Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Standard Tredjehåndsrygning er farligt

Tredjehåndsrygning er farligt. Først var man blot ryger eller ikkeryger. Så kom de passive rygere til, og nu er der kommet endnu en kategori: tredjehåndsrygere.

Det skriver Politiken.dk i dag....

Iflg. artiklen er tredjehåndsrygere dem, som blot opholder sig i lokaler, hvor der var røget tobak for flere timer eller dage siden. Eller nogensinde? Og igen er det Overforskeren Over Alle Forskere - overlæge i Kræftens Bekæmpelse Inge Haunstrup Clemmensen, der gør sin borgerpligt. Eller en helt anden pligt... igen med fokus på tobak og mystisk nok - lige op til, tæt på eller kort efter dagen for nytårsfortsætter, for liige at i-troen-styrke de nyslåede tobak-kvittere, dvs. ganske almindelige mennesker, som benytter Nytåret til at indgå aftalerne med sig selv om alt det, de gerne vil gennemføre, lykkes med, opnå osv. For nogle er det ophør med rygning og det er disse mennesker, den samlede verdensomspændende Loge til Bekæmpelse Af Tobakken nu skal "hjælpe" til at holde fast ved at skræmme dem fra liv og sans. Nu nøjes man ikke længere med at true folk på livet. Nej. Nu griber man til kærligheden. Kærligheden for sine børn og sine kære. Man siger direkte omend tilsløret - "hvis du ikke kvitter tobakken, dræber du dine børn, børnebørn og alle andre kære, som kommer i de lokaler du nogensinde havde røget i!"

Jeg trøster mig nu alligevel med, at er man et rimeligt begavet menneske, med rimelige evner til at skille skidt fra kanel og vice versa - samt er man et menneske, der udmærket kan tænke selv og gennemskue disse enfoldige propagandaanfald - som bl.a. Kræftens Bekæmpelse gør sig, i den grad, skyldig i.... at der nu på flere og flere døre findes mærkater med "Adgang forbudt for Kræftens Bekæmpelse" Derudover sidder jeg her og tænker tanker, for med mit kendskab til Arne Rolighed, kan jeg ikke andet end forestille mig, hvor må det more ham guddommeligt - sidde i sit hjem på et tidspunkt i aftenens fred, nippe til en øl eller en god whisky.... og more sig kosteligt over, hvor hans PR-folk dog er dygtige til at manipulere med folk og bilde dem hvad som helst ind, undtagen sandheden, mens han måske hygger sig med erindringen om den hyggelig aftensmøg, eller måske nøjes han ikke med erindringen... Hvem ved hvad en mægtig direktør gør når han er på egen hånd... Ingen ved det. Bare rolig... jeg ved det heller ikke.

Sandheden er overvældende - sandheden om, at det er uhyrligt sjældent, at man hører noget som helst, selv den mindste smule om Kræftens Bekæmpelses egen kræftforskning, selv om visse sjældne udenlandske nyheder på området bliver præsenteret som om de reelt er tilblivet under Kræftens Bekæmpelses vinger, selv om de i virkeligheden er resultat af udenlandske forskeres hårde arbejde med laboratoriejord under neglene... Jo da... det er vigtigt at lade sig høre, og så er det mindre vigtigt, hvilke sludder ens "overlæger" ellers hoster op med...

Men før eller senere - mærk mine ord - ryger overlægen i Kræftens Bekæmpelse Inge Haunstrup Clemmensen på porten og det sker den dag, hvor Arne Rolighed eller hans endnu ukendte efterfølger - skal af med det nedvurderende og respektløs indstilling til den danske borger - der en skønne dag ikke længere vil finde sig i at blive behandlet som en bunke lallende idioter, man kan tillade sig at præsentere fulkomment idiotiske påstande for, som værende den skindbarlige sandhed - hvilke de aldrig nogensinde var til at begynde med....

Det bliver ikke Direktøren eller Bestyrelsesformanden, som skal ofres for at tilkendegive (på skrømt) en erkendelse af, at den protesterende borger ikke yderligere skal "bearbejdes" i samme stupide retning som hidtil, idet alt for mange bidrag, testamenter og sponsoraftaler kommer til at unddrage sig Kræftens Bekæmpelses fangarme... Næ! Det bliver overlægen i Kræftens Bekæmpelse Inge Haunstrup Clemmensen og andre skrighalse fra andre "organisationer", som bliver ofret.... Forhåbentlig et godt stykke tid INDEN de skal på pension.

For sig mig lige en gang - hvem gider blive ved med at spytte sine hårdt tjente mønter ind i bøssen hos en organisation, som behandler een som om man var retarderet? Ikke jeg. Ej heller nogen jeg kender, og jeg skal hilse og sige - at det ikke er så få jeg kender. Og nye kommer til hver dag.... i blandet flok - rygere og ikke-rygere. Altså mennesker, der ikke vil gøres til grin af Kræftens Bekæmpelse og deres lånte, strategisk i kalenderen placerede "nyheder".

Joda, strategisk er ordet. Jeg har googlet på adskillige udenlandske kilder, hvor artiklerne om "tredjehåndsrygning" er publiceret. Ikke fordi jeg gad bruge oceaner af tid til formålet, hvilket viste sig overflødig at frygte - det vrimlede frem af sig selv. Den ene artikel efter den anden. Fælles for de fleste af dem er, at de dukker op op til Nytår = sæson for nytårsfortsætter. Og de alle lyder ens. Hvem tror Mor Inge vi er? Børn? Idioter? Nare?

Det må være de GSM 1800-, GSM 900- og UMTS-masterne placeret direkte på Kræftens Bekæmpelsestag, der har brændt al sund fornuft ud af hovedet på Mor Inge (og dem som holder hånden over hende). Desuden kun i en afstand på fra 116 til 122 meter fra bygningen - befinder sig yderligere 5 af de kraftigste mobilmaster..... Det er øjensynlig ikke noget problem. Men at der var røget tobak for en måned siden i et bestemt lokale - er et kæmpe samfundsproblem, ikk`? Proportionssans er vist i dette foretagende en by i Russland.

O.K. Det er i hårstrå hos de stakkels børn, at man kunne påvise tilstedeværelse af de farlige stoffer som angiveligt stammer fra røgpartikler udspyet af smøgerne som var røget et bestemt sted, selv før disse børn var født.... Det ligger fast iflg. Politiken samt koret af de andre medspillere i denne verdensomspændende propagandamaskine....

Mon de har fundet andet i disse børn hårstrå? F.eks. de virkelig dræbbelige nanosize-partikler fra de så populære stearinlys og fyrfadslys, som er så usunde, at det er sundere at stå på Kongens Nytorv midt diesel-os i myldretiden, end at sidde hjemme i egen stue, omgivet af disse romantiske flammer, der usynligt og lugtfrit øser af sodpartikler, der er så små og fine, at de kan trænge igennem blod-hjerne barrieren, hvorfra de aldrig nogensinde forsvinder igen....

Mon de har fundet endnu mere i disse børns hårstrå? Som f.eks. kviksølv fra mødrenes tænder? Når man undersøger en hårstrå i spectroscopet for tilstedeværelse og analyse af kemiske forbindelser - kan man ikke undgå at finde kviksølv fra mødrenes sølvplomber. Det samme kviksølv moderen har tømt sine depoter af og ud i sin baby ved amning. Og kviksølv - kære damer og herrer - kviksølv forårsager kræft både direkte og indirekte. Det sidste ved at svække immunsystemet, hvis opgave bl.a. jo er at rydde op i sundhedsskadelige celle-mutationer, som ellers kan blive til kræft i flere af kroppens organer. Dog ikke dem alle på en gang.... sagde spøgefulglen.

Men nej. DET interesserer ikke overlægen i Kræftens Bekæmpelse Inge Haunstrup Clemmensen. For så skulle hun lægge sig ud med den samlede tandlægestand herhjemme. Det er for svært og hvorfor overanstrenge sig, når man kan skrive hvad som helst... og få den nemt og elegant ud gennem Ritzau.

Og sådan kunne vi blive ved og ved.... den ene "nyhed" efter den anden, ligner den forrige på en prik. Kommer dog frem med nøje udregnede intervaller i den (hovmodige) forvisning om, at vi dumme og enfoldige mennesker på gader og stræder - når at glemme den forrige og opfatter "nyheden" i den ånd den er udsendt.... bbbbange og fulde af frygt for det helbred, vi allerede ser os selv at miste. Nu er vi ikke alene dumme. Vi er også drankere, overvægtige, ufaglærte, sygelige, uintelligente, tidligt ældet, fulde af tumorer - altsammen i vores fantasi og forestillingsevnen, når vores sind voldtages med "nyheder" fra Kræftens Bekæmpelse med sine overlæger-light i spidsen.

Nøj, hvor er jeg bbbbange! Jeg må hellere dulme angsten og frygten med en.... smøg!

Så kan de, som giver efter for idiotien og kvitter rygningen på netop denne usle baggrund- ja, de kan nøjes med den sundhedsfremmende og trivelige angstneurose eller sygdomsangst i stedet for smøgerne. Det er deres egen sag. Lige som min rygning - er min. Sag.

He, he... gad vide hvor snart kommer der efterretninger om en fjerdehåndsrygning. Femtehåndsrygning. Sjettehåndsrygning? For en ting er helt sikker - det holder ikke her. Det er kun spørgsmål om tid, før nye, groteske påfund ser dagens lys og med disse må vi næsten nærme os et så tæt et mætningspunkt, hvor selv de mest autoritetstro borgere begynder at dø af grin over Overlægen Inge Haunstrup Clemmensen, hendes arbejdsgiver og hendes naive påfund.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Tredjehåndsrygning er farligt

He, he... gad vide hvor snart kommer der efterretninger om en fjerdehåndsrygning. Femtehåndsrygning. Sjettehåndsrygning? For en ting er helt sikker - det holder ikke her. Det er kun spørgsmål om tid, før nye, groteske påfund ser dagens lys og med disse må vi næsten nærme os et så tæt et mætningspunkt, hvor selv de mest autoritetstro borgere begynder at dø af grin over Overlægen Inge Haunstrup Clemmensen, hendes arbejdsgiver og hendes naive påfund.
    Fra TV2's tekst-tv den 8. januar 2009:

Forældre lyver om sundhed hos læge

"Ryger du foran dit barn?"
    Visse forældre til syge børn er så svære at få sandheden ud af, at børneafdelingerne på hospitalerne i Skejby, Randers og Odense har valgt at efteruddanne læger og sygeplejersker i såkaldte motiverende samtaler .

Kilden er angivet til at være MetroXpress.dk, men en søgning på ovenstående gav kun følgende resultater:

Din søgning på rygning gav omkring 82 resultater.

Her & der – 04 september 2007 Kræft hos kæledyr kan skyldes rygning
    ... Kristensen medgiver at rygning og kræft hos kæledyr kan hænge sammen Kræft hos katte er ganske almindeligt og jeg kan ikke bedømme om det skyldes tobaksrøg Vi ved dog at p piller forårsager ...

Bolig – 28 august 2007 Hvert tredje hjem har forbudt rygning helt
    ... er dagligt udsat for passiv rygning i hjemmet Undersøgelsen er foretaget blandt 4 500 danskere af Kræftens Bekæmpelse Sundhedsstyrelsen og Hjerteforeningen Under emhætten eller ud på bagtrappen men ...

Indland – 08 november 2007 Rygning er synderen bag hængebryster
    ... er ikke overrasket Rygning nedbryder det protein i huden der hedder elastin Det er det der giver unges hud det elastiske udseende og støtter brystet siger han til BBC Så på den måde er det ...

Indland – 26 august 2008 Hospitalspersonale trodser rygeforbud
    ... forbyder ikke udendørs rygning på hospitaler Det er en afgørelse som ledelsen på det enkelte hospital træffer Sygeplejersker læger portører og andre medarbejdere på Bispebjerg Hospital i ...

Bolig – 28 august 2007 Dyrt at sælge et rygerhjem
    ... lugt der nægter at forsvinde Rygning i hjemmet er bare ikke kompatibelt med de lyse enkle stuer med let design og hvide flagrende gardiner som ethvert boligmagasin i dag dikterer at et hjem skal have ...
    http://www.metroxpress.dk/dk/sog/ind...rofile=Default

Gud fader bevares nogle overskrifter.

Rygning årsag til hængebryster. Her ses et eksempel på en ikke-ryger Hun har altså ikke hængebryster.... eller....?

Hvad med mados og pejse-os i hjemmet?! Hvor meget skader det børnene? For slet ikke at snakke om forældrenes bilos?

Nå, men i sin yderste konsekvens af den hetz, der føres efterhånden og med al den såkaldte videnskabelige erfaring, der er, så kan jeg sagtens forestille mig følgende scenarie for at "få ram på de forbandede rygere", som er årsag til ALT - og især til "forfærdelige skatteforhøjelser", fordi de forbruger sundhedsvæsnet.... påstås det ihvertfald.

Forestil jer et hospital i Grønland, hvor isen smelter og et særligt uddannet sundhedspersonale:

Lille Peter er indlagt med problemer med luftvejene, og det særligt uddannede personale skal nu i gang med "motiverende samtaler" med de forældre, som nægter, at de ryger.

Det personale (som vi ovenfor har læst i aviserne, som SELV ryger, og som OGSÅ ryger på hospitalet, hvor barnet er indlagt) skal nu til at lave krydsforhør af børnene, for forældrene nægter jo.

Lille Peter må så høre på, at hans mor har hængebryster, fordi hun ryger, de er blevet fattige, fordi mor ryger, hans mor er skyld i hans indlæggelse, og som prikken over i'et, så forurener røgen så meget, at indlandsisen smelter.... for rygning er MEGET skadelig og forurener laaaangt mere end biler, flyvemaskiner, osv.

Og endelig fortæller man lille Peter, at hans kat er død, fordi hans mor ryger... og at hans mor ender som katten, hvis ikke Peter kan sladre og presse sin mor til at holde op.

I trykken på avisen ligger artikler klar om uddøde arter på Galapagos-øerne... og det skyldes rygning.

Glemte jeg at skrive, at tobaksafgifterne gennem et laaangt rygerliv RIGELIGT dækker et evt. hospitalsophold - for rygeren selv og hele familien.

Der er også forlydender om, at Dyrenes Beskyttelse, Kattens Værn osv. vil gøre fælles front med Kræftens Bekæmpelse.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Lignende emner

1. Hvor farligt er hormonbehandling - og er der alternativer?
    By admin in forum Overgangsalder og syntetiske hormoner
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 14-04-05, 02:49

Bookmarks

Regler for indlæg