Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emne: John Nehm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Standard

Det er det jeg mener,Fleur. Jeg er rigtig misundelig fordi den bog jeg læser iøjeblikket ,slet ikke kan måle sig med John Nehms bøger.
    Jeg synes altid ,det er så kedeligt når en god bog slutter,og jeg skal til at finde en ny.
    Der skal altid ligge en på natbordet
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    Jeg synes altid ,det er så kedeligt når en god bog slutter,og jeg skal til at finde en ny. Der skal altid ligge en på natbordet
    Knus Biddi
    Hej Biddi

I så fald vil jeg gerne overtale dig til at tage fat i Agnes Henningsen (lige under John Nehm herinde).... prøv lige den første og hvis du falder for den bar halvt så meget som jeg gjorde - er der hele 7 endnu til natbordet at glæde sig til.

Det er noget helt andet, men lige så værdifuldt. Desuden får man jo en betydelig udvidelse af indsigten i "kvindeliv" som sidegevinst. Det er ikke politiske titler, men alligevel - foruden en fængslende læsning også en række tidsbilleder af højeste kvalitet.

Knus
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Standard

Kære Anina
    Det er sjov du lige siger det ,det var nemlig lige det jeg tænkte ,da jeg så omtalen af den,at den kunne jeg godt tænke mig at læse.
    Hvordan står det ellers til har du fået hvilet ordentlig ud ?
    Jeg glæder mig til at høre fra dig,jeg går spændt og venter.
    Jeg har været lidt betænkelig for om du nu også havde det godt,jeg savnede dig ,så det var godt du dukkede op igen.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard En grinebog

Jeg tror ikke jeg har fortalt jer om denne bog. Populær musik fra Vittula. Forfatteren hedder Michael Niemi. Et citat fra en anmeldelse:

Vi er midten af 60´erne, hvor velstandsboomet pludselig vender op og ned på det vesteuropæiske verdensbillede. Selv helt op i Norrbotten, hvor befolkningen føler sig underlegne og forfordelte.

De taler mestendels finsk, men er officielt svenske. Her består mandehverdagen af hårdt arbejde, mens fritiden bliver slået ihjel med hjemmebrændt sprit, sauna og elgjagt.

Et rigtigt arbejdersamfund, hvor beskæftigelse med musik, læsning af bøger eller anden intellektuel aktivitet bliver betragtet med største mistro, da det kan føre til tab af appetit, ubegrundet modløshed og i sidste instans ende med sindsyge.

Til dette fastlåste samfund kommer pludselig rock´n´roll-musikken og vender op og ned på det hele. I hvert fald for filmens to hovedpersoner, drengene Matti og Niila, for hvem hele verden åbner sig - ja, nærmest eksploderer, da de første gang oplever Beatles snurre på storesøsters rejsegrammofon.

- Rok a rol musii, som Matti benovet konstanterer.

Man følger opvæksten gennem sidst i tresserne, halvfjerdserne - og jeg grinede mig igennem den, sad bare stille og grinede. Prøv den - trods det sjove navn- det er supergod!Knus Fleur

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg