Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard En lørdag eftermiddag i Bilka

Et hurtigt, supplerende indkøb i Bilka, lørdag d. 2. august kl. 15:45

I går, lørdag, fandt jeg ud af, at jeg skulle bruge lidt tobak og gerne en pose friske kartofler. Det var altså ikke et stort indkøb, men bare supplerende.

Jeg kørte over til Bilka et sted på Vestegnen og efter 20 minutter fandt jeg en ledig parkeringsplads. Da jeg ikke skulle have så meget med, nøjedes jeg med kurven. Men inden jeg nåede til stedet hvor man kunne plukke en kurv - blev jeg torpederet i fuld fart af en indkøbsvogn skubbet af en midaldrende dame, der løb langs kasserækken forbi mig og mod indgangen til indkøbsområdet.

Hun ramte mig i underarmen og det var ikke fordi jeg bare vadede som det passede mig, men jeg holdt mig pænt til højre i gangbanen. Nuvel - min venstre underarm fremviser nu en ordentlig hævelse og et blåmærke på størrelse med en mellemagurk. Tak til dig, du skønne, travle, dumme kvinde, der ikke kunne finde ud af et skubbe en indkøbsvogn, uden at skade andre undervejs!

Oki. Det var så det. Jeg bed smerten i mig og nu jeg var her - kunne jeg lige så godt få hentet de hersens kartofler, efter at jeg har handlet tobakken i kiosken. Jeg gik ind på området og undervejs efter kartoflerne - kom jeg i tanker om, at jeg nok også kunne bruge nogle æbler, nektariner, boller fra Hatting, en broccoli, fire skiver stegt svinekam og 3 bundte forårsløg tillige med en pose friskbagte croisanter, nu det var jo en lørdag. Posen med kartofler holdt jeg i den anden hånd, der dinglede for enden af den sønderslåede arm.

Kurven er blevet lidt tung at bære på, men jeg var i bil, så det var bare om at fortsætte med at bide sammen (underarmen værkede som bare helvede) og så afsted til kassen.....

Guuuuud!!! Af en række på måske 30-40 kasser var kun de få åbne. Og til disse stod folk i kø langt inde i supermarkedet.... hvor køerne endte helt ved toiletpapir og elektronik.... Og her stod jeg, med min værkende arm og en kurv... og tænkte hæftigt over, om jeg nu jeg nu virkelig ikke kunne undværre de varer, jeg havde i kurven.

Det kunne jeg! Undværre indkøbet! Man kan sagtens undværre meget, hvis ulejligheden er for stor og denne gang var den for stor. At stå i kø efter en million stopfyldte indkøbsvogne til de sølle få åbne kasser, var mere end jeg gad spændere på af ventetiden.

Jeg gjorde omkring og bar min kurv og kartoffelposen til udgangen, hvor jeg har afleveret disse hos damen i Kundeservice med en undskyldning for, at jeg desværre ikke kunne vente så længe på at få lov til at betale for varene, da kun få kasser var åbne. Hun nåede ikke svare, for væk var jeg i en fart, lettet om hjertet over ikke at behøve tilbringe resten af eftermiddagen i kø, selv om jeg så skulle undværre kartoflerne til aftensmaden den dag.

Gid Lukkeloven var afskaffet! Læs om min holdning til Lukkeloven og begrundelse herfor: HER!
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard Re: En lørdag eftermiddag i Bilka

Det har jeg engang gjort i centeret, føtex havde 2 kasser åbne, og der var mange.,... så mig op til kundeservice, afleverede kurven, sagde det gad jeg bare ikke, og så begyndte jeg at gå, den flinke dame kaldte mig tilbage og sagde at jeg for den ene gangs skyld kunne få lov at betale i kundeservice så jeg "sprang" køen over og fik mine varer
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Ja da... så skete det igen i går formiddag. Denne gang havde jeg kun en kurv med under ti ting og vandrede langs kasselinien, hvor kun hver femte kasse var åben. Alle steder stod der mindst tyve mennesker med kurve og indkøbsvogne i kø til kasserne. Til kvik-kasserne stod der endnu flere i kø. No way! Så hellere undværre!

Og så holder Bilka oven i det hele fødselsdag og udsalg og you name`t... Folk vælter ind og så sparer Dansk Supermarked på kassepersonale. Det må være den nye ledelse, siden den varehuschef, der havde stillingen siden Bilka er blevet bygget (vist nok) gik på pension. Så nu kommer der nye boller på suppen og der spares masser af lønningspenge for Dansk Supermarked ved at underbemande kasselinien.

Ha, ha, ha.... hvad der er sparet, er tjent.... og dumme kunders tid koster jo ikke Dansk Supermarked noget, vel? Kun kunderne. Men hvis Dansk Supermarked hellere vil handle med pensionisterne, der altid er der om formiddagen - er de velkommen for min skyld.

Jeg kørte i stedet til City2 og handlede på en brokdel af den tid, jeg ellers skulle bruge i Bilka.... og undervejs frem og tilbage, sad jeg bekvemt i bilen og lyttede til god musik - i stedet for at trippe på trætte fødder i en ålelang kø til kassen hos Dansk Supermarked. (pardon my french ).
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Ja Dansk supermarked ved hvor de skal spare det er helt sikkert, min egen unge har selv studiejob i fakta og her har man besluttet at fra kl 16 til 20 skal der kun være to på vagt , en nøglebære og en ungarbejder ,de har ikke en chance for at nå det ...

Når jeg er dernede kan jeg se at sønnen ligger vandret, han sidder aldrig i kasse for ungarbejderne kan ikke arbejde så hurtigt som han, så han har hele butikken at gøre ren sætte nye vare op og ordne lager og flaskerum samtidig med at han skal løbe til kassen hvergang der er problemer ..

Og ved mange kunder er han nød til at åbne en kasse mere for at ungarbejderen ikke skal blive overfaldet verbalt af kunderne ...

Så det var en glad dreng der kom hjem forleden, nogen kunder havde meldt forretningen til levnedsmiddelstyrelsen og det gjorde at der fra nu af skal være orden i sagerne dernede det vil sige at der fra nu af er fire på arbejdet og han altid må ringe efter flere hvis det brænder på ....

De kan ikke forstå at de har så store problemer i fakta men det kan jeg altså godt, de fleste der er ansat der bliver fyret når de bliver 18 år de dygtigste af dem bliver så nøglebære det vil sige at de er ansvarlige for forretningen alene. deres øverste chef er 22 år .. hvordan har de forestilet sig at det skal kunne køre på den måde... kunne sq være at man skulle søge fleksjob i en fakta

Lignende emner

1. Nytår er allerede på lørdag.....!!!
    By admin in forum Jule- og Nytårsønsker og hilsner fra og til hinanden
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 25-12-05, 21:10

Bookmarks

Regler for indlæg