Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Standard Renseolie med aloe vera

Mit første eksperiment med aloevera blev til det mest enkle jeg kunne finde opskrift på, nemlig renseolie.

Opskriften lød på ½ dl. olivenolie. Det havde jeg ikke, så brugte økologisk tidselolie i stedet. 2 tsk. blomstervand og 2 tsk. aloeveragele.

Først måtte jeg fremstille blomstervandet af 1 dl. demineraliseret vand, en håndfuld tørrede blomster ( eller evt. 2 dråber æterisk olie ) og 2 tsk. aloevera gele. opskriften lød på lavendel, jeg brugte økologisk tørret morgenfrue da det var det jeg havde. Det har så trukket i et par dage, hvorefter det er siet.

Nu er olie, blomstevand, og aloevera blandet sammen, og afprøvet 1. gang. Fjerner fint mascara, og ansigtsmakeup, også uden at fedte. Ofte synes jeg at man er nødt til at fjerne overskydende fedtet lag. Det ser ikke ud til at være nødvendigt sådan umiddelbart.

Ok, det er også kun første forsøg, og kun prøvet en gang ind til videre. Så må se de næste dages tid eller en uge måske.

Skal lige rystes sammen inden brug, da det står og skilder lidt ad.

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Standard Re: Renseolie med aloevere

Hej Carmen

Det er bare så spændende at læse om cremefremstilling

Det lyder som et sjovt projekt - og sundt oveni. Men hvad er det der aloveragele - er det også noget som du fremstiller eller er det plantesaften fra en alovera??

KH
    Linda
    " Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse." (Ingrid Bergman)

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Standard Re: Renseolie med aloevere

Citer Oprindeligt indsendt af Linda Se indlæg
    Hej Carmen

Det er bare så spændende at læse om cremefremstilling

Det lyder som et sjovt projekt - og sundt oveni. Men hvad er det der aloveragele - er det også noget som du fremstiller eller er det plantesaften fra en alovera??

KH
    Linda
    Jeg bruger plantesaften fra aloeveraen. Det er jo sådan en gele agtig substans. Måske kan man også købe det i matas eller sådan noget ?

Men jeg havde en kæmpe aloevera som havde en masse små og større skud som jeg plantede om. Nogen mistede rødderne, så de blev sat i vand, og det er så dem jeg bruger af.

Andre af planterne forærede jeg væk, for der var mange. Den store moderplante er desværre knækket. Den var også enorm og meget tung. Jeg er ikke sikker på at jeg kan genplante den, for den har umiddelbart ingen rodnet. Så den er også sat i en spand vand, i håbet om at den kan holde længe nok til at jeg får noget ud af den.

Og så håber jeg at de 3 små planter jeg selv beholdt, overlever og vokser sig store.

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Lignende emner

1. Aloe vera - gør det selv
    By Carmen in forum "Løst og fast" - blandet landhandel
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 22-12-08, 21:24

Bookmarks

Regler for indlæg