Viser resultater 1 til 5 af 5
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    69

Standard Få kræft af mangel på sol!

For at komme i risikozonen for udvikling af hudkræft må man opfylde visse "betingelser", hvoraf den vigtigste er - en sol-forbrænding dvs. en hudskade som følge af eksponering for sollys.

Jeg ved ikke hvordan I har det, men jeg selv husker at dem, der er blevet solFORbrændt (ikke forveksles med "solbrændt"), var dem der havde opholdt sig i solen, liggende i græsset/sandet eller andet - for længe, uden at bevæge sig særlig meget, indtil deres hud har taget skade.

Jeg har ikke oplevet at solen skulle kunne skade, selv bygggefolket, der opholder sig i solen under deres arbejde, eller andre faggrupper hvis arbejde er foregår ude i det fri. Det er fortsat således, at ingen byggeriarbejdere, landmænd og andre, der arbejder ude i det fri - holder en 3 timer lang siesta midt på dagen om sommeren. Hvorfor ikke, hvis "faren" er så udtalt? Og hvorfor tager Kræftens Bekæmpelse ikke stilling til netop dem, mens de farer med bål og brand med advarsler og skrækhistorier over for de samfundsgrupper - der alligevel aldrig er så eksponerede for solen, at de reelt er i fare for at erhverve sig solforbrændinger?

Endnu en gang tager Kræftens Bekæmpelse almindelige mennesker som gidsler, og holder fingrene fra erhvervsvirksomheder, der har frikøbt dem selv via sponsorater - det er jo så moderne at "støtte" Kræftens Bekæmpelse, specielt da bidragene er jo fradragsberettigede, ikke? Så holder Kræftens Bekæmpelse også mund og ikke nævner med et ord de fag, der er særlig udsatte for det, som Kræftens Bekæmpelse selv kalder for en "fare" - solen. Mage til dobbeltmoral har man kun set før præsteret af selvsamme forening, i adskillige skrækkampagner, møntet på andre forhold i tilværelsen - altid rettet mod almindelige mennesker og aldrig ledsaget af Kræftens Bekæmpelses egne, epokegørende videnskabelige opdagelser på det medicinske kræftområde.

Kræftens Bekæmpelse er ikke længere bekæmpende kræft, men lever nu af kræftskræk foreningen selv producerer og spreder. I realiteten er Kræftens Bekæmpelses solskræk-kampagne med til at udbrede opståen af andre kræftformer end hudkræft, som følge af befolkningens ny-erhvervede skræk mod solen.

Ganske vist slipper det fåtal, der alligevel af egen dumhed ville have udsat sig for solforbrændning - for hudkræft. Men det store flertal, der altid i forvejen havde et fornuftigt forhold til sollys - ja, de udvikler andre kræftformer, som er direkte følge af underskud af sollys.

Jamen, så kan man jo koncentrere sig om de sommerferie, hvor alle stort set har fritiden at tilbringe ude i det fri. Det kunne man kalde for kompromis og være særlig opmærksom på sol-forholdene (hvilket man jo for pokker er i forvejen) - uden at indlede en veritabel heksejagt mod solen allerede fra april - og gældende alle mennesker, der således skræmte begynder at smøre sig med giftige solcremer og ellers undgår solen som det var pesten.

Beskyt dig mod solen - og få D-vitaminmangel!

Beskyt dig mod solen - og få brystkræft!

Beskyt dig mod solen - og få tyktarmskræft!

Beskyt dig mod solen - og få ledegigt!

Beskyt dig mod solen - og få hjerte- karsygdom!

Beskyt dig mod solen - og få knogleskørhed!

Beskyt dig mod solen - og få ødelagt hormonbalancen af stoffer i solcremen!

Beskyt dine drenge mod solen - og giv dem sterilitet og defekte kønsorganer!

Beskyt dine piger mod solen - og giv dem sterilitet og andre hormonelle sygdomme, inden de alligevel kommer i overgangsalder!

Beskyt dig mod solen - lyt til Kræftens Bekæmpelse - lyt til Anja Philip - og bliv syg!

Anja Philip? Den selvsamme Anja Philip, der efterlader forstanden hjemme, inden hun drager på arbejde i Kræftens Bekæmpelse? Ja, den samme Anja Philip - kampagne(projekt)ansvarlig hos Kræftens Bekæmpelse, der i fulde alvor citeres i Politiken i dag:

»Det er ikke bevist, at danskerne lider af mangel på D-vitamin,«

.... HVAD?!?.... Hvilken planet kommer hun mon fra? Læser hun ikke længere andet, end Kræftens Bekæmpelses eget "materiale"? Er hun faldet i sin arbejdsgivers egen propagandafælde, eller har hun måske aldrig været så klog som vi troede? Det lader til at vores tvivl om Anja Philips faglige integritet - vi før havde omtalt her på siden under overskriften Beskyt dig mod solen og... bliv kronisk syg! - var velbegrundet!
    ...at selv denne berømte nu forhenværende videnskabskvinde Anja Philip vi alle har elsket for hendes fine Viden Om programmer - nu ansat som Projetchef i Kræftens Bekæmpelse - kan finde på at fremkomme med en påstand om, at "Men man kan også blive frygtelig syg af for meget D-vitamin" i artiklen Forskere: Solbadning er godt for kvinder den 24. marts i Ekstra Bladet - tager man sig fortvivlet til hovedet og spørger sig selv om - hvilken planet kommer hun fra og hvad er der sket siden Viden-Om-tiden, der havde i den grad fordummet et ellers så begavet menneske før? Hvad er der i denne berømte kræftforening, der får det ene kloge hoved efter det andet til at forvandle sig til ryggeløse propaganda-dukker lige så snart de kommer på Kræftens Bekæmpelses lønningslisten?
    Og nu bidrager denne "forsker" til at sprede kræftfaren, i stedet for at begrænse den. Jeg håber - fru Philip - at Deres løn, hentet i almindelige menneskers offervillige lommer - er høj nok til at dække tabet af personlig og faglig integritet, og tabet af respekt ude blandt kolleger og hos den befolkning, der før havde tillid til, at alt der kom fra Anja Philip var værd at lytte til. I dag er det desværre fortid.

Der er ingen grund til at udbrede sig mere om vrøvl og sludder, der endnu en gang udsendes af denne Forening til Kræftens Bevarelse og i stedet - kan jeg henvise til en lødig artikel på 24timer.dk under overskriften: For lidt sol kan være livsfarligt, der 110% dækker vores egne synspunkter i emnet "sol", hvor vi (til en forandring) kan lytte til fagfolk, der ved hvad de snakker om.

Her hos os - hvis du er interesseret i vores synspunkter - læs mere i: Beskyt dig mod solen og... bliv kronisk syg! og Solstråler beskytter mot kreft (på norsk, men fint "læsbart").

Det påståede (af Anja Philip) ikke eksisterende D-vitaminmangel - har vi en hel kategori om under den beskedne titel: D-vitamin. Enjoy

God sommer, kære venner!
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, opgivet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Få kræft af mangel på sol!

»Det er ikke bevist, at danskerne lider af mangel på D-vitamin,«
    Gad vide, hvilken type "filter" Anja Philip bruger? Et "forskningsresultat-filter"?

Nedenstående taler vist for sig selv.

1. Gerdes S. (2008 ), D-vitaminmangel - et sundhedsproblem?, ’Ugeskrift
    for Læger’ 2008;170:359.

2. Nielsen L. R. & Mosekilde L. (2007) D-vitamin og brystkræft, Ugeskrift
    for Læger 2007;169(14):1299

3. Schultz E., D-vitamin-mangel i almen praksis?, Ugeskrift for Læger
    2008;170( 18 ):1573 + Berlingske Tidende, Andersen, Kitt, Halvdelen
    af os får for lidt D-vitamin, Berlinske Tidende, Fredag den 16. maj
    2008

4. Sundhed.dk, D-vitamin-mangel (Osteomalaci) Af Klaus Johansen,
    speciallæge i endokrinologi, overlæge, dr. med.
    Hver anden får for lidt D-vitamin
    En stor del af den danske befolkning er i underskud med D-vitamin, viser flere undersøgelser. Bl.a. en undersøgelse fra Vejle Sygehus, hvor man på Klinisk Biokemisk Afdeling har gennemgået 9.249 blodprøver fra danskere. De viser, at 50 % har for lidt D-vitamin i kroppen.

Man har hele tiden vidst, at indvandrerkvinder og ældre lider af D-vitaminmangel, men forskere er overrasket over, at så mange ”almindelige danskere” har svær D-vitaminmangel.

Sol og kost er ikke nok
    http://www.dinsundhed.esbjergkommune...D-vitamin.aspx

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    69

Hver anden får for lidt D-vitamin

En stor del af den danske befolkning er i underskud med D-vitamin, viser flere undersøgelser. Bl.a. en undersøgelse fra Vejle Sygehus, hvor man på Klinisk Biokemisk Afdeling har gennemgået 9.249 blodprøver fra danskere. De viser, at 50 % har for lidt D-vitamin i kroppen.

Man har hele tiden vidst, at indvandrerkvinder og ældre lider af D-vitaminmangel, men forskere er overrasket over, at så mange ”almindelige danskere” har svær D-vitaminmangel.

Sol og kost er ikke nok
    Selvfølgelig er sol ikke nok, når etniske danskere "tildækker" dem med solcremer i overensstemmelse med Kræftens Bekæmpelses skrækkampagner, på samme måde som indvandrer-kvinderne tildækker dem med deres tæt omsluttende gevanter.

Vi prædiker for indvandrer-kvinderne, at de skal lade solens stråler komme til, mens vi selv gør præcis det samme, vi advarer dem om, bare med solcremerne.

Hvor er logikken?
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, opgivet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2007

Sol er ikke nok i Danmark, kun midt på sommeren.

Heller ikke med mørk hud.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    69

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
    Selvfølgelig er sol ikke nok, når etniske danskere "tildækker" dem med solcremer i overensstemmelse med Kræftens Bekæmpelses skrækkampagner, på samme måde som indvandrer-kvinderne tildækker dem med deres tæt omsluttende gevanter.

Vi prædiker for indvandrer-kvinderne, at de skal lade solens stråler komme til, mens vi selv gør præcis det samme, vi advarer dem om, bare med solcremerne.

Hvor er logikken?
    Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Sol er ikke nok i Danmark, kun midt på sommeren.

Heller ikke med mørk hud.

Logiken er en by i Russland, når Kræftens Bekæmpelse blander sig i debatten. Om danske indvandrere lytter mere til Kræftens Bekæmpelse eller til deres norske naboer, kan jeg ikke vide. Men det ser ud til, at pakistanere i Norge tager initiativer, også de danske indvandrere burde følge.

----------

Desi-kvinner i faresonen

Er du her på X-plosiv sidene er du mest sannsynlig en desi (norsk-pakistaner eller norsk-inder). Er du desi har du antakelig en vakker brun hudfarge...og vi kommer i de skjønneste nyanser av brun! Er du en desi søster gjør du antakelig noe av følgende:

* Du bruker solfaktor 50 om sommeren for å unngå å bli noen nyanser motvillig mørkere (en lysere hudfarge er sørgelig nok sett på som en viktig bidragsyter i skjønnhet).

* Du kan være av de søstrene som går med hijab og full tildekket året rundt.

* Du spiser fisk sjelden (Pakistanerer i Norge kommer stort sett fra Punjab og der er ikke fisk akkurat daglig på menyen).

* Du har aldri skjønt hvorledes det er mulig å ta noe så usmakelig som tran.

* Du unngår direkte sollys.

* Du soler deg sjelden på balkongen din.

Stemmer noe av det ovenstående for deg MÅ du lese nøye! Vi norsk-pakistanske kvinner spesiellt og innvandrerkvinner generellt er i fare for alvorlig D-vitamin mangel! Vitamin og vitamin tenker du?
    Læs mere i artiklen X-plosiv starter: D-VITAMIN BEVEGELSEN!

----------

Mon det ikke er overordentlig svært at trænge igennem til folk, når Kræftens Bekæmpelse ustandseligt spreder panikken og frygt for solen i alle de medier, de kan få fingrene i....

Hvis det kronisk lave D-vitaminstatus hos de indvandrerkvinder, der jo allerede "overholder" tilsvarende påbud som i Kræftens Bekæmpelses anti-sol-kampagne - IKKE er bevis "nok" for, at en konsekvent tildækning for solen netop skader mere end den gavner - ved jeg ikke hvad mere man kan forlange!

Lignende emner

1. Kræft for viderekomne
    By Anina in forum Bøger for ulydige kræftpatienter
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 21-05-09, 01:59
  2. Litteraturæiste om kræft
    By Anina in forum Om kræft
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 27-03-07, 18:54
  3. Mangel på B-12 vitamin - en mulighed...
    By admin in forum Ældre kvinders sundhed og sygdom
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 12-05-05, 14:35

Bookmarks

Regler for indlæg