Super-hurtig mad til hede dage.

Misk-mask med grønne bønner (restmad)

(Ingen mængde angivelser)

- halverede, letkogte (fra friske) grønne bønner
- hårdkogte æg
- kogte kartofler i store tern (fra "i går")
- halverede coctailtomater
- hvidløg
- grøn pesto
- finthakket persille (masser af)
- en strøget spiseske kokosolie (høj rygepunkt + sund)

Fremgangsmåde :

1. kokosolien varmes op på midtervarmetrin (ikke højere!) Brug saute- eller almindelig pande

2. de letkogte grønne bønner og kartoffeltern tilsættes og svitses til de er gennemvarmede (ikke ristede=grønne bønner er brankede) - blandes godt, men blidt.

3. lidt eller meget (efter smag og behag) presset hvidløg tilsættes sammen med de halverede coctailtomater og pesto (efter smag og behag) - blandes godt, men blidt.

4. hele molevitten tages af varmen, salt, peber og den hakkede persille samt hårdkogte æg delt i store stykker (f.eks. kvarte eller ottende dele) tilsættes og blandes grundigt, men blidt.

5. Læg et låg på i 3-4 minutter og vent

6. Velbekomme

Ingrediensernes mængder kan varieres efter smag og hele pandefuld burde ikke tage mere end 15 minutter at tilberede aldente - hvis man har forberedt bønner inden og ellers har kartofler fra i går samt æg, der er hårdkogte i forvejen.

Om sommeren plejer jeg at sørge for, at der altid står en skål med kogte kartofler i køleskabet og ligeledes en bakke med kogte æg.... Jeg kan også finde på at have en skål med letkogte blomkålbuketter, letkogte bønner og dampede hvidkålsstrimler eller andre grønne ting - stående halvfærdige på køl - for netop at kunne få ordentlig mad, uden at skulle sætte køkkenet og komfur på den anden ende.... for så ender det ofte med at få sig nogle ostemadder i stedet og alligevel ikke blive mæt.

For at undgå at der samler sig kondensvand i skålene med div. halvkogte eller dampede "halvfabrikater" lægger jeg et par stykker køkkenrulleblade øverst - FØR jeg filmer skålen til eller sætter låg på....

Flere super-hurtige-opskrifter....?