Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Vest! Vest! Dejlige vest med lommer!

Superbruger Anina's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    62

Vest! Vest! Dejlige vest med lommer!

Hvis der er andre som jeg, der havde forgæves ledt med lys og lygte efter en praktisk vest med mange lommer - ta` og læs videre! Der er hjælp at hente!

Jeg er nu ikke spejder eller decideret friluftsmenneske. Men jeg har et job, hvor jeg skal spænde hele tiden over større arealer, helst uden for meget grej i hænderne eller krampagtigt holdende på en telefon. Så er der nøgler, og så læbepomade, så en notesblok med en kuglepen etc. etc. Alt dette er der ikke lommer nok i almindelig jakke eller cardigan. Og så selvfølgelig også er der ikke brug for et par ekstra ærmer. En vest skal man have. Og det skal være en vest med mange lommer og en vest, der kan holde til lidt af hvert....

Man kan bare ikke få fat i sådan en vest i almindelig detailhandel!

WHY?

Jo, man kan få alskens fjollede veste til pynt og til ung-pige-hofter. Ualmindeligt grimme i en størrelse 42-44 Og så er der ikke en ordentlig lomme at opdrive. Hvem søren havde bestemt, at vi ikke skal bruge gode, praktiske veste til hverdag og fritid? Selv hos Spejder-sport var der intet at finde og en let rødmende ekspedient kunne ikke forklare, hvordan det kan gå til, at en spejderforretning (i City2) ikke forhandlede friluftsbeklædning. De fleste af deres stativer var fyldt op med..... modetøj O.K. tænkte jeg... jeg giver op!

Men det er jo lidt svært, bare at give op, når den sidste af de tre treaking-veste til en halvfemser stykket, jeg købte for år tilbage i Aldi - nu er ved at falde af kroppen på een og lommerne er så møre, at bare vægten af en mobiltelefon er nok til at slide et (nyt) hul i....

Jeg gik på Nettet! Og ganske rigtigt! I Canada, Frankrig og i alpelandene kunne jeg sagtens få fat på gode brugsveste. Problemet var blot, at jeg kunne slet ikke hitte ud deres forskellige målskemaer for størrelser, og hvor det ene sted svarede en bestemt størrelse til X - svarede det samme et andet sted til XXL osv. Jeg kan jo ikke begynde at købe i udlandet, når jeg ikke kan være sikker på, at varen også passer når jeg har modtaget den. Og så skal man til at returnere, og vente på en ny eller på pengene retur.... ikke til at holde ud....

....indtil Zuzan skrev på Skype .... Fjällräven

Hvorfor har jeg selv tænkt på Fjällräven, aner jeg ikke Jeg har jo handlet både beklædning og rygtasker osv. den gang poden var lille og hjemmeboende. Jamen, så afsted med mig til Fjällräven (på Nettet) i en fart....

Jeg fandt ud af det hele. Der var masser at finde og masser man kunne bruge. Jeg fandt den rette model: Reporter Vest i fire farver endda: Black, Light Khaki; Olive, Putty. Jeg skulle have sort, sort, sort, sort.... Sikke et held! Ikke alene fandt jeg den rette vest, men også i den helt rette farve.
    Hurra for Fjällräven!

På hjemmesiden var der direkte link til onlineforhandler Naturkompaniet.se, men jeg ville nu helst købe tilsvarende model online i en dansk netbutik. Jeg googlede på Reporter Vest Fjällräven på danske sider og så fandt jeg kun en butik på Nettet: Lystfiskeren.dk fra Hvide Sande.

Jo, der var en netbutik til, der solgte vest fra Fjällräven, men det var ikke den vest jeg skulle have. Naturbutikken.dk solgte en anden model: Fjällräven Reporter SC Vest og denne var fremstillet af et andet, tyndere stof og tillige kunne man ikke få den i sort.

Så det blev Lystfiskeren.dk i Hvide Sande, der løb med bestillingen på to styk Fjällräven Reporter Vest, Black. Lystfiskeren har ikke kortbetaling, så jeg måtte betale pr efterkrav ved modtagelsen.

På Lystfiskerens hjemmeside kunne man læse, at ordrer ekspederes samme dag eller efter max 3-2 dage. Jeg måtte dog rykke efter en uge og så kom en meddelelse om, at vestene nu var afsendt. Efter yderligere tre dage kom brevet fra Post Danmark om, at jeg nu kunne afhente min pakke medbringende pengene til efterkrav. Det gjorde jeg så og kom omsider hjem med min "fangst". Jeg pakkede ud og så..... skar jeg tænderne - i pakken lå der to stykker Fjällräven Reporter SC Vest i farve Dark Grey! Altså hverken type eller farve jeg har bestilt!

Endnu godt gal i skralden gik jeg straks over på Fjällrävens hjemmeside og derfra videre til onlinekøb hos Naturkompaniet.se, hvor jeg på stedet købte to rigtige modeller, betalte med kort og tre dage efter lå to splinternye, sorte Reporter Veste hjemme hos mig og så var det problem løst!

Godt nok, når jeg nåede til onlinebetaling hos Naturkompaniet.se, læste jeg, at de ikke sender udenfor Sverige - men det gør de! Stol på det og bare fortsæt videre med betalingen. Og det er, i hvert fald ikke sidste gang, at jeg handler hos dem. Særligt fordi de faktisk ligger inde med alle modeller i Fjällrävens sortiment og man behøver ikke vente, som ellers tilbudt af Lystfiskeren.dk fra Hvide Sande, at hvis jeg gerne ville have ombyttet de fejlleverede varer - skulle jeg vente yderligere mindst 8 dage til - efter, at de først har modtaget det returnerede. No way! Har ventet længe nok i forvejen!

Dejligt! Super! Skide godt! Tak Fjällräven
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Superbruger Zuzan's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2007

Re: Vest! Vest! Dejlige vest med lommer!

Skype er guld værd.

Sparede du også noget guld ved at handle i udlandet? (Kære Anina, som ikke vil gå med Jelved-taske.)

Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold (Siw, 10 år).

Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele. (Peter 8 år)

De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen. (Christian 8 år)

Superbruger Yvette's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    58

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    (Kære Anina, som ikke vil gå med Jelved-taske.)
    Jeg vet ikke helt hva en Jelved-taske....er, men ja - hvorfor ikke bare en veske? Men jeg skjønner at du har funnet den optimale løsningen for deg selv...

Morsomt å lese beretningen din!
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Superbruger Zuzan's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2007

Jeg vet ikke helt hva en Jelved-taske....er
    Her kan du se en Jelved-taske, Yvette. Næsten alle i DK ved, hvad det er.

Jelved er en kendt politiker i DK.

http://www.berlingske.dk/article/200...tik/709150312/

Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold (Siw, 10 år).

Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele. (Peter 8 år)

De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen. (Christian 8 år)

Bookmarks

Regler for indlæg