Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    69

Standard Do not be sick of mesothelioma in Denmark!

Lungehindekræft.

Dear friends. Do not be sick of mesothelioma in Denmark!

Mesothelioma! Danish cancer doctor Jens Benn Sorensen playing God.

Danish doctor shortens the lives of mesothelioma patients unpunished and continues to do so. His name is dr. Jens Benn Sorensen. He is a cancer doctor at Rigshospitalet, University Hospital of Copenhagen, where he since 2004 has deliberately shortened the lives of more than 300 patients, by lying to them that the only chemo therapy they can receive is Vinorelbine. Patients were not told that the patients in all other countries in Europe treat mesothelioma with Alimta, which also in Denmark is the only approved chemo therapy, while Vinorelbine is not approved. Not only is Vinorelbine not approved. It is also ineffective in the treatment of mesothelioma. Patients die more quickly and lose the chance for longer and better quality of life the rest of their lives with the disease. Because of this decision to use Vinorelbine the patients misses the possibility of surgery because the treatment worsens their health whereas Alimta given as first priority means a chance for surgery and thus a better quality of life and at least 3 months longer to live - a chance to experience a little more in this period, a wedding in the family, the last Christmas, etc. which is of great importance for cancer patients.

Across Denmark mesothelioma patients are treated with Vinorelbine, because Righospitalet, University Hospital of Copenhagen & dr. Jens Benn Sorensen provides guiding treatment policy in relation to what treatments may be offered to patients in Denmark, and what other treatments (Alimta), they want to keep patients unaware of. Furthermore, they "forget" to tell the patients that they are participating in a treatment they are experimenting with - paid by the manufacturer of Vinorelbine. It's not legal either.

After some relatives of a mesothelioma patient have been in the media, Righospitalet, University Hospital of Copenhagen has changed its guiding treatment regarding Alimta, which should now be the standard treatment. But now it appears that it is only in theory that Alimta treatment is introduced. In practice Righospitalet continues its recommandations. Head of the oncology clinic Dr. Hans van der Maas, employed at the Oncological Clinic Dr. Jens Benn Sorensen, and other major Danish hospitals still treat mesothelioma patients with the ineffective Vinorelbine, and patients continue to die prematurely. Alimta on the other hand has proven the opposite, namely prolonging their life if they were given the right treatment from day one.

Some Danish mesothelioma patients flee from the Danish health care system to other European countries in order to get the correct, the best, and the only recommended treatment for their mesothelioma. Unfortunately, only those who have enough money can do it. Other, less wealthy, die prematurely during or after treatment with the ineffective Vinorelbine.

But Dr. Jannik Hilsted, medical director at Rigshospitalet, University Hospital of Copenhagen, rejects all criticism and apologizes if the broadcast is unnecessary and unjustified creates anxiety among patients. With regard to international cancer experts he rejects, that there is scientific evidence that shows that Alimta is a better treatment of mesothelioma than Vinorelbine. He reiterates that there is no evidence that Alimta is better than Vinorelbine, which is the exact opposite conclusion of the total cancer physician group in Europe. Who lied?

Shame on you, Danish cancer doctors in white gowns! Shame on you!

Source: http://dr.dk/Dokumentar/tv/DR1/2008/0918123826.htm
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, opgivet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    69

Standard Re: Do not be sick of mesothelioma in Denmark!

Doctors are not gods (any more and never again). Doctors are people, like all of us. Doctors can, as all of us - make mistakes, be "political" and deceptive farrowed. Just as in all other professions - doctors can be both good and bad doctors, or - good or bad people. A Consultant title is no guarantee that there is a viable and ethically based doctor behind. Doctors have no monopoly on truth. As for all of us, for doctors as well - it is action which counts. Not only words and ingenious explanations.

• Som kronisk syg gennem en menneskealder, opgivet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Bookmarks

Regler for indlæg