Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    66

Icon3 Lavt stofskifte af... JERNMANGEL!

Lavt stofskifte af... JERNMANGEL ??

Vidste du, at man sagtens kan have "fungerende" jernmangel, selv om ferritin-værdier befinder sig indenfor referenceområdet?

Ja, når værdier af ferritin befinder sig nederste del af referenceområdet, skaber det problemer med helbredet og mange symptomer.

Vidste du, at man kan udvikle lavt stofskifte alene på grund af jernmangel?

Ja, det kan man godt, blot jernmangel er alvorlig (ferritin nederst i referenceområdet), vedholdende og langvarig!

Vidste du, at hvis du har en fejl i MTHFR-genet, kan almindeligt tilskud af jern ikke så nemt afhjælpe din jernmangel?

Ja, behandling af jernmangel hos personer med MTHFR-genfejl, kræver lægetilsyn og flere blodprøver undervejs i behandlingen, for at holde øje med effekten af behandling, og for evt. at finde andet præparat, hvis det første ikke synes at have en effekt.

Vidste du, at hvis du allerede er i behandling for lavt stofskifte, samtidigt med at du har jernmangel, vil din behandling virke dårligt uanset hvilken behandling du modtager - syntetisk eller "natur-thyroid"?

Ja, så længe jernmangel består, vil effekt af behandlingen for lavt stofskifte være skiftende mellem nogenlunde og ringe.

Herunder kan du læse om erfaringer med jern i forhold til lavt stofskifte, de amerikanske stofskiftepatienter på hjemmesiden Stop The thyroid Madness har samlet til en liste på syv nøglepunkter:

Indtil videre anbefaler jeg besøg på hjemmesiden Stop The thyroid Madness for at læse om Iron and hypothyroidism og MTHFR genetic mutation – what it is and how it can affect you.

Såfremt det ikke er en MTHFR-genfejl der er årsagen til din jernmangel/lavt stofskifte, er der også andre "mangler" der kan stå i vejen for en succesfuld behandling af jernmangel: selen, jod og zink, samt A-vitamin.

Fortsættelsen følger...
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    66

Icon3 Re: Lavt stofskifte af... JERNMANGEL!

Citer Oprindeligt indsendt af Anisa Se indlæg
    Såfremt det ikke er en MTHFR-genfejl der er årsagen til din jernmangel/lavt stofskifte, er der også andre "mangler" der kan stå i vejen for en succesfuld behandling af jernmangel: selen, jod og zink, samt A-vitamin.

Fortsættelsen følger...
    Der er faktisk så meget at skrive om sammenhængen mellem lavt stofskifte og mineralmangler, at jeg har oprettet en ny tråd Jernmangel, jodmangel og selenmangel i forbindelse med lavt stofskifte.
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Lignende emner

1. Lavt stofskifte, højt stofskifte og heilpraktik
    By Anisa in forum Stofskifte - thyreoidea relaterede sygdomme
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 11-04-10, 14:10
  2. Forbindelse mellem lavt D-vitamin og lavt stofskifte
    By Anisa in forum Forum: D-vitamin
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 15-12-07, 11:30
  3. Forbindelse mellem lavt D-vitamin og lavt stofskifte
    By Anisa in forum Stofskifte - thyreoidea relaterede sygdomme
    Svar: 0