Fundet i anledning af Google-søgning på lægemiddel navn "Femar" jfr. artiklen "Patienter med brystkræft forlænger livet" i Kristeligt Dagblad, d. 13. december 2008.

Hvorfor en hjemmeside?

"Her kommer min historie - fra jeg blev opereret for brystkræft i juni 2002 og hvordan det er gået efter det...Det har været mig en stor glæde faktisk at skrive det her - måske er der nogen der kan bruge lidt af det jeg skriver ...det er mit håb.

Hjemmesiden bliver selvfølgelig også lavet for min egen skyld - jeg tror det er rigtigt godt at "skrive" sig ud af sin "sygehistorie" - det er i alle fald mit ønske.

Vi skriver nu 12. september 2007 og det er nu mere end 5 år siden jeg blev opereret for brystkræft. Så mange ting er sket siden den gang. Mit liv har taget en helt ny "drejning" - skjulte potentialer er kommet til overfladen og jeg har det rigtigt godt.

Mange spørger om jeg så slet ikke tænker på kræften mere... Det gør jeg. Men jeg bekymrer mig ikke om det så meget. Jeg er ikke så bange mere. Når jeg er i bad - når jeg smører mig med min dejlige body lotion, når jeg strækker mig, når jeg ser mig nøgen i spejlet - ja så er det uundgåeligt at jeg bliver mindet om det der er sket. Det er en del af mig og vil altid være det i fremtiden.

Når jeg er i bad mærker jeg efter forandringer. Nogle gange har jeg det sådan at jeg ikke rigtigt tør være for nøje - tænk hvis jeg mærker noget usædvanligt. Men jeg gør det - mærker efter og tja - der har ikke været noget usædvanligt indtil nu.

Mammografi og scanning har jeg været til to gange siden - og sidst gang spurgte jeg hvor mange tilbagefald de egentlig opdager der? Ikke mange var svaret - kvinderne opdager det som regel selv. Så det så...

Men her er så min lange historie - synes jeg selv - men intet af det er overflødigt. Jeg har været så ærlig jeg overhovedet kan."

Læs mere på: http://www.valton.dk/ - navigation i menuen til venstre.