Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 13 af 13
    Registreringsdato
    Jul 2008
    Alder
    68

Standard Re: Hvem er Rosa? (TERM-modellen)

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg
    "Sundhedspolitiker.dk lader alle komme til orde; borgere og politikere, som ønsker dialog om Danmarks sundhedsvæsen.

Sundhedspolitiker.dk påtager sig intet redaktionelt ansvar for de åbne breve og kommentarer, der udgives på hjemmesiden. Sundhedspolitiker.dk udgiver dog ikke åbne breve, som er i strid med hjemmesidens ønske om en god, saglig og respektfuld dialog mellem borgere og sundhedspolitikere."

Læs mere på Sundhedspolitiker.dk
    Tak for et godt link. Jeg koger over nu.

Vi kan nu se, ved at have været oppe for at se, hvad der er anført i mine elektroniske sundhedsoplysninger, at de forskellige undersøgelser slet ikke er anført heri. Der kører åbenbart enten to forskellige journaler på mig, eller der er i stedet et meget mangelfuldt materiale. Jeg kalder det fusk.

F.eks. er det brev, jeg modtog som svar på min undersøgelse vedr. Pancreasenzym, og hvor svaret fra sygehuset blev nøjagtigt afskrevet her, i indlæg nr. 41 d. 29. august 2009, er overhovedet ikke anført i mine oplysninger i den elektroniske patientjournal.... Var det derfor, at de havde været så flinke at åbne dette afsnit i dag, det var ellers lukket helt ned hele sommeren pga ferie ?

Jeg synes da ellers det ville have været relevante oplysninger, når jeg iflg. egen læges udtalelse er et tegn på, at jeg er meget alvorligt og uhelbredeligt syg. Samt, at jeg jo desværre havde en risiko for at udvikle kræft efterfølgende. Og som bekræfter mine udtalelser hidtil om, at jeg nu har været i sygehusregi i 2 ½ år, og stadig ikke har nogen sikker diagnose. Den omtalte undersøgelse er ført ind som et ambulant besøg!!!

Ligeledes med mine forespørgsler, 4 mdr. efter at have fået foretaget scanning, og efter (tilsyneladende) at have fået foretaget nærmere undersøgelser på spiserør. Her blev jeg lagt i narkose, men fik bare en melding om efterfølgende fra lægen dernede, at ”de ikke havde gjort noget alligevel”… det fremgik her, at det var pga syrereflux, ligesom mavesår osv havde været. Igen uden at have undersøgt nærmere (der var ikke foretaget helicobacter-prøve, så kun en formodning om), og samtidig ignorere min melding om, at jeg ved gud aldrig har opstød eller halsbrand…. Det vidste jeg heller ikke nogen om, åbenbart. Min udmelding er derimod det modsatte, hvilket bekræftes af den meget nedsatte enzymproduktion og dermed ingen optagelse af næringsstoffer. Og derfor problemer med tarmsystemet. Denne forespørgsel er kun noteret ned som ”en telefonkonsultation”, til trods for, at der er afgivet skriftlig information til mig efterfølgende!!!

Jeg har igennem hele forløbet været plaget af især forstoppelse, men til trods for det, er der vedvarende meldinger om at jeg lider af diarre. Selv om det modsatte også er med i journalen. Og altså også derfor at de behandler mig med creon…, som altså stopper diarre. Jeg bliver behandlet for forforstoppelse, selv om jeg lider af diarrè!!!

Dette skulle have været fulgt op på, men på grund af at sygehuset har overset dette forhold, har jeg ikke kunnet modtage tilskud til den. Til trods for, at jeg modtog recept på den, hvorfor jeg opfattende den som en ordination. Så, har det så også været som forsøgsmedicin?

Dette fik jeg besked på telefonisk en søndag aften, 1 år efter ordinationen, og da jeg så fik fortalt hvorfor jeg mente det var deres sædvanlige sjusk, og at jeg var meget utilfreds med dette, er det så i stedet ført ind som, at jeg ”overfusede lægen”. Intet om årsagen hertil. Ligesom tidspunktet for opringningen er udelukket. Ingen opfølgning, ingen aftaler indgået med røntgen osv, når jeg er blevet informeret om at skulle henvises dertil osv.. forkerte tider (flere til næste år pga fejl i deres datasystem), tider, hvor jeg er mødt op for at få at vide, at det var aflyst osv.

For ikke at tale om deltagelse i medicinforsøg, hvor jeg henledte deres opmærksomhed på, at Pfizer vist havde givet dem meget mangelfuldt materiale, hvorfor jeg afleverede det skriftlige materiale jeg havde herfra, da en af mine meget nære venner havde været ved at dø ad medicinforsøg med netop denne medicin, og hvad der skulle være indberettet herom fra Pfizer til lægemiddelstyrelsen. Dette gav jeg som en begrundelse for, hvorfor jeg havde valgt at sige nej tak.

Hele billedet af mig i hans journalisering er kørt hen på, at jeg skulle være ”formodentlig” misbruger af smertestillende medicin (med de 3-4 tabletter, heraf kun 1 nobligan, samt ibumetin) jeg får i døgnet, og ligeledes som en meget neurotisk og aggressiv person, som de kun med besvær kan tale ned igen.

Gad vide, om nogen ad de mange som kender mig, vil kunne genkende dette billede, for det kan vi slet ikke selv.

Spørgsmålet er nu, om jeg er alvorligt syg, eller om jeg nu i stedet skal kategoriseres som hypokonder efter Liaisonpsykiatriske principper. For denne aftale er netop i gang, kaldet Århus-modellen, og som omhandler personer på Gastro-enterologisk afdelinger. Som I kan se, er den fra 4. juni 2009, så den er topaktuel nu....

Som alle nu kan se, er det stadig ”uforklarlige” mavesymptomer og smerter, for diagnosen bliver stadig henført som at den tyder på en kronisk pancreatitis. Og når alle relevante data ikke føres ind i journalen, er der ikke noget at komme efter i en evt. klage. Her vil eneste punkt kunne påvises ved de skrivelser, jeg har modtaget fra sygehus Aalborg, og som fortæller den anden historie.

Jeg fik en lidt anden indfaldsvinkel til min tankerække, som efterhånden var ved at gå i selvsving, da jeg gik i gang med ”Vores Piller”, skrevet af sundhedsjournalist Nina Vinther Andersen. Hun gjorde her bl.a. op med begrebet ”professorat med særlig opgave”, er nyt begreb for mig. Her er et af resultaterne fra netop ”MIT” sygehus og Asbjørn Mohr Drewes, Aalborg Sygehus og tilknyttet MIN afdeling. Og med og i et tæt samarbejde med de mange fantastiske opdagelser, der i disse år laves i netop Aalborg. Takket være de uendeligt mange millioner, som strømmer til Aalborg fra især medicinalfirmaerne.

Spændende at se, hvad Sygehus Aalborg også er. Det må vist betegnes som en OPFINDERFABRIK i dag. http://www.aalborgsygehus.rn.dk/NR/r...E12/0/Hent.pdf

Og hvor vi nu kan se, at alt herfra nu peger i retning af, at jeg netop skal udstilles som en utilregnelig person. Dette kan så igen forklare, hvorfor han går så kraftigt til angreb på mig verbalt, hver gang vi er der. Det er efterhånden psykologisk krig. Det må være det med, at ”angreb er det bedste forsvar”.

Det er vist et sundhedssystem i verdensklasse. Blot uhyggeligt, at Fink&Co. netop nu forsøger at lave det til en eksportvare til ulykke for resten af verden.

Bortset fra de mange døde patienter, og de mange som får tilværelsen smadret, er det et system, som vil spare ethvert lands system for mange milliarder hvert år. Det er enhver politikers drøm og enhver patients mareridt.
    ”Anspændt til det yderste for at løfte den mægtige sten og atter og atter skubbe den op ad bjergets side...."(Albert Camus om Sisyfos)

Registreringsdato
    Jul 2008
    Alder
    68

Dagens Medicin i går, fredag d. 26. februar 2010. Debatindlæg af Leif Vestergaard Petersen dm@dagensmedicin.dk : Styring i bakspejlet. "I stigende grad bliver der opmærksomhed på, at en del af udgiftspresset i det danske sundhedsvæsen skyldes, at de samme patienter behandles mere og mere." Læs mere....

Min kommentar:

Een af årsagerne hertil kan være at ingen bliver ordentligt udredte. De bliver behandlet ud fra eet kriterie, så mange, der måske lider af mange lidelser forårsaget af sygdommen, bliver ikke udredte herfor. Det vil i stedet kræve en ny diagnose: altså er behandlingen: Symptombehandling.

Kriterierne herfor er udstukket i regionerne: der kan kun være en aktionsdiagnose til den elektroniske patientjournal på pågældende patient. Læg hertil mærke til, at patienter med Pancreascancer stadig i over 60 % af tilfældende (bekræftet af Arne Rolighed), slet ingen behandling får overhovedet (se evt. i planerne vedr. udredning og behandling heraf) og du vil samtidig kunne se, at en stor del at disse slet ikke SKAL behandles, idet forløbet har været så langvarigt, at de i mellemtiden nu er placeret i den gruppe, der hedder: "I helbredsmæssig dårlig tilstand".

Den kaldes gruppe IV, så her er der altså ikke brug for hverken operation, kemo eller medicin, til gengæld. De kan gå hjem og vente på at dø, hverken mere eller mindre.

Hvis du, efter dette, stadig har ondt af, at disse optager en så stor del af sundhedskronerne, kan jeg se, at vi har et problem.... For hvem har placeret dem her, hvorfor er de ikke sat i en ordentlig udredning, evt. delvis forebyggende behandling noget før (???) og især: hvornår har Christiansborg vedtaget, at der skal ske en sortering af hvem og hvorfor? Det strider, for mig at se, mod al lovgivning. Der må jo have været en læge, der har truffet valget forinden.

Hvad med en diskussion i stedet, hvor vi indfletter både etik, moral og lovgivning? Er det Regionerne, Sundhedsstyrelsen eller DJØF`erne, der har truffet dette valg?

http://www.dagensmedicin.dk/stikpill...jlet/index.xml

Det skal i øvrigt tilføjes, at der kan være bidiagnoser til vedkommende, men de bliver "kun" anført med ICD-10 nummeret, altså eksempelvis fibro, træthedssyndrom osv. og kommer nu med som betegnelsen "diffuse lidelser".
    ”Anspændt til det yderste for at løfte den mægtige sten og atter og atter skubbe den op ad bjergets side...."(Albert Camus om Sisyfos)

Registreringsdato
    Jul 2008
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Rosa Se indlæg
    Spørgsmålet er nu, om jeg er alvorligt syg, eller om jeg nu i stedet skal kategoriseres som hypokonder efter Liaisonpsykiatriske principper. For denne aftale er netop i gang, kaldet Århus-modellen, og som omhandler personer på Gastro-enterologisk afdelinger. Som I kan se, er den fra 4. juni 2009, så den er topaktuel nu....

Som alle nu kan se, er det stadig ”uforklarlige” mavesymptomer og smerter, for diagnosen bliver stadig henført som at den tyder på en kronisk pancreatitis. Og når alle relevante data ikke føres ind i journalen, er der ikke noget at komme efter i en evt. klage. Her vil eneste punkt kunne påvises ved de skrivelser, jeg har modtaget fra sygehus Aalborg, og som fortæller den anden historie.
    Lige lidt supplerende info herfra:

Jeg har desværre været "fraværende" igennem lang tid. Det hele er så massivt pt, og krigen er i stor stil udvidet nu. og det er virkelig tragikomik så det brager. alene sidste henvendelse er at betegne som et svar fra Erasmus Montanus, og i bedste Holberg-stil (komisk, hvis ikke det var fordi det netop er mig selv, det går ud over).

Min krig mod systemet nu har bevirket, at jeg stadig ikke kan få hverken tilskud eller behandling, ligesom jeg nu igennem flere år har været nægtet adgang til andet sygehus.

Jeg havde fået kontakt med kommunens diætist, og hun fik meget hurtigt iværksat støtte til såvel rengøring/pleje (i mikroskopisk målestok), hjælpemidler (begrænset men dog fremskridt), samt at hun vil have mig til udredning og behandling ved: Det ernæringsteam, som er på samme afdeling (gastroenterologisk, medicinsk, Aalborg Sygehus). Jeg har nu været patient i tre år på samme sygehus, hvorfor er vi ikke informeret herom?

Hun har via min læge fået kontakt hertil, men min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen nægter mig adgang hertil, så det er løbet ud i sandet. Bl.a. kan vi af den fiktive journal se, at han han angivet forkert vægt (3-4 kg over det korrekte, idet han har medregnet vægt af den store påklædning, som hører til de ekstreme kuldegrader, vi har haft heroppe. Altså incl overtøj, vinterstøvler osv. for så kommer jeg netop over grænsen til decideret undervægt. Mit BMI er 17!

Desuden er f. eks. de omfattende blodprøver, der blev taget før etableringen af min evt. deltagelse i medicinforsøg nu dateret til at være taget et helt år senere dvs. der er rettet i journalen og derfor ingen grund til at få taget fornyede blodprøver.

Så iflg. denne journal er jeg faktisk næsten helt sund og rask, modsat min praktiserende læges holdning, som hævder, at jeg er meget alvorligt og uhelbredeligt syg...

Den ene sygehuslæge udskrev Creon på recept, men min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen nægter,at jeg nogensinde har modtaget en sådan recept.... og nægter derfor at søge tilskud hjem hertil. Første læge vil nu pga. pancreas-produktions-undersøgelsens resultater have sat min dosering op fra 10.000 enheder til 25.000 pr. måltid, men min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen hævder, at der ikke foreligger undersøglesesresultater, som bekræfter dette, hvorfor jeg selvfølgelig ikke kan få tilskud hertil (alene enzymerne koster 1500 pr. pakning med 100 stk).

Min praktiserende læge lavede ansøgning til Lægemiddelstyrelsen, idet det samlede månedlige regnskab på denne måde er afsindigt højt, og min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen nægter at underskrive ansøgningen, hvorfor den nu er i bero.

Det var derfor, jeg nu ville have journalindsigt, men jeg er da nu i tvivl om, om resultatet heri er det korrekte, for af pågældende kopi ses det tydeligt, at der er limet et papirstrimmel oven på tallene, hvor der med håndskrift er anført nogle tal??

Så, pt. er mit livs store spørgsmål fortsat ubesvaret: ER JEG SYG ELLER ER JEG SUND OG RASK?. Og hvorfor er der ført mere end een journal nu, eller hvad foregår der?

Vi har en klar formodning om herhjemme, at de journal-notater, der er indført i journalen af min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen - udgør nu en liaison-psykiatrisk dokumentation (TERM-modellen), siden det efterlader indtryk af, at være et produkt af en hjerne, med baggrund i studiet Idè-historie (den hvor man med ord kan forklare at ting er eksisterende og bagefter med næsten samme ord skal påvise, at tingene ikke et til stede)?

Min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansens baggrund er jo Ph.d og læge, dette har uden tvivl været det projekt, han selv kunne vælge ved en "uddannelse" som forsker på Funktionelle Lidelser, Aarhus, hvorfor de efterfølgende kan lade dette være udgangspunkt for Ph.d.. Det er en del af lægeeksamen i så fald... Det er i hvert tilfælde ret filosofisk, omend ikke spor etisk korrekt.

Denne ansøgning ligger indtil nu ved Lægemiddelstyrelsen, hvorfor jeg "bare" selv skulle fremskaffe disse tal (praktiserende læge er åbenbart banket ud af det fra Sygehusets side, for han henviser nu til, at det må sygehuset sørge for). Det er grunden til, at jeg fra nu af altid kopier af alt, der skal noteres i journalen efterfølgende.

Jeg har nu anmodet om total og aldeles fuldstændig journalindsigt 3 (tre!)gange. Sidste gang udelukkende fra start ang. prøveresultaterne, som vi gerne ville have kopi af til ansøgningen, efter aftale med Lægemiddelstyrelsen, og denne gang blev det af sekretæren afvist med, at det kunne jeg da virkelig ikke få. Hun ville lade anmodningen gå videre (og smed samtidig den mindste blok hun havde) så jeg kunne fremsætte kravet skriftligt. Og så "måtte vi jo så se, hvor meget lægen ville fortælle mig, og hvad han mente jeg skulle informeres om"- altså ordret citeret.

Det er så her sidste del af føljetonen, at vi kan se hvorledes der f.eks er etiket sat over undersøgelsesresultater, modsat forrige kolonne, som er med ren håndskrift i felterne. Her kan man til gengæld se, at der er udviskede streger omkring kolonnerne enkeltvis..

Min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen, hvis man kan kalde ham det, har omdannet min journal internt til at være et billede af en verbalt agressiv psykiatrisk patient, med et misbrugsproblem af smertestillende midler. Det er så da et held, at jeg ikke har en psykiatrisk diagnose. Iflg deres nyeste skemaer fremgår det, at patienter med en psykiatrisk diagnose, hvis de er verbalt agressive, kan tvangsmedicineres. Så her er jeg heldig, at man endnu ikke kan opfinde en passende psykiatrisk diagnose til mig, så min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen omsider kan få mig pacifiseret, mens jeg langsomt dør af en ødelagt bugspytskirtel, min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen nægter at behandle mig for!

Og samtidig er min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen agressiv, fordi jeg nægter at lade min ene daglige Nobligan og 1-2 Ibumetin afløse af Codein og større mængder af Nobligan, samt nægter jeg at deltage i forsøg med test af Lyrica, dosis 600 mg/dgl. så han vil nu for eftertiden videresende mig, hvis jeg evt. igen skal have kontakt dertil, til Ulrik Tage-Jensen, senest citeret for, at selvmordsforsøg blandt unge med Panodil etc. på Aalborg Sygehus bliver rubriceret under: Forgiftning. Af hensyn til disse patienter, og den deraf følgende stigmatisering, hvis det blev indført reelt i patientjournalen. Mon nogen af disse selvmordere efterfølgende får den behandling, de oprindeligt havde krav på og brug for, når de står opført under almindelig "forgiftning"?

Der er virkelig uhyggeligt heroppe nu.... men mere om det på et senere tidspunkt. Her må jeg sige, ligesom de gjorde i Soap: Er de forvirret, så vent til næste afsnit.. dette er noget af det samme, enten det eller deltager i et Monty Python-show.

Og gudskelov, at der stadig er sort humor tilbage i familien, for ellers havde jeg været knækket psykisk forlængst. Nu nøjes jeg jeg med i stedet engang imellem at tage en tudetur og bande og svovle. Mon ikke det er bedre end alt deres medicin? Det hele er så barokt og grotesk, at det trodser enhver beskrivelse....

Indtil nu kæmper jeg for at komme lidt op i vægt (umuligt indtil nu, men den er nogenlunde stabil) samt få nogle flere kræfter. For nu er vi da ved at havde så meget skriftligt materiale, at vi måske begynder at kunne råbe nogen op inden det koster for mange menneskeliv. For at det koster liv er i hvert tilfælde belyst nu.

Har lige haft kontakt med en, hvis mand hidtil har været tilknyttet Hjørring Sygehus. Inden for de sidste to uger er han blevet dømt: dødssyg af kræft i både lunge og lever (første gang undersøgt for dette nu, indtil da behandlet med lidt penicilin, og hvis det ikke virkede, måtte de prøve noget andet), desuden er han pt. indlagt på akutafdelingen på grund af afsindigt høje infektionsstal ( nu banket ned på lidt over 200, tidl. over 300) , hvorfor han får store mængder penicillin intravenøst.

Til trods for dette, har hans kone nu selv været nødt til at bede dem om at anlægge drop, så han kan få tilført væske ( for han har en afsindig diarre, hvorfor han var ved at være totalt dehydreret i går).

Men som hun selv anfører: desværre hvad man forestillede sig som værst tænkelige scenarie, og desværre ikke uventet, da han indtil nu har været på TERM-sygehuset i Hjørring, hvorfor diagnosen er kommet så sent, at der ikke længere er behandlingsmuligheder. Manden er dødsdømt fordi TERM-lægerne sværger troskab for Psykiatri-Guden og svigter Medicin-Guden.

Som I kan se, får jeg ikke lov at kede mig, selv om hjernen somme tider er ved at komme i kog (for slet ikke at tale om temperamentet).. måske derfor min sygehuslæge, Jesper Bach-Hansen nu vil have mig anbragt andetsteds. Jeg har aldrig været agressiv, men har derimod konfronteret ham med, hvor jeg synes det er gået fejl og hvad han lige har "glemt" også denne gang, misinformationer og direkte vildledninger osv... men han provokerer mig til det. Sidste "samtale", vi kalder det indtil nu hans monologer, indledtes med, at han informerede min mand og mig om, at vi havde 7 minutter, så vi kunne selv finde ud af om vi ville bruge tiden på brok.... sikken start og hvilken konstruktiv indfaldsvinkel til en patientsamtale....

Jeg ville ønske, jeg kunne fortælle noget mere opløftende, men dette er også bare til orientering, ifald I eller andre er interesseret i at følge udviklingen heroppe. Det må i hvert tilfælde hellere end gerne udbredes, så andre kan advares. Hellere een gang for meget end een gang for lidt..

Mange knus fra Rosa (har ikke haft overskud til at se ind på siden i lange tider, men kom derind i dag, og kan nu se, at I stadig ind imellem har nyt om emnet). I gør et fantastisk arbejde...

Kram

Side 2 af 2 Første 12

Lignende emner

1. TERM-modellen - hvad er det?
    By admin in forum TERM-modellen
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 15-08-09, 13:45
  2. Svar: 4
    Nyeste indlæg: 18-09-08, 18:02
  3. Den " somatiserende " patient. TERM-modellen og Rosa
    By admin in forum Rosa om TERM-modellen
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 20-05-08, 16:02