Viser resultater 1 til 7 af 7
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Standard Lavt stofskifte? Hold igen med fluor!

Hvor mange stofskiftesyge bruger fluortandpasta, steger på teflonpander og koger maden i slip-let-gryder, går i svømmehallen og bader i klorvand og drikker kloriseret vandværksvand? De fleste!

Hvor mange lytter til advarslerne mod fluor? De færreste!

Hvorfor? Hvorfor er det så svært at lytte og tænke, og gøre det nødvendige?

Er det fordi det er besværligt?

Besværligt at finde den fluorfri tandpasta?

Besværligt at koge postevandet?

Besværligt at stege på gammeldags pander?

Er det mere besværligt end at blive syg? Være syg? Blive ved med at være syg?

Det er ikke sikkert, at når sygdommen en gang har fået fat, at man så bliver rask af at undgå fluor og klor.... men så bliver man i det mindste ikke mere syg af den grund.

Hvorfor er det så svært at ændre gamle u-vaner? End ikke for at blive bare lidt bedre?

SKJOLDBRUSKKIRTELSVIGT

Denne lidelse kaldes også hypothyroidisme eller lav kjoldbruskkirtelaktivitet og er en udbredt lidelse, der kan ytre sig i symptomer som depression, apati, frigiditet og vrangforestillinger. Den bliver sjældent korrekt diagnosticeret, men øger i stedet antallet af de konventionelle fejldiagnoser med deres tragiske følger (23).

Skjoldbruskkirtlen, beliggende forrest i halsen omkring strubehovedet, styrer gennem sin hormonale sekretion vort stofskifte og dermed vort energiniveau, vor modstandskraft, vort overskud - eller underskud - af kønsdrift og livsglæde og initiativ. Symptomer på hypothyroidisme er også træthed, kuldefornemmelser, overvægt, modtagelighed for infektioner, forstoppelse, ødem (vand i kroppen), tendens til højt blodcholesterol, åreforkalkning, tør hud, håraffald, sprøde negle, svigtende koncentrationsevne og hukommelsessvigt, stive led, svage muskler, nedsat nyrefunktion, åndedrætsbesvær og forhøjet eller nedsat blodtryk.

Tilstanden kan være medfødt eller erhvervet. Medfødt hypothyroidisme er utvivlsomt langt mere udbredt i vore dage end tidligere. Det skyldes antagelig, at overlevelsesmulighederne i nutidens civiliserede verden er langt større end tilforn. I tidligere generationer døde børn med svag skjoldbruskkirtelaktivitet - og dermed nedsat modstandskraft - ofte af trivielle infektionssygdomme i de tidlige leveår, således som det stadig er tilfældet i den Tredie Verden. I vor tid overlever disse børn takket være antibiotika. Dette forbedrer imidlertid ikke deres modstandskraft, og vi står derfor i vore dage med nogle generationer "svæklinge", som vi ikke blot skal hjælpe gennem livet, men helst helst også give en acceptabel livskvalitet på trods af deres handicap. Dette kan blive en svær opgave, ikke mindst fordi den modarbejdes af de mange forureningsfaktorer i miljøet.

Erhvervet hypothyroidisme skyldtes ofte tidligere geografisk betinget jodmangel, især i geologisk ældre bjergegne som for eksempel i Schweiz og åstrig, hvor den ofte udviklede sig til struma (Basedow) og dværgvækst med idiotiserende kretinisme. Disse former er i den civiliserede del af verden i vore dage sjældne.

En lav, men udslagsgivende grad af skjoldbruskkirtelsvigt er ofte medfødt, men lige så ofte helt eller delvis erhvervet. Erhvervet skjoldbruskkirtelsvigt skyldes i vore dage sjældent jodmangel, oftere klor eller fluorforgiftning. Klor-, brom- og fluoratomet har samme ydre struktur - står i samme spalte i det Periodiske System - som jodatomet, og optages derfor let af organismen i de biokemiske positioner, hvor jod funktionelt har sin plads. Når organismen lider af jodmangel eller overbelastning af klor, brom eller fluor, vil den strukturelle lighed let føre til, at disse atomer indtager jods plads i organismen og funktionelt blokerer denne.

Da jods eneste opgave i kroppen er at finde i skjoldbruskkirtlen, er det således denne, der bliver forgiftet af klor, brom og/eller fluor. Da fluor er det letteste af de forgiftende stoffer og det kemisk mest aktive, vil der oftest være tale om en fluorforgiftning.

Andre kilder til forgiftning og dermed svækkelse af skjoldbruskkirtlen er stråleskader, ofte fremkommet ved gentagne røntgenfotograferinger af tandområderne i forbindelse med tandlægearbejde. Forgiftning fra tobaksrygning spiller utvivlsomt også en rolle, og det samme gør fejlernæring givetvis. Såkaldte goitrogene (= strumafremkaldende) substanser - for eksempel i kål - kan hos visse sårbare individer føre til svær svækkelse af kirtlen. Hvis de ikke erkendes og fjernes fra kosten, kan de medføre en svækkelse der er åben for at blive fejldiagnosticeret som en mental lidelse. Mangel på aminosyren tyrosin kan have tilsvarende konsekvenser.

Hvis man vil afværge belastning af sin skjoldbruskkirtel skal man tage visse forholdsregler. Man skal undgå al forurening fra grundstofforbindelser af halogen-gruppen - dvs fluor, klor, brom. Det vil sige, at man skal undgå fluortandpasta, teflon køkkenudstyr, freon i spraydåser og andet fluorholdigt materiale. Undgå også svømmebassiner med klorvand og klorholdige rengøringsmidler samt klorineret vandværksvand. Drik kun filtervand eller kildevand. Undgå ligeledes mediciner indeholdende brom. Sensitive individer bør undgå belastende goitrogene madvarer som kål, kålrabi, sennep, soyabønner, jordnødder, pinjekerner og hirse. Stop rygning.

Hvordan diagnosticeres skjoldbruskkirtelsvigt? Der findes en test, som enhver - lægmand som læge - kan udføre, og som er rimelig pålidelig. Hvis ikke den er tilfredstillende, må man tage mentalt førergreb på sin læge og få foretaget en egentlig stofskifteanalyse.

Temperaturtest for hypothyroidisme:

(1) Slå termometret ned til under 35,0 C og anbring det samt et ur parat ved siden af sengen om aftenen.

(2) Ved opvågnen og stadig liggende i sengen anbringes termometret i armhulen i fulde 10 minutter. Dette udføres med mindst mulig bevægelse og lukkede øjne.

(3) Efter de 10 minutter aflæses og nedskrives temperaturen.

(4) Således registreres temperaturen mindst 3 morgener og helst på samme tidspunkt. (Menstruerende kvinder skal udføre aflæsningen den 3., 4. og 5. dag i løbet af menstruationen. Alle andre kan gøre det når som helst.)

Den basale kropstemperatur bør være mellem 36.40 C og 36.70 C.

Lavere temperaturer kan være vidnesbyrd om hypothyroidisme;

Højere temperaturer kan være vidnesbyrd om hyperthyroidisme.

http://subvenio.dk/1.%20Ny%20effektiv%2 ... 20Bd.2.pdf
    Læs mere her på sitet:

Virkning af fluor på skjoldbruskkirtel
    Jod og stofskifte ( og fluor )
    Fluor tilsat salt, mælk og drikkevandet....
    Sb12

Og se at få fluor fjernet fra husholdningen, hygiejnen og tandpleje!
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Lavt stofskifte? Hold igen med fluor!

Hvor mange lytter til advarslerne mod fluor? De færreste!

Hvorfor? Hvorfor er det så svært at lytte og tænke, og gøre det nødvendige?
    Ja, det er svært at lytte, når man overdøves af det modsatte råd.
    I løbet af de sidste 15 år er der sket et fald i antallet af caries (huller i tænderne) hos de fem-årige i Danmark, men i Kolding Kommune er der stadig et stykke vej op til landsgennemsnittet.

Det kan skyldes forskellige ting, men det er et faktum, at der er meget lidt fluor i vandet i Kolding Kommune sammenlignet med andre steder i Danmark. Fluor hærder tandemaljen.
    Ja, så kan man jo spørge sig selv, om borgerne i Kolding så har det bedre med stofskiftet.

Gad vide, om nogen har undersøgt det.

Brug voksentandpasta

Rådet fra tandplejen er, at forældre er nødt til at beskytte deres børns tænder ved at huske at børste deres tænder og bruge voksentandpasta .
    http://www.tvsyd.dk/kolding-b%C3%B8r...ge-t%C3%A6nder

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Gad vide, om nogen har undersøgt det.
    Næ... det tror jeg ikke. Godt nok undersøger de noget, men evner ikke at se ret lang ud over eget lille, indsnævret fagområde... For så ville de, i det mindste begynde at studse over de ekstremt sandsynlige risci ved at fluorisere folks liv...

Bare se, hvad en phd-afhandling siger om resultaterne af tilsætning af jod til køkkensalt i Danmark. Godt nok er antallet af forstørrede kirtler faldet lidt, men til gengæld er forekomsten af decideret hypothyreose (lavt stofskifte) steget! I min verden er det værre end før jodtilsætningen,. Men spørgsmål består selvfølgelig: HVORFOR?

Det giver phd-afhandlingen intet svar på. Men det kan jeg måske? Ikke i form af en afhandling, men kun en henvisning til "et sted i videnskaben", hvor disse svar måske allerede ligger og bare venter på at blive opdaget. Læs selv her.

Og til forældrene fra Kolding og omegnen (og alle andre steder) kan jeg kun sige: lad være!

Man kan reparere huller i tænderne (selv om i virkeligheden findes der IKKE beviser for fluorets betydning for tænderne)! Men smadret stofskifte kan ikke sådan "bare" lade sig reparere! Det vil ødelægge ungernes fremtidige voksne liv. Vil gøre deres uddannelser ubrugelige pga. mentale/kognitive skader! Det vil skade deres sociale liv og det vil skade deres familieliv samt sidst men ikke mindst - vil en stofskiftesygdom ruinere dem økonomisk og sætte dem i afhængighedsforhold til samfundets nåde og barmhjertighed (eller mangel på samme)!

Og i mellemtiden, hvis forældrene fortsat hellere lytter til Tandplejeforeningens amtøragtig vurdering af forholdene - kan I hygge jer med disse to korte film:

Dentist Speaks Out Against Fluoride

What Advanced Chronic Fluoride Poisoning Looks Like

Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Jun 2007

Kan for meget flour for IKKE-stofskiftesyge, betyde, at man får lavere stofskifte og derfor tager på i vægt, bliver træt osv.?

Kan det være årsagen til, at så mange rundt omkring døjer med overvægt?

Og så skal vi hetzes med KRAM-programmer, som om det er vores egen skyld og vores eget ansvar?!

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Kan for meget flour for IKKE-stofskiftesyge, betyde, at man får lavere stofskifte og derfor tager på i vægt, bliver træt osv.?

Kan det være årsagen til, at så mange rundt omkring døjer med overvægt?
    Alle dem, der ikke overspiser. Der lever som de plejer.... og begynder udvikle "uforklarlige" symptomer på træthed, inittiativløshed, muskelproblemer, depression... osv. skal udredes for stofskiftesygdom!

Fluor er en skjoldbruskkirtel-dræber! Vi får fluor i vandet! Vi får fluor i tandpastaen! Vi får fluor i diverse tyggetabletter til tandhygiejne! Vi får fluor når vi drikker masser af sort the og grønt, hvis den ikke lige kommer fra Japan! Vi får fluor hos tandlægen! Vi får fluor i Ramlösa! Vi får fluor i bordsalt når vi rejser på ferie i Tyskland og Frankrig! På ferie i Bulgarien får vi fluor i mælkeprodukter, vand og salt! I Spanien og England drikker vi fluoriseret vand, når vi rejser på ferie... Og man kunne blive ved og ved. Hele denne coctail overskrider langt de tilladte grænseværdier, der er i forvejen for høje, da fluor selv i mikromængder ødelægger hormonsystemet og via stofskiftesygdom leder videre til demens. Inge gider høre! Ingen!

At børste tænderne frivilligt i fluortandpasta er vanvid. At børste børnenes tænder i fluortandpasta er endnu værre! At overgive ansvaret til læger og tandlægere er stupiditet! Det er ikke dem, der senere skal leve med det u-liv der kommer, når fluoret omsider har ødelagt helbredet. Alle sover videre. Sov godt så.

Lavt stofskifte? Hold igen med fluor!
    Jod og stofskifte ( og fluor )

Læs også thyroid-relateret: Fluoride Levels Too High Say National Academies (What The Press Release Did Not Mention)

Registreringsdato
    Jun 2007

Suk!!!

Når man så fremover laver "videnskabelige" målinger af danskeres stofskifteniveau, så vil tallene jo vise et "falsk" tal.

Med det mener jeg, at tallet burde være højere gennemsnitligt, hvis vi IKKE blev "bombarderet" med flour overalt.

Eller også er skaden allerede sket, således at man har et "normalt" tal, selvom det ligger meget lavere, end det burde.

Og så har vi en overvægtig, træt og udkørt befolkning... som heller ikke får medicin, for tallene er jo "normale".

Åh, nej... sikke nogle (mis)tanker man kan få om det.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Thyra Se indlæg
    Alle dem, der ikke overspiser. Der lever som de plejer.... og begynder udvikle "uforklarlige" symptomer på træthed, inittiativløshed, muskelproblemer, depression... osv. skal udredes for stofskiftesygdom!
    Men... hvis lægen overhovedet lader sig "overtale" - får man, som regel, en skod-blod-test på Total T4 og TSH. Det forslår som skrædder i Helvede! Den såkaldte Thyreoidea Screening er ubrugelig og kun kan opdage stofskiftesygdom, hvor den i forvejen er i udbrud og kan ses med det blotte øje, selv for den blinde.

Havde det været mig, ville jeg slet og ret købe en Test-kit og selv finde ud af, om der er tale om stofskiftesygdom eller ikke. Der er for meget på spil i tilfælde af uopdaget hypothyreose i årevis.

Læs om: Full Panel Thyroid Blood Spot Test

• Test for TSH, Free T3, Free T4, and TPO
    • Accurate, quick, and easy home test
    • Results sent directly to you with a detailed explanation
    • Results can be used to recommend appropriate natural "bio-identical" prescription or supplement therapy

Produktbeskrivelse: "Mere end 10 millioner amerikanere er blevet diagnosticeret med thyreoidea sygdom, og yderligere 13 millioner mennesker skønnes at have udiagnostiseret thyroideaproblemer i USA alene. Kvinder er i størst risiko og udvikler thyroideaproblemer syv gange oftere end mænd.

Skjoldbruskkirtelhormoner transporteres i blodet "bundet" til thyreoidea-bindende-globulin (TBG), som midlertidigt holder dem inaktive. Dette protein (TBG) kan påvirkes af mange sygdomme og medicin. Derfor giver målingen af "ubundne" frie niveauer af T3 og T4 altid et mere sikkert resultat. Når TSH, frit T3 og T4 konstateres værende indenfor normalområdet, skaber det mistanke om en funktionel thyroideaproblem. Dette kan afklares ved at teste TPO antistoffer (Thyroid peroxidase antistof), som er en integreret del af en denne thyroidea-testkit."

Pris $ 260 = 1.383,98 ddk = 1.686,34 (dagens valutakurs). Det er vist slet ikke dyrere end når man benytter de danske og svenske privatlaboratorier, der jo alligevel sender prøverne til udlandet....

Utroligt, hvor mange tests man kan nu købe, hvis ens læge mener noget andet end patienten. Uanset hvad man måtte mene om "kvaliteten", hvilket er det mest anvendte argument når man taler om det med lægerne - ved jeg at kvaliteten (resultat) er mindst lige så god, og endda bedre (spytprøverne) end mange af de tests, der udføres på laboratorier, der er underlagte de nationale manglende retningslinier....

.... hvilket resulterer i, at f.eks. danske patienter IKKE kan få deres insulinresistens be- eller afkræftet fordi iflg. de danske regler måles insulin IKKE under en glukosebelastningsprøve. Nej! Kun blodsukker måles, mens insulin? Ja, den kan rende ad pommern til! Og så er man jo lige vidt, som patient... Man kan ikke "finde" insulinresistensen, når man ikke må måle insulin-niveauerne under en belastningsprøve... Hvad "kvalitet" har så denne "metode"?

Personligt mener jeg, at kvaliteten af en test er præcis 100% bedre end kvaliteten af den test, der ikke bliver taget.... Utroligt. Men det er en helt anden historie....

Læs om "fluor-fælden" i moderne plastfyldninger udført af ryggeløse tandlæger uden ære i livet, og uden faglig integritet! Tandlægerne og fluor i plastfyldninger...

Læs mere om fluor -> her!

Lignende emner

1. Sammenhæng mellem lavt D-vitamin og lavt stofskifte
    By Anisa in forum Forum: D-vitamin
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 15-12-07, 10:28
  2. Jod og stofskifte ( og fluor )
    By Anisa in forum Fluor
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 27-11-06, 19:02

Bookmarks

Regler for indlæg