Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Kolesterol, Uffe Ravnskov og forsvarsløse patienterne

I TV2 Nyhederne i dag går Institut for Rationel Farmakoterapi, PLO og Hjerteforeningen mod dr. med. docent Uffer Ravnskov og andre, som advarer mod kolesterol-medicinen STATINER.

Dette er en henvisningstråd til vores andre statin-emner. Klik på linkene nederst i dette indlæg og læs, hvad det hele handler om....

Vores holdning til den anvendte lægevidenskab er blevet ganske gevaldigt "justeret" på baggrund af de seneste års begivenheder på "sundhedsvæsen-markedet" inkl. TERM-modellen samt Lægeforeningens og Socialministeriets underskrivelse af Fælleserklæringen i 1998, som efterfølgende og selektivt har fritaget lægerne for Lægeløftet samt ansvar over for Lægeloven i den stund lægerne er ansat hos eller arbejder for de offentlige myndigheder i stillinger som Lægekonsulenter, mens de i deres eget lægepraksis "resten af dagen" fortsat er underlagte disse krav om lægeetik m.v. Alt dette taget i betragtning er vi nået frem til følgende konklussion:

Lægerne er ikke guder. Lægerne er mennesker, som alle os andre. Lægerne kan, som alle os andre - tage fejl, være "politiserende" og vildfaret. Præcis som i alle andre faggrupper - kan lægerne både være gode og dårlige læger eller - gode eller dårlige mennesker. Korrupte eller ubestikkelige. Ambitiøse eller beskedne. Løgnhalse eller ærlige. Godgørende eller egennyttige. Lægerne er mennesker. En overlæge- eller professor-titel er INGEN garanti for, at der findes en dygtig og etisk funderet læge bag. Lægerne har intet monopol på sandheden og specielt ikke læger, som i den grad, som tilfældet er i Danmark - samarbejder med en anden part i sagen - medicinalvirksomhederne. Det er ufattelig meget mere, at disse medicinale virksomheder kan tillade sig at sætte i værk i Danmark, hvor de eksempelsvis ikke kunne bedrive tilsvarende i USA eller i andre lande. At den selveste amerikanske lægemiddelstyrelse (FDA) endda betaler for, at visse forsøg gennemføres i Danmark, idet det er lægefagligt, juridisk, og politisk "for farligt" at gennemføre tilsvarende i USA - taler sit eget sprog.

Nobelprismodtageren Linus Pauling sagde:

"Lad hverken de medicinske autoriteter eller politikerne vildlede dig. Tag vare på fakta og træf dine egne beslutninger om, hvordan du kan leve et godt liv og arbejde for en bedre verden."

Gør det! Der er ingen andre end du, som skal leve med eller dø af konsekvenserne af, hvad andre byder dig og dine. Den tid, hvor den ubetingede tillid til læger var velbegrundet - er fortid nu og det er ikke os, men lægerne selv, som har undergravet den i samme øjeblik de opgav at udøve lægeKUNSTEN og erstattede den med evidensbaseret forskning hvorved de overlader patienterne til statistisk funderede diagnoser. Har vi brug for "levende" læger til det? Eller kunne vi lige så godt, i så fald, nøjes med lægeROBOTTER? Lægerne har selv undergravet den tillid vi havde til dem, i deres ubegavede, naive og narcissiske tro på egen ufejlbarlighed og - at vi er for sløve til at gennemskue det. Kan man stole på lægerne, som ikke betragter patienterne som fuldt ud lige så respektværd, som lægerne betragter dem selv? Kan man have dårlig samvittighed over for nogen, man slet ikke regner for noget? I tilfælde af lægefejl eller fejldiagnoser? Behøver man overhovedet anstrenge sig over for nogen, man de facto foragter? De dumme patienter? Vi er allerede begyndt at dø af denne forældede patienternes tillid, mens lægerne fortsætter med at arbejde for og regner med, kvit og frit at bevare magten over alle patienter og ustraffet jage flere og flere af os ind i sygdomme og i graven. Se bare på sygdomsstatistikkerne, der aldrig har været så stigende, som efter at adskillige trylle-lægemidler er blevet designet og markedsført - og anvendt af.... ferierende læger på hjernevask-kurserne afholdt og betalt af medicinalvirksomhederne.

Det er ikke os, patienterne og patienternes pårørende, som skal knokle for at ændre vores holdning til lægerne generelt og vores tillid til dem i særdeleshed.

Det er lægerne, som har undergravet tilliden - det er også lægerne, som skal genoprette den. Fortsat eller genoprettet tillid skal fortjenes. De er ikke engang begyndt endnu. Nej - de kæmper fortsat om at bevare dem selv uforandret, hovmodige og arrogante. De har ikke lært noget. Ikke endnu.

Vores emner om kolesterol og statiner kan læses på følgende links:

Statiner - kolesterolsænkende lægemidler

Højt kolesterol, lavt D-vitamin og deres betydning

Ny kolesterolpille redder liv - NOT!

Læs og undersøg alle links disse tråde indeholder. Men du skal ikke nøjes kun med vores kommentarer. Søg selv efter oplysninger på nettet i Danmark og i udlandet. Du vil finde massevis af materiale både for og mod statiner. Og det er dèr, at du skal tænde for din egen sund fornuft og vurdere enhver information, som om det gælder dit eget liv. Kniber det med at tænke på sig selv og sit eget bedste - tænk så på dine børn eller andre kære i stedet. Kan ske, at set i dette perspektiv kan du, jeg og vi se og vurdere informationerne tydeligere i relief med vores egen virkelighed. Vi skulle gerne overleve og leve - også under og efter behandling for sygdom.

Kniber det med "udenlandsk" benyt Google Oversæt - selv om oversættelserne kan lyde noget "uperfekt" - er det bedre end helt gå glip af det. Held og lykke. Og god bedring til dig og dine

Andet relevant:
    Statiner - kolesterolsænkende lægemidler
    Ny kolesterolpille redder liv - NOT!
    Få styr på dit kolesterol, på den sunde måde...
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Re: Kolesterol, Uffe Ravnskov og forsvarsløse patienterne

BIG FAT LIES

CHOLESTEROL AND HEART DESEASE

EXPOSING THE CHOLESTEROL MYTH

CHOLESTEROL CORPORATE KILLERS

!Klik her for at finde flere omtaler af kolesterol-relaterede emner.
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Lignende emner

1. Få styr på dit kolesterol, på den sunde måde....
    By Tante Ana in forum Kolesterol / cholesterol
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 25-08-09, 13:07
  2. Højt kolesterol, lavt D-vitamin og deres betydning
    By Tante Ana in forum Kolesterol / cholesterol
    Svar: 8
    Nyeste indlæg: 11-10-08, 09:29

Bookmarks

Regler for indlæg