Viser resultater 1 til 8 af 8

Emne: Svamp

Avalon
    Gæst

Svamp

Joanna, havde din mormor noget heksebryg mod svamp (i underlivet)?

Joanna
    Gæst
    Hej Avalon

Et surmælksprodukt sprøjtet op i skeden ved sengetid er effektivt.
    Man trækker indholdet op i sprøjten, og fører den lidt ind i skeden og trykker det ud / op...så virker det natten over, det er vigtigt at gøre det efter du har lagt dig, da det ellers løber ud igen...kom den brugte sprøjte i en plastikpose, som du har liggende ved sengen så du kan pakke det væk uden at rejse dig op. Skal gentages 3- 4 nætter.
    Brug et lille bind eller trusseindlæg til natten, det nasser jo lidt.
    Surmælksprodukter (yoghurt naturel, tykmælk, ostevalle)
    Ostevalle kan købes i helsekost forretninger evt. apotek.

Kærlig
    hilsen
    Joanna

Avalon
    Gæst
    Tak.
    Den metode kender jeg godt, og det virker også, men kun kortsigtet. Efter et par uger er det forfra og om igen.

Chefen admin's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Citer Oprindeligt indsendt af Joanna
    Surmælksprodukter (yoghurt naturel, tykmælk, ostevalle)
    Ostevalle kan købes i helsekost forretninger evt. apotek.
    Jeg vil gerne lige tilføje, at surmælksprodukterne virker mere effektivt hvis de ikke alene er økologiske med frem for alt uhomogeniserede. Den eneste producent JEG kender er Thise Mejeri, men forhåbentligt er der også andre - blot det er uhomogeniserede produkter.

Ostevalle er ikke svær at finde. Bl.a. denne velkendte Molkosan fra Bioforce er ostevalle af høj kvalitet.

Hilsen - Admina
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Joanna
    Gæst
    Avalon
    Her er et link til håndkøbs midler mod svamp, du skal udfylde felter til oplysning,
    og så kommer du ind, så du kan se produkterne…
    http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1972?contextfol derids=1023031107152312

Ellers kender jeg kun til en slags ”hvidløgskur” indvortes i vagina og med tea tree olie,
    som jeg ikke er sikker på virkningen af…. så det vil jeg ikke anbefale….

Kærlig hilsen
    Joanna

Superbruger Anina's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    62
    Citer Oprindeligt indsendt af Avalon
    Tak.
    Den metode kender jeg godt, og det virker også, men kun kortsigtet. Efter et par uger er det forfra og om igen.
    Hej Avalon

Som du måske er ved at opdage, er Radiodoktoren Carsten Vagn-Hansen så absolut en af mine foretrukne kilder til viden fra grænselandet mellem den alternative og den klassiske lægekunst...... jeg er lige snublet over en passage omhandlende netop dit problem:

Citer Oprindeligt indsendt af Carsten Vagn-Hansen
    Skedesvamp:

Først et godt råd fra en lytter fra Nordjylland, som skriver at hun gerne vil bidrage med en opskrift på hvordan man slipper effektiv og nemt af med skedesvamp:

1 håndfuld kamilleblomst og 1 spsk.knust bukkehornsfrø koges i 1 liter vand i 20 min. Derefter sies afkoget, og i vædsken kommes 20 dr. spilanthes ( http://www.netspiren.dk/Details.aspx?ID=1666 ), 4 spsk. Molkosan ( http://home.worldonline.dk/isl45853/Molkosanxx.html ) eller 1 spk. Molkur (pulver). Afkoget nedkøles nu til kropstemperatur, og derefter hældes i et udskylningsapparat, som er købt hos Matas (ARTSANA).

Jeg har fundet, at dette er meget effektivt, blot efter 2 dage er der stor lindring. Jeg har selv døjet meget med skedesvamp, og prøvet alt medicin- og medikamenter fra lægen, men så snart jeg holdt op med at tage det, kom svampen igen. Denne opskrift har løst mit problem,og håber det nu kan hjælpe andre.

Kommentar:

Kamille er meget svampemodvirkende, og det samme gælder for bukkehornsfrø, der indeholder mange gode antioxidanter. Molkosan hjælper til, at der kommer en sur reaktion inde i skeden på grund af mælkesyre og svamp, deriblandt candidasvampene kan ikke tåle sur reaktion. Derfor kan det også hjælpe at sprøjte youghurt eller A38 op i skeden. Spilanthes er en afrikansk urt, som også er god mod svamp.

Jeg kan se på Internettet, at Lene Hansson anbefaler en lignende kur mod samme problem.
    Når man først har et problem som dit - kan man nok ikke få for mange gode råd.

Knus. Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Avalon
    Gæst
    Tak skal I have begge to, jeg vil straks prøve den der bryg.

Og tak for henvisningen til den side Joanna, den er god, og den kendte jeg ikke. Jeg synes, du skal lægge den ud på "Tips og ideer".

Børge
    Gæst
    Hej
    Jeg vil lige give jer en mere effektiv metode som fjerner jeres Candida Svamp for der er lige det i alle lideraf.Alle der har fået meget Pensilin får Candida da pensilinen slår alle Tarmbakterier ihjel,Candida kan fjernes på en Måned med følgende kur.Hvidløgspiller:de skal være små og med hård coatning og gerne tilsat timian,der tager lugten.
    Fiskeolie:Koncentreret fiskeolie med omega 3
    Aloe Vera Juiceen skal være økologisk,være ufiltreret og fri for kunstige tilsætningsstoffer.
    Pantefibre:f.eks."HUSK"
    Mælkesyrebakterier:Cultura naturel.A38,Acido eller andet produkt med Lactobacillus Acidophiluskultur.
    Minimums dosering til Raske Voksne:Giver rensende og afbalanceret effekt.
    Hvidløgspiller:3x2 piller dagligt i en Måned ved start af måltid.
    Fiskeolie: 2 til 3 fiskeoliepiller dagligt i en måned i forbindelse med måltider.
    Aloe Vera Juice: et snapseglas før morgenmad og ved sengetid efter tandbørstning.
    HUSK: En spiseskefuld pr.dag.Kan oprøresi vand eller f.eks.i grøntsagsjuice eller på morgenmad+ vand.
    Mælkesyrebakterier:En lille portion pr dag-helst som morgenmad.Drys gerne den daglige dosis HUSK over og drik herefter et stort,da fibrene suger meget væde til sig.Kværnede hørfrø og græskarkerner kan også drysses på.vil du vide mere om kuren og kostomlægning så kontakt mig .klinik@baltzer.dk og du vil få meget mere at vide.KUREN er meget effektiv.Hvis du ikke kommer af med din Candida,så kommer du heller aldrig af med dine problemer.
    Hilsen Børge :o

Bookmarks

Regler for indlæg