Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 11
    Guest avatar
    Sissan* Gæst

Standard Bøger...åhh

Min passion: bøger!

Her er et par stykker, som er absolut læseværdige (læs: fantastiske )

"Jordens søjler", Ken Follett
    "London kalder", Ken Follett

"Vida", Marge Piercy

"...ifølge Maria Magdalena", Marianne Fredrikson

Tempelridderserien, Jan Guillou

"Pige med perleørering", Tracy Chevalier

"Rachels ferie", Marianne Keyes

"Engel søges", Anne Tyler

nej altså, jeg kunne blive ved

Men god læselyst, hvis du går i gang.

Guest avatar
    Sissan* Gæst

Standard bøger, neej, ikke en gæst

Hmm, det var altså ikke en gæst, det var mig, Sissan

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard bøger

åh for søren, var ikke logget på!!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Passion for bøger.....jeah!!!

Hej Sissan

Vi kan måske indrette et særskilt "titelbibliotek" herinde, hvor vi lægger titlerne på alle bøger, der har rørt os på den ene eller den anden måde dybt og afgørende, eller blot har givet os en fornøjelig stund.

Jeg selv kunne sagtens overkomme al leve af, at læse bøger på fuldtid. Men jeg er bange for, at denne drøm forbliver en drøm indtil jeg ikke længer kan præstere selv at skaffe mig et levebrød.

Indtil videre køber jeg bøger uden at kunne læse dem med det samme , men det næstbedste er i det mindste at kunne se hen på boghylderne og nøjes med forventningsglæden.

Et rigtigt godt sted at se efter specifikke bøger er www.antikvariat.net Den dækker alle (tilsluttede=rigtig mange) skandinaviske antikvariater og man kan søge på hvad som helst. Der er milioner af bøger at få, og de fleste til rimelige priser + porto. de fleste sender bøgerne vedlagt et girokort, hvilket kan være en rigtig udfordring, når man skal betale på et girokort til f.eks. Norge.

Jeg selv lidt mere til de ældre forfattere og Sigrid Undset er iblandt de aller mest foretrukne. Så kommer Pearl S.Buck, Thit Jensen, Agnes Henningsen, Viktor E.Frankl, Erich From, Stefan Zweig, Emil Zola og desperat mange andre jeg ikke kan skrive om på en gang, så det må vente.

Jeg er ret kold over for verdens store klassikere generelt. Jeg har læst de fleste men kun de færreste kunne byde på "lyset for enden af tunellen" og evindelige bekræftelser på, at dette er en jammerdal vi lever i - er der mere end rigeligt af i hverdagen. At få at vide, at intet af de aktuelle "uvæsener" politisk, socialt og kulturelt - er nyopståede og sådan var det også i uendelige tider, helt tilbage til antikken, hvorfra adskillige kilder beretter om individuelle og kollektive livsvilkår, som i forbløffende grad ligner vore egne oplevelser af i dag - ja, så bliver jeg demotiveret og tager kun sjældent den samme klassiker frem igen.

Prøv at surfe på www.antikvariat.net og "snus" til milionerne af støvede, gode bøger

"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Sine* Gæst

Standard

Hej
    Jeg får nu ikke læst mange bøger, vi har mange på reolen som jeg aldrig har åbnet - min mand har været medlem af en bogklub.

Jeg var lige inde og se hvad jeg sidst har læst, og der er jo blandt andre Jane Aamund og Susanne Bjerrehus
    En bog jeg husker som meget spændende læsning ( for mit vedkommende) det er en der hedder : Et bedre forår, af Hans Lyngby Jepsen
    Nu er jeg til tider glad for at gå tilbage i tiden, og denne bog følger en kvindes livsforløb fra barn - ung pige i århundredes begyndelse, og frem til hendes død i en fremskreden alder.

En anden spændende bog er : Bag dødens port, af lægen Dr.Maurice Rawling

Han nedskrev de oplevelser, som de patienter han har genoplivet, havde haft mens de var døde, og det kom der en bog ud af.

Sine

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Så vil du elske disse hr....

Citer Oprindeligt indsendt af sine
    Hej

En bog jeg husker som meget spændende læsning ( for mit vedkommende) det er en der hedder : Et bedre forår, af Hans Lyngby Jepsen
    Nu er jeg til tider glad for at gå tilbage i tiden, og denne bog følger en kvindes livsforløb fra barn - ung pige i århundredes begyndelse, og frem til hendes død i en fremskreden alder.

Sine
    Så vil du elske disse her:

http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=199442

Vist nok hele 8 bind af , èt af det bedste selvbiografiske forfatterskab jeg har været i nærheden af. Bibliotekerne har det, men jeg ved ikke om man kan låne alle 8 på en gang.

Dette er ikke kun underholdning, men afgjort også en historisk beretning om et kvindeliv i særdeleshed. Og selv om Agnes tilhørte middelklassen , kom hun ikke til altid at kunne sikre sine børn brød på bordet. Meget stærk beretning om et kvindeliv fra barndommen til alderdommen samt et imponerende sandfærdige billede af tiden og, ikke mindst forståelsensbro til nutidens evindelige ligestillings tovtrækkerier med det modsatte køn.

Knus og kram
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard underholdning

For mig er underholdende bøger ikke "kun" underholdning, de er livseleksir

Når jeg læser får jeg stunder i dyb koncentration og det er guld værd. Jeg griner, græder, glædes eller undres med personerne i bogen og bliver klogere på livet. Ren afslapning.

Jeg er meget til kvindelitteratur !! men har også stor glæde af mandlige forfattere. F eks Ken Follett, Jordens søjler eller... Hans Kirk, Fiskerne, som jeg læste helt tilbage i folkeskolen.
    Jeg har læst et utal af bøger, har altid en bog i gang og har haft det siden jeg begyndte at kunne læse.

Lige nu er jeg ved at læse 2. bind af Karl Bjarnhof`s miniserie, om det at være/blive blind. Det er meget lærerigt, opløftende... og ikke trist læsning, som man måske kunne tro.

Jeg læser både lette, sjove, lærerige, tunge og faglige bøger; hver ting til sin tid
    Det næste jeg skal læse er en bog om nuet, at leve i nuet, som hedder "Nuets kraft". venter på at det bliver min tur på biblioteket. Jeg er en meget flittig biblioteksgæst, køber ikke ret mange bøger mere. Ind imellem er der dog en, jeg bare MÅ have. Så kan jeg være heldig at finde den på udsalg eller andet. Generelt synes jeg bøger bare er for dyre.

Anina, det bliver en dejlig tid, når du kan begynde at læse de bøger du har anskaffet dig.
    Sissan

Guest avatar
    Gæst

Standard

Bøger er LIVETS SALT!! Jeg kan slet ikke undværer at læse mindst 1 times tid hver dag, som reglen om aften inden jeg skal sove, så er man rigtig afslappet og sover dejligt
    Mine farvoritter er Stephen King ( jo jo selv gys kan man slappe af til ) Mary Higgens Clark, Dean Koontz og en masse andre, jeg har lige været heldig at "arve" over 100 bøger, så jeg glæder mig til en masse regnvejrsdage

Hilsen Helle.

Guest avatar
    Gæst

Standard

Bøger er LIVETS SALT!! Jeg kan slet ikke undværer at læse mindst 1 times tid hver dag, som reglen om aften inden jeg skal sove, så er man rigtig afslappet og sover dejligt
    Mine farvoritter er Stephen King ( jo jo selv gys kan man slappe af til ) Mary Higgens Clark, Dean Koontz og en masse andre, jeg har lige været heldig at "arve" over 100 bøger, så jeg glæder mig til en masse regnvejrsdage

Hilsen Helle.

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hej Helle.
    Hvor HAR du ret, jeg kan heller ikke leve uden bøger! For mig repræsenterer de den rene afslapning og fordybelse. Af og til er jeg ikke til at komme i kontakt med, når jeg er optaget af en rigtig god en af slagsen.
    Har du læst noget af Jan Guillou? Ellers kan "Vejen til Jerusalem" anbefales meget.
    Hilsen Sissan

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg