Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Jun 2008
    Lokation
    midtjylland
    Alder
    67

Standard Løn suppleret op pga. sygdom

Er der nogen herinde der ved om man kan få sin løn suppleret op, når man går ned i tid pga sygdom ??? Hvis der er , hvor henvender man sig så ?? Jeg har ringet til gud og hver mand, men ingen ved noget og stiller sorteper videre.

Jeg har slidgigt i knæet og har mange smerter, men klarer alligevel at arbejde kl 7 -12. Fredag har jeg dog til kl 17 og det kan jeg ikke klare mere og må stoppe kl 12. Chefen er dog flink og har betalt fuld løn i aug og sept. Jeg er blevet henvist til sygehuset til forundersøggelse og forhåbentlig et nyt knæ, men skal ikke derned før 17. nov.

På forhånd tak.
    knuzz Helga

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Løn suppleret op pga. sygdom

Hej Helga

Jeg tror ikke, du kan få din løn suppeleret op. Mig bekendt gør man det kun i forbindelse med folk, der ikke kan få fuldtid og skal derfor have suppleret op, oven i deres deltid.

Men der er noget, der hedder "deltids sygemelding" Du kan se på disse links og evt. snakke med din læge....

Syg på deltid
    Sygemeldinger på deltid
    Syg på deltid - delvist syg!

For det fjerde gælder det også i sygesager, at en lille tilknytning til arbejdsmarkedet er bedre end slet ingen, når sygdommen altså overhovedet tillader den syge at arbejde. Derfor skal lægeerklæringer oplyse om, hvor meget og med hvad den sygemeldte kan arbejde. Så man bedre kan vurdere, om den sygemeldte måske kan nøjes med at være sygemeldt på deltid.

Deltidssygemeldinger gør det selvsagt lettere at bevare kontakten til arbejdspladsen, og samtidig ved vi, at dét at være i gang i sin vante dagligdag også kan være med til, at man bliver hurtigere rask igen.

Jeg er sikker på, at initiativerne kommer til at betyde, at færre sygemeldte skal igennem lange og udmarvende sygeforløb. Det er det centrale!

Beskæftigelsesministeriet | Ved Stranden 8 | 1061 København K |
    http://www.bm.dk/sw13412.asp
    Pøj, pøj
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Helga Se indlæg
    På forhånd tak.
    Selv tak
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2008
    Lokation
    midtjylland
    Alder
    67

hej Anina !
    Mange tag for hjælpen. Sagen er klaret nu.

Jeg ringede til lægen morges, men jeg kunne ikke få fat i ham. Jeg har før spurgt ham om deltidssygemelding, men han sagde at det kun var ved opstart efter en sygeperiode. Jeg kom så til at snakke med en anden læge, hvilket var meget heldigt, for han vidste da noget om sagen. Jeg er blevet deltidssygemeldt og kan gå hjem, når benene ikke vil mere .

Chefen er heldigvis meget forstående, men det er også nødvendigt for han kan ikke få nogen til at passe den grøntafdeling, ingen gider, da det er hårdt og meget løft på tunge kasser Jeg kan så pasende tage det værste om morgenen og så må andre finpudse når jeg ikke kan mere. Alle er glade

Dejligt at have dette sted at få hjælp når selv kommunen ikke kan finde ud af deres egne regler. Jeg kommer flere gange om ugen og læser, så jeg er ikke gået helt under jorden, som I måske troede, men har ikke lige haft noget at skrive om.

knuzzz Helga

Lignende emner

1. Påvirkes familielivet af stofskifte sygdom?
    By Anisa in forum Stofskifte - thyreoidea relaterede sygdomme
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 14-10-08, 23:12
  2. Naturmedicinsk info om Hashimoto`s sygdom
    By Anisa in forum Stofskifte - thyreoidea relaterede sygdomme
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 06-11-06, 16:57
  3. Sundhed og sygdom generelt.... div. links.
    By Anina in forum Sundhed og sygdom - løst og fast om....
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 09-03-05, 02:21

Bookmarks

Regler for indlæg