Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 11
    Guest avatar
    engelhardt* Gæst

Standard Håber på hjælp (Isfolket)

er der nogen der kender forfatteren margit sandemo og hendes bogserie sagaen om isfolket, og ved hvor de kan købes.

Kærlig hilsen
    engelhardt

Guest avatar
    Sine* Gæst

Standard

Hej Engelhardt
    Først vil jeg sige velkommen hertil

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg ikke er den store boglæser, men måske en anden kan, kik herind lidt senere

Kærlig hilsen Sine

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: håber på hjælp

Citer Oprindeligt indsendt af engelhardt
    er der nogen der kender forfatteren margit sandemo og hendes bogserie sagaen om isfolket, og ved hvor de kan købes.
    Hej Engelhardt :-)

Se nedenfor. Jeg har søgt på www.antikvariat.net som samler 95% af alle skandinaviske antikvariater (har jeg ladet mig fortælle). Søgning fandt kun et resultat, og det så i NORGE.

Jeg gjorde store øjne da jeg så, at Sagaen består af 47 (syvogfyrre!!!) bind, så synes jeg heller ikke at prisen, i så fald er for høj.

Hvis du går på ovennævnte link, klikker på dansk flag (sprog), klikker videre på udvidet søgning og udfylder feltene med efternavnet først - så skulle du få frem nedenstående tekst og kan bestille over nettet med det samme.

Jeg plejer at få mine bøger tilsendt vedlagt et girokort, men om alle også dem i Norge gør det ved jeg ikke. Det er jo heller ikke sikkert, at du vil have bøgerne på norsk. Jeg læser norsk som dansk, men jeg ved at det kan gøre en forskel for andre.

Hvis det er en dansk udgave du foretrækker, kan jej blive ved med at være opmærksom på det, når jeg surfer efter bøger andre steder.

Hilsen - Anina

Søgeresultat

Der blev søgt efter forfatter "Sandemo, Margit" og titel "Sagaen om isfolket" i alle antikvariater. Klik Bestil for at lægge en titel i indkøbskurven. Klik på antikvariatets navn for yderligere oplysninger om antikvariatet og bogen.

Viser 1 titel Ny søgning
    SANDEMO, MARGIT. Sagaen om Isfolket. 47 bind. 1990. Origb. med noe slitte vareomslag. Enkelte rygger noe skjeve. På flybl. i første bind hilsen fra Margit Sandemo.
    DKK~ 2.007 · spørg Bjørn Ringstrøms Antikvariat A/S, Oslo (NO) · RIN16045
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    engelhardt* Gæst

Standard

Hej Anina tak for at du har prøvet på at finde ud af noget, jeg har også fundet ud af at det er rigtigt svært at få fat i dem,jeg har hørt at det er fordi at de ikke bliver udgivet mere, ja der er 47 bøger, men jeg har hørt at de skal værer fantatisk gode, der er flerer hjemmesider om det,men på norsk,hun er vist meget populær i norge, på grund af de bøger, jeg er ikke så god til at læse norsk, kan godt forstå det når jeg hører det,men at læse det er jo noget andet,hvis du skullefinde nogle bøger på dansk må du meget gerne skrive mange hilsner fra engelhardt

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard Margit Sandemo

Kære Engelhardt

Hvis du går på www.antikvariat.net, få den danske sprogversion frem - kan du skrive dig på et "ønskeliste". D.v.s. at lige så snart bøgerne dukker op hos en af de danske antikvarboghandlere - får du med det samme en besked på mail, fra en mailrobot og kan hurtigt bestille. Held og lykke.

Jeg skal nok holde øjnene åbne

Hilsen - Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: håber på hjælp

Kærlig hilsen
    engelhardt
    Et link til en hjemmeside, hvis ejer ser ud til at være vild med det samme som du http://home.c2i.net/ehaehre/katta/

Her er vist nok den fulde liste af hendes bøger oversat til dansk....

SANDEMO, MARGIT
    født den 23. april 1924 på Toten, Norge.

01: "Pigen med sølvhåret" ("Piken med sølvhåret") & "Hvor går du hen ...? : miniroman" af Bodil Forsberg, oversat af Ellinor Øberg, 198 sider
    Winther (Succes romanen ; 90) : 1976

02: "Tårnet i det fjerne" ("Tornet i fjärran") oversat af Christa Block & "Blændværk. Forfulgt : miniroman" af Bodil Forsberg, 196 sider
    Winther (Succes romanen ; 92): 1976

03: "Uønsket" ("Bergtagen") oversat af Randi Remar, 199 sider
    Winther (Succes romanen ; 98 ) :1977

04: "Den gyldne engel" ("Under evige stjerner") oversat af Wivi Pelt, 196 sider
    Winther (Succes romanen ; 100) : 1977

05: "Farligt vidne" ("Nyckeln") oversat af Wivi Pelt, 196 sider
    Winther (Succes romanen ; 104) : 1977

06: "Liljegårdens hemmelighed" ("Liljegårdens hemlighet") oversat af Wivi Pelt, 158 sider
    Winther (Ny drama ; 8 ) : 1977

07: "Elleve dage i sne" ("Elva dagar i snö") oversat af Ulla Warren, 157 sider
    Winther (Lady krimi ; 6) : 1979

08: "Pigen fra Tågernes Skov" ("Jungfrun i Dimmornas Skog") oversat af Frede Gregersen, 236 sider
    Winther (Succes romanen ; 112) : 1979

09: "Ulven og månen" skrevet af Margit Sandemo & "Ingen så det ske" skrevet af Bodil Forsberg, 239 sider
    Winther (Succes romanen ; 114) : 1979

10: "Forført" ("Barn av ensamheten") oversat af Wivi Pelt, 199 sider
    Winther (Succes romanen ; 115) : 1979

11: "Kongekronen" ("Kungakronen") oversat af F. Gregersen, 197 sider
    Winther (Succes romanen ; 134) : 1980

12: "Den sorte engel" ("Den svarta ängeln") oversat af Frede Gregersen, 198 sider
    Winther (Succes romanen ; 136) : 1981

13: "Konkylien" ("Turbinella") oversat af F. Gregersen, 190 sider
    Winther (Succes romanen ; 138 ) : 1981

14: "Fabians brud" ("Fabrians brud") oversat af Wivi Pelt, 218 sider
    Winther (Succes romanen ; 142) : 1981

15: "Hendes nye verden" ("Sindre, min son") oversat af Wivi Pelt, 124 sider
    Winther (Blå violer, nr 5): 1981

16: "Nattens tårer" ("Nattens tårar") oversat af Wivi Pelt, 154 sider
    Winther (Succes romanen ; 144) : 1982

17: "Ridderens datter" ("Riddarens dotter") oversat af Wivi Pelt, 156 sider
    Winther (Succes romanen ; 154) : 1982

18: "Børnene i ødemarken" ("De övergivna barnen") oversat af Wivi Pelt, 123 sider
    Winther (Blå violer, nr 8 ) : 1982

19: "Troldbunden" ("Trollbunden") oversat af Lene Gulløv, 252 sider (Margit Sandemo-serie, nr 1)
    Winther : 1982

20: "Heksejagten" ("Lindallén") oversat af Lene Gulløv, 252 sider (Margit Sandemo-serien, nr 2)

21: "Plejedatteren" ("Avgrunden") oversat af Lene Gulløv, 251 sider (Margit Sandemo-serien, nr 3)

22: "Arvingen" ("Tisteln") oversat af Lene Gulløv, 250 sider (Margit Sandemo-serien, nr 4)

23: "Venskab" ("Vänskap") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 5)

24: "Arven" ("Den onda arven") oversat af Lene Gulløv, 215 sider (Margit Sandemo-serien, nr 6)

25: "Nemesis" ("Nemesis") oversat af Lene Gulløv, 217 sider (Margit Sandemo-serien, nr 7)

26: "Mistænkt"("Bøddelens datter") oversat af Lene Gulløv, 217 sider (Margit Sandemo-serien, nr 8 )
    Winther : 1983

27: "Rodløs" ("Den ensamme") oversat af Lene Gulløv, 249 sider (Margit Sandemo-serien, nr 9)

28: "Vinterstorm" ("Vinterstorm") oversat af Lene Gulløv, 250 sider (Margit Sandemo-serien, nr 10)

29: "Blodhævn" ("Blodshämnd") oversat af Lene Gulløv, 217 sider (Margit Sandemo-serien, nr 11)

30: "Længsel" ("Feber i blodet") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien ; 12)

31: "Hævnen er sød" ("För mig finns ingen kärlek" & "Svar til "Ensam" Side 99-189: Billetmærke "Ensam") oversat af Lene Gulløv, 188 sider
    Winther (Succes romanen ; 165): 1983

32: "Manden fra Grotteskovene" ("Skogen har många ögon") oversat af Grete Andersen, 158 sider
    Winther (Succes romanen ; 168 ) : 1984

33: "Skyggen af en mistanke" ("Skuggan av en misstanke")
    Winther (Succes romanen ; 170) : 1984

34: "Guldfuglen" ("Guldfågeln") oversat af Elsebeth Eskestad, 159 sider
    Winther (Succes romanen ; 174) : 1984

35: "Opgøret" ("Satans fotspår") oversat af Lene Gulløv, 220 sider (Margit Sandemo-serien ; 13)
    Winther :1984

36: "Ridderen" ("Den siste riddaren") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 14)
    Winther : 1984

37: "Flugten" ("Vinden från öster") oversat af Lene Gulløv, 221 sider (Margit Sandemo-serien, nr 15)

38: "Beskytteren" ("Galgdockan") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien, nr 16)

39: "Livskilden" ("Sök inte för djupt!") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 17)

40: "Svigtet" ("Bakom fasaden") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 18 )

41: "Værgeløs" ("Drakens tänder") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien, nr 19)
    Winther : 1985

42: "Bruden" ("Korpens vingar") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien, nr 20)

43: "Hjemkomsten" ("Vargtimmen") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 21)

44: "Fordrevet" ("Demonen och jungfrun") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien, nr 22)

45: "Ritualer" ("Våroffer") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 23)

46: "Drømmen" ("Djupt i jorden") oversat af Lene Gulløv, 221 sider (Margit Sandemo-serien, nr 24)

47: "Englen" ("Ängel med dolda horn") oversat af Lene Gulløv, 220 sider (Margit Sandemo-serien, nr. 25)

48: "Fremmed blandt frænder" ("Djupt inne i skuggorna") oversat af Lene Gulløv, 156 sider
    Winther (Succes romanen, 187) : 1985

49: "Kirken ved havet" ("Kyrkan vid havet") oversat af Inger Vedersø, 158 sider
    Winther (Succes romanen, 195) :1986

50: "Kongens brev" ("Kongens brev") oversat af Inger Vedersø, 158 sider
    Winther (Succes romanen, 198 ) : 1986

51: "Hemmeligheden" ("Huset i Eldafjord") oversat af Lene Gulløv, 222 sider (Margit Sandemo-serien, nr 26)
    Winther : 1986

52: "Skandalen" ("Skandalen") oversat af Lene Gulløv, 220 sider (Margit Sandemo-serien, nr 27)

53: "Is og ild" ("Is och eld") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo, nr 28 )

54: "Djævlebruden" ("Lucifers kärlek") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien, nr 29)

55: "Brødrene" ("Omänniskan") oversat af Lene Gulløv, 221 sider (Margit Sandemo-serien, nr 30)

56: "Færgemanden" ("Färjkarlen") oversat af Lene Gulløv, 220 sider (Margit Sandemo-serien, nr 31)

57: "Hungersnød" ("Hunger") oversat af Lene Gulløv, 221 sider (Margit Sandemo-serien, nr 32)
    Winther : 1987

58: "Mareridt" ("Nattens demnon") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 33)

59: "Slægtsbånd" ("Kvinnan på stranden") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 34)

60: "Fløjtespil" ("Vandring i mörkret") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 35)

61: "Troldmåne" ("Trollmåne") oversat af Lene Gulløv, 219 sider (Margit Sandemo-serien, nr 36)

62: "Epidemi" ("Stad i skräck") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien ; 37)

63: "Skyggerne" ("Små män kastar långa skuggor") oversat af Lene Gulløv, 216 sider (Margit Sandemo-serien, nr 38 )

64: "Fællesskab" ("Rop av stumma röster") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien, nr. 39)
    Winther :1988

65: "Forlis" ("Fångad av tiden") oversat af Lene Gulløv, 221 sider (Margit Sandemo-serien, nr 40)
    Winther : 1988

66: "Gensyn" ("Demonernas fjäll") oversat af Lene Gulløv, 217 sider (Margit Sandemo-serien, nr 41)

67: "Forberedelser" ("Slutstriden börjar") oversat af Lene Gulløv, 218 sider (Margit Sandemo-serien, nr 42)

68: "Kærligheden har mange veje" ("Kärleken har många vägar") oversat af Inger Vedersø, 188 sider
    Winther (Succes romanen ; 213) : 1987

69: "Ømhed" ("Et glimt av ömhet") oversat af Lene Gulløv, 217 sider (Margit Sandemo-serien, nr 43)
    Winther : 1989

70: "Den onde dag" ("Den onda dagen") oversat af Lene Gulløv, 214 sider (Margit Sandemo-serien, nr. 44)

71: "Legenden" ("Legenden om Marco") oversat af Lene Gulløv, 220 sider (Margit Sandemo-serien, nr 45)

72: "Stilhed" ("Det svarta vattnet") oversat af Lene Gulløv, 220 sider (Margit Sandemo-serien, nr. 46)

73: "Afsked" ("Är det någon där ute?") oversat af Lene Gulløv, 217 sider (Margit Sandemo-serien, nr 47)

Kilder: Dansk Bogfortegnelse, 1945- ; Novelleregister frem til 2004
    © Lone Hansen & Per Kjær Fredborg, 15-4-2005 og senest opdateret/rettet den 29-5-2005
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    engelhardt* Gæst

Standard

Tak for det store arbejde du har gjort jeg har lige været inde på siden og der står jo meget. Jeg kan se at du har fået alle bøgerne med om isfolket men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg kan købe dem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard

Tak for det store arbejde du har gjort jeg har lige været inde på siden og der står jo meget. Jeg kan se at du har fået alle bøgerne med om isfolket men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg kan købe dem
    Halloooooo! Engeeeeeeelhardt!

Hej Engelhardt

Se nu bare her http://www.saxo.dk/forum/topic.asp?i...astpostid=3009 .... man begynder nu at udgive "Isfolket" igen.... første bind denne sommer, men bare klik selv på linket og læs

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

De står øverst på listen over de bøger, jeg skal i gang med, når jeg er nået gennem de bunker, jeg har liggende!

Kan man lide "Hulebjørnens Klan" og den slags, skulle Isfolkets Saga være guf, har jeg fået at vide.

Jeg glæder mig, og vil holde øje med udgivelsen. Er de til at komme i nærheden af, kunne det da godt være, jeg kunne få lyst til et abonnement!
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Villemo Gæst

Standard nordisk isfolk samfunn

nifs er en forening for Isfolk-gærninger. Ganske enkelt. Man melder seg inn med et brukernavn fra Isfolket, Heksemesteren eller Lysets Rike, og har det brukernavnet som rolle i foreningen. (Kjekt å ha når man laiver, for eksempel. ) Dette er forumet vårt, og du må være medlem i nifs for å kunne lese og delta. For å bli medlem, gjør du følgende:

Send en epost til Nifs med følgende informasjon:

1. For- og etternavn
    2. Adresse
    3. Epostadresse som skal benyttes til informasjon
    4. Alder
    5. 3 rolleønsker med begrunnelse for hvorfor du ønsker disse rollene (en måte å kontrollere at søkere faktisk har lest bøkene)
    6. Icq, msn ol. om du har
    7. Telefonnummer

Dette sendes til nifsledelsen (at) yahoo (dot) com

Opplysningene vil selvsagt ikke bli misbrukt, og ikke delt med andre. Kun ledelsen vil ha tilgang til dem.

For øyeblikket er følgende roller opptatt i nifs:
    1 Alexander Paladin
    2 Anna Maria
    3 Benedikte
    4 Cecilie Meiden
    5 Christa
    6 Dida
    7 Elisabet
    8 Fivrelde
    9 Gunilla Grip
    10 Guro
    11 Hanna