Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emne: John Nehm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard John Nehm

Jeg er med i bogklubben 12 bøger!her løb jeg ind i en forfatteren JOHN NEHM.Jeg vil meget opfodre til at i prøver at læse hans bøger
    Han er meget meget morsom,hans bøger DAGEN OG VEJEN samt EN FOR ALLE og SOM MAN SÅR er bøger som er ren hygge
    Det handler om danmark og bondesamfundet fra 1918 til og med 1945
    Enhver i min familie om omgangskreds har lånt bøgerne og man sidder virkelig og skrup griner.
    Knus Biddi

Dagen og vejen
    Sideantal: 452
    Indbinding: Hæftet
    Forlag: Forum
    Udgivet: 26-09-2001
    Udg./opl.: 2. udgave, 1. oplag
    ISBN: 87-553-3130-0

Om bogen:
    I Dagen og vejen fortæller John Nehm sin fars historie. Romanen foregår på landet omkring 1918. Den 6-årige Kai kommer i tjeneste hos Mads Klausen, en storbonde, som godt kan li' en snaps, og hvis næver sidder løst. Han er ikke noget dårligt menneske, men han er en hidsig bondetamp, hvilket passer dårligt overens med jobbet som sognerådsformand.

Vi følger livet på gården og i byen omkring den. Tjenestefolk, telefondamer, præster, kroejere, fruentimmere, svindlere og andet godtfolk befolker John Nehms univers. Dagen og vejen er en stor, bred og underholdende roman om en tid, der på mange måder er særegen for den danske kultur.

Med Dagen og vejen markerer John Nehm - en af dansk litteraturs mest originale stemmer - sit 25 års jubilæum som forfatter.
    En for alle
    Sideantal: 445
    Indbinding: Hæftet
    Udgivet: 19-09-2001
    Udg./opl.: 1. udgave, 1. oplag
    ISBN: 87-553-2974-8

Om bogen:
    Med storbonden Mads Klausen som centrum beskrives tiden omkring 1920 på landet på Svalegården og i København gennem hans folk, der er rejst dertil.

"En for alle" er en selvstænding roman i den underholdende serie om høj og lav på landet og i byen i tiden mellem de to verdenskrige. Rørende og tankevækkende og fyldt med bandende bønder, homofile præster, hæslige hekse, grinende gavtyve og slagfærdige københavnske slagtersvende. Menneskeskæbner fra en ikke så fjern, men måske glemt tid i Danmarks historie.
    Som man sår - roman fra landet og byen 1922-1930
    Sideantal: 399
    Indbinding: Indbundet
    Udgivet: 31-10-2002
    ISBN: 87-553-3307-9

Om bogen:
    Som man sår er en selvstændig roman i serien om livet på landet og i byen i tiden mellem første og anden verdenskrig.
    Storbonden Mads Klausen åbner et nyt feriecenter for velhavere, men han har rent mel i posen, og politiet er på sporet af ham. Samtidig gør han, hvad han kan for at gøre sine hoser grønne hos Christine, men hun vægrer for sig.
    I København går det heller ikke så godt for Hans, den tidligere karl hos Mads Klausen. Han er meddirektør på en leverpostejsfabrik, men hans kompagnon volder store problemer, Et dødsfald sætter ekstra skub i tingene.
    Som man sår er John Nehm i storform. Ingen herhjemme kan som han sætte ord og farve på menneskeskæbner, så man både kan høre og se dem.

I krig og kærlighed - roman fra landet og byen 1940-45
    Sideantal: 471
    Indbinding: Indbundet
    Forlag: Lindhardt og Ringhof
    Udgivet: 09-04-2005
    ISBN: 87-595-2476-6

Om bogen:
    I krig og kærlighed udspiller sig i tiden op til og under anden verdenskrig og har storbonden Mads Klausen i centrum. Omkring ham tegner der sig et farverigt og folkeligt persongalleri af alt lige fra gårdens gamle tjenestefolk over perverse præster til den moderne tids smarte advokater og forretningsmænd. Over dem alle hviler besættelsen og krigens skygger tungt - men også med muligheder for hurtigt tjente penge.

John Nehms nye roman er en fortælling om en ikke så fjern, men næsten glemt tid fra det danske bondeland. En bondelandets Matador - god underholdning fra første til sidste side.

Romanen er sidste bind i John Nehms store anmelderroste romanserie om livet på landet i første halvdel af 1900-tallet. De foregående er Dagen og vejen, En for alle og Som man sår.
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Hej Biddi.

Det lyder som nogle bøger, jeg godt kunne finde på at læse.
    Mon man kan låne dem på biblioteket. Det vil jeg da undersøge.

Det kunne være en rar afveksling fra krimierne, som jeg ellers er så "bidt"af.

Knus Bodil.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Hej Bodil
    Ja du kan glæde dig til at læse bøgerne,jeg er selv igang med den sidste af seiens 4 bøger,hvis du ellers normalt er til krimier,så er der lidt af alt i disse bøger :roll
    Det er bare en helt utrolig fantasi John <nehm er i besiddelse af.Jeg må gang på gang efter et latter udbrud spørge mig selv,hvor får han det dog fra? Så glæd dig og skynd dig så på biblioteket,han er bestemt et bekendskab rigere
    knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Hej Biddi,

Jeg mangler ALTID noget godt at læse, da jeg ikke kan sove, før jeg har læst en halvtimestid eller mere.
    Dine forslag her lyder gode!
    Men mon det vil være for forstyrrende at læse dem i sengen???

Kh
    Linda

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Hej Linda
    Jeg har præcis samme problem,jeg skal læse før jeg kan falde i søvn.
    Jeg taber tit bogen ,så lægger jeg den væk og sover godt ,det er sådan en meget hyggelig bog eller skal jeg sige bøger,der er som du kan se 4 i den serie om Mads Clausen og hans meriter
    Jeg har forresten lige haft besøg af min søster,hun kan ikke vente til jeg er færdig med den sidste i KRIG OG KÆRLIGHED ,den er nok den aller bedste ,hvis jeg skal sige min mening
    Så Linda bare gå i gang
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Osse mig Jeg er også nødt til at læse, før jeg falder i søvn. Og lillepigen har også lært det

Så nu har jeg reserveret Dagen og vejen, så jeg håber bare, at det nu også er lykkedes mig at reservere den rigtige, for John Nehm har skrevet rigtig meget.

Jeg vil da lige fortælle om den jeg er i gang med.
    Den hedder "Forelsket i en Morder" og handler om en kvinde i overgangsalderen, hvis søster opsøger og forelsker sig i en psykopatisk massemorder. Den beretter også om de problemer, hun har med sin teenagedatter og hendes job som psykoterapeut.
    Der er rigtig mange aspekter i den. Dog er den amerikansk, men alligevel sjov og spændende at læse.

Det lyder ret voldsomt, men den er faktisk ret god.

Åh ja forfatteren er Joy Fielding.

Knus Bodil.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Hej Bodil
    Det er den rigtige,det glæder mig du skriver,at han skrevet meget for jeg er bestemt ikke færdig med ham.
    Jeg har lige været igennem hele Jane Åmund forfatterskab,det er også bare godt vil jeg sige.Jeg har det altid sådan,at det er lidt vemodigt når en bog slutter for hvad skal man så gå igang med?
    Men god fornøjelse med John Nehm.Man bliver afhængig af ham
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Hej Biddi.

Ja, så er jeg godt i gang med Dagen og Vejen og er virkelig lige så begejstret som dig.

Den er rigtig god og jeg har netop reserveret de næste to på biblioteket, så der er til mange timers god læsning.

Så du skal have tusind tak og hvis du har andre gode forslag, er jeg meget interesseret.

Så alle I andre, der også kan lide at læse en god bog - kan jeg kun bekræfte Biddis påstand om at det er supergod læsning.

Knus Bodil.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Hej Bodil
    Jeg ønsker dig rigtig god fornøjelse,og kan sige bøgerne bliver bedre og bedre .
    Den sidste ,som jeg lige er blevet færdig med ,er nok den aller bedste.Jeg er igang med Grevinde Danner iøjblikket ,det er noget mere tørt iforhold til John Nehm.
    Selv min mor er gået igang og er fuldstændig besat ,så hyg dig min pige,det blir bedre og bedre
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    Hej Bodil
    Ja du kan glæde dig til at læse bøgerne,jeg er selv igang med den sidste af seiens 4 bøger,hvis du ellers normalt er til krimier,så er der lidt af alt i disse bøger :roll
    Det er bare en helt utrolig fantasi John <nehm er i besiddelse af.Jeg må gang på gang efter et latter udbrud spørge mig selv,hvor får han det dog fra? Så glæd dig og skynd dig så på biblioteket,han er bestemt et bekendskab rigere
    knus Biddi
    Ja, så er jeg igang med disse bøger af John Nehm, og er lige ved at lade alt andet ligge ----for jeg er så godt igang. De er virkelig gode, ----er nødt til at "spare" på dem, kender du det med at "spare" på gode bøger? Der er et helt tomrum når en god bog er færdig! Kh.Fleur

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg