Side 3 af 8 Første 12345678 Sidste
Viser resultater 21 til 30 af 76
    Guest avatar
    JS Gæst

Standard

Kæreste Dinah

Tillykke med jeres dejlige barnebarn, hold da op hvor var han dejlig stor, han skal nok klare sig

Du må også være træt nu, det er også hårdt for mormor

1000 kram til dig og din nu større familie

KH. JS

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Dinah
    Seneste bulletin: igen en sms fra min skønne datter med det store overskud....
    For 10 min. siden skrev hun, at hun nu er på fødegangen, har fået epidural-blokade og er 5 cm åben.

Er det ikke fantastisk, at hun har lyst og kræfter til at holde mig orienteret på den måde!?! Jeg er fuldstændig og aldeles overvældet!

Knus
    Dinah...i disse timer og minutter på vej til at blive mormor
    Kære Dinah!

Hvor herligt! og Ihhh, hvor jeg føler med dig - tænk at din lille store pige nu skal gennemgå disse rædselsfulde, vidunderlige timer!

Tillykke!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Kære Alle
    Så er jeg da endelig blevet mormor til en kæmpestor lille dreng på 53 cm og 4,9 kg!!!

Det blev alligevel en hård fødsel, som endte med kejsersnit i morges kl. 5. Min datter måtte i fuld narkose. Den nybagte far ringede kl. 7 - min datter kunne ikke snakke...

Knus
    Mormor Dinah
    Hej Mormor
    Tillykke med den glade begivenhed .

Det er ikke ret mange af os, som kunne præstere en almindelig fødsel af en klump på næsten 5 kg. Han har i hvert fald masser at stå imod med og din datter skal nok komme sig, skal du se.....du skal nok regne med et par ekstra dage på hospitalet. Men ellers går hun fri af at blive klippet, få ødelagt bækkenmuskler og i det hele taget er hun næsten som "ny". Det ville hun ikke være, hvis de ville fremtvinge en fødsel for enhver pris (hørt før)....

Hvordan var det så, at vågne ved siden af en "morfar" ? Og er du ikke snart på vej ned mod København?

Ha´en rigtig god og lykkebringende weekend
    Mange knus
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Hvor herligt! og Ihhh, hvor jeg føler med dig - tænk at din lille store pige nu skal gennemgå disse rædselsfulde, vidunderlige timer!
    Datteren har født allerede kl. 4:40 i morges ..... din Snurretop Sally

Krammer
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej Mormor Dinah!! TILYKKE MED DIT BARNEBARN hvor er det dejlig at høre at han var så stor, en rigtig kæmpe guldklump, og et stort tilykke til din datter og svigersøn, er det den første de får? god weekend knus Laura
    Hvor intet vover intet vinder

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Alle!

Jeg er helt bims af mangel på søvn! Faldt i søvn kl. 4.30 i nat og vågnede ved telefonens kimen kl 6.50. Kan trods det stadig ikke sove nu... der har jo været mange at informere og sprede det glade budskab til Ja, og generelt er jeg ikke helt klar til at geare ned endnu.

Jeg har heldigvis fået snakket lidt med min datter for en lille time siden. Hun har det efter omstændighederne godt, men føler sig umådelig træt efter det lange forløb og lidt snydt, fordi hun endte med at måtte føde i fuld narkose. Det havde været MEGET hårdt indtil da! Jordemoderen havde skønnet barnet (under fødslen!) til at veje ca. 3600 g., så det er jo ikke sikkert, at de har vurderet, hvad min datter i virkeligheden havde brug for, og hvad hun kunne klare.

Hun synes, at hendes søn er dejlig - men STOR og, efter hendes udsagn(!), ikke særlig køn... "Mor, jeg kan slet ikke kende ham!", sagde hun....Og: "Men jeg elsker ham allerede - tror jeg".

Jeg kan sagtens genkende den fornemmelse af, at sjælen ikke helt kan følge med, og det overrumplende i at "møde" sit barn for første gang!

Så udkørt som hun er, blev vi enige om, at vi kommer over til dem i morgen. Hendes far og hans kone og børn bor tæt ved hende, og de kommer alle i aften. Det kan hurtigt blive alt for overvældende, hvis vi kommer så mange på én gang i den ene time, vi må være der...

Knus,
    Dinah

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard ØV - jeg kom for sent...

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Kære Dinah
    Alt skete jo lige pludseligt, og jeg nåede slet ikke at være med i heppekoret!
    Men hvor var det dejligt at alt gik godt, og at dit lille barnebarn er sundt og raskt!
    Tillykke endnu engang!
    KH
    Sally

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard

Jordemoderen havde skønnet barnet (under fødslen!) til at veje ca. 3600 g., så det er jo ikke sikkert, at de har vurderet, hvad min datter i virkeligheden havde brug for, og hvad hun kunne klare.
    Hej Søde
    Ind imellem kunne jeg rive parykken af fagkundskaben . Læs lig et af mine gamle indlæg i denne tråd: http://overgangsalderen.net/kvindesn...opic.php?t=556 og du vil forstå hvad jeg mener.

Din pige kunne have fået den rette epidural fra starten og få sit barn med kejsersnit smertefrit og ved fuld bevidsthed hvis den pågældende "fagkundskab" havde valgt en anden levevej i tidernes morgen. Føj, hvor bliver jeg knotten når jeg "høre" sådan noget...

Prøv nu at knappe en ny flaske rødvin op i aften, spis noget ordentligt og gå pænt i seng i god tid. Du skal bruge kræfterne i morgen.

Kram og tanker
    Anina

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Dinah
    Skal vi ikke bare lade dette "Emne" fortsætte en uge eller to ? Jeg tvivler på om du kan "tale" om andet i den nærmeste tid.....

Senere flytter vi denne tråd til "Løst og fast" hvis du er enig

Ha´ en god weekend nede i det sjællandske.
    Mange knus
    Admina
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Anina!

Jeg føler faktisk, at der lige netop er gået "fagkundskab" i min datters fødsel!!!
    Jeg har lige læst dit indlæg, og jeg kan kun give dig ret - desværre!

Selv har jeg oplevet to traumatiske fødsler - den første i England, da jeg fødte min datter. Det var forfærdeligt! Jeg har nu og her ikke lyst til at gå i detaljer, men stort sagt ALT gik forkert... Jeg var 21 år og "langt hjemmefra", så hvad vidste jeg...
    Jeg blev i hvert fald så forskrækket, at jeg i mit stille sind besluttede, at jeg ikke skulle have flere børn!
    Alligevel tog jeg så chancen 18 år senere... Og HÅBEDE på en god og rar fødsel, selv om jeg var skrækslagen!
    Min søns fødsel lignede desværre min datters ubeskriveligt meget!! Jeg var i fødsel i 2½ døgn - og den endte til sidst med akut kejsersnit...!

Så jeg sidder her med en KÆMPE medfølelse for min datter - og vrede over, at hun formodentlig ikke er blevet hjulpet til at få den gode oplevelse og fødsel, som måske kunne have været en mulighed!

Jeg følte i min krop og mit sind i nat, at noget var galt. Det viste sig desværre at holde stik!
    Men jeg er lykkelig for, at de begge klarede det - trods alt!!

Rødvin i aften? Ja, det kan du stole på!

Knus
    Dinah

Side 3 af 8 Første 12345678 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg