Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 16 af 16
    Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Medicinalindustriens omsætning

Der findes mange metoder, når riget skal spare... og mange veje.

Medicinalfirmaet Stragen Nordic sendte deres nye p-pille på markedet 4. juni – dagen efter TV2’s Yasmin-udsendelse. På få timer tog firmaet en fjerdedel af det danske p-pille-marked
    Det danske p-pille-marked omsætter for 530 mio. kr. om året.
    Kilde: TV2 skræmte kvinder i armene på nyt p-pille-firma

Kvinderne taber
    2007-06-21

TV2 har sat nogle journalister til at analysere et kompliceret område, og højst usædvanligt har de valgt at stole mere på sig selv end på eksperterne.
    Ud over at have jaget en skræk i livet på alle kvinder, der bruger Yasmin, så har TV2 formået at flytte kvindernes medicinforbrug over til en pille, der ud fra en gennemsnitsbetragtning vil forringe deres sundhed og selvværd – men uden at give dem en forbedret risikoprofil.

Sandelig flot gået af TV2.
    Men her ’overså’ TV2’s oversætter (desværre), at Rosendaal faktisk bruger ordene ’might be’, altså ’måske’ om denne konklusion. Hvorfor undlader TV2 mon at oversætte dette forbehold?
    Kilde: Kvinderne taber

Læs forresten her om Gestinyls bivirkninger, som bl.a. er vægtøgning, humørsvingning osv.

Ja, og så kan man gå til lægen og få at vide, man har depression OG er overvægtig....GISP!!!!

Er man IKKE syg, så kan man da blive det af p-piller (sikkert også andre end Gestinyl).

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Ja Zuzan det hele hænger sammen i èn stor klam pærevælling, under dække af proffesionel forskning, førende og bedste sundhedsvæsen o.s.v.

Her kan du så også lige se hvordan medicinalindustrien IGEN score kassen på en sygdom opstået p.g.a. ernæringsmæssige mangler (ifølge min overbevisning). De selvsamme ernæringsmæssige mangler som industrien har medvirket til at forårsage via det omfangsrige kemibrug til marker, planter og dyr, KUN for fremmelsen af profit. Se filmene i indlæg nr 10 fra Tante Ana.

Citat: (2004)

Nycomed og NPS Pharmaceuticals indgår europæisk markedsføringsaftale på over 550 mio. kroner for osteoporose produkt

nycomed.com/NR/rdonlyres/FA684A3C-C973-463E-A9B7-FED44B3F595E/0/20040421NycomedReleasedk.pdf

Ha - så ville jeg jo lige tjekke for dennes produkt ang bivirkninger - men - der var kun èn side og denne var spækket med virus - suspekt!

Hvad Term angår - så er det efter min mening ikke en ny opfindelse. Tilbage i 1970 blev der lavet et tiltag af psykiatrien og dennes "partner in crime" medicinalindustrien. Dette nye tiltag hed distrikt psykiatri eller socialpsykiatri (importeret fra USA-selvfølgelig). Nu kunne almindelige praktiserende læger udskrive psykofarmika eller somatisere patienterne for godt befindende (og sende patienterne videre til psykiatrien, så psykiatrien kunne få en opblomstring - med dens mange underlige behandlingsformer - ECT). Statistikkerne for medicinforbruget eksploderede. Kampanger vedr kosttilskud blev nu sideløbende iværksat - det blev nu farligt at indtage vitaminer. Da dette er et kapittel for sig - og noget mørkt - vil jeg vende tilbage med emnet efter jul i en ny tråd.

Foreløbig kan du jo lige se dette brev til den "rare" doktor Per Fink - medsammensvorne til Lise Ehlers, og læg nu mærke til hans tittel!! Så hvis finken til Per Fink kan overbevise og forurene medierne og sundhedssystemet med "ondt i livet" begreberne så har de vundet meget. Ja foruden besparelse har de skam bustet forbruget af livsfarlig medicin godt og grundigt op - og mon ikke dette udløser nogle klækkelige bonusser til dem der holder mikrofonen? Nå jo - så er der lige kognetiv terapi. Hvem har råd til det på sygedagpenge???Og hvad er det lige man skal erkende med denne terapiform når nu de fleste såkaldte somatiserende sygdomme (term) har bund i fysiske problemer? Det er fandeme smart skulle jeg lige hilse og sige - så kan du modtage kognitiv terapi resten af dit liv...hvis du har råd - og til hvad nytte??? Lidt profit igen???

Kilde: kronisktraethedssyndrom.dk/svar%20p%C3%A5%20personligt%20brev%20fra%20Per%20Fink.pdf (dødt link)

KH
    LInda
    " Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse." (Ingrid Bergman)

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Hej Linda og Zuzan

Selv er jeg nu ikke helt vild med denne patientgruppens tiltag mod TERM-modellen. Med den ene hånd protesterer de - og med den anden hamrer de søm i kisten for alle andre patientgrupper, der præcis som dem selv - udsættes for en kollektiv flytning til gruppen "somatiserende" (d.v.s. 'hypokondere').

De gør meget ud af at lægge afstand mellem dem selv, og alle andre syge, hvilket reelt kun spreder kræfterne og svækker fokus, hvor det ellers samlet ville nytte mere. Med andre ord - svækker de gennemslagskraften for alle, inkl. dem selv.

Relateret: Rosas ME/CFS og TERM-modellen historisk
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Debatten om Benn Sørensen fortsætter minsandten.

DR manipulerer ikke
    2008-10-10

Chefredaktør Kristian Lund tager på alle punkter fejl i sin kritik af tv-dokumentaren ‘Når lægen ved bedst’ – om Rigshospitalets behandling af lungehindekræft
    Dagensmedicin.dk/debat/2008/10/10/dr-manipulerer-ikke/index.xml

Man skal sandelig holde tungen lige i munden for at følge diskussionen.

De stakkels kræftpatienter, som det hele handler om, er ved at forsvinde i diskussionen.

Kunne de for f.... da bare "indrømme", at patienter skal oplyses... og at patienter skal have valgmuligheder.

Og kunne de dog bare blive enige om, at det er vigtigst at give den bedste livskvalitet... og naturligvis give livsforlængelse.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Citer Oprindeligt indsendt af Linda Se indlæg
    Nej altså - nu kommer der lige en her, stakkels mand!
    http://web.archive.org/web/200704180...en/hjemmeside/

Her bliver der bare forsøgt uhæmmet med div lykkepiller og andet "godt" - er vi mon en del af et eksperiment??

Det ved jeg ikke, om vi er. Desværre meddeleler TDC at "Webstedet er nedlagt". Det må næsten have været sket for ikke så længe siden...

Det er derfor, at jeg altid gemmer sørme, hvad jeg finder af vigtige oplysninger. Ellers er det pist væk en dag, som om der vitterlig var noget "under gulvtæppet".

Kan du huske, hvad det var for et websted og hvad det handlede om?

Det jeg fandt ud af er, at det handler om en ældre mand Heine E. Pedersen, som i år 2002 har taget imod et tilbud om influenza-vaccine, og som følge deraf (vaccinen er konserveret med kviksølv) har han udviklet en progressiv polyneuropati (nervebetændelse) i både hænder og fødder, samt haft "uforklarlige" blodpropper i hjernen og det ene øje.

Hans egen beskrivelse ligger på hans hjemmeside: Guillain-Barré Syndrom (GBS = polyradiculitis) - artikel under overskriften: Bivirkninger efter influenza-vaccination. Desuden har han også skrevet til sitet Bedre Medicin, hvor han, under overskriften "Influenzavaccine og nervebetændelse" meddelte de konsekvenser, influenza-vaccinen medførte for ham.

Det ser ud til, at Heine Pedersen er flyttet til Grækenland et par år efter denne skæbnesvangre vaccine - og beskriver her, hvad han selv har fundet ud af muligheden for at lette sine smerter, dog uden at blive rask af det....

Var det, i denne sammenhæng, at du havde nævnt Heine Pedersen med i denne tråd? Hans personlige beretning kan læses her ('Polyneuropati efter Influenza-vaccination'). Jeg håber inderligt, at det ikke er fordi han ikke er mere, at hans websted er nedlagt. Hans græske mailadresse er, i hvert fald, "død". Tænk bare, at få sit liv forpestet og måske forkortet af at blive vaccineret.

Hvilke forbandede idioter kan finde på at konstruere en vaccine med kviksølv?!

Og det er ikke det værste, idet en del af de "obligatoriske" vacciner til spædbørn og børn - indeholder også kviksølvforbindelser. Intet under, at folk mister tillid til børnevacciner. Hvilken forbandet idiot kan finde på det?

Det er ved at dæmre for mig, at der er en meget stor konflikt ved at komme til syne - afgørende konflikt mellem de rettigheder/tillid lægerne og medicinske forskere ellers gør krav på - og deres reelle indsats, som netop undergraver disse værdifulde bånd til befolkningen.

De handler, simpelt hen, ikke i overensstemmelse med den styrke, hvormed de ellers selv afkræver, at blive stolet på og værdsat af deres patienter, patienternes pårørende og den brede befolkning...

Medicinere, farmakologiske forskere osv. - de er ingen helgene! Jo hurtigere vi indser det, jo bedre.
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
    Det ved jeg ikke, om vi er. Desværre meddeleler TDC at "Webstedet er nedlagt". Det må næsten have været sket for ikke så længe siden...

Det er derfor, at jeg altid gemmer sørme, hvad jeg finder af vigtige oplysninger. Ellers er det pist væk en dag, som om der vitterlig var noget "under gulvtæppet".

Kan du huske, hvad det var for et websted og hvad det handlede om?
    ÅH nej - det kan jeg dessværre ikke - fandt den da jeg tilfældigt søgte på bivirkninger - MEN! jeg kan huske min store forundring over de mærkværdige forsøg denne mand havde været udsat for - uden belæg for sygdommens årsag. Næste gang skal jeg nok gemme disse.

Hvilke forbandede idioter kan finde på at konstruere en vaccine med kviksølv?!
    Det gør de forbandede idioter der også gerne vil tjene lidt på bivirkningerne - ja og medicin er en bivirkningshandling i sig selv da den ikke fokusere på årsagen - men virkningen - som så giver endnu en bivirkning

Og det er ikke det værste, idet en del af de "obligatoriske" vacciner til spædbørn og børn - indeholder også kviksølvforbindelser. Intet under, at folk mister tillid til børnevacciner . Hvilken forbandet idiot kan finde på det?
    Ja - ihverfald ikke nogen der holder aF BØRN - kun profit

Medicinere, farmakologiske forskere osv. - de er ingen helgene! Jo hurtigere vi indser det, jo bedre.
    Enig - fri os dog for den klamme industri der årligt tjener et mange cifret milliardbeløb på at gøre mennesker mere syge

Linda
    " Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse." (Ingrid Bergman)

Side 2 af 2 Første 12

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg