Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Skattestop og service i landet

Sidder og hører nyheder om alle disse banker osv. og kom til at "koble" en anden tanke sammen med disse bank-underskud. (Gid man dog kunne være tanketom...)

Nå, men vi har jo haft skattestop i flere år... og serviceforringelserne i det offentlige står i skærende kontrast til alle de samtalekøkkener (som folk ikke har tid til at bruge til at "samtale" om noget fornuftigt i).

Da en af de første småbanker gik ned med flaget, stod der skrevet, at det ville koste hver eneste dansker 7.000 kroner i skatteforhøjelse.... for een lille lokalbank.

Valgkampen for snart et år siden gik på, om man kunne bevare serviceniveauet med et skattestop eller ej.

Jo, det kan man skam... hvis bare de ældre betaler 5.000 kroner pr. måned for maden, så har Fogh jo holdt sit løfte... ingen skatteforhøjelse og ingen forringelse af serviceniveauet.

Nå, men for at vende tilbage til udgangspunktet, så var det skattestop, bankunderskud og serviceniveau.

Hvis nu skatteyderne skal betale for ALLE bankunderskuddene, hvordan bliver serviceniveauet og madpriserne for de ældre så?

Jeg TØR SLET IKKE tænke tanken til ende.... og jeg TØR SLET IKKE blive gammel.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Skattestop og service i landet

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Hvis nu skatteyderne skal betale for ALLE bankunderskuddene, hvordan bliver serviceniveauet og madpriserne for de ældre så?

Jeg TØR SLET IKKE tænke tanken til ende.... og jeg TØR SLET IKKE blive gammel.
    Det gør jeg heller ikke.... og dette serviveniveau du skriver om, er allerede så langt nede, at alene tanken om at ende gammel og afhængig af "systemet" gør mine fremtidsdrømme til et mareridt. Og jeg er, helt sikkert, ikke alene om at have det på denne måde.

Hvis pengene var nok og nok af, var det en anden sag. Men penge påvirker jo ikke kun servicesektoren. De påvirker jo ikke mindts også dem, som er ansat i den. Selv om de får jo deres løn og selv, hvis de ikke skulle løbe stærkt for at få den - lever de også selv i den verden, de havde stemt for politisk, i den tro, at de selv vi gå frie for svøbe og fattigdom. Hmm... men når en person, som er alene med f.eks. to børn og arbejder fuldtid (i omsorgssektoren) - ikke kan forsørge sig selv og sine børn af en lønning - er de sørme lige så meget på skideren, som dem de skal passe.

At der så ikke bliver så pokkers meget overskud til omsorg for de gamle og syge - er der intet underligt ved - når alle klemmes lige meget, af samme forhold, samme prisernes himmelflugt, samme forråelse - omsorgsmodtagere og omsorgsgivere.

Jamen, så må disse "omsorgsmodtagere" gøres nemmere at (om)sørge for og her kommer den egentlige frygt jeg nærer for min egen alderdom, idet der er mange "gode" metoder til at gøre de gamle "møre".... Medicinering er et af "redskaber" til at gøre omsorgsmodtagere nemmere at passe.... for personalet og for lægerne.

I en anden tråd: Mennesker i Danmark behandles for behandlernes skyld. Ikke for deres egen skyld. har jeg allerede skrevet om, hvad gør mig bange for alderdommen - "Jo mere svækket den ældres psyke bliver, jo ringere modstand kan den ældre yde mod den himmelråbende uret og mentalt vanrøgt, et karakter-mord den ældre bliver udsat for lige så snart vedkommende kommer i kløerne på "systemet", der hverken har ressourcerne eller goodwill til at finde ud af, hvad den enkelte ældre i virkeligheden fejler. Når systemet kun er gearet til "opbevaring" - bliver man opbevaret.... og hvis man bliver "besværlig" - bliver man dopet, for at pacificere "uromagere".... dvs. de ældre patienter, der endnu ikke nåede at glemme, at de også er fuldgyldige mennesker og protesterer. Eller de ældre patienter, der lider under massive bivirkninger af den forkerte medicin de får, fordi deres reelle sygdom overhovedet ikke er udredt. Eller de ældre, der har udviklet ikke genkendt mangeltilstande-inducerede sygdomme.....

Alle andre end den ældre bliver "glade". Systemet, behandlere, plejere og..... medicingiganterne, der tjener kassen.

Tilbage står den gamle som taber og.... alle andre, også behandlere, plejere, de gamles børn - der jo også bliver gamle en skønne dag i fremtiden, og hvor deres egne overgreb på de gamle - også bliver vendt mod dem selv og alle de vælgere, der bliver ved med at stemme på partier og grupperinger, hvis ansvar og skyld det er - at ældresektoren er blevet indrettet til at være parkering og dødsfabrikker for den ældre generation." Mere her....

Disse ord har jeg skrevet før finanskrisen er sprunget ud.... Så alt i alt kan tingene kun blive værre og det uuuuuundrer mig, i den grad, at Ældresagen er i tilsvarende grad så ufatteligt velfriseret, passiv, tam og artig, som tilfældet er.

Når tiderne skifter, skal man enten "skifte" med den, eller gå under. Måske har direktøren Bjarne Hastrup siddet på sin post for længe (1986 -> )!

Sorry, hvis lidt off topic... Det er svært ikke at "afstikke" når emnet er så stort.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Bookmarks

Regler for indlæg