osv.

Man aner ikke, HVAD Mike og mange, mange andre døde af, og vi finder heller aldrig ud af det, sålænge de ikke gider undersøge det, og så længe de fortsætter med at bruge TERM.

LYT DOG TIL PATIENTERNE!!!

TAG DOG PATIENTERNE ALVORLIGT - OGSÅ DE PSYKISK SYGE!!!

LAD DOG VÆRE MED AT DELE MEDICIN UD TIL PATIENTER, SOM OM DET VAR UFARLIGE BOLCHER!!!

LAD DOG VÆRE MED AT BLANDE MEDICIN, NÅR SUNDHEDSSTYRELSEN ANBEFALER IKKE AT GØRE DET!!!

LAD DOG VÆRE MED AT IGNORERE PATIENTER VED AT BRUGE TERM!!!

Her er link til DR:

Marker den ønskede dato og tidspunktet for udsendelsen her:

http://www.dr.dk/DR1/TVAVISEN/tvaindslag.htm

TV AVISEN 18:30 - søndag 25. maj 2008
    Dødsårsag hos psykisk syge undersøges ikke 18:39:43 (2:05 min.) - 8 af 23
    Psykisk syge dør ofte en uforklarlig død. Tilbage står de pårørende uden at vide hvorfor. For selvom man véd, at psykisk syge patienter har en forkortet levetid på 10-20 år i forhold til resten af befolkningen, så undersøges årsagen til deres død kun sjældent.

TV AVISEN 21:00 - søndag 25. maj 2008
    Ingen undersøgelse af mystiske dødsfald blandt psykiske syge
    21:01:33 (5:35 min.) - 3 af 27
    Men vi begynder med historien om Mike Andersen, der for et år siden pudselig faldt om og døde.

Adskillige psykisk syge falder pludselig om og dør 21:07:08 (5:40 min.) - 4 af 27
    Sagen om Miki Andersen er ikke enestående. Hvert år er der over 100 psykisk syge mennesker, der pludselig falder om og dør, uden at det nogensinde bliver undersøgt, hvad de dør af. Flere læger mener nu, at de mystiske dødsfald skal undersøges nærmere.

Interview med Birgitte Josefsen, Sundhedsordfører - Venstre 21:12:48 (2:58 min.) - 5 af 27

Læs meget mere om TERM-modellen -> HER!

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg