Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Standard Sesampanerede koteletter med bagte rodfrugter

Lige dele kartoffel, gulerødder, pastinak og persillerod (måske lidt mindre persillerod, da smagen er ret dominerende) skæres i tern og vendes i en smule olie (jeg brugte olivenolie). Jeg havde desværre ingen rødbeder, ellers ville jeg også have kommet dem i.

Det hele lægges i bunden af skålen. Drys en smule salt på, og bag grøntsagerne ved 200 grader i ca. 15 minutter, eller indtil koteletterne er klar til at blive tilberedt.

Koteletterne (jeg brugte fadkoteller) vendes i sammenpisket æg og dyppes i et godt lag sesamfrø. Strø salt og peber på og sæt risten ned over grønsagerne og sæt timeren på ½ time og fortsæt med 200 grader.

Det passede fint, og man kunne se på det hele, at bade kød og grønsager havde fået en fin let gylden farve.

Jeg var meget spændt på, om grønsagerne ville blive møre på denne måde, for jeg har aldrig før "bagt" grønsager uden at komme væde ved. Jeg var også spændt på, om det kunne lade sig gøre at "stege" koteletterne med sesampaneringen intakt.

Det hele lykkedes perfekt - jeg havde godt nok glemt at smøre risten med olie først, så paneringen hang en smule fast, men det var så lidt, at det med en smule forsigtighed lykkedes at få dem af, uden at paneringen blev alt for meget hængende.

Og for pokker da, det smager, så englene synger! Grønsagerne var møre med en smule "bid" og koteletterne var saftige og møre på grund af paneringen.

Selv min kræsne husbond er lige så langsomt ved at overgive sig til halogenovnen (og jeg bliver mere og mere modig!)

Velbekomme!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Standard Re: Sesampanerede koteletter med bagte rodfrugter

Hold da helt op Anne!

Det burde være forbudt at læse så liflig en beskrivelse af mad, før man har fået morgenmad.... Forestillingen om ganske almindelig ostemad falmer vist i en grad, der får een til allerede at længes efter aftensmaden...

Forestillingen når man betragter sin gode mad bliver tilberedt, forarbejdet, der ikke synes overvældende og til sidst - kun en oven, der oven i købet rengør sig selv + den udeblevne stegeos tillige med fedtfri tilberedning af koteletterne - ja, kan man overhovedet ønske sig mere?

Mange tak for endnu et godt tip fra Annes køkken. Det varer ikke længe før den står også her på sesampanerede koteletter eller snitzler... Varmristet sesam er en smag fra himmeriget.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    58

Standard Re: Sesampanerede koteletter med bagte rodfrugter

Lyder lækkert

De gange jeg har prøvet med bagte rodfrugter, synes jeg ikke helt det lykkedes. ved ikke helt hvorfor men noget må jeg vel gøre galt.

Til gengæld blev den lille flæskesteg jeg havde i dag, rigtig god, med sprød svær, lige som den skal være.

Men koteletterne lyder godt nok spændende. Så de må prøves ved lejlighed

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Lignende emner

1. Bagte kartofler og skinkeschnitzler
    By Anne in forum "Halogen Oven Club"
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 26-03-08, 00:48
  2. Skinkesteaks med halve bagte kartofler
    By Zuzan in forum "Halogen Oven Club"
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 17-03-08, 23:57

Bookmarks

Regler for indlæg