Viser resultater 1 til 4 af 4
    Guest avatar
    Avalon Gæst

Standard En "overgangalderen.dk"-kogebog

Jeg er en af dem, der ikke er overvægtig, men som konstant vejer ca. 5 kg. for meget.

Det begyndte da jeg var i starten af 20'erne. Men ikke så meget, at jeg nogensinde gik på kur. For 11 år siden stoppede jeg så med at ryge. Det kostede 8 kg. Herefter gik jeg på tælle-kalorier-kur. Og det fungerede fantastisk. Tabte alle 8 kg på vel omkring to måneder.

Jeg kan stadig huske den følelse af total lykke. Jeg var så glad at jeg næsten var ked af, at jeg ikke havde gjort det noget før. Og jeg var totalt overbevist om, at jeg aldrig ville komme til at veje for meget igen - for det var jo så nemt at tabe det.

Så blev jeg 2 børn klogere. Og herefter har jeg simpelthen ikke kunnet tabe de forb. 5 kg. Heller ikke selvom jeg tydeligt husker den lykkefølelse, jeg fik dengang.

Nåmen jeg tror det handler om, at jeg dengang havde tid til at planlægge mad og indkøb og veje alt, hvad jeg spiste.

Det har jeg ikke i dag.

Men her er så min plan:
    Jeg vil lave en access-database, der rummer alle de fødevareringredienser, jeg kan komme i tanker om. Der skal selvf. være mulighed for at tilføje nye. Der skal også være kalorier pr. 100 g. Og så skal der være en side, hvor man kan taste dagens indtag ind. Løbende skal den så beregne hvor mange kalorier, man har indtaget.

Jeg kunne også tænke mig at udvide med en kogebog. Og mulighed for at lave ugemadplaner.

Og her var det, jeg kom i tanke om jer. Sally - du har så mange gode opskrifter - og andre ligger sikkert også inde med nogle. Vi kunne lave et fælles projekt, hvor alle leverer de opskrifter, de synes er gode. Alle på forum kunne få en kopi af databasen, og bruge den, hvis de synes.

Måske kunne admina's søn gå ind i at udvikle den til at kunne køre på nette - via sitet her? Den slags kan jeg ikke.

Ideen og strukturen er ikke helt færdig i mit hoved endnu, men hvad synes I?

Knus Avalon(116)

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Kære Avalon116

Jeg synes, at det er en GLIMRENDE ide, blot ved jeg ikke, hvordan man skulle kunne regne kalorieindholdet ud?

Når jeg lige lægger en opskrift ind her, er det fordi 1) for mig smager det godt; 2) det er nemt at lave ( jeg er idiot i et køkken); 3) Jeg vil gerne dele med Jer andre!

Men som så meget andet - alt med måde og jeg taler for mig selv, at det italienske køkken koster et par kilo ekstra.

Jeg har set min svigermor kokkerere og jeg kan nemt reducere olieforbruget til det halve, uden at det går ud over smagen - og det er mine reducerede opskrifter, I er blevet præsenteret for!

De opskrifter jeg har lagt ind er autentiske, ment således at jeg har set dem effektuerede og har smagt resultatet. Mere italiensk kan det næsten ikke blive, vel?

Men du har fat i en rigtig god ide - også jeg skal tabe mindst 5 kg.

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Avalon!

Det er en rigtig god idé, du der har fået!

Jeg skal af med ca. 10 kg. , og det er desværre noget lettere sagt end gjort!

I går købte jeg mig en god cykel, og min intention er, at jeg skal ud en tur på den hver dag. Men - der skal vist mere til end bare det!

Sund og slankende kost (som resten af familien også gider sætte tænderne i) vil nok være en nødvendighed, så jeg er meget åben overfor gode, kalorielette opskrifter!

Knus,
    Linda

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: En "overgangalderen.dk"-kogebog

Citer Oprindeligt indsendt af Avalon
    Måske kunne admina's søn gå ind i at udvikle den til at kunne køre på nette - via sitet her? Den slags kan jeg ikke.

Ideen og strukturen er ikke helt færdig i mit hoved endnu, men hvad synes I?

Knus Avalon(116)
    Hej Avalon

Det ER en god idè og når det igangværende projekt er gennemført og kører - vil der helt afgjort være en god mulighed for at søsætte din idè. Men pas nu på med, hvad du foreslår . Du risikerer at blive ansvarlig redaktør på denne "afdeling". Jeg selv har mere end rigeligt at se til med alt det øvrige.

Knus
    Admina
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Bookmarks

Regler for indlæg