Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    66

Standard Ukendt betændelse bag mystiske dødsfald ?

Ukendt betændelse bag mystiske dødsfald eller en uopdaget (negligeret?) Hasimoto's thyreoiditis bag disse "mystiske" dødsfald?

Tager Hashimoto's livet af unge, raske mennesker?

Iflg. Dagbladet Information d. 25. november 2010 - ja! Der er blot semantik til forskel mellem hvad avisen skriver og Hashimoto's sygdom. I avisnotitsen kaldes Hashimoto's for "en hidtil overset betændelse i skjoldbruskkirtlen (der) giver nu svaret på, hvorfor raske unge mennesker pludselig får hjertestop og dør - for eksempel under en joggingtur."

Overset og overset.... Det er ikke overset, men negligeret når et utal af mennesker får lov til at "vente og se" når de henvender sig til lægen med "diffuse" symptomer, herunder uforklarlig træthed, håraffald eller andre bagateller. De bliver sendt hjem med besked om ikke at stresse for meget og ellers forsikringer om at de er raske som en havørn og symptomerne er bare noget de tror.

Det sker også, at lægen gerne vil kontrollere patientens skjoldbruskkirtel-funktion og sender patienten til Laboratoriet for at få taget at par blodprøver. Når svarene kommer tilbage er det langt fra sikkert at lægen overhovedet informerer patienten om resultaterne, såfremt lægen mener at de ligger indenfor de tilladte værdier, men problemet er bare det at disse "tilladte værdier" er sat så højt, at allerede ved deres nederste grænse har de fleste patienter masser af symptomer, hvilket sædvanligvis rager lægen en papand: det er tal i tabellen som gælder. Basta. Det er alene lægen som træffer beslutningen om at "vente og se", og om patienten skal informeres eller ikke.

Forleden tilmeldte Becky sig stofskifte-forummet og hvad fejler hun? Nåah... såmænd ikke så meget. Hendes TSH er så "ubetudeligt" som 5,6 og hendes antistoffer er på "kun" 1300> og der er derfor ingen grund til hastværk, vel? (Ironi kan forekomme).

Vi ved jo også at det næsten er en umulig opgave overhovedet at få lægerne til at rekvirere en anti-TPO prøve (for måling af antistoffer mod skjoldbruskkirtel) og da slet, slet ikke første gang vi henvender os med mistanke om sygdom i thyreoidea - uanset at disse skjoldbruskkirtel-debutanter nærmest tigger og kravler i støvet af behov for hjælp for deres mange (hypothyreose)symptomer!

Anti-TPO prøven er jo den prøve der kan påvise om denne "ukendte betændelse" er under opsejling - men lige netop denne prøve er slet ikke obligatorisk at udtage og analysere, selv når patienterne beretter om et hav af symptomer karakteristiske for uønskede tilstande i skjoldbruskkirtlen. Hvad man ikke søger efter, finder man heller ikke, vel?

Samtidigt er det også en kendsgerning, at et autoimmunt angreb på skjoldbruskkirtlen begynder langt tidligere end det overhovedet kan måles i blodprøverne og her har lægen kun patientens symptomer at lade sig guide af - uden at det rager lægen en døjt! Det er det mest typiske forløb, når sandheden skal frem.

Det ville slet ikke være utænkeligt, at disse mennesker der "unormalt" dør tilsyneladende uden grund - dør af en tidlig (subakut) Hashimoto's betinget Thyroid Storm, ikke mindst kendetegnet ved netop en akut stigning i udsondringen af triiodtyronin (T3) - hvilket har været kendt og velkendt længere end en menneskealder.... Så hvorfor kalder de det for en "ukendt betændelse i skjoldbruskkirtlen" er mig en gåde, medmindre det er et strategisk træk for ikke at skulle indrømme, at diagnose- og "fase-1"-behandlingsprotokollen har længe været forkert.

Hvad der er "ukendt" for offentligheden er, at lægerne stoler på det ganske U-videnskabelige "reference-område" for hypofyse- og skjoldbruskkirtelhormoner. Dette "reference-område" er sat SÅ HØJT, at bare ved dennes nederste grænse har man det allerede ad Helvede til men nægtes behandling. Når man halvvejs i "reference-området" er man hundesyg men fortsat nægtes behandling. Men de allerfleste med antistoffer mod skjoldbruskkirtlen får aldrig en diagnose dvs. ingen behandling. Derimod samler de hen ad vejen en hel klasse af "uskyldige" (og forkerte) smådiagnoser eller bliver slet og ret klassificeret som raske hypokondere.

Man kan ikke komme udenom - det tyder alt på, at langt flere thyreoidea-syge nægtes behandling end dem der er i behandling, og når lægen forsikrer patienten om, at han/hun er rask som en havørn fordi ens prøveresultater befinder sig indenfor "reference-området" og der er INTET der kan få lægerne til at ændre holdning. Man bliver sendt hjem hvor man i årevis kan hygge sig med sine symptomer, til man ender på f.eks. førtidspension, hvis man da ikke er "heldig" at dø af det skidt under en joggingtur.

I artiklen skriver de også at det mest er kvinder der "uforklarligt" dør af denne "ukendte betændelse". Selvfølgelig er der flest kvinder der udvikler denne "ukendte betændelse", ellers kaldt for Hashimoto's thyroiditis"! Kvindelig pubertet, men først og fremmest graviditet og fødsel er måske den vigtigste årsag at immunsystemet går grassat og angriber skjoldbruskkirtlen. Masser af unge og yngre kvinder går uvidende herom og bare tror at det var graviditeten der har gjort dem trætte eller får påklistret en diagnose "fødselsdepression" de kan hygge dem med i måneder eller år. Og selv de delvis vågne læger, der svinger sig op til at screene de unge kvinder for stofskifte/skjoldbruskkirtel - de rammer jo de hellige "reference-områder" og sender patienten hjem med recepten på antidepressiva, i stedet for den nødvendige behandling for den "ukendte betændelse" i skjoldbruskkirtlen.

Denne skandale er der ingen der vil tage sig af, fordi lægens ord og tal-tabellens tal er hellige.

"Ukendt lidelse i skjoldbruskkirtlen" my ass!

Kilde: artiklen i Information Ukendt betændelse bag mystiske dødsfald
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    66

Standard Re: Ukendt betændelse bag mystiske dødsfald ?

Vi ved jo også at det næsten er en umulig opgave overhovedet at få lægerne til at rekvirere en anti-TPO prøve (for måling af antistoffer mod skjoldbruskkirtel) og da slet, slet ikke første gang vi henvender os med mistanke om sygdom i thyreoidea - uanset at disse skjoldbruskkirtel-debutanter nærmest tigger og kravler i støvet af behov for hjælp for deres mange (hypothyreose)symptomer!

Anti-TPO prøven er jo den prøve der kan påvise om denne "ukendte betændelse" er under opsejling - men lige netop denne prøve er slet ikke obligatorisk at udtage og analysere, selv når patienterne beretter om et hav af symptomer karakteristiske for uønskede tilstande i skjoldbruskkirtlen. Hvad man ikke søger efter, finder man heller ikke, vel?

Samtidigt er det også en kendsgerning, at et autoimmunt angreb på skjoldbruskkirtlen begynder langt tidligere end det overhovedet kan måles i blodprøverne og her har lægen kun patientens symptomer at lade sig guide af - uden at det rager lægen en døjt! Det er det mest typiske forløb, når sandheden skal frem.
    Anti-TPO er stort set en standardprøve inkluderet i indledende thyreoideapanel i lande udenfor Skandinavien. Denne prøve burde tages ikke bare oftere, men helst som standard også hos os, men så (sagde en læge til et middagsselskab engang) ville udredning og behandling af thyreoideasygdomme overtrumfe alle andre sygdomme "og guderne må vide, at vi har hænderne fulde i forvejen". Det er så forholdsvis simpelt at påvise en autoimmun thyreoideasygdom, at det ikke kan være en tilfældighed - at lægestanden så åbenlyst undlader.

Hvorfor kaldes den gamle og velkendte Hashimoto's Thyroiditis for "ukendt"?

Det er vist nok retsmedicinske forskere der står bag den oprindelige artikel, avisen kommenterer. Det er ikke sikkert, at de (i deres ophøjede isolation fra virkeligheden udenfor universitetet) overhovedet er klar over hvor sølle behandling vi (og særlig de subkliniske*) og de u-diagnosticerede) bydes på. For dem er det måske "ukendt" at så mange går med "latent" thyroiditis uden diagnose og uden behandling.

Den oprindelige artikel indledes med følgende indledning: "Omkring 5-10 procent af alle dødsfald i Danmark bliver aldrig helt opklaret, fordi lægerne ikke kan finde dødsårsagen. Blandt sagerne er en række tilfælde af yngre mennesker i 20- eller 30-års alderen, der pludselig er faldet døde om. Det drejer sig om unge mennesker, der tilsyneladende er helt raske og rørige, som ikke er på medicin eller stoffer, men som pludselig får hjertestop, mens de kører bil, jogger eller sidder derhjemme i sofaen og ser fjernsyn." Læs mere her: her (PDF) på side 4.

*) "subkliniske" er såmænd de uheldige, hvis resultat af TSH-blodprøven befinder sig indenfor det såkaldte "normalområde" for TSH, og derfor betegnes de som "ikke behandlingskrævende" (my ass!) Mere om lægernes Bibel - "normalområderne" - læs her og her.

Er blandt jer nogen som kender retsmedicinere Jørgen Lange Thomsen og Birgitte Hornhaver fra Syddansk Universitet - bed dem læse disse indlæg, og jeg selv vil opfordre dem til at tænke selv, fordi af den udøvende lægestand får de kun de oplysninger der er i overensstemmelse med protokollen for behandling (eller oftest ikke-behandling) af autoimmune sygdomme i skjoldbruskkirtlen.

Denne "protokol" gælder for Danmark og UK, mens i størstedelen af Europa gælder ellers langt lavere parametre for, hvornår anti-TPO testen anvendes og hvornår behandlingen igangsættes....
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Bookmarks

Regler for indlæg