Debat: Overgangsalderen
Dato: 22. juli 1999
Fra: Elisabeth
Overskrift: Overgangsalder og ledsmerter

Jeg kom i overgangsalderen og har fået ledsmerter i hænder/fingre. Jeg har i ca 3 år taget Trisekvens og synes de er Ok.

De allerfleste siger i øvrigt også, at der ikke sker en vægtstigning i forbindelse med hormonbehandling, men det er jeg ikke enig i. Hva' sir' I ?

Dato: 23. juli 1999
Fra: Nina
Overskrift: SV: Overgangsalder og ledsmerter

Hej

Ledsmerter er helt almindelige i overgangsalderen. Ubehageligt, men almindeligt.

Dato: 13. august 1999
Fra: Lisbeth

Kære Elisabeth og andre med ledsmerter

Hvor er jeg glad for at opdage, at jeg ikke er alene med mine ledsmerter i fingre og skuldre.

Hvad er Trisekvens og hvor kan jeg købe det ?

Dato: 19. august 1999
Fra: Dorthe

Min mor havde også mange ledsmerter. Hun har taget (stærke) ingefær tabletter, fra matas. Hun tog 6 stk om dagen, jeg mener det er den der anbefales på pakken. Det gjorde hun i 2 mdr. Nu tager hun 3 om dagen, og mærker intet. Hun gik ned på 2 efter 1 måned, men da kom smerterne igen. Bare ha' tålmodighed, det har hjulpet hende.

Hilsen Dorthe

Dato: 20. juli 1999
Fra: Christine

Jeg har læst alle indlæg, og er glad for alle informationerne. Jeg er 55 år og synes ikke jeg har haft overgangssymptomer overhovedet, ja udover ledsmerter og at mine menstruationer ophørte med at være regelmæssige for ét år siden.

Sidste gang var blødningen var ekstrem voldsom - og varede 10 dage. Måske skulle jeg overveje hormoner? Men jeg bliver selvfølgelig bekymret over at høre om vægtstigning og forhøjet blodtryk, da jeg i forvejen vejer for meget. Er der nogen der er i en situation, der minder om min? Jeg har en fornemmelse af, at det er dumt at begynde på hormoner, bare pga ledsmerter?

Dato: 7. september 1999
Fra: Liselotte

Hej piger med ledsmerter

Jeg er 54 or har de sidste 2 år døjet med tiltagende ledsmerter i hofteled, knæ, skuldre og fingre, dog mest ubehageligt i hofteleddene. Jeg spekulerer på, om det er en "overgang" eller permanent. Min læge har ordineret Activelle-hormoner, men jeg er endnu ikke begyndt at tage dem.

Jeg vil måske først prøve med Pikasol fiskeolie-piller.

Er der nogen af jer med ledsmerter, der har prøvet det, og er der nogen, der har erfaring med hormonpræparatet Activelle?

• Bemærk: Dette emne er gendannet (forklares her)
• Flere af de gendannede gamle indlæg findes i Overgangsalder Arkiv 1999-2005