Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Migrænikerforbundet

Hej alle
    Jeg er medlem af migrænikerforbundet og har været det gennem flere år. Problemet med migræne er meget mere udbredt end vi normalt hører om og Migrænikerforbundet forsøger at råde bod på denne uvidenhed med de midler de har til rådighed.

Jo flere medlemmer jo flere midler - derfor denne reklame.

Migrænikerforbundet kan kontaktes på adressen:
    Migrænikerforbundet
    Postboks 115
    2610 Rødovre

Tlf/fax: 3641 1216
    E-mail: info@migraeniker.dk
    http://www.migraenikerforbundet.dk
    Girokonto: 440-7652

Det årlige kontingent udgør kroner 175,00 incl. 4 årlige numre af MigræneNyt

"Hovedsagen" er Migrænikerforbundets e-mail-cirkel. Meld dig ind og få kontakt med andre migrænikere. Der er gode råd, trøst af og til, og også gode tilbud på mailen. Aktiviteten varierer - det er helt op til deltagerne, men der er altid svar fra nogen.

Man kommer med ved at sende en tom mail til: hovedsagen-subscribe@yahoogroups.com Så bliver man registreret som bruger og får alle de mails, som andre i mailcirklen sender. Man kan sagtens være anonym og man kan til enhver tid melde fra igen.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard En ny kategori "Migræne"

Vi har på intern anmodning, forsøgsvis oprettet en ny kategori: "Migræne" og lader den stå her på forummet indtil videre. Hvis det med tiden viser sig, at kategorien benyttes og udvikler sig - vil den blive gjort permanent.

Vi er godt klar over at dette er en hjemmeside primært for Overgangsalderen - men migrænens svøbe er aktuel i alle aldre og kun et fåtal af os slipper af med det i forbindelse med menopausen. Lad os nu give dèn en chance.

Med venlig hilsen
    Forums Admin
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Børge Gæst

Standard

Hej alle sammen.
    Jeg vil lige fortælle at migræne absolut ikke er en sygdom,men et symtom på at du er i ubalance i din krop.Migræne kan så absolut fjernes,af en stresskonsulent du ville blive forbavset over hvad der kan gøres,hvis jeg led af migræne så ville jeg gøre alt for at finde årsagen,det hjælper da ikke at bare være medlem af en forening,som kun kan støtte dig i din medlidenhed,prøv at vågne op og se andre muligheder.Jeg kan sende dig så meget information om hvad der foregår i dette Land.
    Hvor medicinalindustrien tjener tykt på al den svindel der foregår med hensyn til Forskning,det er fup og svindel alt sammen.Prøv at tegne et abbonement på et blad der hedder en sundere verden,det koster kun 120,00 om året,der vil du virkelig få øjnene op for at man skal aldrig aceptere at det må du lære at leve med.
    hvis du gør det så har du allerede givet op.Der findes en løsning på alt.

Mange hilsener til jer alle. Mange bliver sikkert sure over det jeg her har skrevet men det afskrækker mig ikke.
    :P

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Børge
    Hej alle sammen.
    Jeg vil lige fortælle at migræne absolut ikke er en sygdom, men et symtom på at du er i ubalance i din krop. Migræne kan så absolut fjernes, af en stresskonsulent du ville blive forbavset over hvad der kan gøres, hvis jeg led af migræne så ville jeg gøre alt for at finde årsagen, det hjælper da ikke at bare være medlem af en forening, som kun kan støtte dig i din medlidenhed, prøv at vågne op og se andre muligheder.Jeg kan sende dig så meget information om hvad der foregår i dette Land.
    Hvor medicinalindustrien tjener tykt på al den svindel der foregår med hensyn til Forskning, det er fup og svindel alt sammen.Prøv at tegne et abbonement på et blad der hedder en sundere verden, det koster kun 120,00 om året,der vil du virkelig få øjnene op for at man skal aldrig aceptere at det må du lære at leve med. hvis du gør det så har du allerede givet op. Der findes en løsning på alt.

Mange hilsener til jer alle. Mange bliver sikkert sure over det jeg her har skrevet men det afskrækker mig ikke.
    :P
    Det godt, at du ikke lader dig afskrække.... det skal du heller ikke. Men du bør være mere forsigtig med dine påstande om, at migræne ikke er en sygdom....

Det er fornyligt blevet konstateret, at vedværende migræneanfald giver varige hjerneskader og derfor skal man være yderst forsigtig med, hvad man forsøger at lokke folk til at tro på.

Anne Bülow-Olsen skriver i MigræneNyt november 2004:
    Migræne har mistet sin uskyld
    Vi troede, at migræneanfald gik over, og så var vi lige så gode som før. Nu kommer rapporter fra anerkendte læger om at vi akkumulerer skader. Eller med andre ord, jo flere anfald vi har, jo større er risikoen for at vi udvikler varige sakeder i hjernen eller i ansigtsnerven. Vi har også øget risiko for karforsnævringer og højt blodtryk.

Migræne har mistet sin uskyld. Et anfald er ikke bare nogle timer med pinsler. Det er en akkumulerende sygdom - noget som for hvert anfald giver endnu en lille skade eller risiko for skade, som ikke går væk af sig selv.

Hjerneskaderne kan være (små) skader i det hvide hjernevæv, formentlig fordi blodtilførslen under anfald er nedsat, så dele af hjernen dør. Skaderne er "subkliniske" - d.v.s. vi bliver ikke synligt påvirkede. Vi kan stadig tænke, tale og bevæge os. Vores synsevne nedsættes fordi synsbarken (i den bageste del af hjernen) ikke fungerer optimalt. Den enkelte migræniker opdager det måske ikke, fordi det kommer snigende, og vi ser da stadig det meste. Hjerneblødninger og blodpropper i hjernen er velkendte følgevirkninger af højt blodtryk og højt kolesteroltal - endnu to alvorlige former for hjerneskader, som kan være permanente.

Hvis migrænikerne har en tendens til at udvikle en serie skader i hjernen som ikke reparerer sig selv efter anfaldet er ovre, bør alle sejl sættes til for at undgå anfald.

Vi ved ikke om hjerneskaderne kommer af migrænen eller fra midicinen. Ingen af undersøgelserne har opdelt migrænikere i triptanbrugere, håndkøbsmedicinbrugere, migrænikere på forebyggende medicin og "naive" migrænikere (lægernes betegnelse af migrænikere som ikke holder sig til en bestemt type medicin). Så vi ved faktisk ikke, hvad der skyldes migrænen og hvad der skyldes medicinen.

Migrænikerforbundet håber, det fra nu af vil stå med flammeskrift på indersiden af migrænikernes og migrænelægers øjenlåg, at det altid er bedre at undgå et anfald end at behandle det. Vi må have forskning i hvordan vi undgår anfald, og migrænikere skal informeres om hvad de selv kan gøre, så vi ikke udsætter os selv for en øget risiko for hjerneskader.

http://www.migraenikerforbundet.dk
    Kun dem som lider af migræne kan fortælle hvor meget egentligt, også af de alternative muligheder man forgæves har prøvet i årevis, før man har overgivet sig til medicineringen.... hvis du ikke selv lider af migræne - kan alle dine forslag kun dække i et begrænset omfang. Og at være medlem i en forening er under alle omstændigheder bedre end at sejle sin egen sø.... derfor bedes du venligst om at tage til takke med at få muligheden for at fremlægge dine forslag.... men vær venlig at undlade at nedgøre et medlemskab i en patientforening.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Gæst

Standard

Jeg har nogen gange tænkt på om der kan være en sammenhæng mellem migræne og alzheimer... Altså om migræne anfald kan give alzheimer når man kommer kommer lidt op i årene...
    Jeg har ikke noget at have denne "mistanke" i - altså intet belæg for at det kan forholde sig sådan...
    Bare nogle tanker jeg har gjort mig, med udgangspunkt i min far....

K.h.
    Joanna

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Børge

Jeg synes det er fint du har en holdning til en bestemt sygdom. Jeg har ikke migræne, så jeg kan ikke bidrage så meget til debatten, men den måde du svarer på, kan jeg ikke acceptere. Det er en meget nedladende holdning du lægger for dagen.

Jeg kan sagtens følge dig i dine tanker omkring det at være vågen omkring det alternative, det er jeg selv. Men jeg er også en af dem som har måttet acceptere at jeg har en sygdom, og hvis ikke jeg langt om længe har kunnet acceptere min sygdom ville mit liv være et sandt mareridt. Hermed siger jeg ikke at jeg ikke stadig har øjne og ører åbne for det alternative, for det har jeg.

HVIS VI IKKI ER I STAND TIL AT ACEPTERE TINGENES TILSTAN , ER VI MEGT DÅRLIGT STILLEDE.

Accept er ikke ensbetydende med ikke at være åben for noget nyt.

Du skriver at vi måske bliver sure over det du skriver, men det er langt fra tilfældet, jeg accepterer såmænd din holdning.

Det var bare lidt tanker omkring Børges indlæg.

Tanker Kip

Bookmarks

Regler for indlæg