Side 2 af 5 Første 12345 Sidste
Viser resultater 11 til 20 af 48
    Guest avatar
    Lotte* Gæst

Standard Re: Vægtstigning i overgangsalderen

Citer Oprindeligt indsendt af sine
    Hej alle
    hvor mange har oplevet vægstigning i forbindelse med overgangsalderen ?
    Jeg kan fortælle at det har jeg
    Jeg har altid ligget på en vægt svingende fra 47 kg og til 52 kg, men ganske langsomt sneg den sig opad - ca. 10 kg, jeg holdt op med at veje mig.
    Jeg gik på kur, men intet hjalp, og jeg havde også meget væske i kroppen.
    Nu føler jeg ikke det er så slemt med væsken mere, men vægten skal jeg nok vænne mig til.
    Det positive er jo så, at det skulle forbygge knogleskørhed.
    Min mand siger jeg kun er "skør"
    Hej fra Sine
    Pyha...... Det har jeg ihvertfald. En del af det er sikkert vand i kroppen, men derfor fylder det jo alligevel som fedt. Øv
    Jeg har altid været en høj slank pige. Da jeg var teenager var jeg faktisk undervægtig (45 kg og 176 cm. høj) og blev sat på fedekur - fnis - tænk engang.
    Idag er det sørme ligemeget hvad jeg gør. Spiser grønt, groft, fedtfattigt, sundt, osv. Jeg taber mig ikke!!! Heller ikke hvis jeg lader være med at spise - eks.vis hvis jeg har influenza.
    Stille og roligt sniger der sig flere og flere kilo på.
    DET er til at blive sur og gal over.

Min egen holdning til det er, at det må være på grund af hormonelle ændringer i kroppen i forbindelse med O.A.
    Jeg har også kronisk forstoppelse og det at komme på toilettet er ligesom at vinde den store gevinst. Ren lykke når det endelig sker

Jeg har prøvet alskens naturmidler og gode råd og brugt rigtig rigtig mange penge på at finde noget der duèr, men det er som om kroppen vænner sig til midlet, og efter en kort tid virker det ikke mere.
    Regelmæssig motion har heller ingen indvirkning på det....

Nu har jeg så valgt at det må være som det er. Når det så er helt galt - 4-5 dage uden toiletbesøg, tager jeg magnesia i et par dage bare for at få en lille smule "hul på bylden" (Hvor pinligt at skrive om, men det kan jo være at der er andre der har det ligesådan...)

Desuden er det for mig sådan at jo mere forstoppelse, jo mere væske i kroppen.
    Jeg føler mig tung, oppustet, uformelig og trykket, som om hele systemet er gået i stå??

Gad vide om der er nogen af jer der har samme problemer? Og måske har fundet noget der får "systemet" til at fungere normalt??

Med kærlig hilsen fra Lotte

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Kære Lotte!

Jo tak, jeg kender det.

Omkring din forstoppelse kan jeg give dig det råd at tage Magnesia. Det gør ikke tarmen sløv men virker ved at binde væsken i afføringen. Altså er det ikke "vanedannende", og kroppen "vænner" sig ikke til det.

Tag to tabletter om aftenen før du går i seng. Der kan godt gå et par dage, før det virker, men hvis du gør det til en vane at tage dem før du går i seng, vil du opleve en lettelse.

Hvis du tager flere ( de er uskadelige) får du måske tynd mave.

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Sine* Gæst

Standard

Hej Lotte
    Ja - det er da altid en lille trøst at vi ikke er alene om det problem.

Det gør det så ikke bedre at du går så længe imellem dine toiletbesøg, der har jeg ikke noget problem, jeg tager en Rinadyl til frokost - den er udrensende og vanddrivende, og selvom man må tage flere, kan jeg klare mig med den en pille.
    Åbenbart er den ikke vanedannende for maven, så den pludeselig ikke virker, for jeg har taget den dagligt i 2-3 år.

Men jeg kender alt for godt til det at føle mig tung, og det er væsken i kroppen der gør det .

Kærlig hilsen Sine

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Lotte skrev;
    Min egen holdning til det er, at det må være på grund af hormonelle ændringer i kroppen i forbindelse med O.A.
    Jeg har også kronisk forstoppelse og det at komme på toilettet er ligesom at vinde den store gevinst. Ren lykke når det endelig sker
    Hej Lotte.
    Jeg er endnu en lidelsesfælle. Jeg har også uorden i mit fordøjelsessystem...suk suk suk, ja, det er en PLAGE!!! Min forstoppelse begyndte også i forbindelse med o.a. Min læge benægter, at det kan hænge sammen....men hvad ved han?!

Jeg har også prøvet al verdens midler. I starten virker de fleste mærker, men efter en 2-4 uger, så går det ikke mere. Jeg fik anbefalet et planteenzym af Anina ..og det er nok det naturmiddel der har virket i længst tid. Virkningen fortog sig imidlertid og så var jeg igen på bar bund. Jeg gør nu det, som også Sally skriver, at jeg tager to Magnesia om dagen og indtil videre holder det maven nogenlunde i gang. Har jeg flere dage uden toiletbesøg, så tager jeg et par Thea Go`(fra Drogeriet ) sammen med 1 Magnesia, så sker der noget næste dag. Thea Go` må man KUN tage engang imellem, da det i modsætning til Magnesia er vanedannende for tarmen, som risikerer at blive "doven".

Jeg har imidlertid også det problem, med midler mod forstoppelse og for meget mavesyre, at de i længden giver mig problemer med tør mund (jeg tror, at det er disse midler, der er synderne, da jeg lider MEGET af tør mund for tiden ...og det har jeg aldrig gjort før jeg begyndte at tage dem regelmæssigt).
    Jeg ved ærligt talt ikke hvad der er mest ubehageligt og uønsket..forstoppelse eller tør mund. Det er pest eller kolera

Men i hvert fald så virker Magnesia på mig ved regelmæssig brug. Og så er de billige

Man kan supplere med "Masin", det skulle være rigtig godt. Jeg tager 20 dråber 2 gange om dagen for tiden, men har ikke taget det længe nok til at kunne berette om effektiviteten af dem.

Håber du kan bruge noget af det her Lotte,..du er i hvert fald ikke alene om problemet.

Måske er der flere der har gode råd?

KH Sissan

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Hej.
    Her er et link, hvis du/I vil læse om "Masin".

http://home.worldonline.dk/isl45853/Masinxx.html

KH Sissan

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sissan
    Man kan supplere med "Masin", det skulle være rigtig godt. Jeg tager 20 dråber 2 gange om dagen for tiden, men har ikke taget det længe nok til at kunne berette om effektiviteten af dem.
    Hej Sissan og Lotte
    Da Sissan skrev "dråber" faldt tiøren - jeg kan nemlig godt huske, fra en periode med flere måneders hård mave, at jeg blev rådet til at bruge Arabiamin1 fra Bioforce - 25 dråber i et glas koldt vand som det sidste inden jeg skulle sove om aftenen og det første før jeg rejste mig op af sengen om morgenen. 10 dage og 3 dages pause; så forfra igen 3-4 omgange. Bagefter løb jeg tør, glemte at købe ind og det viste sig at forstoppelsen var væk forevigt....stort set. Nu bruger jeg det akut når jeg føler mig "for tung" .... Virker/letter hver gang.

Advarsel: bittert som bare h....de.

Knus. Anina

P.S. Sissan
    "Tør mund" - meeeget tør mund havde jeg før jeg gik over på hormonkur for mange år siden....jeg fik nu igen en periode med tør mund når jeg er løbet tør for cremen og den fra Norge kom 2 måneder for sent (de skurke!!), men nu 4 dage efter at jeg igen begyndte at smøre mig - er min mund o.k. igen. Måske skulle du smøre dig dobbelt (hvis du ikke allerede gør det). A.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Lotte* Gæst

Standard

Kære alle.

Tak for nogle gode og søde svar!!!
    Det er altså noget værre noget at vi sådan skal bøvle med alt muligt bare fordi vi er i O.A.
    Jeg føler med jer alle der også har en masse gener.

Det er lidt underligt at det ikke er alle kvinder der får gener af O.A.? Jeg arbejder sammen med to på omkring de 60 år, der aldrig har mærket noget til det, og jeg tror de synes jeg er lidt skabet fordi jeg somme tider kommer til at sige at jeg har det ad H..... til. Ligeledes siger lægen at den træge mave og O.A. IKKE har noget med hinanden at gøre!!
    Sikke noget, ikk`? Vi kan da for pokker selv mærke hvordan vi har det, og vi kender da efterhånden vores krop skulle jeg mene

Jeg tager faktisk Masin :-) og har gjort det længe, men virkningen stoppede efter noget tid. Derfor holdt jeg pause med det i et par mdr. Nu er jeg startet på det igen - tror efterhånden jeg har drukket 8-9 flasker af det, men virkningen udebliver nu! Derfor tager jeg nu kun Magnesia når det er helt galt.

Jeg har spist mange kilo svesker, mange pakker HUSK skaller, hørfrø, Appital, Gastroform, klid-piller, ja.... you name it and I have eaten it.
    Det fylder meget i hverdagen når maven er som den er, og den skal nok huske at fortælle os at den er der!!! Jeg håber da at det bliver bedre når O.A. er slut. Både med den ophobede væske, den manglende energi, ditto sexlyst, forstoppelsen og søvnløsheden. Suuuk, det glæder jeg mig til.

Jeg ønsker jer alle en rigtig god Pinse

Kærlig hilsen Lotte

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Anina skrev:
    P.S. Sissan
    "Tør mund" - meeeget tør mund havde jeg før jeg gik over på hormonkur for mange år siden....jeg fik nu igen en periode med tør mund når jeg er løbet tør for cremen og den fra Norge kom 2 måneder for sent (de skurke!!), men nu 4 dage efter at jeg igen begyndte at smøre mig - er min mund o.k. igen. Måske skulle du smøre dig dobbelt (hvis du ikke allerede gør det). A.
    Hej søde A.

Hvaaadd!!???
    Er tør mund OGSÅ et o.a. symptom???
    Jeg afskyr det!!! Det er simpelthen MODBYDELIGT at ha` tør mund. Nå, men så kan det da være, at det hjælper med cremen på sigt...jeg smører mig lige nu 1½ gang om dagen...måske skulle jeg gå op på 2!

KH Sissan[/quote]

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Kære Alle..

Tør mund - ja, nu I skriver det - det har jeg da også, så derfor er een gang tandbørstning om morgenen aldrig nok - og jeg har undskyldt det med, at jeg nok var så udmattet, at jeg sov med åben mund.

Jeg bruger meget tyggegummi for tiden - og det hjælper.

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Standard Re: Vægtstigning i overgangsalderen

Citer Oprindeligt indsendt af Lotte
    Idag er det sørme ligemeget hvad jeg gør. Spiser grønt, groft, fedtfattigt, sundt, osv. Jeg taber mig ikke!!! Heller ikke hvis jeg lader være med at spise - eks.vis hvis jeg har influenza.
    Stille og roligt sniger der sig flere og flere kilo på.
    Hej Lotte
    Nej, du er ikke alene om at blive trukket i manegen af en gal badevægt....

Når vi bliver ældre mindskes vores muskelmasse helt automatisk. Jo mindre musklerne - desto lavere stofskifte. Jo lavere stofskifte - det større fedtdepoter. Jo mindre mad - kompenserer organismen det mere og lagrer flere "reserver" til dårlige tider. En skrue uden ende.

Jeg kender kun en metode til at trodse hormonerne, alderen og alt det andet. Denne metode kan jeg godt anbefale, men kan ikke dyrke den selv - tilværelsen, jobbet og andre pligter tillader ikke den stramme regime, som er nødvendig at indføre i hverdagen for at bringe det ønskede resultat frem....

Det er ikke helt korrekt, at jo mere fedtfattigt jo bedre. Hvis fedt mangler helt eller næsten i den daglige kost og man heller ikke får proteiner i overkanten (nok) vil organismen spare på sine fedtlagre og forbrænde musklerne i stedet ( dette er en meget uretfærdig "kvindeting" som ikke længere har sin biologiske berettigelse).

Faktisk hvis man sørger for at tilføre den daglige kost de sunde fedtstoffer - forbrændes vore fedtreserver med, i stedet for - som når man spiser meget fadtfattigt - at spare på depotterne.

Så nr. 1 - sørg for at ca. 20% af dan daglige næring stammer fra olive-, raps-, hør- og kæmpenatlysolie og grøntsager (grøntsagrnes næringsværdi m.h.t. kaloriemængde er som regel meget lav).

Nr. 2 - sørg for at mindst 50% af næring stammer fra proteiner d.v.s. gerne lyst kød, fjerkræ (ikke for meget fisk undt. de "slanke" som torsk og rødspætter = minus tungmetaller).

Nr. 3 - sørg for, at ikke mere end 30% af den daglige næring stammer fra brød, ris, pasta, kartofler o.l. og erstat gerne disse med grøntsager.

Nr. 4 - sørg for, at det eneste sukker du får stammer fra frugt og grøntsager.

Nr. 5 - tilrettelæg en madplan for en uge ad gangen og spis hver 3. time undtagen om natten. Man skal spise til man lige er mæt, men ikke stopfyldt. En "udskejelse" om ugen eller to er ikke noget problem. Bemærk: man MÅ IKKE spise for lidt!.

Nr. 6 - mindst to gange i døgnet FØR du skal spise bør du gå en hurtig tur på min. 2 kilometer - og du skal sørge for at være forpustet når du er hjem igen (på denne måde kickstartet forbrænding holder sig oppe i op til 6-7 timer derfefter - derfor må man ikke gå denne tur lige før sengetid - så sover man nemlig ikke lige med det samme).

Nr. 7 - sørg for at drikke et glas vand hver anden time i den vågne tid og FOR GUDS SKYLD - LAD VÆRE MED AT DRIKKE TIL MÅLTIDERNE - drik det du skal drikke før og EFTER....ikke UNDER måltidet.

Nr. 8 - en "Børnealbyl" eller "Hjertemagnyl" hver morgen på tom mave med et glas vand i stuetemperatur (medmidre man HAR mavesår).

Kosttilskud i forbindelse med OMLÆGNINGEN:
    - "Multivitamin til kvinder i overgangsalderen" fra New Nordic
    - Mega-C 1500 mg depot 1xdag
    - mineralkapsel lige meget hvorfra bare det er "aminolekeret" 2xdag
    - Ø10 30 mg 2xdag
    - Glycoernæring fra Naturdrogeriet (drysses 1/2 tskf. over maden 3xdag)
    - Oliemix Udos Choise (på køl før og efter køb) 1 spskf. 3xdag UNDER måltider.

Bemærk: for hvert år man bliver ældre - skal man lægge 1/2 - 1 kilometer mere til de to daglige gåture. Dette for at kompensere for den naturlige aldersslid på de indre organer og deres dalende effektivitet.

Først ville du opleve "som om" din fordøjelse bliver endnu mere træg en uges tid eller halvanden ....men hurtigere end du regner med ville du opleve en lettelse, komfort og tiltagende - meget mere energi. Du ville også opleve, at dine kropslugte vil MIDLERTIDIGT ændre sig til det værre, så man må i bad et par ekstra gange om dagen.

Denne metode er effektiv overfor ALLE organubalancer som stammer fra aldersforandringerne - hormonmæssigt OG p.g.a. aldersslid. Det vil sige, at både fordøjelsen/evnen til at optage næring, udskillelse af affaldstoffer som helhed, organfunktion generelt samt ikke mindst regenerering på celleniveauet o.l. gavnes af disse kompenserende tiltag.

Dette er hvad jeg ville have gjort selv, hvis jeg ikke havde været nødt til at arbejde som jeg gør, men selv i dag prøver jeg at indrette tingene således, at jeg i en ikke alt for lang en fremtid kan igen begynde at leve på den måde som her beskrevet. Det er ikke så frygteligt vigtigt HVAD, men mere HVORDAN hvis I forstår.

I hvert fald virker intet som helst mere som jeg er vant til at det gjorde for år tilbage. Hverken forskellige diæter, eller faste, eller naturlægemidler. Det er mit indtryk, at hvis jeg skal have vægten ned - er der ikke noget vej udenom at ændre hele sin livsførelse. Spørgsmål er dog om jeg er villig til at afskaffe alle glæder (ikke nødvendigvis madglæder) som f.eks. at sove længe om søndagen, at sumpe foran computeren uden at skulle have sit mellemmåltid hver tredje time og hvad med, når man slet ikke er hjemme længe nok ad gangen til at kunne overholde denne strategi....? Der er mange daglige ting, som skal laves om på og jeg er endnu ikke parat med et svar på - hvad det er jeg er villig til at ændre for den slanke linies skyld.....

Mange knus og tanker
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Side 2 af 5 Første 12345 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg