Viser resultater 1 til 5 af 5
    Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard kostvejleder og hedeture

Hej med jer alle
    Her er et læsertip fra ugebladet søndag.

"Da jeg på grund af overgangsalder fik hedeture, spændinger og øget vægt, gik jeg til en kostvejleder, der anbefalede mindre mættet fedt (kød og mejeriprodukter) og flere grønsager, fisk og sojabønner. I stedet for soyabønner drikker jeg ½ l sojamælk ( også sojacacaomælk) dagligt. Efter 2-3 mdr var alle gener væk. Et nemt og billigt råd".

Hmm, det ku`da være, den med kostomlægningen er i hvert fald go` nok. Men billigt ved jeg nu ikke. ½ liter soajmælk om dagen x 30 bliver omkring 200 kr om måneden...så det er ikke billigere end diverse naturmidler, som f eks Remifemin.

Men da værd at tænke over..især det med fedtet.

KH Sissan

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Kære Sissan

Jeg har ikke lyst til at være modsat, men der er noget i mig, der stritter.

Mange kosteksperter siger, at "mænd er til kød", "kvinder er til grøntsager".

Jeg har efterhånden en følelse af at blive trukket ved næsen rundt i manegen af soya-sælger-glade mennesker - kort sagt - jeg ved ikke hvad jeg skal tro.

Troen flytter bjerge, siger man.

Hvis der fandtes bare eet sikkert produkt, som hjalp på hedeture og deraf følgende søvnmangel betalte jeg gladeligt 1000 kr. om måneden!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Hej Sally.
    Altså, nu har jeg ikke tænkt mig at begynde at drikke ½ l sojamælk om dagen!! Jeg er ikke til soya
    Men det er der måske andre der er?!

Jeg tror i høj grad på den med grønsagerne, (og frugterne) og blot ikke til kvinder...
    men i forbindelse med en så sund krop som muligt med en super fordøjelse...jo, det tror jeg på.

Atkins..den tror jeg til gengæld slet ikke på..alt det kød og ikke plads til meget frugt og grønt. Lyder dumt

KH Sissan

Tager du ikke selv sojapiller forresten!!

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Kære Sissan!

Jo, jeg tager soyapiller og synes ikke de hjælper - de skulle ellers være begyndt at virke nu. Men måske er jeg ikke stærk nok i troen!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Jasmin Gæst

Standard Re: kostvejleder og hedeture

Kære Sissan

Det virkede vist ikke efter hensigten, med at bruger citer knappen; , men jeg ville lige kommentere det med kostomlægning. .

Jeg tror, det er en fin ide STILLE OG ROLIGT at ændre sine kostvaner til mere grønt, frugt m.m.. idet hele taget tror jeg, hvis vi "lytter" efter, så fortæller kroppen selv, hvad den ønsker og ikke ønsker, på den måde kan man også regulere kosten. Det må også have noget med fordøjelsen og udskillelsen af giftstofferne at gøre; jeg mener; at kroppen hurtigt kommer af med giftstofferne igen :!: .

Jeg læste engang, det man ikke har lyst til at spise råt, altså uden nogen form for tilberedning, skal man slet ikke spise , det lyder egentligt godt i mine ører.

Men det der soyamælk, er der meget fedt i det : : , det er jo nemt gå til. Sådan umiddelbart

Knus fra
    Jasmin

Citer Oprindeligt indsendt af Sissan
    Hej med jer alle
    Her er et læsertip fra ugebladet søndag.

"Da jeg på grund af overgangsalder fik hedeture, spændinger og øget vægt, gik jeg til en kostvejleder, der anbefalede mindre mættet fedt (kød og mejeriprodukter) og flere grønsager, fisk og sojabønner. I stedet for soyabønner drikker jeg ½ l sojamælk ( også sojacacaomælk) dagligt. Efter 2-3 mdr var alle gener væk. Et nemt og billigt råd".

Hmm, det ku`da være, den med kostomlægningen er i hvert fald go` nok. Men billigt ved jeg nu ikke. ½ liter soajmælk om dagen x 30 bliver omkring 200 kr om måneden...så det er ikke billigere end diverse naturmidler, som f eks Remifemin.

Men da værd at tænke over..især det med fedtet.

KH Sissan

Bookmarks

Regler for indlæg