Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Medicinalindustrien og psykiatrien

Dokumentar om det profitable samarbejde
    mellem medicinalindustrien og psykiatrien.

Dansk tale og tekster

Klik her

ADMIN/EDIT: vær opmærksom på, at denne dokumentarfilm er indspillet af Citizens Commission on Human Rights (CCHR), en institution oprettet af Scientology Church. Det er et veltilrettelagt dokumentar med et almentgældende budskab. Som sådan er budskabet velegnet til videreformidling af information.

Filmen afsluttes dog med opfordring til at kontakte CCHR.ORG. Der er to grunde til at overveje opfordringen nøje: 1. man risikerer ufrivilligt at komme i kontakt og forbindelse med Scientology Church, 2. hjemmesiden cchr.org er for tiden kompromitteret dvs. usikker at logge på, endsige at navigere på. Den sidste oplysning har jeg fra et plugin til Firefox - MyWot, som altid advarer mod usikre websteder, når man færdes på internettet. I tilfælde CCHR.ORG advarer MyWot pt. med rødt, dvs. højeste beredskab for agtpågivenhed. Websitet er pt. upålideligt.

Vi her på "kontoret" nøjes derfor med filmen, der ligger på Google. Filmen er ekstremt seværdig.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Re: Medicinalindustrien og psykiatrien

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg
    ... denne dokumentarfilm er indspillet af Citizens Commission on Human Rights (CCHR), en institution oprettet af Scientology Church.
    Dette er - denne forbindelse til Scientology - filmens største (eneste) svaghed! Havde Scientology virkelig ønsket at vinde denne kamp - burde "kirken" lade Citizens Commission on Human Rights (CCHR) løsrive sig totalt fra enhver forbindelse med den. Ellers reagerer mange (deriblandt jeg selv) med en skepsis og - pr refleks - med afvisning af, hvad der måtte komme fra denne kant.

At jeg så alligevel ikke har "afvist" denne film, og endda anbefaler andre at se den, endsige reflektere over den - hænger sammen med den viden jeg i forvejen havde/har om lægemiddelsindustriens forbindelse til lægestanden og hvad denne dødelige coctail havde afstedkommet i tidens løb, af ulykker, nye sygdomme og dødsfald. Derfor ser jeg bort fra, i dette ene tilfælde, at filmen er promoveret af en "Scientology-forbindelse".

Min egen interesse ("frygt") for psykofarmaka er blevet trigget frem, da jeg læste første gang om, at selv børn bliver nu også behandlet med disse "hjerne-kemiske-lægemidler", dvs. hvor problemerne kan spænde fra almindelig utilpasning, dårlig opførsel af "uvårne unger", udygtige forældre, pædagoger eller lærere.... eller blot en svær pubertet - bliver lægernes svar på disse "problemer" kun alt for ofte - lykkepiller. Men ingen skal bilde mig ind, at der er lige pludseligt blevet født i tusindsvis af specielt mentalt svagelige børn, eller børn som fødes med andre psykiske lidelser, eller børn med særlig depressive anlæg - end tilfældet var den gang jeg selv var mor til et barn og hvor det end ikke kunde falde nogen ind, at fylde ungerne med antidepressiv medicin, for at klare pædagogiske problemer. Eller omsorgsvigt/omsorgsudygtighed. Men det er sørme billigere, at dope ungerne med psykofarmaka, end at hjælpe familien gennem forbigående vanskeligheder. Gad vide, hvilken psykiater/medicinal virksomhed er fremkommet med denne lysende idè/forslag i sin tid.

Da jeg først var blevet opmærksom på dette forhold - begyndte jeg at se mig omkring - og er blevet umådelig chokeret, da det var gået op for mig, hvor mange recepter og i hvilken (ringe) anledning danske praktiserende læger udskriver psykofarmaka til alle-og-enhver, som værende et universelt middel mod så at sige alle former for følelsesmæssige udsving i menneskenes liv.

Lykkepiller er blevet udviklet og oprindeligt markedsført til behandling af endogene depressioner, dvs. indefra kommende, opståede i personen selv, hjernekemi. "Endogen" betegner sygdomme opstået uden ydre årsag, f.eks. på arvelig basis som psykosis manio-depressiva og skizofreni, endogen depression m.v. Min egen mor (og hendes mor og mormor) har haft en endogen depression hele sit liv, også længe før hun blev voksen og lige så længe før hun blev gift, fik børn osv. Så det kender jeg på nært hold og ved derfor, hvor heldig jeg selv er, da jeg ikke selv er blevet ramt af denne arv/sygdom.

At "man" læge-administrativt har afskaffet begrebet "endogen depression" i 1995 med diagnosesystemet ICD-10 - har ikke gjort "endogen depression" mindre "endogen" af den grund. Alligevel er denne diagnose nu tryllet væk og i diagnose-systemet ICD-10 er der ikke længere diagnoser som beskriver en årsagssammenhæng, og derfor kan en depression nu ikke længere betragtes som kommende indefra pga. f.eks. hjernens medfødte kemi.... Efter 1995 er alle typer depressioner slået sammen under èt.

Dette har lukket op for sluserne og efter 1995 er det frit at behandle hvad som helst med psykofarmaka.
    Meget lukrativt for medicinalindustrien, indsatsbesparende for psykiatrien og huslægeordningen og til enhver ulempe for almindelige mennesker af den gruppe, som ellers kun lider af forbigående, akutte og reaktive former for livskriser. Her har vi et kvalificeret bud på, hvorfor "psykiske sygdomme er eksploderet" i Danmark og hvorfor dem, som før blot skulle hjælpes til at komme igennem krisen og sorgen - styrkede af denne erfaring - i dag blot fortsætter i årevis som dopede zombier, uden chance for at udvikle de mentale færdigheder som gør mennesket selvhjulpen og magtende at støtte andre, som senere måtte komme ud for lignende, da vi hindres i at erhverve os de rette erfaringer, nu vi ikke længere kan få lov til at gennemleve vores kriser.

Bemærk blot, at jeg ikke her taler om reelt psykisk syge mennesker, men kun om os almindelige, det store flertal, som af og til kommer ud for livskriser af forskellig art...

Lægerne er ikke guder. Lægerne er mennesker, som alle os andre. Lægerne kan, som alle os andre - tage fejl, være "politiserende" og vildfaret. Præcis som i alle andre faggrupper - kan lægerne både være gode og dårlige læger eller - gode eller dårlige mennesker. En overlæge-titel er INGEN garanti for, at der findes en dygtig og etiskfunderet læge bag. Lægerne har intet monopol på sandheden og specielt ikke læger, som i den grad, som tilfældet er i Danmark - samarbejder med en anden part i sagen - medicinalvirksomhederne.

Det er gået op for mig, efter at jeg var begyndt at interessere mig for de kolesterolsænkende statiner, at mens det tager 17 år for resultaterne af den usponsorerede (fri) medicinske forskning, at nå frem til klinik- og hospitalspraksis - bliver den sponsorerede forskning (lægemiddelindustriens) implementeret i klinik- og hospitalspraksis i ekspressfart. Næsten før forskning=lægemidler er frigivet til handel - er de allerede i anvendelse hos de læger og på de hospitaler, vi alle betaler til via skattebilletten.... Dvs. det er os selv, der financierer lægemiddelindustriens distributions-netværk - vores egne læger.

Det var på dette tidspunkt, at det er gået op for mig, at vores læger iblandt kun findes ganske få med egen viden og mod på at skabe et eget erfaringsgrundlag (klinisk erfaring), mens resten - de nøjes blot med at læse og praktisere, hvad der bliver lagt foran dem af tonsvis af promotionsmateriale for de lægemidler disse læger reelt sælger for medicinalindustrien.

Kineserne siger derimod, at en læges læretid først begynder når lægen er færdiguddannet på den medicinske skole og begynder at praktisere. Først da starter en læges egentlige læretid. Kineserne siger ligeledes, at en læge kan aldrig anse sig selv for færdiguddannet og at denne uddannelse til, hele tiden at være en bedre læge - først ophører når lægen dør af alderdom.

Denne "praksis" er vist blevet beskrevet første gang af Konfutse (551-479 f. Kr.) for et par tusinde år siden, men gjaldt for de kinesiske læger henved de sidste 5000 år. Desuden sagde han også at "Essensen af viden er at anvende den, ikke at besidde den". Men hvad gør man så, når viden ikke kan "besiddes" fordi en læge ikke lærer noget selv, ikke efteruddanner sig af egen drift, og i stedet, tager lægen imod diktat fra dem, som sælger den "viden" de mener er deres handelsvare? Lægemidlerne. Dette er netop, hvad denne film handler om....
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Lignende emner

1. Medicinalindustrien har hjernevasket lægerne
    By Tante Ana in forum Forum: D-vitamin
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 04-12-08, 12:53

Bookmarks

Regler for indlæg