Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Polen siger nej til H1N1-vaccine

Med henvisning til manglende garanti/dokumentation fra producenten mht. virkning, bivirkninger samt dokumentation for, at vaccinen ikke skader gravide og børn, har Polens sundhedsminister Ewa Kopacz i går afvist at indkøbe influenzavaccine. Kilde... Jeg har læst googleoversættelse og ellers (indtil videre) forgæves søgte jeg efter respons på denne nyhed i andre landers medier.

Den polske sundhedsminister begrunder sin beslutning med, at producenterne sælger vacciner hvis langtidseffekt på helbredet de ikke selv kender, tillige med at de vil ikke garantere officielt at vaccinen er tryg at give til børn og gravide. Ej heller vil producenterne give entydige anvisninger på om man skal gentage vaccinering eller kan nøjes med en. Og sidst men ikke mindst runder ministeren af med, at det er ikke er forsvarligt at indkøbe vaccinen, der ikke er gennemtestet nok og derfor tør den polske sundhedsminister ikke anbefale vaccinen til befolkningen.

Ministeren siger ydermere, at det er regeringens (den polske) pligt at anbefale en vaccinering såfremt regeringen kan stå inde for vaccinens uskadelighed og effekt. Det kan regeringen ikke nu. Polen har ca. 40 millioner indbyggere.

Polens sundhedsminister er læge. I modsætning til resten af verden, er der i de europæiske østlande en tradition for, at ministrene udpeges i overensstemmelse med deres uddannelse/kvalifikationer og faglige erfaringer, som f.eks. undervisningsminister er uddannet skolelærer, lektor eller universitet-professor osv. Eller transportminister er uddannet transportingeniør. Eller som her - sundhedsminister er læge. Derved er ministrene ikke så afhængige af eksperterne til at fortælle sig hvad er rigtig eller forkert, godt eller skidt....

Relateret til H1N1 vaccine læs mere her
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Polen siger nej til H1N1-vaccine

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
    Polens sundhedsminister er læge. I modsætning til resten af verden, er der i de europæiske østlande en tradition for, at ministrene udpeges i overensstemmelse med deres uddannelse/kvalifikationer og faglige erfaringer, som f.eks. undervisningsminister er uddannet skolelærer, lektor eller universitet-professor osv. Eller transportminister er uddannet transportingeniør. Eller som her - sundhedsminister er læge. Derved er ministrene ikke så afhængige af eksperterne til at fortælle sig hvad er rigtig eller forkert, godt eller skidt....
    Det tør siges.... hun kan virkelig begrunde sin beslutning. Sådan en sundhedsminister kunne ethvert samfund have godt af...

Relateret til H1N1 vaccine læs mere her....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Lignende emner

1. Allergisk over for æg i H1N1 vaccinen?
    By Tante Ana in forum Vacciner
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 27-10-09, 13:56
  2. H1N1 PandemRix The Norwegian Connection
    By Anisa in forum Vacciner
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 26-10-09, 22:27
  3. Kviksølv i den nye Influenza A vaccine
    By Tante Ana in forum Vacciner
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 19-10-09, 20:44
  4. HPV-vaccine. Farlig? Ufarlig?