Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 16
    Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Standard Medicinalindustriens omsætning

Hej .

Ja så førte min nysgerrighed mig til denne hjemmeside: Statistik for lægemidler og lægemiddelgrupper, 2003 - 2007.

Jeg må indrømme at jeg da fik kaffen galt i halsen da jeg konstaterede at omsætningen for psykofarmaka i år 2007 næsten rundede en milliard.

Læg lige mærke til at skemaet viser omsætning i kr.1000 - altså skal tallet der vises i skemaet ganges med de 1000. UHA.

Nu lægger jeg linket her, og mon ikke det skulle kunne stille spørgsmål ved den evige undertrykte formidling af alternative samt naturlige helbredsmetode - fra medicinalindustriens sorte propaganda.

http://www.medstat.dk/

I kan søge på alle medicinske midler samt omsætningen af disse i denne database. Ikke just opløftende taget i betragtning af at statistikken for heldbredelse ikke stemmer overens.
    (Tør jeg godt at påstå)

Med venlig hilsen
    Linda
    " Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse." (Ingrid Bergman)

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Medicinalindustriens omsætning

Gad vide, om der føres statistik over, HVAD diverse midler gives for?!

Jeg tænker bl.a. på, at antidepressiva kan gives mod smerter... og ikke kun mod depression. Det giver jo et helt forkert billede af medicinanvendelsen, hvis det ikke fremgår.

Sådan er det måske også med andre ting.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Gad vide, om der føres statistik over, HVAD diverse midler gives for?!
    Ja det må vi da lige finde ud af - ellers laver vi da bare en selv. Vi kan jo slå det op i medicinalhåndbogen, og så, som en lille service, tilføje bivirkningerne.

Nu kender jeg ikke navnene på div mærker - så dem efterlyser jeg nu ved samme lejlighed.

Nej altså - nu kommer der lige en her, stakkels mand! http://web.archive.org/web/200704180...en/hjemmeside/. Her bliver der bare forsøgt uhæmmet med div lykkepiller og andet "godt" - er vi mon en del af et eksperiment??

Forresten, mine kære medsøstre, nu er vi i medicinalindustriens søgelys og er udset til at være den næste gruppe af befolkningen (stakkels kvinder) der lige skal have lykkepiller, mod en ellers naturlig tilstand. Disrespekt ville jeg nu kalde det. Og som sædvanlig er denne nye idè opstået ved et tilfælde. Jeg ville da ellers mene at medicinalindustrien har klienter nok, ud fra ovenstående indlæg med statistikberegninger. Gad vide hvor mange milliarder de forventer at score på vores overgangsalder???

Læger er begyndt at give kvinder i overgangsalderen antidepressiv medicin.

Nej nu står verden da ikke længere - nu skal vi også se frem til at have lykkepiller når vi engang skal på plejehjem Sexgale ældre bliver kastreret med lykkepiller

Med venlig hilsen
    Linda

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    53

Det er fuldstændigt gak i hovedet, gad vide hvad medicinalindustrien tror at kvinder gjorde før de kom til, jeg vil til hver en tid heller overstå mine hedeture eller prøve noget alternativt end at proppe mig med piller der bevisligt har så mange bivirkninger :twisted:

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Jeg har oversat denne artikkel, fra Crossroads institute. Afsnit 6. (Scroll ned til Prozac 'Found in Tapwater')

Prozac fundet i drikkevandet (fra vandhaner)

Daily Mail on 8/9/2004
    by ANIL DAWAR

Prozac bliver indtaget i så store mængder, at det kan spores i Britisk drikkevand, dette ifølge en rapport udgivet idag.

Studie afslører at spor af pharmaceutiske stoffer slipper i gennem spildevandsanlæg og ender med at recirkulerer tilbage ind i vandforsyningens system.

Men mængden af medicinrester er ukendt, og miljøkontrollen har iværksat en kampange, hvor medicinal-industrien er bedt om at bevise, at dens produkter ikke vil være skadelig for hverken vanddrikkere eller miljøet.

Ifølge studie, foretaget at Norman Baker-MP, De Liberale Demokraters miljø-ordfører, er Prozac fundet at være giftigt og unedbrydeligt, samt værende et stof som kunne være potentiel årsag til problemer. Mr. Baker udtaler: " Denne ting ligner et eksempel på massemedicinering af uvidende samfunds borgere, og er en potentiel bekymring indenfor heldbreds-området.

Regeringen tager ikke den's ansvar overfor offentlig sundhed seriøst.

Folk har ret til at vide, hvad der er i drikkevandsforsyningerne, og om hvor vidt, de uden vidne tager medicamenter som Prozac. Sidste år færdiggjorde miljø kontrollen en undersøgelse, indeholdende 500 stk af de mest almindelige medicinske preparater i England og Wales. Uddrag af undersøgelsen, viste de 12 farmaceutiske stoffer som menes at have den største potentielle trussel mod miljøet. Bl.a. smertestillende, antibiotiske-antikræft og antidepresive medikamenter.

Ud af disse 12 øverstplacerede blev 10 forskellige fundet i vandet hos spildevandsrensninganlæggene, og 8 blev fundet i floder som anvendes til udledning af spildevand fra rensningsanlæggene.

Lib Dem - rapporten viste at drikkevandinspektionens regulativer ikke angiver grænseværdier for farmaceutiske stoffer i drikkevandet, og at disse ikke testes løbende v.hja. vandprøver.

Siden 1991 har der været en stigning på 166% i antallet af recepter på antidepresiv medicin i England, et antal på 24 millioner recepter pr. år. Patientforeningen skønner at så mange som 6 millioner Brit'er nu tager stofferne.

Et nyligt studie viste endvidere, at 4 ud af 5 praktiserende læger indrømmede overmedicinering af antidepresiv medicin, såsom "Prozac" og Seroxat, hvilke tilhører familien af medicin, som er kendt for sine selektive serotoningenoptagelseshæmmere.

De er blevet kædet sammen med bivirkninger som f.eks. selvmordstanker, søvnløshed, vægttab, hovedpiner og interne blødninger.

En talsmand for miljøkontrollen's afdeling for landbrugsfødevarer, herunder drikkevandsinspektoratet, udtalte at "Det er ekstremt usandsynligt, at der er risiko idet der udledes meget små mængder stoffer af gangen, biologisk nedbrudt i rensningsanlæg og vandreserver!"

Imens mødtes miljøkontrollen og medicinal-virksomheder flere gange for at diskutere sporelementerne som blev fundet i vandet, og hvilke forhåndsregler der kunne tages for menneskelig heldbredsbeskyttelse og øko-systemet i det hele taget.

Epilog:

Nå - siger jeg så til mig selv, da jeg jo tilhører generationen af Nå-sigere. Hvordan kan jeg lige vende og bruge denne møghamrende iriterrende nye insigt denne trælse artikkel har fordærvet mig med? Skulle jeg skrive en lang tung og endnu mere træls beretning? Nej - en må da være nok for denne gang. Hvad så med dette spørgsmål:

- Hvilket stof er du gjort af??

Da jeg så dette første gang - der stod godt nok - Det stof man er gjort af, tænkte jeg - Hvad? Stof? Hvor i alverden skulle jeg dog vide det fra, det lærte jeg da ikke noget om i de 10 l a a a n g e år i skolen på trods af ellers fag som biologi - fysik og kemi, nå ja, bortset fra at jeg blev klar over, at jeg havde en lever og div. blævrende dele inde i kroppen, men hvad delene, udover hjerte og lungefunktion, ellers lavede derind havde jeg da ikke den ringeste idè om. Nå -" men det der stof man var gjort af" - det vakte da min nysgerrighed og jeg blev noget overrasket da jeg fandt ud af at kroppen er en organinsk repræsentation af alt hvad der ellers eksistere i det fysiske univers der omgiver os dagligt (minus, selvfølgelig det syntetiske). Hvorfor så i alverden give kroppen syntetiske kemiske formler den ikke kan forholde sig til - detslige nedbryde??? Og musklerne - hvad var nu det for noget med protein der opstod som følge af uendelige aminosyrekæder der levede af vitaminer og andre sjove ting. Hmm - jammen hvordan kan en lille bitte bitte, oftes grøn, vitaminpille holde hele min krop kørende?? Og fedt skulle man have - jow tak, men nu stod jeg da ikke lige der og lignede en der manglede fedt i den forstand tværtimod. Aha - måske jeg havde spist for mange kulhydrater og forkert fedt. Jaså.Aha.Nå sådan og jeg kunne bare blive ved.

Og spændende er det at gå på opdagelse i kroppens forunderlige univers. Idag kan man få rigtig mange gode bøger om opbygning samt funktioner af kroppens vigør. Tillad dig selv den oplevelse. Til min fryd kan jeg konstatere at der er mange besøgende gæster på dette forum hvis nysgerrighed er ved at have godt fat i dem - hi hi - det er nemlig ikke altid så populært hos lægen hvis receptskrivende hånd nogle gange sidder lidt løst. Ej heller hvis patienten stiller mærkelige spørgsmål der ligger indenfor rammerne af naturlig logik. Og morsomt er det jo. Det narurlige har altid eksisteret og været tilgængeligt for både mennesket og dyrerne - og lur mig, om ikke I ville kunne give mig et lille stilletiende samtykke til, at syntetisk medicin burde hedde det alternative istedet, dersom det er en nyere opfindelse med et meget grimt fænomen, kaldet bivirkninger??

Med venlig hilsen
    Linda

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Det bliver lige en lille kort besked, men her har vi faktisk en ny sammenslutning af læger der ikke vil være i lommen på medicinalindustrien - jubiiiiiii.

Måskè kan du finde din læge på listen - der er ligeledes info om tilbageholdte bivirkninger også.

Læger Uden Sponsor (Arkiveret homepage)
    Laegerudensponsor.woedpress.com (Aktuel homepage/tilføjet 12-03-2019)

KH
    Linda
    Sidst redigeret af Anina : 12-03-19 kl. 00:24 Årsag: Tilføjelse/link

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Registreringsdato
    Feb 2005

Hvis du mener, over for menneskeheden - så jo, det ER et forræderi. Men hvorfor skulle industrien kære sig om menneskeheden? Industriens eneste forpligtelse stammer fra og er rettet mod aktionærerne. Ofte vores egne fagbevægelsens fonde, arbejdstagerejede pensionsselskaber.... De forsikringer vi tegner hos forsikringsselskaber - støtter indirekte industrien idet forsikringsgiganterne har sendt deres penge ud for at arbejde og hente dividender ind, hos netop industrien. Og sådan kan man blive ved.

Der er ellers intet galt med at have en industri på private hænder. Generelt set. Hvor produkterne fremstilles, råstoffer udvindes osv...

Derimod er det himmelråbende galt, at helse og helbredelse - også er et marked for industrien. Det burde være direkte forbudt, at tjene penge på udvikling af medikamenter og behandlingsmetoder/udstyr m.v. Og der burde eksistere et globalt, lovbefæstet krav om non-profit-drift af disse statsejede virksomheder - forskning, produktudvikling, produktion - indenfor sygdom og helbred.

Hvorfor? Fordi det er den eneste måde, landenes og verdens samfundsborgere ville kunne sikres, at det ikke er profitten der (ud)vælger hvem skal leve og hvem skal dø, tillige med, at alle uanset deres status i samfundet - ville have en fair chance og modtage en fair behandling.

Medicinal industri og medicinsk behandling burde IKKE ligge på private hænder, noget sted i verden.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg
    Medicinal industri og medicinsk behandling burde IKKE ligge på private hænder, noget sted i verden.

"Et godt helbred giver mening, men det giver ikke ret mange penge."

"Det som medicinal industrien gør, er muligvis ikke i befolkningens interesse."

"106.000 amerikanere dør hvert år af anerkendt medicin."

Most Astonishing Health Disaster of the 20th Century

• Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2007

Håber ikke, at det her bliver off-topic, men det har helt klart noget med medicinalindustriens omsætning at gøre.

Vi skal i EU være forsøgsdyr, fordi EU-landenes egne medicinalvirksomheder konkurrerer med de amerikanske.

"Kommissionen vil bl.a.:

Fjerne bestemmelsem om, at myndighederne skal trække et produkt tilbage, hvis det er 'skadeligt ved normal brug' eller hvis det 'mangler terapeutisk effekt'.

Tilbage står, at: et produkt skal trækkes tilbage, hvis 'balancen mellem risiko og fordele ikke er favorabel'.

Det betyder - ifølge kritikerne - at offentligheden ikke længere kan lave en afvejning mellem effekt og risiko, og at medicin i fremtiden kan godkendes, selv om det ingen dokumenteret effekt har."
    Kilde/PDF: Samvirke nr. 10, 2008, side 5-14 + 16, men læs endelig også Lederen.

Og så hænger det hele jo sammen med kræftbehandlingen - eller rettere den manglende kræftbehandling - med Alimta.

Læs meget mere om denne sag her, hvor Benn Sørensen forklarer sig nærmere:

»Jeg blev manipuleret af Danmarks Radio«
    I DR dokumentaren ’Når lægen ved bedst’ blev overlæge Jens Benn Sørensen hængt ud som skruppelløs læge, som kun ville give en ineffektiv medicin, Vinorelbine, til patienter med lungehindekræft. Årsag: Producenten af midlet betalte ham for at lave forsøg med midlet. Seerne fik indtrykket, at patienter døde, fordi han ikke gav den godkendte medicin, Alimta (06:04)

Realitetstjek af ’’Når lægen ved bedst’’
    Fire skarpe til journalisten bag programmet
    Riget får kritisk eftersyn af kræftjournaler
    Lægemiddelstyrelsen: Godkendt middel er ikke nødvendigvis det bedste for kræftpatienter
    Leder: DR manipulerer med sundheden
    Når vagthunden bliver gyserfilminstruktør
    Kilde: Dagens Medicin

Og så hænger TERM jo også sammen med det hele - både "videnskabeligt" og økonomisk i EU-regi.

I TERM spares der både på de fysiske behandlingsmuligheder, men sikkert også på de medicinske, så man må lære at klare sig UDEN medicin for både det fysiske og psykiske.... "for kognitiv terapi 'kurerer' alt".

Da TERM-lægerne - eller EU-lægerne - nu "videnskabeligt" har vist, at stort set hele Danmark er hypokondere, der bare skal have kognitiv terapi, så er "spareprojektet" lykkedes i stor stil - her i landet.

Og Danmark foregår jo som et godt økonomisk eksempel, så mon ikke andre EU-lande skeler til vores lands "fine" resultater på forskningsområdet... og det økonomiske.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Side 1 af 2 12 Sidste

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg