Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Ny kolesterolpille redder liv - NOT!

Professor Børge Nordestgaard fra Herlev Hospital og Københavns Universitet burde stilles for retten tiltalt for forbrydelsen mod folkesundhed!

Det er kræftedme for ringe, at gå i medierne med koloenorm reklamegas for et såkaldt "nyt lægemiddel" - som professoren nu danser vildt om, for at prække raske mennesker på! Ovenikøbet et statin præparat! Så "nyt" er det altså heller ikke - statinen Crestor blev markedsført 10. juni 2003. Ingen aner NADA om langtidsvirkninger, men der er allerede registreret dødsfald som følge af indtagelsen af "medicinen".

Og hvad udbreder guruen Børge Nordestgaard sig så om? Jo, om en "kæmpe undersøgelse" som skulle (be)vise statinen Crestors fortræffeligheder? Undersøgelsen er betalt af AstraZeneca, en kæmpe lægemiddelkoncern og undersøgelsen hedder Jupiter-undersøgelse.

Den samme Jupiter-undersøgelse, som er blevet standset i utide. Tilsyneladende pga. fortræffeligt gode resultater.... Har I nogensinde hørt om, at en virksomhed standser en test/undersøgelse fordi produktet er godt nok? Hvorfor nøjes med mindre når man kan få mere? Når fortsættelsen af undersøgelse kunne (i så fald) blot endnu mere styrke de påståede "gode resultater"? Eller var de måske ikke så gode alligevel (læs herom senere i indlægget).

Undersøgelsen gik ud på at behandle RASKE mennesker, UDEN forhøjet kolesterol med statinen Crestor! Det eneste disse stakler skulle "fejle" var et forhøjet CRP-tal. Et CRP-tal angiver at der er en infektion et eller andet sted i kroppen. Og noget endnu mere "mystisk" er, at jo mere fedtfattigt man lever - jo højere bliver CRP-tallet - og dette uanset om man har eller ikke har infektion i kroppen.... Derimod vil indtagelsen af kosttilskuddet - folacin (før kendt som B9-vitamin eller "folinsyre") reducere CRP-tallet under alle omstændigheder... Hvad skal man så bruge CRP-tallet til, når det reelt viser i øst og vest på en gang? Lige netop det bliver der bare ikke talt højt om, vel?

Veee! Først angiver CRP-tallet risikoen for kredsløbsproblemer inkl. hjerteanfald og blodpropper - siger "man".... Og så er det lige pludseligt, at den fedtfattige livsstil... dvs. den samme livsstil som ellers skulle sikre folk MOD "kolesterolfaren" med dertil hørende..... kredsløb-, hjerte- og blodprop-problemer - netop får dette magiske CRP-tallet til at stige!! HVAD FANDEN FOREGÅR DER!?

Det hjælper ej heller på indsigten i Jupiter-undersøgelsens resultater - at undersøgelsen (som sagt) er blevet stoppet i utide fordi.... det lader til, at disse ellers raske stakler til forsøgskaniner i behandlingsgruppen fik diabetes og øget mængde af såkaldt glykosyleret hæmoglobin (glycated hemoglobin) i blodet. Glykosyleret hæmoglobin er med til at skaffe forsøgspersonerne f.eks. nefropati (nyresygdom), retinopati (øjensygdom) og diabetes mellitus på halsen.... Det er hvad man VED. Hvad med de helbredsproblemer, bivirkninger osv. man endnu ikke ved kan ske, som følge af behandling af raske, kolesterol-neutrale mennesker med statiner? Blot for at "forebygge" fucking blodpropper, som det store flertal alligevel aldrig ville have fået, idet det samme kolesterol-tal som ellers skulle være hovedårsagen - ligger hos netop disse mennesker så pænt som det kan være?

Man havde standset Jupiter-undersøgelsen fordi en del af forsøgspersoner blev syge af denne "sensationelle" Crestor! Så enkelt kan det siges!

Jamen, jamen.... for helvede! Hvordan kan det gå til, at man kalder det for en succes og "sensation" når sandheden er snarere, at man blot erstatter en sundhedsrisiko med en anden.... lige så livsødelæggende som den første!? Hvor rart er det at slippe for en blodprop hvis ens nyrer bliver ødelagt? Eller hvor dejligt er det at slippe for et hjerteanfald, hvis man bliver blind af forebyggelsen, hva`?!

Og det er ikke det hele.... "Der var nemlig 50 procent flere i behandlingsgruppen, som fik et dødeligt hjerteanfald. Af de 31 i behandlingsgruppen, som fik et hjerteanfald, døde 9, mens kun 6 af de 68, som fik et hjerteanfald i kontrolgruppen, omkom. Så på trods af, at lægemidlet sænkede antallet af blodpropper, døde mange flere af de, som alligevel blev ramt." (Kilde: What the Crestor Study Really Found. via Stor kritik af Jupiter-undersøgelsen)

At hr. professor Børge Nordestgaard fra Herlev er på "honorar-listen" hos AstraZeneca, Sanofi-Aventis, Pfizer, Boehringer Ingelheim, Merck og BG Medicine - alle store statinproducenter - gør helt sikkert det hele endnu mindre smukt!

Sædvanligvis køber jeg ikke papir-aviser. Men netop i dag tankede jeg og da jeg skulle betale - så jeg enorm overskrift på forsiden af dagens friske BT:

Ny kolesterolpille redder liv

Det skulle jeg sørme læse, selv om selv uden at åbne avisen endnu - vidste jeg bare, at det igen-igen er statinernes offensiv rettet mod de sagesløse borgere og mod det officielle Danmark med de statspenge, som sidder så løs i statskassen, når de store lægemiddelkoncerner vil optimere deres indtjening.... Og så vores dumme politikere, som lytter til Lægemiddelsstyrelsens lægekolleger med embedsmand-kasket på.... og så fosser pengene ud, mens folk bliver syge af bivirkninger og derfra stammende helt andre sygdomme, end dem "behandlingen" ellers skulle være rettet imod. Det er en skrue uden ende! På denne måde bliver der sørget for, at der til evig tid bliver syge nok til, at lægemiddelgiganterne bliver ved med at kunne tjene oceaner af penge.... Det er sgu lige før, at man kan begynde at omdøbe udtrykket lægemiddel til sygemiddel!

Nå... men det var altså overskriften. Jeg kom hjem og åbnede avisen, hvorefter jeg faldt ned af stolen, simpelt hen fordi selv jeg, med mit eget enorme sortsyn på disse ting - ikke havde forventet at se med mine egne øjne sådan en koncentration af ensidig journalistik og så groft en omgang salgsgas, som tilfældet er med denne, i virkeligheden "annonce-artikel" i dagens BT.

Jeg gik så på nettet og straks tjekkede jeg en af de mest troværdige blogs om emnet - der overhovedet findes på det danske net og endda i hele Scandinavien - TANKER OM KOST og mindsanden om ikke Budzinsky har allerede været ude med sine kommentarer til dagens "sensation".... Læs her Stor kritik af Jupiter-undersøgelse dvs. den selvsamme "sensationel ny undersøgelse" der ligger til grund for professor Børge Nordestgaards ( fra Herlev Hospital og Københavns Universitet ) sensationelle (og lukrative) "opdagelse" af en ny måde at gøre raske mennesker syge på....

Budzinsky skriver kortere og bedre end jeg kan magte.... når jeg er i det humør. Læs hans blog. Den kan man ikke undgå at blive klogere af!

Sidst men ikke mindst er det måske værd at skrive sig bag øret navne på to danske læger, som BT fik til at kommentere "sensationen": Henrik Steen Hansen fra hjertemedicinsk afdeling på OUH og speciallæge Peter Schnohr med egen klinik i København.

Den første er øjensynlig fudstændig uvidende om Jupiters-undersøgelsens skyggesider og bebuder indførelsen af (måling af) CRP-tallet (du ved... det samme CRP-tal som bliver højere jo mere fedtfattigt man lever, altså ikke kun pga. evt. infektioner i kroppen ) på OUH - at dømme efter hans udtalelse til BT.

Den anden siger direkte og uden omsvøb til BT : "Vi er lidt træge til at tage nye prøver ind herhjemme, men jeg vil gøre det på min klinik."

To lægenavne, der er værd at huske, hvis man vil sikre sig mod at blive behandlet med statiner. Hvorfor ellers overhovedet interessere sig for CRP-tallet, hvis det ikke er i "forebyggelsens" øjemed?

Men der er mere end god grund til at være generelt opmærksom på statin-problemet idet det lader til, at lægerne generelt nøjes med at tro i stedet for at stræbe efter at vide hvad det er som gemmer sig bag denne tro de lader sig indlemme i - blot en "professor" forkynder, hvad han synes troen skal være.

Det er lige før, at det snart kun er kirurgerne, som er til at stole på.... Alle andre læge-faggrupper bliver og mere troende.... TROENDE

AstraZeneca

Sanofi-Aventis

Pfizer

Boehringer Ingelheim

Merck

BG Medicine m.fl.

I som er i himlene!

Helliget blive jeres navne,

komme jeres rige,

ske jeres vilje

som i himlen således også på jorden;

giv os i dag vor daglige medicin,

og forlad os vor bivirkninger,

som også vi forlader vore syge,

og led os ikke ind i sundhed,

og fri os fra det raske.

For jeres er Riget og magten og æren i evighed!

Amen.

• Som kronisk syg gennem en menneskealder, opgivet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Re: Ny kolesterolpille redder liv - NOT!

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
    enorm overskrift på forsiden af dagens friske BT:

Ny kolesterolpille redder liv

Jeg kom hjem og åbnede avisen, hvorefter jeg faldt ned af stolen, simpelt hen fordi selv jeg, med mit eget enorme sortsyn på disse ting - ikke havde forventet at se med mine egne øjne sådan en koncentration af ensidig journalistik og så groft en omgang salgsgas, som tilfældet er med denne, i virkeligheden "annonce-artikel" i dagens BT.
    Jeg kan ikke linke til artiklen Ny kolesterolpille redder liv i BT fordi den er nok endnu ikke på nettet. Jeg kan dog oplyse, at blomsten af den danske (ukritiske) journaliststand, der agerer renskrivere for PR- og kommunikations-firmaer med speciale i healthcare på vegne af statin-producenterne og/eller professoren fra Herlev m.fl. - hedder Helle Lho Hansen og Torben Bagge. På Berlingske.dk er det Pauli Andersen, som de facto renskriver for samme "aktører".

Mere om vidundermidlet....

AstraZeneca rammer guldåre

Kontroversielle nye kolesterolsænkende medicin Crestor

Stor kritik af Jupiter-undersøgelse

Her på vores site:

Statiner - kolesterolsænkende lægemidler

Kolesterol, Uffe Ravnskov og forsvarsløse patienterne

Ny kolesterolpille redder liv - NOT!

Få styr på dit kolesterol, på den sunde måde...

Hvorfor så alt den snak om statiner herinde? Hmm... måske fordi vi er gamle nok til at sætte pris på vores helbred, uden at vi også skal risikere at lade os blive "behandlet" syge. Vi har børn - voksne børn, børnebørn... som endnu ikke er klar over, at livet er kort nok i forvejen. Selv uden sygeliggørelse og bivirkninger af lægemidler testet matematisk af computere, helt udenom den kliniske, empiriske metode, som er så grundig (og langsom), at der går masser af profit tabt i ventetiden, så hellere vælge statistikker i stedet.

Vi har levet længe nok til at vide, at statistikkerne kan (på)vise præcis det, som kunden har bestilt og betalt. Dette gælder også lægemidler, som er "testet" på denne måde. Ikke godt nok for gamle, erfarne og vise kvinder som os!
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, opgivet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
    Sidst men ikke mindst er det måske værd at skrive sig bag øret navne på to danske læger, som BT fik til at kommentere "sensationen": Henrik Steen Hansen fra hjertemedicinsk afdeling på OUH og speciallæge Peter Schnohr med egen klinik i København.

Den første er øjensynlig fudstændig uvidende om Jupiter-undersøgelsens skyggesider og bebuder indførelsen af (måling af) CRP-tallet (du ved... det samme CRP-tal som bliver højere jo mere fedtfattigt man lever, altså ikke kun pga. evt. infektioner i kroppen ) på OUH - at dømme efter hans udtalelse til BT.

Den anden siger direkte og uden omsvøb til BT : "Vi er lidt træge til at tage nye prøver ind herhjemme, men jeg vil gøre det på min klinik."

To lægenavne, der er værd at huske, hvis man vil sikre sig mod at blive behandlet med statiner. Hvorfor ellers overhovedet interessere sig for CRP-tallet, hvis det ikke er i "forebyggelsens" øjemed?
    Hmm... speciallæge Peter Schnohr? Kan der være to læger med det navn? Hvis ikke, er det rimelig underligt, hvor hurtigt man kan vende på en tallerken og på ganske få år, komme til at mene noget ganske andet end man gjorde før....

Kolesterol-normalisering - en lægelig naturløsning

Fedtstoffet kolesterol, der anses for at være en de alvorligste årsager til bl.a. blodprop i hjertet, skal reduceres hos danskerne. Det såkaldte kolesteroltal, der er udtryk for koncentrationen af kolesterol i blodet, skal længere ned hos hjertepatienter, mener danske hjertelæger.

Ifølge overlæge dr.med. Mogens Lytken Larsen, Århus Amtssygehus, skal grænseværdien for den totale mængde kolesterol sænkes fra 5 til 4,5 millimol pr. liter, og for det dårlige kolesterol LDL skal grænseværdien sænkes fra 3 til 2,5 millimol pr. liter.

Dermed vil Danmark følge de nye retningslinjer, som de europæiske kardiologiske selskaber for nylig har vedtaget.

I lægeverdener er der blandede reaktioner på, at kolesteroltallet sænkes i Danmark. Der er andre årsager end kolesterol til åreforkalkning og følgende dødelig sygdom, og hos danskerne ligger det gennemsnitlige kolesterolindhold i blodet på 6 millimol pr. liter, altså langt over det nye anbefalede totale kolesterol-tal på 4,5. Faktisk ligger 75 pct. af den danske befolkning over den ny grænseværdi.

I første omgang betyder de nye behandlingsmål, at ca. 300.000 patienter med alvorlige hjerte- og kredsløbssygdomme eller med type 2 diabetes skal have sænket kolesteroltallet.

»Men husk nu, at det altså ikke er raske mennesker, der skal følge de her nye kolesteroltal, selv om industrien sikkert gerne så det,« siger overlæge Lytken Larsen.

»Mit eget kolesterol-tal er 5,8, og jeg vil da ikke drømme om at tage medicin for at få det ned under 4,5, når jeg ikke fejler noget,« tilføjer han.

Samme holdning har hjertelægen Peter Schnohr, der er medicinsk chef for Lægernes Test Center i Skodsborg.

»Det er skrupforkert at begynde at tage medicin for at få et gennemsnitligt dansk kolesterol-tal på 6 ned, hvis de andre risikofaktorer ellers er i orden,« siger han. Schnohr erkender, at anbefalingerne ud til befolkningen om kolesteroltal godt kan virke lidt forvirrende.

»Det kan være svært at forstå de her meldinger. Jeg erindrer, hvordan Tybjærg Hansen som formand for Hjerteforeningen i 1970 for første gang virkelig gik ud med kolesterol-budskabet. »Han er jo ikke rigtig klog,« sagde kollegerne. De grinede ad ham«, siger Peter Schnohr, der dengang var lægelig sekretær i Hjerteforeningen og primus motor i den store motionsbegivenhed Eremitage-løbet.

30 år efter mener han, at man måske er kommet for meget over i den anden grøft.

»Jeg synes, det er forkert, hvis man fokuserer så meget på kolesterol, at man glemmer de andre risikofaktorer. Rygning, der forkorter livet i København med ni år, og fysisk inaktivitet er farligere,« siger Peter Schnohr, der selv har et kolesterol-tal på 6.

»Det generer mig da ikke. Det var min fars også. Han blev 95. Det er jo ikke den raske befolkning, der skal have kolesterolsænkere. De skal bare ud at motionere og holde op med at ryge,« fremhæver hjertelægen.

Peter Schnohr kan dog samtidig glæde sig over, at Skodsborg Sundhedscenter kan brødføde en del læger, der bl.a. hjælper folk med for meget kolesterol i blodet til at nedsætte risikoen for hjertesygdomme.

Hvordan sænker du kolesterolet hos dine klienter?

»Jeg starter med maden, hvor mit budskab er Middelhavslandenes kost. Det giver folk nogle positive tanker i stedet for kedelig snak om diæt. Så dekreterer jeg en halv times daglig motion, og væk med smøgerne. Så rasler risikoen ned«, siger Peter Schnohr.

Kilde: Helsenyt.com 2004
    Ja, speciallægens Peter Schnohrs far havde kolesteroltal på 6 og blev 95 år gammel. Men det var før de europæiske kardiologiske selskaber har nedsat den grænse, som hidtil (dengang) har angivet kolesterol-tallet på 5 som værende i orden.

Hmm.... det vil sige, at det ikke er den empiriske lægelige erfaring, som har bestemt, hvornår er vores kolesterol-tal for højt. Det gjorde de europæiske kardiologiske selskaber i 2003/2004.... Inden den gang, var vi reelt mange hundrede tusinder i Danmark, som ikke var i risikozonen. Den kom vi først i, efter at de europæiske kardiologiske selskaber har bestemt sig for, hvor vores kolesterol-tal skal ligge... Hold da helt op, hvor måtte lægemiddelindustrien have klappet i hænderne af lutter glæde og dollarstegn i kiggetøjet.
    Så mange nye, dejligt syge kunder til at aftage deres produkter!

Lægemiddelindustri må efterhånden være lige så stor som våbenindustrien, hvis ikke større....

Hvad har våbenindustrien brug for, for at kunne afsætte deres produkter? Jo, våbenindustrien har brændende brug for.... krige, væbnede konflikter og terror. Jo flere jo bedre. Dem har vi "heldigvis" rigeligt af.... for våbenindustrien, ikk`?

Hvad har lægemiddelindustrien brug for, for at kunne afsætte deres produkter? Jo, lægemiddelindustrien har brændende brug for sygdom og syge. Jo flere jo bedre.

Hvad gør lægemiddelindustrien ved de irriterende mange raske mennesker, hvor deres irriterende sundhed er ikke til at tjene penge på? Der er sørme ikke penge nok i dem som allerede er syge, vel? Så lad os producere endnu flere syge, ikk`? Hvordan gør man det?

Jo, først forsøger "man" af alle kræfter at sætte en stopper for de irriterende sundes "underlige" forkærlighed for kosttilskud. Så går man i gang med at udvikle medikamenter, som gerne må helbrede en sygdom, men skal helst erstatte den med en ny.... Man må jo ikke løbe tør for sygdomme, når man skal tjene penge på dem, vel?

Men det er jo ikke nok. Man skal også have alle disse nye medikamenter ud og "arbejde", ikk? Hvordan gør man det? Jo, først hjernevasker man politikere (det hedder lobbyisme ). Det er jo dem, som sidder på samfundenes pengekasser. Man fortæller dem om de enormt mange besparede arbejdstimer, når vi alle sammen bliver "kolesterolfrie" + selvfølgelig alle de besparelser på sundhedsudgifter osv. Selvfølgelig farer de på limpinden, de politikere. Det er jo det de tror de er valgt til.

Så tager man fat i den "frie" presse. Man køber evt. nogle bladhuse men først og fremmest opfinder man et nyt journalistisk speciale: "fup-videnskabelig journalistik". Og til sidst - bespiser, "underviser" og hjernevasker man lægerne inviteret på luksus-kurser rundt om i verden, til lands eller til vands.... Evt. sponsorerer man kaffekassen på Instituttet eller en strålekanon eller to.... Så støtter man disse medicinske eksperter i at udgive papers og bytte credits med hinanden, for således befæstede i deres "ekspertise", er de plukkemodne til velhonoreret "undervisning" eller foredrag på kongresser man havde finansieret osv. Og så.... slipper man dem løs på beslutningstagere og befolkningerne. Nu burde det kunne køre af sig selv fremover... så godt som.

Der skal ikke mere end et enkelt medikament til at skabe grobund for helt nye sygdomme, som lægemiddelindustri senere kan afsætte endnu flere "nye" medikamenter til.... Man skal bare sørge for, at det pågældende "moder-medikament" rammer der, hvor de helbredsmæssige konsekvenser er størst, udvikles upåfaldende og langsomt.... og varer længst - helst kronisk.... Sådan et "lægemiddel" er statiner. Alene denne kendsgerning, at statiner er totalt overflødige - finder jeg højst besynderlig. Ikke mindst fordi der allerede findes gammelkendte midler, som kan regulere kolesterolet hensigtsmæssigt dvs. uden at menneskekroppen kommer til skade som følge af de kolesterolstyrende tiltag. Statiner har ikke sådan en "sikring". De nakker kolesterolet, hvor de finder det.... Hvor meget og hvor omfattende afhænger alene af statin-dosis, hvilket i sig er alene afhængig af hvorfor, hvem og med hvilken forstand - ordinerer disse midler.

Godt nok påstår "man", at statiner kun ødelægger det "forkerte" LDL-kolesterol, men da en menneskekrop ikke er en maskine og er udstyret med hver sine egne individuelle biologiske variationer - kan en bestemt lille pille IKKE virke ens i os alle. Derfor er der nogle af os, som måske ikke rammes af en massiv, sundhedsskaldelig mangel på kolesterol, mens andre netop gør. Hvem gør og hvem gør ikke - er ikke til at sige på forhånd. Når man først ved det, er det for sent, for så er skaden sket.

Og netop kolesterol er altafgørende for vores helbred. Det vigtigste organ i vores krop er i 75% af sit omfang opbygget af netop - kolesterol. Hjernen! Hjernen, som styrer ikke blot vores tanker, spiritualitet og følelser - men også alle de øvrige, autonome kropsfunktioner... Se bare på mennesker med Down Syndrommet, eller spastisk lammede, eller retarderede eller bare mennesker efter en hjerneskade osv. Sådan ser det ud når hjernen ikke fungerer som den skal. Det er vigtigt at vores hjerne fungerer. Men altså efter flere år på en "forebyggende" behandling med statiner - kan ingen garantere for, at vores hjerne forbliver "sig selv" , når der hele tiden banker et medikament på og vil snuppe kolesterol også derfra, idet dette er jo det statinen er designet til.....

Et andet livsvigtigt organ med massivt indhold af kolesterol er binyrerne. Slå op på Google (adrenal glands or suprarenal glands) og se, hvilket enormt vifte af livsvigtige hormoner binyrerne enten selv danner eller har en afgørende indflydelse på.... Det er ikke til at spøge med. Men kan komme alvorligt i tvivl om, hvor godt/skidt binyrerne er beskyttede mod virkningen af statiner. Lægerne ved det ikke. Statinproducenterne ved det heller ikke. Kan det så svare sig, at risikere binyre-død for at undgå en blodprop - man ellers kunne undgå på så mange andre, betydeligt mere ufarlige måder?

Og hvad med D-vitaminet? Hva`? Hvor meget hører vi efterhånden ikke om alle de Apokalypsens Riddere, hvis vi er i underskud af D-vitaminet? En hel del, ikke sandt? Men hvis kolesterolet reduceres - reduceres også den base hvoraf D-vitaminet dannes i vores hud og krop - eller optages - hvis vi er nødt til at supplere med et tilskud. Det eneste der vides med sikkerhed i forhold mellem statiner og D-vitaminet er, at når man er i statin-behandling - viser blodprøverne D-vitamin i normen. Problemet er bare dette, at man kan alligevel lide af D-vitaminmangel fordi statin påvirker resultater af blodprøver således, at det viser et falsk tal for D-vitaminet. Måske endda blokerer statin, i så fald, for dannelsen/optagelsen af D-vitaminet? Det ved jeg ikke, men det ved lægerne heller ikke og så er vi jo lige vidt. Ikke sandt?

Og hvad så med hormoner? Alle hormoner er afhængige af kolesterolet i kredsløbet og hormonkirtlerne. Man siger endda, at det er kolesterol, som er hormon-bæreren i kroppen. Hvordan vil vores hormonbalance blive påvirket på sigt af, at der hele tiden cirkulerer statiner i blodet og "overfalder" kolesterolet, hvor de kan komme til det?

Og hvad med coenzymet Q10? Statiner æder Q10 i et omfang, at der skabes en regulær mangelstilstand. Hvad betyder Q10 for kroppen? Muskler inkl. hjertemusklen samt lever og binyrer indeholder store mængder af Q10. Uden Q10 fungerer immunforsvaret ikke. Hele energiomsætning i cellernes mitokondrier afhænger af Q10. Derudover er Q10 en kraftig antioxidant, som rydder op i kroppens frie radikaler og beskytter derved cellernes DNA (mod bl.a. dårlige mutationer = kræft). Når statinerne først har gjort det af med en betydelig part af Q10 og kroppen kommer ind i en permanent mangeltilstand - ja, gæt så selv, hvordan ens helbred vil så blive derefter. Overalt i kroppen!

Alt sammen for at undgå en skide blodprop man snilt kunne undgå på mange andre, mindre farlige måder.

I min verden er statiner det mest overflødige lægemiddel, der findes. Og det farligste. Jeg kan overhovedet ikke fatte, at nogen kunne finde på at bruge tid på at opfinde - hvis det nu ikke altså - i virkeligheden - var en PENGEMASKINE. En pengemaskine, som kun virker så længe der er læger, som helt uhæmmet spreder statiner over raske mennesker, som så først bliver syge og forvandles til en stabil aftagergruppe for de medicinske giganter, der ikke helmer før vi alle er mere eller mindre syge. Til dette formål er statinerne det perfekte middel, som påvirker (skidt) så at sige - alle kroppens funktioner og stopper ikke før vores helbred er mere eller mindre ødelagt - alt sammen formidlet af troende læger

Juhuu! Flere nye, dejligt syge kunder hos lægerne, på hospitalerne, på apotekerne og hos.... bedemænd....

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana
    Juhuu! Flere nye, dejligt syge kunder hos lægerne, på hospitalerne, på apotekerne og hos.... bedemænd....
    Det bliver i hvert fald ikke mig!

Selv om jeg måske ikke har så meget forstand på lægemidler, var jeg ved at køre galt i morges, da jeg fik øje på BT's spiseseddel hos vores lokale købmand!

Min første - og åbenbart logiske tanke var: "Shit - nu har medicinalindustrien IGEN fundet en guldgrube - for dem selv altså!

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Hmmm... kan ikke helt lade være med at fnise under min gammelkone-skæg på overlæben

Så lykkedes det alligevel japanerne at tage kål på "de hvide sataner fra Vesten". Hvad det ikke lykkedes kejseren og kamikaze-piloterne under Anden Verdenskrig - lykkedes for Akira Endo og Masao Kuroda efter krigen.

Det var begge disse herrer, som omkring 1971 påbegyndte deres forskning i enzymer, som senere er mundet ud i opdagelsen af statinen mevastatin. Merck var den første vestlige medicinalvirksomhed som viste interesse for den japanske forskning i 1976 og fulgte efter med lovastatin.

Dr. Endo blev belønnet med Japan Prize (日本国际赏) i 2006 for sin indsats indenfor udviklingen af det ultimative "kolesterol-våben" og senere, i 2008, har han modtaget Clinical Medical Research Award fra Lasker Foundation for samme fortjenester.

Taget i betragtning, at lipidsænkende midler udgør på verdensplan den største lægemiddelgruppe og at statinen Lipitor, ligeledes på verdensplan - er det mest solgte præparat - mener jeg faktisk, at dr. Endo i stedet burde udmærkes af den japanske kejser for at have opnået, hvad 7000 døde kamikazepiloter og den samlede japanske hær mislykkedes med, den gang i 1940-erne - udslettelse eller, i det mindste, en betydelig svækkelse af "de hvide sataner fra Vesten". De er sørme tæt på målet... det er tydeligt.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Jeg kan ikke linke til artiklen Ny kolesterolpille redder liv i BT fordi den er nok endnu ikke på nettet. Jeg kan dog oplyse, at blomsten af den danske (ukritiske) journaliststand, der agerer renskrivere for PR- og kommunikations-firmaer med speciale i healthcare på vegne af statin-producenterne og/eller professoren fra Herlev m.fl. - hedder Helle Lho Hansen og Torben Bagge.
    Så er artiklen Superpillen der kan redde dit liv landet på BTs hjemmeside. Som tidligere oplyst, er medforfatteren hr. Torben Bagge.

Den samme Torben Bagge, som i juli i år er nedkommet med en anden artikel om statiner: "Kolesterol-medicin kan ødelægge dit sexliv".
    "Ny forskning afslører alvorlige bivirkninger - bl.a. depression og seksuelle problemer - i 500.000 danskeres medicin".

"'Mirakelmidlet', som det er blevet udråbt til fra alle sider, kan bl.a. smadre din hukommelse og dit sexliv. "

"kan i nogle tilfælde være årsag til en alvorlig og måske ligefrem livstruende lungesygdom, og mange af brugerne har vist sig at få alvorlige depressioner, søvnforstyrrelser, hukommelsessvigt og seksuelle problemer."

"et udvalg under EUs lægemiddelkomité skal kulegrave den nye situation omkring det ekstremt populære lægemiddel. "

"De praktiserende læger strør om sig med disse midler, som om det drejede sig om græsfrø."

Læs hele artiklen på BT.dk
    Hov, hooov!? Hvad søren er det? Klik lige her for at se billedet til artiklen. (Linket til billedet er nu "dødt"/red.)

Se godt efter og du vil finde statinen Crestor bagest til højre i billedet. Teksten til billedet lyder således: "De kolesterolsænkende midler er blevet populære og udbredte, men nu advarer fremtrædende forskere om kraftige bivirkninger ved de såkaldte statiner i midlerne."

Hvordan kan det gå til, at på bare ganske få måneder lægger journalisten Torben Bagge begejstret navn til to artikler om samme produkt - med så diametralt modsatrettede budskaber??

Den 23. juli 2008 var statiner noget Fanden har skabt ("Kolesterol-medicin kan ødelægge dit sexliv")

I går, d. 12. november samme år - er det lige pludselig Guds gave til mennesker.... ("Superpillen der kan redde dit liv")

Noget bud på hvordan kan det gå til? Eller er journalister ikke bundet af personlig og faglig integritet og bare smører på hvad de får besked på?

I så fald - HVEM bestemmer, hvad de skal skrive and why?

!Klik her for at finde flere omtaler af kolesterol-relaterede emner.

Bookmarks

Regler for indlæg