Side 1 af 7 123456 ... Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 64
    Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard Min lyst er helt væk.... hvad gør man?

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Men min lyst er ikke helt den samme mere....

Hvordan har I det, derude ?
    Jamen Sally...hvad mener du? Det er ikke så tydeligt, hvad du spørger om, vel?
    Hilsen Sissan

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Min lyst er helt væk.... hvad gør man?

Men min lyst er ikke helt den samme mere....
    Hvordan har I det, derude ?
    Hej Sally

Du skal nu ikke påtage dig hele ansvaret for din faldende "lyst" . Lysten er, som kun de færreste indser - en fælles sag. Der skal to til tango m.m. Hvis en af partene sjusker følelsesmæssigt længe nok - falder lysten tilsvarende hos den anden. Mændene er særligt slemme til at sjuske uden at indse det. De tror ofte at blot de skyder brystet og udstyret frem - burde vi omgående falde på halen og overgive os til lysten.... deres lyst altså.

Jeg tror ikke din faldende lyst har ret meget med din overgangsalder at gøre. Jeg kender en del tanter, der aldrig har været friere og mere kåde end de er nu de ikke bløder mere - nå de nu selv skal sige det.

Til gengæld er det svært at råde om fordi en universel recept findes ikke.

Hilsen og "god bedring"
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Gæst

Hej

Jeg kan da tilføje, at da jeg begyndte på Livial, så skete der noget positivt på det område - nu er det slut med Livial, og vi fortsætter bare som om intet var sket

Sine

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Tja, det hænger også sammen med hedeture og andet ubehag i forbindelse med overgangsalderen - tror jeg.

Jeg mener, forskellen på mig og sandet i Sahara er ens
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Jeg mener, forskellen på mig og sandet i Sahara er ens
    Hej Sally
    Denne lille forskel afhjælpes ret effektivt med en mini-østrogenholdig tube fra apoteket, og du giver hurtigt Sahara et baghjul

Kram - Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Dinah Gæst

Hej Sally!
    Jeg har såmænd (med d?) lige skrevet til dig men angående et andet spørgsmål.

Om det ikke at have lyst til sex - det kender jeg bare ALT for godt, desværre. Jeg kan overhovedet ikke svinge mig op, og som regel laver jeg en masse krumspring for at undgå at gå i seng på samme tid som min mand - hvilket han jo for længst har opdaget og er meget ked af.

Jeg aner ikke, hvad man/jeg stiller op. Måske prøve Livial, som Sine? Jeg har ikke hørt om præparatet før nu, så jeg ved ikke hvad det er... hormoner??? Det har jeg i hvert fald (heller) ikke lyst til.

Så vi lever vores liv ret "afholdende", hvilket er fint med mig men absolut ikke for min mand . Det er blevet noget af en stressfaktor i vores forhold, og jeg føler mig på den måde "skyldig" og ude af stand til at dække hans behov. Men også han føler sig utilstrækkelig (Hvad er der galt med ham, siden jeg ikke har lyst til ham mere, spørger han), hvilket går meget ud over hans selvværd. Det har jeg det jo også dårligt over!

Ja, det var nok ikke ligefrem nogen hjælp for dig, det her, vel?

Men jeg vil alligevel gerne høre din og/eller andres mening. Jeg føler det nemlig som om, det kun er mig, der har det på denne måde.

Knus, Dinah

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Kære Dinah ( og alle I andre)

Jeg tror, at når lysten forsvinder i løbet af ganske få måneder har det at gøre med de hormonelle forandringer. Hvad der før fungerede godt, bliver nu pludseligt et problem, fordi ens partner ikke har forudsætninger til at forstå, hvad der sker.

Dinah, du skulle næsten vise din mand dette indlæg!

Jeg har besluttet, at mindst een gang om ugen vil jeg gøre min mand glad og ofte sker det så, at lysten er der, men ikke evnen. Det er meget mærkeligt.

Det fysiske kan afhjælpes med eksplorationcreme fra apoteket og det er blevet et must her i huset, hvis ikke jeg vil have gener, der strækker sig over dage.

Nu er der så sket det, at min mand er blevet opereret for en diskusprolaps og skal tage den lidt med ro. Dermed er presset ( eller det indbildte pres) forsvundet, og hvad sker her så? INGEN VERDENS TING - jeg er totalt afslappet og føler slet ikke savnet!

Det er lige så mærkeligt! Altså er det ikke psykisk betinget, at lysten ikke er den samme, men fysisk - hormonalt..

Det med at føle sig skyldig, kender jeg godt. Og jeg har læst et sted, at det er en god ide at beslutte sig for, at sex er en del af samlivet. Men det ER svært, fordi vi indbygget i vores bevidsthed har billedet af en kvinde, der prostituerer sig. Og i ægteskabet må vi vel for pokker have lov til at være os selv? Og sige ja og nej som det passer os?

Andre spørger: " Jamen, er kærligheden til stede, når lysten nu ikke er det"? Ja, for pokker, kærligheden bliver der jo ikke rørt ved.

Det er svært for en mand, som jo hverken forandrer sig under graviditeter, ved fødsler, under overgangsalderen, at forstå, at der er faser i et kvindeliv, der ikke kun er svære for ham, men også for hende. At hun reagerer anderledes ved træthed, udmattelse, hvor han betragter sex som mad og sovepille.

"Han" er stadig attraktiv som 50-årig, i sin bedste alder, "hun" er nu falmet og på vej ind i den 3. alder og har tanker om alderdom, forfald, og hvad ved jeg. Har jeg ret eller har jeg ret?

Mit humør er bedre - efter lange samtaler med min søde mand, som har ringet mig op et par gange og spurgt til mig - han var helt forskrækket over at se mig så langt nede i morges!

KH
    Sally

P.S. "såmænd" var stavet rigtigt
    Carpe Diem

Guest avatar
    Dinah Gæst

Hej Sally!

Tak for dit hurtige svar - og forslag! Jeg skal til at lave mad (har en teenager, som altså er SULTEN), men jeg vil vende tilbage og læse/overveje det, du har skrevet her igen. Mange af dine tanker kan jeg godt følge. Dejligt at dit humør er bedre nu .

Knus, Dinah.

Guest avatar
    Gæst

Hej alle

Min mand og jeg går heller ikke i seng samtidig - jeg kan ikke sove kl. halv 10

Derimod foretrækker jeg et morgenknald.

Og det plejer at være lørdag og søndag - kedeligt planlagt ? - Ja måske, en det er nu godt nok.

Det kræver selvfølgelig at man ikke har hjemmeboende børn - og telefonen kan også godt finde på at ringe - den tager vi så ikke, vi har nummerviser, og kan altid ringe op senere : Nå .. vi var lige ude i haven så vi hørte den ikke

Godt du har det bedre Sally !

Kærlig hilsen Sine

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Citer Oprindeligt indsendt af sine
    Hej alle
    Min mand og jeg går heller ikke i seng samtidig - jeg kan ikke sove kl. halv 10

Derimod foretrækker jeg et morgenknald. :-#

Og det plejer at være lørdag og søndag - kedeligt planlagt ? - Ja måske, men det er nu godt nok.

Det kræver selvfølgelig at man ikke har hjemmeboende børn - og telefonen kan også godt finde på at ringe - den tager vi så ikke, vi har nummerviser, og kan altid ringe op senere : Nå .. vi var lige ude i haven så vi hørte den ikke

Godt du har det bedre Sally !

Kærlig hilsen Sine
    Kære Sine

Det er altid dejligt med et morgenknus og telefonen kan vente, kan den!

Jeg ville gerne i seng ved 23 - 23.30 tiden, men da er min mand sædvanligvis lysvågen og ser TV...

KH
    Sally
    Carpe Diem

Side 1 af 7 123456 ... Sidste

Lignende emner

1. Modne kvinders manglende lyst til sex
    By Anne in forum Kvindeliv og andet kvindestof
    Svar: 12
    Nyeste indlæg: 18-08-06, 11:23

Bookmarks

Regler for indlæg