Viser resultater 1 til 5 af 5
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Icon3 Kate Bush fylder 50 år i morgen

Kompromisløst talent fylder 50

Et specielt musikalsk talent har trods modstand mod koncerter holdt liv i en karriere i 30 år. Kate Bush fylder 50.

Det skrev Politiken i går.... og i 1978, da min søn var kun 3 år... dansede vi hver dag til Kate Bush` sange. Han siddende på min arm, med sine rund om mine skuldre - og jeg, snurrende rundt, og med en, den gang, fine stemme... syngende med, mens han brød ud i latter, om og om igen.

Og sådan var et af ritualerne gennem tiderne, indtil "man blev for stor til den slags"

Så jo, jeg har en hel del at takke for, hende, denne "underlige" sanger, med den vidunderlige stemme og med toner, ingen andre før eller siden kunne sætte som hun kan....

Og det er så i morgen, at Kate Bush fylder år, 30 år efter sin første sang og 29 år efter hendes første og sidste turne. Findes der overhovedet andre sangere, der har formået at blive husket og værdsat, uden de tilsyneladende obligatoriske turne-fedterier for publikum, for at holde gang i pladesalg?
    Jeg tvivler.

Tillykke med de 50 og tak for de sidste 30

Kompromisløst talent fylder 50
    Kate Bush på Gaffa.dk
    Kate Bush på Wikipedia
    Mere af Kate Bush på Youtube
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Dec 2006

Icon3 Re: Kate Bush fylder 50 år i morgen

Nøj, hvor er de gode de videoer - de holder stadig! Jeg kan godt li hendes lyse stemme og den let teatralske stil, noget der i sin tid var helt anderledes og nyt. Det skal lige siges at Wuthering Heights væltede ABBA's "take a chance on me" af pinden på den engelske single top ti. Ikke dårligt gået af en kun 19 årig musiker

Hun har kun turneret en gang, men det siges at hun sigtede efter flere live optrædner og derfor ændrede sin sound, så det kunne spilles live. Dette faldt desværre ikke helt i god jord hos fanskaren, der satte meget pris på alle de studie spidsfindigheder hun var kendt for.

Del Palmer er en musiker som hun var kæreste med i lang tid. De arbejder stadig sammen og han har været med til at lave hendes seneste plade. På hans hjemmeside kan man finde en del billeder af ham og Kate Bush

http://www.delpalmer.com/index.htm

Guest avatar
    Nikita Gæst

Icon_31 Re: Kate Bush fylder 50 år i morgen

Helt enig - fantastiske musikvideoer og formidabel stemme. Fremkalder mange minder at se og høre indslagene, tak for det!
    Der er nu noget helt fantastisk over det at danse og bevæge sig rundt til god musik. Nogle gange gør jeg det stadig, når jeg er alene hjemme - svinger rundt i stuen - alene med mig selv og mine bevægelser, skønt - prøv det!
    Egentlig danser vi alt for lidt, synd - man bliver så glad af det

Glæder mig til Skanderborg Festivalen, hvor vi de senere år sammen med gode venner har yndet at tilbringe søndagen derude (10.08.). I år skal vi opleve Katie Mehlua (staves det ikke sådan?) og Eric Clapton, det bliver uden tvivl også fantastisk!

Tak til jer for en god musikoplevelse at gå i seng på.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Icon3 Re: Kate Bush fylder 50 år i morgen

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Så jo, jeg har en hel del at takke for, hende, denne "underlige" sanger, med den vidunderlige stemme og med toner, ingen andre før eller siden kunne sætte som hun kan....

KATE BUSH - The Kate Bush Story

"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Icon3 Kate Bush Cloudbusting

Kate Bush Cloudbusting

"Cloudbusting" is a song written, produced and performed by Kate Bush. It was the second single released from her number one 1985 album Hounds of Love. "Cloudbusting" peaked at no.20 in the UK Singles Chart.

The song is about the very close relationship between psychologist and philosopher Wilhelm Reich and his young son, Peter, told from the point of view of the mature Peter. It describes the boy's memories of his life with Reich on their family farm, called Orgonon where the two spent time "cloudbusting", a rain-making process which involved pointing at the sky a machine designed and built by Reich, called a cloudbuster.

The lyric further describes Wilhelm Reich's abrupt arrest and imprisonment, the pain of loss the young Peter felt, and his helplessness at being unable to protect his father. The song was inspired by Peter Reich's 1973 memoir, A Book of Dreams, which Bush read and found deeply moving.

Read more...

Lignende emner

1. Min søns fylder 31 år i denne uge.
    By admin in forum "Løst og fast" - blandet landhandel
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 11-12-08, 00:23

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg