Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Kræftens Bekæmpelse gambler for indsamlingsmidler

Nå da da... selv jeg vidste det ikke, selv om jeg ellers er rimelig velorienteret, efter at have været særlig opmærksom på Kræftens Bekæmpelse, siden jeg læste bogen BRYSTKRÆFT en bog af Maria Cuculiza og Ulydige kræftpatienter af Merete Birkelund

Det ser ud til, at alle de penge trofaste indsamlere vandrer ind på indsamlingsdagene - bliver fluks placeret i aktier. Dvs. at den følelse af "at hjælpe til" hvor man specielt reagerer på opråbet "Støt brysterne".... viser sig at være spænderet på noget ganske andet.

En del af Kræftens Bekæmpelses formue placeres nemlig i aktier, og de er styrtdykket i værdi. En opgørelse viser, at der er tabt 55 millioner kroner på aktier, heraf alene 17 millioner i sidste måned. Hertil kommer et mindre tab på obligationer så de samlede tab kommer op på 62 millioner kroner. (...)

Kræftens Bekæmpelse er den eneste organisation, der har spekuleret på indsamlingsmidler, siger TV AVISEN. Men er det OK, at indsamlingspenge bliver placeret i aktier?

Kilde....
    Mere om denne gode forening.....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Kræftens Bekæmpelse gambler for indsamlingsmidler

Altså, hvis jeg donerer penge til K.B., så kan jeg trække det fra i skat.

Hvis jeg og mine "venner" alle gør det samme, og så investeres der i "mit" aktieselskab osv. osv.

Åh, nej... jeg tør da slet ikke tænke på, HVILKE aktier der har haft førsteprioritet.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Ja man kan så spørge sig selv om der er nogle af de "ansvarlige" der nu skal have "det gyldne håndtryk" som en vis Hr. Jørgen Poulsen fra Dansk Røde Kors, modtog da han valgte at skifte "karriere"

KH
    Linda
    " Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse." (Ingrid Bergman)

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Det ser ud til, at de penge trofaste indsamlere vandrer ind på indsamlingsdagene - bliver fluks placeret i aktier. Dvs. at den følelse af "at hjælpe til" hvor man specielt reagerer på opråbet "Støt brysterne".... viser sig at være spænderet på noget ganske andet.
    Jeg ved ikke hvad det er efterhånden.... Kræftens Bekæmpelse "samler ind" alle vegne. Har professionelle til fundraising og rager til sig hvor de kan komme til...

Imens er der tilsvarende flere og flere kræftsyge, som går på nettet og søger sponsorer til en kræftbehandling i Kina, fordi danske kræftlæger (som jo ellers "samarbejder" jo så fint med Kræftens Bekæmpelse) har opgivet dem.

Nu skal disse syge, opgivede kræftpatienter konkurrere med Kræftens Bekæmpelse om donationer.... hvor denne kæmpe virksomhed høster midlerne fra firmaer og private - hvilket ikke kan andet end at gå ud over de private indsamlinger for enkeltpersoner, hvis eneste overlevelsesmulighed er at rejse til Kina.

Sådan en ny indsamling er oprettet en ny gruppe for på Facebook. Her er det Benedikte Ørnfeldt Skovsdal, en enlig mor til en dreng og ellers en jordemor på Hvidovre Hospital - som nu skal èt menneske - konkurrere med Kræftens Bekæmpelse om donationer.

Mens Benedikte vil "bare" gerne overleve - skal Kræftens Bekæmpelse skovle ind til andet end kræft-arbejde. Længere i tråden på Facebook skriver "Peter" en kommentar om, hvad vi i virkeligheden er med til at betale for når vi giver donation til Kræftens Bekæmpelse... Peter skriver bl.a.:

"Jeg bakker op om min hustrus holdning og opfordrer alle til at skære ned på julegaverne og i stedet bruge pengene hvor de gavner endnu mere. Børn har kun godt af at lære noget om den næstekærlighed julen i grunden skulle handle om.

En bekendt har været med til at projektere Kræftens Bekæmpelses hovedsæde og han var rystet over de summer der blev brugt på dyr indretning, designerlamper, træpaneler m.m. Måske derfor der altid laves interview udenfor bygningen?

I stedet skulle de netop betale en tur som denne, så de kan få endnu mere statistisk materiale, til at overbevise de danske stenalderlæger, for de undskylder sig jo hele tiden med manglen på statistisk materiale (som de underligt nok ikke selv gider skabe).

Så kom så allesammen. Ikke kun tilmelde sig her af sympati, men ned i lommerne. Vi fik selv en bryllupsgave der var et kort, hvor der stod et beløb der var indsat til Kattens værn og vi kender jo alle sponsorgederne i Afrika.

Jeg håber det lykkedes."

Hmm.. om det lykkes ved jeg ikke. Jeg håber det. Men jeg har også mine tvivl... Hvorfor? Fordi jeg ser i samme tråd - at der er oprettet en indsamling til Benetikte på et site, som hedder ViSamlerInd.dk - hvor man ser, at snyltere fra Kræftens Bekæmpelse har allerede fundet det med og d. 6. oktober 2008 har de "kræftedme" oprettet endnu en "støt brysterne indsamling".... Som om de ikke allerede var til stede alle mulige og umulige steder, hvor pengen bliver snuppet for næsen af de kræftsyge, som ikke har anden mulighed end at gå på nettet og bede og tigge om at få lov til at overleve!

Så på denne gode webside "Vi samler ind" er nu også Kræftens Bekæmpelse, som på bedste gøge-manèr kommer for at fortrænge de øvrige indsamlinger.... Vi har jo det for vane med at tænke, at det er mere "usikkert" at støtte enkeltpersoner end at støtte "tillidsvækkende institutioner" vi er "vant til" at stole på, ikk`? Så hvor mange mon Livs-penge bliver nu snuppet fra dem, som Kræftens Bekæmpelse ikke hjælper, hvorfor de er nødt til at krybe i støvet for os.... netfarere, og håbe på at der kommer penge nok i tide, før de dør af kræft, mens Kræftens Bekæmpelse har travlt med at spille på Børsen og ellers indrette deres kontorer.

Jeg spørger bare!

Her er det DIREKTE link til indsamling for Benedikte eller for at undgå at støtte en indsamlings-webside, som også huser Kræftens Bekæmpelse - direkte til:

Danske Bank, reg. nr. 3121, konto nr. 3121761491
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Lignende emner

1. C-vitaminet og Kræftens Bekæmpelse
    By Tante Ana in forum Kræft for ulydige
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 14-10-08, 20:42
  2. Kræftens Bekæmpelse, att.: Arne Rolighed
    By Anina in forum Kræft for ulydige
    Svar: 24
    Nyeste indlæg: 30-06-08, 01:08
  3. Horn i siden på Kræftens Bekæmpelse - igen!
    By admin in forum Overgangsalder og plantehormoner
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 16-04-05, 13:47

Bookmarks

Regler for indlæg