Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Den farlige hormonbehandling

"Kvinder, der i mere end fem år spiser hormonpiller for at lette generne i overgangsalderen, har dobbelt så stor risiko for at få brystkræft som kvinder, der ikke får hormoner. Det viser en ny amerikansk undersøgelse, skrev Berlingske Tidende tirsdag. Undersøgelsen har fået kommunallæge Vibeke Manniche til at slå alarm. " Læs resten af artiklen i Jyllands-Posten.

Igen en "ny" undersøgelse om de livsfarlige hormoner og midt i december - hvor vi ellers gerne skulle have lov til at nyde fredelige stunde - kommer advarsler, som lige så godt kunne publiceres allerede for længe siden - denne undersøgelse, der refereres til er altså ikke så ny endda... Berlingskes kilde er en omtale og stammer helt tilbage fra marts 2008.

Hvorfor har det taget Vibeke Manniche samfulde 10 måneder at "slå alarm" den 17. december og skrive et panik-indlæg om det på hendes hjemmeside - må guderne vide.

Det er som om at det gælder - for medier og de "kloge" at sørge omhyggeligt for at stresse, så frygt og presse den menige dansker af begge køn - mest muligt og gerne på de "sårbare" tidspunkter, som op til højtider, op til ferieperioder, op til weekenderne osv. Det er sørme velkendt, at når man skal have beskeder fremsendt af offentlige myndigheder - særlig opkrævninger, rykkere eller bare meddelelser om afviste ansøgninger - sker dette fortrinsvis netop på de dage, hvor de fleste ellers gerne begynder at slappe af og..... bliver de så ekstra hårdt ramt af dårlige nyheder ind ad brevsprækken eller ved at tænde for fjernsynet, eller ved at åbne en avis, eller læse netaviser osv. Så går tiden efterfølgende med bekymringer og frygt.

Specielt når alle disse nyheder er stort set - ældgamle eller næsten og bliver blot pumpet sensationslystent af journalister og medie-lidderlige kloge hoveder, hvis mentale ekshibitionisme kan ingen ende ta`.... Blandt kommentarerne finder vi udtalelser af lægemiddelstyrelsen, som vil revurdere tilskuddet til hormonbehandlingen (jeg går ud fra, at her er tale om tilskud til hormonpræparater) indenfor de kommende år.

Lad mig slå fast med syvtommers søm! Ingen! Siger/skriver: I-N-G-E-N ved og kan forestille sig, hvor invaliderende klimakteriet kan være for de særlig hormon-følsomme kvindekroppe og kvinde-psyke! INGEN kan overhovedet forestille sig det - undtagen den kvinde, som oplever det!

Her er ikke tale om handicaps eller sygelige tilstande, men udelukkende naturlig, biologisk hormonstatus-type, som gør, at nogle kvinder "dør" fysisk og mentalt ved indtræden i overgangsalderen, hvilken kan fortsætte gennem mange år - 10-15-? år, mens andre kvinder dårlig mærker den komme og brænde ud igen.

Jeg er overbevist om, at denne "hver syvende" kvinde, som henvender sig for at blive behandlet for gener i forbindelse med overgangsalderen - har mere end god grund til at gøre det og oplysningsniveauet taget i betragtning - inkl. disse periodisk tilbagevendende advarsler, hvilke der har været flere end mange i årenes løb - har denne "hver syvende" kvinde gjort sig klart på forhånd, hvad hun vil gøre og hvorfor. Fingrene væk fra kvinderne - ENDNU EN GANG! Tak!

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal være så pokkers "selvfølgeligt" at dømme kvinderne til en tilværelse med lidelse og personlighedsforandrende tilstande i forbindelse med en styg afart af klimakterie ved at skræmme dem fra at få hjælp - samtidigt med, at de også skal kunne lide i tavshed under evindelig mistænkeliggørelse i anledning af andre "kvinde-sygdomme" som fibromyalgi, skjoldbruskkirtelsygdomme, KTS o.l. hvilke også sædvanligvis springer ud i fuldt flor i alderen omkring overgangsalder.... Hvorfor er der ingen, der interesserer sig for hele kvindeliv i den alder, som det det sker i andre lande, hvor K-klinikker betyder særlig fokus og lægelige specialer, der direkte og udelukkende relaterer til kvindesygdomme.

Når en speciallæge (hos os) kalder sig for en kvindelæge betyder det udelukkende obsterik og gynækologi dvs. graviditet og underlivet. HVOR ER RESTEN AF KVINDESYGDOMME i dette billede? Ingen steder.... og nu skal de endnu en gang pille ved den eneste effektive fremgangsmåde til at overleve det dræbelige (for nogen) klimakterie! Hvofor skal VI (kvinder) holde for, endnu en gang?

Til Manniche kan jeg kun sige, at havde hun et begreb om hvad hun taler om - ville det betyde at hun selv er ramt af uvæsenet. Og var hun det - havde hun ikke skyggen af chance til fortsat at fungere, forblive i sit job og beholde sin familie. Når en kvinde først kommer i den ondartede afart af klimakteriet - er livet forandret forever - for hende selv, for hendes familie og for hendes job! Derfor - så længe Manniche og en hel flok mandlige "eksperter" hyler op i vildensky med forældede advarsler - gør de det kun fordi de ikke aner en hujende fis om grundene til, at hver syvende kvinde er nødt til at ty til hormonbehandling i overgangsalderen. Ikke en hujende fis!

Og Lægemiddelstyrelsen? Ja, de har ladet så megen giftig medicin slippe ind på det danske lægemiddelmarked fra udlandet - at dem regner jeg ikke længere for noget af værdi for folkesundheden. Det er altså min personlig holdning!

Alligevel - hvis jeg bare et sekund skulle tro på deres omsorg for kvinderne - ja, så kunne jeg finde på at spørge dem (Lægemiddelstyrelsen) om - hvorfor er der ikke tilskud til de hormonpræparater, som indeholder kun halvdelen af de aktive stoffer og som stort set er bivirkningsfrie?

Der er f.eks. ikke tilskud til Angemin, der ikke medfører brystspændinger, som ikke ophober vædske i kroppen, som ikke fremmer kalktabet i knoglerne osv. Alligevel er der ikke tilskud til det, mens alle de "sædvanlige" hormonpræparater med dobbelt så meget hormon i inkl. de rene østrogen-præparater, hvilke netop er de midler, som undersøgelserne sædvanligvis gælder og som netop er under mistanke for dit og dat - dem er der et fuldt tilskud på!

Angemin er det præparat jeg bruger og bliver ved med det så længe jeg ikke tør at afbryde behandlingen afh til mit levebrød dvs. mit job og min selvforsørgelse. Havde jeg været arbejdsfri - kunne jeg sagtens tage chancen for at se, om mit klimakterie-fra-helvede er ebbet ud. Men ak, ak, ak.... ingen vil betale for det forsøg = ingen understøttelse i forsøgsperioden, ingen erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, ingenting! Jeg skal selv betale for at risikere at skulle miste mit job som følge af, at mit klimakterie måske alligevel ikke er over og slår efterfølgende hele min tilværelse i stumper og stykker! Jeg siger - nej tak til "advarslerne" og betaler fuld pris for mine piller, som sørger for, at samfundet kan beholde en skatteyder mere OG et menneske med rimelig livskvalitet, hvilket HELT SIKKERT også har indflydelse på, at jeg ikke udvikler andre følgesygdomme af et fucked up-liv!

Derudover - hvilket liv er der i vente, hvis jeg lader mig skræmme af brystkræft-spøgelset således, at jeg skal have min dagligdag ødelagt af både hormon-mangel OG kræftskræk - idet der er jo INGEN læge, som ønsker eller vil garantere mig for, at jeg ikke udvikler brystkræft som følge af ophør med hormonbehandling. Hvorfor vil de ikke det, når de ellers advarer så flittigt mod hormontilskud? Det svar jeg får er: "men det er jo kun risikoen, der er forhøjet. Det er jo ikke sikkert, at De ville have udviklet brystkræft mens De er i hormonbehandling, vel lille De?" Jamen, hvorfor skulle jeg så gå i panik og ødelægge mit ellers rimeligt afbalanceret liv, for at undgå noget lægerne selv ikke ønsker at stå ved, når man beder dem og et garanti. Så kan man pludselig ikke få den alligevel, "fordi det er jo ikke sikkert, lille De". REND MIG! - siger jeg så!

Sidst men ikke mindst: strålebehandling forårsager skader på cellernes DNA og således kan den overlevende udvikle en helt ny kræftsygdom i fremtiden. Denne risiko er vist en hel del større, regnet i procenter, end risikoen for udvikling af brystkræft som følge af hormonbehandling af klimakterie-svøben. Bør strålebehandling forbydes?

Det er altså min holdning. Glem ikke det når du tager din egen beslutning. Her har vi en problemstilling - man ikke kan slippe udenom SELV at tage ansvaret for. Det er ikke mit ansvar. Det er ikke lægernes. Det er dit eget ansvar at overveje, tage stilling og gøre det - du finder er bedst for dig selv, fordi du er den ENESTE i hele verden, som kender dit eget liv ind og ud! Du er også den ENESTE i hele verden, der ved hvad er vigtigst for dig. Vælge eller fravælge hormontilskud.
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Re: De farlige hormoner

Hvis de hormon-skræmte skulle trøste dem med, at "så må man jo undersøge markedet for naturlægemidler og kosttilskud" - kan jeg kun fortælle, at også på denne felt har "eksperterne" allerede været inde og rode med alskens advarsler.... Det ser ud til, at vi - kvinder - skal bare holde kæft og lide i tavshed. Det plejer vi jo i forvejen, ikk`? Læs mere om "Kosttilskud mod hedeture kan give kræft" HER!

Der er også nogle, som mener at overgangsalder er en myte. "Kvinders overgangsalder er slet ikke så slem, som man gør den til, reelt er det kun hver fjerde kvinde, der døjer med store gener. Ny bog sætter fokus på den gode overgangsalder og viser, hvordan man kommer igennem den med overskud" Læs mere på BT.dk, hvor man linker til det sted, hvor bogen »Fra overgang til overskud - om motion, kost og hormoner« af manden Leif Skive, kan bestilles....
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Lignende emner

1. Tekst-tv eller de farlige nyheder
    By Anina in forum © Anina
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 19-08-06, 08:37
  2. hormoner
    By Sissan in forum Overgangsalder og syntetiske hormoner
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 14-04-05, 09:02

Bookmarks

Regler for indlæg