Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    69

Standard To "dansehåndtag" for meget

Man vejer ikke for meget eller....gør man?

I disse klimakterieår, hvor kroppen blæser på hidtidige erfaringer med, forholdsvis nemt at blive trimmet og begynder selv bestemme over, hvos "fedtet" skal sidde - er der en god måde at komme af med "dansehåndtagene" og skaffe sig en fin talje alligevel. Hør bare her:

Jeg har et tip, som ALTID virker, forudsat at man indstiller sig på at fortsætte med det til man skal herfra eller til man accepterer "håndtagene". Også i de tilfælde hvor man er rigtig overvægtig - kan man en gang for alle komme af med sine "dansehåndtag" sålænge man vedligeholder "øvelsen".

Køb et nyt kosteskaft i træ. Skriv dit navn på det så det ikke bliver "lånt" til andre formål i huset og find et sted hvor det kan stå i fred d.v.s. være til rådighed hver gang du skal bruge det.

Læg kosteskaftet over dine skuldre bag om nakken (som man var et fugleskræmsel) og læg begge arme over til begge sider så hænderne "hænger" med håndfladerne vendt bagud.

Sørg for at der er god plads omkring dig, stå MEGET fast på fødderne og begynd at vride overkroppen i taljen til begge sider.

Til at begynde med MÅ DU IKKE vride ud til yderpunkterne. Find ud af hvor din grænse for taljevridningen ligger og respekter det I STARTEN. Stille og roligt kan du taljevride mere og yderpunkterne vil "udvide" sig efterhånden som du får trænet dit mellemgulv og de tværgående muskler (som hos mænd hedder "vaskebrættet").

Du skal stå fast på fødderne og de må ikke flytte sig med vridningerne. Ej heller må du "hjælpe" dig selv med at "presse på skift fremad" med de udstrakte arme (disse bruges kun til at styre så bevægelserne er præcist vandrette) og du må slet ikke bruge "centrifugalkraften" (som frembringes ved hurtige vridninger fra side til side) - så din talje bare "følger med" i stedet for at være DRIVENDE for bevægelserne.

Man starter f.eks. med 3 gange dagligt i en uge - for at føle sig frem og "lære" sin ryg og talje at kende. Jow, kun de færreste af os "kender" vores talje og ryg på dette sted, og som regel finder vi først ud af det når vi begynder at fejle noget i lænden og på midten af rygsøjlen.

Du skal gå langsomt frem, dog uden at være bange....selv ikke hvis man (som f.eks. jeg) har haft discus prolaps i lænden. Efter en måned burde man være fortrolig nok med sin talje og ryg - så man kan bestemme sig for hvor ofte og hvorlænge ad gangen man vil træne sin talje.

Jeg vil sige "så ofte som muligt". Det er faktisk ret så fornøjelig når man først begynder at mærke og se sine dansehåndtag skrumpe ind....og man får en ubændig lyst til, aldrig nogen sinde at se dem igen. Desuden, når man når op på en musketonus hvor der ikke længere er andet at se end en fin talje - har man samtidigt også sikret sig imod ryg- og lændproblemer fremover.

Kære piger . Dette er IKKE en joke! Lige meget om man vejer som man skal eller meget for meget - virker denne taktik 100% og den eneste variation/forskel der skal påregnes er, hvorlænge man skal blive ved, før man ser resultater. At vedligeholde sin fine talje efterfølgende er ens for både de slanke og de mindre slanke.

Held og lykke med Jeres nye taljer . Alt er nemmere at bære, når man i det mindste har et sted på kroppen man er tilfreds med i disse svære hormonår.

Mange kram og mange hilsner
    Tante Ana

P.S. jeg har lagt indlægget også på ND. Håber ikke det opfattes som forbrydelse mod Netiketten. Please [-o<
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, opgivet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Guest avatar
    Jeanne Gæst

Standard

Hej Tante Ana.
    Det lyder da spændende, det vil jeg prøve, for jeg høre også til dem der har et par fine håndtag. Hav en god dag knus fra Jeanne.

Guest avatar
    Annel Gæst

Standard

Hej Tante Ana
    Py ha det lyder da til at være noget spændende. Jeg har ikke hørt om den før. Jeg må nok melde pas netop pga en dålig ryg; slidgigt, whiplash i både nakke og lænd med deraffølgende bækkenløsning og en tidligere discusprolaps.
    Men god fornøjelse til de der har lyst og helbred til det.
    knuz
    Annel

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Standard Re: To "dansehåndtag" for meget

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana
    I disse klimakterieår, hvor kroppen blæser på hidtidige erfaringer med, forholdsvis nemt at blive trimmet og begynder selv bestemme over, hvos "fedtet" skal sidde - er der en god måde at komme af med "dansehåndtagene" og skaffe sig en fin talje alligevel. Hør bare her:

Jeg har et tip, som ALTID virker, forudsat at man indstiller sig på at fortsætte med det til man skal herfra eller til man accepterer "håndtagene". Også i de tilfælde hvor man er rigtig overvægtig - kan man en gang for alle komme af med sine "dansehåndtag" sålænge man vedligeholder "øvelsen".
    Hmm.... så kan jeg godt forstå, at jeg ikke kunne forstå, hvorfra mine nye dansehåndtag stammer . Det var ellers længe siden, at jeg dansede rumba med det kosteskaft. Det virker, bare ikke permanent. man skal blive ved for at vedligeholde hvepsetaljen
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Bookmarks

Regler for indlæg