Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Standard Vores Nytårsmiddag

Der er mange bud på, hvad er den "rette" hovedret til Nytårsmiddagen. Kogt torsk står som nr. 1 efterfulgt skarpt af diverse oksestege samt fondue.

Hos os er det husets søn, som i år har bestemt hovedretten: "Laks à la Improvisation"

Vores NytårsMiddag i morgen skal bestå af lun, varmrøget laks, anrettet med små, kogte kartofler med dild, dampede brede, grønne bønner og det hele ledsaget af hvidvinsauce med nogle dråber af citronolie.

Jeg har ledt og ledt, men det lader til, at det bliver en verdenspræmiere på en, helt ny måde at nyde varmrøget laks på....

Til dessert, når vi på et tidspunkt igen kan spise noget - den sædvanlige og udødelige - bowle med hjemmeskåret og hjemmeblandet frugtsalat.

Jeg har også fået en æske med Peter Beier fyldte chokolader i julegave "ude i byen". Disser nipper vi sikkert til - til den obligatoriske ekspresso vil skal have til sidst....

Det er nok ikke så overdådigt nytårsmåltid, men man går nok alligevel ikke sulten fra bordet, når de sidste nytårsraketter er fyret af over Limhamn.

Gad vide, hvad er den bedste nytårsret jeg nogensinde har nydt? Faktisk er det svært at sige... enten fordi Nytårsaften er altid så positiv en oplevelse, at alt smager bare godt.

Eller - har vi måske "bare" været heldige, at vælge en god opskrift hver gang.... Eller måske begge dele
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard Re: Vores Nytårsmiddag

Hos os står den på hamburgryg, brune kartofler og grønlangkål, det er sønnen der har bestemt
    vi skal ikke have forret, men snupper is til dessert, og i løbet af aften er der chips og frugt
    Vi bliver kun os selv, dvs Allan, Pia, Zilla og så en af Leas veninder, jeg er på antibiotika pga halsbetændelse, så der er ikke meget fest i mig.
    Til midnat har jeg købt petit four til dem der vil have... der vil jeg nok have min seng ...

Godt Nytår, og på gensyn i 09
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    62

GODT NYTT ÅR!! OG ALLE GODE ØNSKER FOR 2009!!

Jeg og min sønn har vært hos min kusine, som serverte pinnekjøtt (madret af tørret røget fårekød), svineribbe (som jeg tror er deres flæskesteg), poteter (kartofler), surkål og rødkål (som jeg ikke aner hva betyr på dansk), og kålrabi. Det samme som julaften - noe som har blitt tradisjon hos mange her.

Til dessert ble det is med jorbærsaus, kaffe med Baleys i. Det er megagodt! Og juleøl, vin, og selvfølgelig champagne. Noen fikk litt for mye. Men det var ikke meg!

Vi var mange til bords, og vi hygget oss. Ble mye latter. Min bror kan være ustyrtelig morsom!

Men nå er vi hjemme igjen og passer lille pusekatten. Det er første nyttårsaften hans, og han er redd alle rakettene stakkers lille vennen. Jeg er spent på hvordan det går når det hele tar fullstendig løst kl 24...

Selv har jeg aldri handlet fyrverkeri. Er motstander! Tenker på de stakkers dyrene, og hvorfor "kaste penger ut i løse luften??

Jeg håper dere alle hygger dere i kveld! Jeg gleder meg til å være sammen med dere i 2009. Takker dere av hele mitt hjerte for de hyggelige stundene i året som har gått.

Mange kram
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Rigtig godt nytår til jer alle, og tak for mange gode stunder her på OA i 2008 og de bedste ønsker for 2009 både til jer hver især, men også for OA!

Vi tilbragte aftenen og natten hos vores nærmeste vennepar. Aftenen var hyggelig med champagne, hjemmebagt kransekage og forskellige slags chokolade.

Som forret fik vi en anretning med røget laks, røget hellefisk, gravad laks og rejer med tilbehør af asparges, ørredrogn, æg og en lækker creme fraiche sauce.

Hoveretten var indbagt oksefilet med Hasselbachkartofler, grønne bønner, marinerede gulerødder og bernaise (mager udgave).

Desserten, som jeg skulle medbringe bestod af citronfromage med flødeskum - ikke ligefrem slankekost, men den MÅ bare ikke mangle nytårsaften!

Jeg har det som Yvette, jeg køber aldrig nytårskrudt, for jeg synes også, det er at smide pengene ud af vinduet. Min husbond køber dog en lille smule, og det er helt ok, så længe det bliver holdt på så lavt et plan.

Da vi efter midnat havde kigget nogle minutter på skyderiet, satte vi os til at se en koncert med André Rieu, og ved 02.30-tiden gik vi til ro. Det blev nu ikke til ret meget søvn, og efter en hyggelig morgenmad, vendte vi næsen hjem til Nyborg igen.

Sikke dog en smuk morgen at stå op til! Alt var hvidt af rimfrost, solen skinnede, og ikke en vind rørte sig. Det var ubeskriveligt smukt - og det samme var solnedgangen uden for vores stuevindue her i aften:

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Jeg glemte lige at udtrykke min beundring for den flotte udsigt, Anina!

Er det hos dig selv, eller er det hos sønnike, I kan nyde det smukke perspektiv?

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    58

Vi er allerede en uge inde i det nye år, så jeg skynder mig lige at sige godt nytår til jer alle, og velkommen til 2009

Da jeg var barn, var nytårs menuen altid kogt torsk. Senere hen da jeg flyttede hjemmefra, tror jeg den oftest har været noget steg af en slags.

I en del år var det fondue, fordi, det syntes vores børn var hyggeligt.

De sidste par år, hvor Claus og jeg har været bare os 2, da har den stået på det samme som mine kunder har bestilt, i tilfælde af at jeg altså havde kunder nytårs aften.

Det havde jeg denne gang, så vores nytårsmenu, bestod af rejecocktail, krondyr mørbrad med blandede svampe, og til dessert hjemmelavet is.

Mine kunder havde bestilt fedtfattigt, hvilket jo var udemærket også for os Det eneste var bare at jeg ikke ssyntes at min fedtfattige is, var lige så god som den jeg plejer at lave. Der ER altså forskel på at lave is af piskefløde og så en 9 % fløde eller mælk. Men ok, det er nok bare en vane.

Til gengæld, har vi formået fortsat at tabe os/holde vægten i hele December, trods alle mulige fristelser. Så det synes jeg er ret positivt

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Lignende emner

1. Vores julemiddag
    By Anina in forum Jule- og Nytårsønsker og hilsner fra og til hinanden
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 30-12-08, 18:18
  2. Vores rige lande
    By Stina/udmeldt in forum "Løst og fast" - blandet landhandel
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 21-01-07, 21:29
  3. Vores Nytårsaften....
    By admin in forum Jule- og Nytårsønsker og hilsner fra og til hinanden
    Svar: 2