Følgende kommentar modtaget via Overgangsalderen.net Kontakt os :

Goddag hos jer.

Jeg synes jeg vil fortælle, at jeg har aldrig set en hjemmemside som overgangsalder andre steder og jeg synes I gør det rigtig godt. Jeg er en ældre bedstemor som snakker ikke noget vigtigt fordi herhjemme vil min mand og sønner ikke høre på mine meninger og jeg drikker ikke øl. Jeg læser det som kvinder skriver i aviserne og snakker om i tv, men blander mig ikke. Det kan nok ikke nytte alligevel. Kun med nabokonen kan vi få tiden til at gå med snak om store ting.

Det er underligt at I derinde kan snakke så meget og om så mange ting, som kun mænd snakker om hvor jeg går. Det kunne jeg aldrig forstå, men når man ikke regnes for noget er det aldrig nogen der vil sige så meget når man er en gammel kvinde. men det gør I og tak for det. Hvis jeg var ungpige igen ville jeg ikke høre på min far og så ville jeg læse til noget. Men jeg er kun en pensioneret hjemmehjælper uden uddannelse og kan ikke sige så meget om noget vigtigt.

Jeg må se at begynde snakke mere med mine børnebørn der er piger på 11 og 13 år så de ikke vokser op og tror ikke at de kan sige noget ordentligt udenfor hjemmet. Min søn er ikke så god til at lytte til min svgerdatter og jeg synes det er pinligt at han ikke gør. Men hans far er en stærk mand og bestemte altid hvordan drenge skal oppdrages i vores familie. Det samme gjorde min far. Jeg tror ikke at jeg har gjort det så godt for mine børn og nu mine børnebørn vil min søn heller ikke høre på. Det er ikke så godt fordi jeg trorede at fremtid for de unge vil blive mere forskellig fra min egen tid som ung. Det er ikke så godt. Men det er godt at denne hjemmeside er her og jeg vil komme hver dag og kigge med på det andre kvinder skriver og er ikke bange for mangle tanker. Min enden søn har heldigvis kun drenge. mvh K.Jensen

Henvisningsside: http://www.overgangsalderen.net/forum/sendmessage.php
IP Adresse: XX.XX.XX.XX
Brugernavn: Ikke registreret
Bruger ID: 0

Mon der er mange som K. Jensen derude?

Og jeg, som troede, at ældre kvinders tilbageholdenhed "kun" er udsprunget fra manglende skrivetræning.... som vi skrev for længe siden i tråden: Overvind din usikkerhed., hvilket kan se ud til at være ganske anderledes værre, idet der vitterligt må også være ældre kvinder, der ikke skriver fordi de ikke tror at det interesserer nogen, hvad der rører sig i deres tanker....