Yvette skrev i går kl. 17:42:

Jeg venter på dyrlegen som skal kastrere katten... Han ligger så trygt og sover...Det føles helt galt akkurat nå..Jeeg sitter med en vond klump i halsen.

Og lidt senere kl. 20:35:

Ble ingen kastrering!! Veterinæren sa han var ca 4mndr og det er for tidlig. Jeg måtte lete i chatboxen for å finne dato. Det stemmer nok som han sier. Jeg er bare SÅ happy!
Hej Yvette

Jeg skal straks tilstå, at jeg har slet ingen forstand på katte. Heller ikke ved jeg hvordan det føles at have en kat.... Med det har jeg hørt fra flere sider, at ved at kastrere en hyperaktiv hankat - stiger faktisk kattens chance for at beholde sit hjem for altid + var der også noget med at markere "sit" område... hvilket resulterede i, at en ikke kastreret hankat fik hele huset til at hørme.

Alligevel lyder du, som om du tror at katten bliver ulykkelig af at miste forplantningsevnen og så lider du sammen med den. Er det fordi du er bange for at det vil gøre ond på katten eller synes du bare ikke om at den overhovedet skal kastreres?

Hvad hvis du ikke kan beholde den uden at den er kastreret? Nu ved jeg ikke om katte har det lige som hunde (hvilke jeg heller ikke har forstand på), men jeg har hørt mere end en gang, at ukastrerede han-dyr kan godt finde på at slide hele huset i laser og ellers ikke kunne bare være kæledyr, fordi de har jo en helt anden agenda, når der er "tid" til at formere sig...

Håber Linda kommer forbi denne tråd, for hvis nogen ved hvad er det godt for og hvor meget/lidt ubehageligt er det for en kat - ja, så må det være Linda... Jeg er bare lidt bekymret for dig, fordi det virkelig lyder som om det måske kan blive et større problem for dig, end for katten.