Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 18 af 18
    Guest avatar
    Webbelin Gæst

Standard Re: TERM-modellen og pressefrihed

FY FOR DEN ..

Altså jeg bliver SÅ gal.. rystet bliver man jo IKKE mere..

Uanset hvad man fejler .. så får man besked på at man er psykisk syg. Det er vel nok nemt hvad ..

Samlebånds mentalitet!!

Hvordan kan de ansvarlige sove om natten??

Har de INGEN SAMVITTIGHED??

Registreringsdato
    Jun 2007

Nu skrives der i det mindste om noget, der er "sat i system".

Journalisterne har forhåbentlig fået øjnene op for det "mystiske" i, at psykisk syge kan få lov at dø UDEN FORKLARING... og uden fysisk undersøgelse.

Vi har jo lige hørt om en kræftpatient på Bornholm, som blev "ignoreret" i 4 år!!!

Måske nogle skulle hviske journalisterne i øret, at den systematiske ignorering af patienter har et navn og i den grad er sat i system.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2007

Nordjyske skriver mere og mere om problemerne med det, der sker i sundhedssektoren... om de "mystiske ting".

Ældre får antipsykotisk medicin, som om det var bolcher. De får denne medicin, så de kan nøjes med een person i nattevagt. De får altså medicin for personalets/skatteydernes skyld, ikke som led i en behandling, for antipsykotisk medicin hjælper IKKE på demens eller fysiske sygdomme.

Læs her: "Afsked i kemiske tåger." http://www.nordjyske.dk/redirect/red...613848%2c5%2c3

Sagen i DR skal nu undersøges nærmere:

Medicindød på ministers bord
    Sundhedsstyrelsen afviser rutinemæssig obduktion. NORDJYSKE prøver i dag at få et interview med sundhedsminister Jakob Axel Nielsen (K) om sagen.
    http://www.nordjyske.dk/aalborg/fors...817038%2c5%2c3

På ovenstående link kan man se flere artikler om emnet:

Se også
    Psykiatere erkender overmedicinering, 23-12-2007 kl. 04:00
    Psykiatere ved for lidt om medicin, 16-12-2007 kl. 04:00
    Tre dages kursus om tungt emne, 16-12-2007 kl. 04:00
    Forsøg med stærk medicin, 16-12-2007 kl. 04:00
    Medicin-rekord skal kulegraves, 11-12-2007 kl. 04:00
    Medicinfri forsøg syltet af læger, 09-12-2007 kl. 04:00
    Tilbage til livet, 09-12-2007 kl. 04:00
    Demente dør af forkert medicin, 02-12-2007 kl. 04:00
    Afsked i kemiske tåger , 02-12-2007 kl. 04:00
    Hård kritik af højt medicinforbrug, 26-11-2007 kl. 04:00
    Man får jo OGSÅ sine bange anelser, når man læser nedenstående, når man nu VED, at TERM er beregnet til at spare penge på undersøgelser, behandling, personale osv.... altså på at spare penge i skat.

Patienter går glip af millioner i erstatning
    26. maj 2008 08.38 Indland Opdat.: 26. maj 2008 08.45
    Alt for mange patienter undlader at anmelde det til Patientforsikringen, hvis de får men efter en skade i sundhedsvæsenet.
    Grunden er, at mange patienter ikke ved, at de kan søge erstatning for skader. Lægerne har ellers pligt til at fortælle patienterne om muligheden. Men det sker ikke altid, siger Poul Erik Mortensen.

Manglen på information er en dyr affære for patienterne. I dag bliver der udbetalt erstatninger på 400 millioner kroner om året.

Det tal ville formentlig være tre-fire gange højere, hvis alle patienter meldte deres skader
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/05/26/082612.htm

Mon ikke tallet ville være langt højere end de tre-fire gange, hvis psykisk syge og ældre fik hjælp til at søge erstatning.

Jo, jeg er er mere og mere overbevist om, at TERM er et "spareprogram".

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Guest avatar
    Webbelin Gæst

Det er ved at være rene gale - anstalten ..

Den enste grund til at give alle diagnosen psykisk karakter istedet for at undersøge og helbrede...(koster jo tid og penge)

Det er jo at så får de sat alle på antipsykotisk medicin..og dermed er de pacifiseret.

Så enkelt er det tror jeg.

Term er lidt af en spareplan

Bliver spændende at se hvordan politikerne vil snakke sig ud af dette.

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Hvorfor har INGEN undersøgt disse og mange andre dødsfald nærmere?

Det er fordi der ikke er interesse i at finde ud af hvad det er der foregår, for det kan jo vise sig at koste penge

Hvorfor dør flere og flere psykisk syge?

Man kunne jo få den mistanke at det er fordi de enten ikke er psykisk syge eller at de er det i kombination med andre fysiske alvorlige sygdomme..

Har vi ikke alle sammen prøvet at være ved lægen med fysiske smerter og få at vide.. jamen hvordan har du det , er du ked af det tror du at det kan være en depression mon ikke du skal prøve noget terapi (det er den blide version, der er også dem der kaster lykkepiller i nakken på dig med det samme)

Hvorfor undersøges årsagen til denne stigning ikke?

Penge

Hvorfor undersøger man ikke, hvorfor flere og flere psykisk syge dør af FYSISKE sygdomme?

Penge det er nemmere og billigere at lade dem være psykisk syge, fylde dem med alverdens psykotisk medicin og bagefter lade som ingen ting.

Hvorfor registreres det ikke grundigere, hvis de psykisk syge dør af fysisk sygdom?

Penge

Hvorfor obducerer man ikke psykisk syge, som har fået stærk medicin, når man obducerer SAMTLIGE narkomaner, der dør?

Fordi med en narkoman kan man lægge en stor del af skylden på dem selv, det er straks lidt svære med en psykisk syg der er udsat for fejlbehandling

Hvad er årsagen til, at man er mere ligegyldig med at registrere årsagen til, at psykisk syge dør?

Penge

Er man totalt ligeglad med psykisk syge?

Ja da man er så ligeglad med dem både i samfundet og i systemet at det er nemmere at kalde også ikke psykisk syge for psykisk syge hvis ikke man kan eller gider finde ud af hvad de fejler ...

Vi har et samfund hvor det kun er sunde raske og produktiv borger der er levnet rum til og desværre er det lykkedes div politikkere igennem tiden at overbevise befolkingen om at hvis nogen ikke gør eller siger som "normen" er så er de binde gale...

Jeg har læst og prøvet at følge med i det term noget , men hold da op det er godt nok en omgang at sætte sig ind i og ikke mindst forstå og mon ikke det er noget af det samme som journalisterne har ..de kan ikke hitte rede i det og det er meget svært at bevise hvem der er en term læge før patienten er død....

Vi burde alle sætte os ned og skrive om vores gang i sundhedssystemet hvis vi har en mistanke om at være ude for en term læge eller seks .. og derefter sørge for at få et brev adresseret til div journalister når vi er døde ...

det er lidt lige som med gravstenen hvor der står .. se hvad jeg sagde jeg var syg ..

morbidt og sørgeligt

Registreringsdato
    Feb 2005

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien Se indlæg
    Jeg har læst og prøvet at følge med i det term noget , men hold da op det er godt nok en omgang at sætte sig ind i og ikke mindst forstå og mon ikke det er noget af det samme som journalisterne har ..de kan ikke hitte rede i det og det er meget svært at bevise hvem der er en term læge før patienten er død....

Vi burde alle sætte os ned og skrive om vores gang i sundhedssystemet hvis vi har en mistanke om at være ude for en term læge eller seks .. og derefter sørge for at få et brev adresseret til div journalister når vi er døde ...

det er lidt lige som med gravstenen hvor der står .. se hvad jeg sagde jeg var syg ..

morbidt og sørgeligt
    Passer meget fint med både indholdet af en kronik i Jyllands-Posten.....

Journalist Sigrid Wilbeck har den 31. juli 2008 skrevet en kronik i Jyllands-Posten, under overskrift: En desillusioneret skatteborger, hvor hun beskriver oplevelser hendes nære venner har været udsat for indenfor sundhedsvæsenet og i socialsektoren.

Sigrid Wilbeck beskriver flere tilfælde af forløb i forbindelse med forskellige sygdomme disse mennesker har været udsat for og alle havde de tilfælles, at det var nærmest umuligt at få en diagnose endsige blive henvist til undersøgelser eller behandlinger.... rettidigt dvs. enten skete det slet ikke eller skete det for sent til, at liv kunne reddes eller, i det mindste livskvalitet - hvis sygdommen havde grebet fat for meget inden første henvendelser til læger.

I kronikken skriver Sigrid Wilbeck opsummerende: "Jeg forstår det ikke. Jeg betaler 15.000 kr. i skat hver måned. Og oven i det kommer der moms og diverse afgifter. Og som sagt gør jeg det med glæde, fordi det netop skal sikre, at mine venner og familie og resten af landets borgere får den behandling og de ydelser, som de har ret til på en ordentlig og respektfuld måde, når de har brug for det.

Men jeg er blevet bange på det seneste. For hvis de erfaringer, min omgangskreds kan diske op med, er det, der vil møde mig, når jeg kommer i kontakt med systemet, så håber jeg, hverken at jeg bliver syg, kommer i krise eller på anden måde ud af slag. Og til hvad og hvornår skal jeg så egentlig bruge systemet - og hvorfor skal jeg så betale skat? Ærligt talt, så ved jeg ikke, hvad kernen i dette problem er. Manglende økonomiske ressourcer? Manglende menneskelige ressourcer?"

Jeg ved hvad er kernen til dette problem. Og jeg er ikke den eneste, der ved det! Og nu ved Sigrid Wilbeck det også, idet samme dag kronikken er offentliggjort, den 31. juli 2008 kl. 13:08 har jeg sendt følgende mail til hende, til adressen orientering @ dr (dot) dk:
    Viderebring venligst til journalist Sigrid Wilbeck snarest muligt. På forhånd tak.

Hej Sigrid Wilbeck

Jeg regner med, at du er kronikøren bag overskriften: "En desillusioneret skatteborger" d. 31. juli 2008 i Jyllands-Posten. http://jp.dk/meninger/kronik/article1400358.ece

Hmm... hvis jeg nu siger, at det du beretter om er ikke mindre end en beskrivelse af et paradigmeskift indenfor sundheds- og social sektor, som er en direkte følge af den succesivt tiltagende udbredelse af TERM-modellen - vil du sikkert rynke på panden og spørge forundrende, hvad i alverden er TERM-modellen og hvad den at gøre med din kronik?

Det har alt at gøre med din kronik. At læse den i dag, var som at læse beskrivelse af TERM-modellens effekt nok en gang. Og hvis du virkelig er interesseret i, hvorfor dine kære/venner har oplevet det du beskriver i kronikken - vil du tage dig tid til at undersøge nærmere informationsmateriale, der findes på disse links: http://www.overgangsalderen.net/foru...play.php?f=420 og http://www.overgangsalderen.net/foru...play.php?f=436

Bemærk venligst, at disse artikler og kommentarer er skrevet af lægfolk, der hverken er sofistikerede skribenter eller på anden måde eksperter på relaterede fagområder. Materialet er samlet, gengivet og kommenteret af mennesker, der er i besiddelse af en sund fornuft og en forudseenhed, der kun bekræfter ordsproget om, at det sværest at være profet i eget land, idet der har været råbt i skoven allerede meget længe om TERM-modellen og dennes skræmmende perspektiver for den almindelige borger og skatteborger.

Du skal vide, at TERM-modellen ser ud til at være noget af det mest "demokratiske", der længe har været set i vores samfund. Blot med et uvant, modsat fortegn, end vi plejer at forbinde med begrebet "demokratisk". Er man først, som patient eller klient indlemmet under TERM-modellen - betyder det intet hvem man er - fortjenstfuld eller mindre, akademiker eller ufaglært, "vigtig" eller "uvigtig". Og de eneste mennesker i vores samfund, der kan undslippe TERM-modellen, når de en skønne dag kommer ud for en social begivenhed, sygdom eller ulykke - er de velhavende, der ikke er afhængige af det offentlige socialvæsen og sundhedsvæsen, og som selv kan betale for den fulde diagnose og behandling, når sygdommen først griber fat.

Du skal ikke misforstå ovenstående som værende et argument mod det offentlige sundhedsvæsen og socialsektor. På ingen måde. Tværtimod, kan jeg ikke forestille mig mit eget og mine kæres liv under amerikanske tilstande overført på dansk grund. Men det er en kendsgerning, at den eneste måde at undslippe denne "demokratiske" TERM-modellens effekt på syge mennesker er netop at have midler nok til at købe sig til lægeassistance i privat regi. Om det har eller ikke har været hensigten med udvikling af TERM-modellen, skal jeg ikke kunne sige, men i dag, den politiske atmosfære taget i betragtning - ser det ud til, at TERM-modellen netop kan medvirke til at skabe et had til det offentlige sundhedsvæsen og dermed bane vejen for indførelse af privatiseringen, endda tilsyneladende som en opfyldfelse af et folkeligt ønske om "forbedringer". Den politiske kunst når den er værst.

Tak for din kronik og god bedring med dine kære og venner.

Mange hilsner
    Anina/Overgangsalderen.net
    Denne mail var afsendt i torsdags og indtil videre har jeg ikke modtaget nogen form for kvittering, men da den er afsendt til Orienterings Redaktion og ikke til Sigrid Wilbeck personligt (ikke offentligt tilgængelig e-mailadresse), er det forbundet med en vis usikkerhed, om hun overhovedet har modtaget den.

Hvorom alt er, nærer jeg ikke de helt store forhåbninger, idet vi har før her og på K10.dk oplevet, at adspurgte folketingsmedlemmer, tæt fulgt af danske journalister og bladhuse, inkl. selveste Ekstra Bladet, der "Tør hvor andre tier" ( ) - flygter over hals og hoved og med halen mellem benene, lige så snart de har modtaget henvendelser om TERM-modellen!

Mig bekendt har Rosa Maria Nielsen i årevis forsøgt at råbe pressen op! Forgæves!

Selv rebellen Rune Engelbreth Larsen havde kun denne bemærkning til overs for emnet: "Det ser ud til at være en omfattende problemstilling og sag - jeg tror, du skal prøve at gå til en journalist, selv om du desværre har ret i, at det er vanskeligt at få ørenlyd."

Ja, ørenlyd. Mon Sigrid Wilbecks kronik vil få ørenlyd, eller vil den afføde endnu en omgang af berøringsfrygtsom reaktion hos læsere og beslutningstagere: "hvor er hun uheldig, og hendes venner med." Endnu en gang stikker landet og læsere hovedet i sandet, i denne verdens dummeste tro på, at alt det onde, det sker altid for naboen og aldrig for èn selv. Eller: "Det er for slemt til at være sandt i vores civiliserede land".... Men det er sandt! Fat det dog!

Bare vent, siger jeg bare - bare vent! For når først landets psykiaterne og neuropsykologer stiller sig i vejen for diagnoseudredning og er færdige med at uddanne alle landets praktiserende læger i TERM-modellen til at hindre de syge i at blive udredt, med henvisning til "hypokondri".... og når der ikke er modige journalister til at rejse en folkelig protest mod uvæsenet, og modige politikere - til at gøre noget ved det....

....ja, så bliver det altså ikke kun naboen, det kommer til at gå ud over, men også alle de, der hidtil sover med hovedet krampagtigt begravet dybt i sandet!

Det bliver spændende at se, om venneblod er tykkere end vand, eller om også denne kronik vil lide samme skæbne som lignende henvendelser til pressen og Den Politiske Mening - fortrængt lige så snart tryksværten er tør....

Registreringsdato
    Feb 2005

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg
    Journalist Sigrid Wilbeck har den 31. juli 2008 skrevet en kronik i Jyllands-Posten, under overskrift: En desillusioneret skatteborger, hvor hun beskriver oplevelser hendes nære venner har været udsat for indenfor sundhedsvæsenet og i socialsektoren.
    Det bliver spændende at se, om venneblod er tykkere end vand, eller om også denne kronik vil lide samme skæbne som lignende henvendelser til pressen og Den Politiske Mening - fortrængt lige så snart tryksværten er tør....
    Vi siger: den 18. agust 2008. 19 dage efter at Sigrid Wilbecks Kronik er offentliggjort i Jyllands-Posten. Enten kan jeg ikke finde ud af at søge på den rette måde, eller er der ikke sket en hujende fis, siden kronikken er blevet offentliggjort. Ingen opfølgning, ingen kommentarer nogen steder, ingenting! Og så er det, at jeg spørger mig selv om - hvad fanden er formålet med, overhovedet at fare til blækhuset, når det eneste man opnår derved er, at få sin egen galde ud og evt. opnår en eller anden form for aflastning for sig selv... Altså: "nu har jeg, i hvert fald gjort noget..." Wrong! Når man selv ikke følger op på sine egne skriverier og når man ikke sørger for, at der kommer en debat i kølvandet på ens kronik, kunne man lige så godt spare sig.... Og det mener jeg!

Alt taget i betragtning, havde vi ikke fulgt op på denne kronik med vores bud på forklaring og appel om opmærksomhed - havde Sigrid Wilbecks kronik allerede været forsvundet i glemslen og det lader til, at vores omtale af den - i det mindste rummer mere end et udgangspunkt for en videre bearbejdning af emnet for enhver, der læser her. Så noget godt er der kommet ud af det, men heller ikke mere end det.

Personligt er jeg godt nok træt af disse ordets skrighalse, der her og der blæser deres galde ud i medierne, for straks derefter igen at grave dem ned i intetheden, lige så snart der vanker et større arbejde, når ens "fanfarer" ellers gerne skulle bygges videre på. Og specielt, hvis de personlige omkostninger truer med at være for høje. For høje i forhold til hvad? Og hvad kan ellers være mere værdigt at ofre noget for, end de ringe i vandet ens ord og budskaber slår ude i samfundet, hvorved man tager vare på hinanden?

Jeg spørger bare!

Læs meget mere om TERM-modellen -> HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

To whom it may concern må vi med beklagelse meddele, at Sigrid Wilbecks kronik "En desillusioneret skatteborger" ikke længere findes tilgængelig i cyberspace og følgende besked dukker op, når man forsøger at åbne linket til kronikken:

Siden findes ikke !

Det er ikke til at vide hvem fortrød kronikken - Sigrid Wilbeck fordi hun skrev den, eller Jyllands Posten, fordi den har trykt den. Tilbage står så kronikkens hovedpersoner - "venner og bekendtes surrealistiske, uhyggelige møder med systemet. Om friske ældre mænd, som blot skal have lavet rutineoperationer, ender med stafylokokker og er tæt på at dø af sult. Men som bliver reddet, fordi deres børn kan tage fri fra arbejde og bruge en hel dag på..." De og deres skæbner må alle vige for andre hensyn til enten journalisten eller avisen, eller dem begge...

Da vi her på sitet aldrig omtaler noget, herunder artikler, inkl. Sigrid Wilbecks kronik - uden at arkivere kilden internt på en server udenfor vores webhotel - kan vi til enhver en tid dokumentere baggrunden for vores omtaler.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg