Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Icon3 "Bare en datter" af Steven W. Mosher

Dette får meg til å tenke på en bok jeg har lest for en tid tilbake.

"Bare en datter" er en sterk beretningom ettbarnspolitikken i Kina.

http://www.amazon.co.uk/Mothers-Orde.../dp/0316908339

Steven W. Mosher
    Chi An - Bare en datter

Kvinnene i Kina får kun føde ett barn. Chi An var fødselskontrollør. Hun hentet utallige kvinner til tvangsabortering. Så ble hun selv gravid med barn nummer to. En sterk fortelling om ettbarnspolitikken og hvordan det var å vokse opp i Kina under formann Mao. Lærerik og interessant bok som forteller mye om Kinas historie og menneskers hverdag. ISBN 82-590-1397-5

Denne på norsk. Kinaforeningen.no. Må scrolle litt ned.... En grufull bok å lese... også... om hvordan jenteforstre og jentebabyer ble henrettet....
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard Re: "Bare en datter" af Steven W. Mosher

Uha - den har jeg også læst, og den er rystende og ubegribelig! Jeg er glad for, at jeg ikke er kvinde i Kina.

Har I set den serie om Kina, der har kørt på DR2 for et par uger siden? Et forfærdeligt samfund - især for unge piger og kvinder.
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Libri's avatar
    Libri er offline Bestyrer af Biblioteket på Overgangsalderen.net
    Registreringsdato
    Jun 2006
    Alder
    63

Icon3 Re: "Bare en datter" af Steven W. Mosher

Forfatter: Steven W. Mosher
    Original titel: A mother's ordeal
    Oversætter: Pia Karsbøl
    Udgivet: 1996
    Forlag: Wangel
    Sidetal: 301
    Sprog: dansk

I forbindelse med Kinas politik for befolkningskontrol, sygeplejersken Chi An Yang (f 1949) arbejder med at overtale kvinder til abort og tvangssterilisation. Hun bliver selv et offer, da hun venter sit andet barn

Forsker med en samfundsvidenskabelig uddannelse, Steven W. Mosher, har i det lægelige tidsskrift The Lancet den 3. november 2012 genopfrisket, hvad han oplevede i 1979, da han med støtte fra kinesiske myndigheder var på en researchrejse i Kina og på nært hold oplevede, hvordan etbarnspolitikken blev virkeliggjort:

”Den strenge kampagne, som jeg var vidne til, begyndte med, at unge mødre fik besked på at få en abort. Når de nægtede, blev de anholdt og sat i fængsel og udsat for et ekstremt psykologisk pres. De, der stadig nægtede, blev trukket hen til en lokal medicinsk klinik, hvor de blev holdt fast på operationsbordet, mens der blev gennemført en abort og sterilisation. Mange af disse kvinder var langt henne i graviditeten, faktisk havde nogle allerede fødselsveer”.
    Kilde: Kinabladet.dk.
    Velkommen i Biblioteket på vores hjemmeside. Mange af titler vi omtaler, er udsolgte fra forlagene, men findes enten på bibliotekerne eller i antikvariaterne som: Bogtorvet.net , Findbogen.dk , Antikvarisk.dk , Bogbasen.dk (private til private), Antikvariat BookStone.dk , Brugte bøger via Saxo.cm , eller Antikvariat.net

Lignende emner

1. Deprimeret eller bare lidt "hypothyreoid"
    By Anisa in forum Stofskifte - thyreoidea relaterede sygdomme
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 08-12-06, 22:28
  2. Min datter kan ikke lide "klumper" :-)
    By Sally in forum Sund mad, god mad og økologi
    Svar: 8
    Nyeste indlæg: 14-09-05, 19:57

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg