Viser resultater 1 til 10 af 10
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Førtidspensionen og ikke "rigtige" sygdomme....

Prøv lige at læse dette:
    Fra Radioavisen:
    Hård kritik af lægeerklæringer

16. september 2005 03.28 Indland

20-30 pct. af dem, der kommer på førtidspension, skulle ikke have haft den.

De har kun fået førtidspension, fordi mange læger udskriver erklæringer på sygdomme, der ikke er rigtige sygdomme.

Det siger specialkonsulent Jørgen Bent Hansen, som var Socialministeriets konsulent ved udarbejdelsen af den ny lov om førtidspension, til Jyllands-Posten.

-Det er på tide, at der tages hul på dette tabu. Der er læger, som er med til at pensionere folk, der egentlig ikke fejler noget, men sagtens kunne have haft mange gode år på arbejdsmarkedet, siger Jørgen Bent Hansen.
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/16/032516.htm
    Jeg hørte "nyheden" i radioen, i bilen på vejen hjem. De ikke "rigtige" sygdomme man har specificeret i indslaget var bl.a. fibromyalgi, piskesmæld og Kronisk Trætheds Syndrom.

Ligeledes for nogen tid siden hørte jeg en kvindelige lægekonsulent (navnet senere) udtale om netop disse sygdomme, at de ikke findes men at det er kvinderne som "har ondt i livet" som sygeliggøres af udygtige læger med disse diagnoser....

Jørgen Bent Hansen er en cand.jur som i sin "fritid" afholder div. kurser bl.a. på Den sociale Højskole, Kronprinsesse Sofies Vej 35, 2000 Frederiksberg, for en pris på Kr. 2050,- inkl. frokost for 7 timers snak om, hvor gode skal vi blive til at spare samfundets penge på, at nogle af os skal have lov til at hensygne i papkasserne under div. broer i vore byer. Jeg har set i USA hvordan disse "ivrige" sjæle og deres "samfundssind" har ødelagt millioner af mennesker.... sidst i New Orlean hvofra byens fattige ikke kunne udslippe p.g.a. pengemangel til billeterne - medens de "samfundskorrekte" smuttede i deres biler, i tide væk fra byen og via de motorveje, som på høje pæle er bygget over de fattige bydele, så de mindre priviligerede end ikke har solskin at varme sig ved.

Og nu har vi så juristen Jørgen Bent Hansen, som selv har bidt sig fast i "benet" ved samfundets regerende organer og bliver betalt i dyre domme af kassen, jeg blandt andet betaler til, for at forberede det politiske "klima" til at gøre den del af os, som ikke har helbred til en selvforsørgelse - fattige og forarmede. Sammen med dem bliver deres børn forarmede, og deres børn med.... den sociale arv som Bossen på Christiansborg har tudet alle ørene fulde af om at afskaffe - betaler man i dag Jørgen Bent Hansen for at finde et nyt påskud til at forstærke.

Hvad fa`en ved en jurist om, hvilke sygdomme er "rigtige" og hvilke er "forkerte"??

Selv om jeg ikke er en lønmodtager, ej heller bistandsklient, førtidspensionist, sygemeldt eller revalident.... men en fuldblods selvstændig uden så lidt som en samfundsbetalt efterløns- eller sygedagpengeordning..... selv om jeg ikke har noget i "klemme" her og selv betaler for alt af egen lomme.... er jeg overbevidst om, at den sorteste dag i landets nyere historie er oprandt den dag Fogh er kommet til magten.

Fra den dag er ordet "samfundet" blevet omdefineret fra at betyde et fælleskab os imellem til at stå for et fælleskab de kapitalstærke imellem.... og alle de øvrige..... udenfor.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Hej Admin

Og så er vi ved noget essentielt:

Vores samfund er nu så kringlet, at mange af os får "ondt i livet" fordi vi fjerner os fra alt det væsentlige omkring væren...

Mange af os kunne derfor have gavn af at tale med 3. person - også fordi dette samfund gør os ensomme - der er ikke TID til samvær og venskaber...

En del af de penge, som man nu bruger til førtidspensionering kunne måske bruges til psykologhjælp til de mennesker, der har behov, således at de IKKE har brug for førtidspensionering, men føler sig kompetente til at fortsætte arbejde og relationer uden for hjemmet...

MEN psykologerne er overbebyrdede og desuden har man ikke BEVISER for, at det hjælper at snakke om tingene...

Hvorfor har VI dette forum?
    Fordi VI har brug for at vende problemer og tanker med 3. person...

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Sally

Gider du læse indlægget igen ?

Du kan f.eks. kigge på http://www.me-cfs.dk og masser af andre hjemmesider om disse ikke-sygdomme....

Diskussionen om fibromyalgi. piskesmæld og kronisk trætheds syndrom, Postviralt Træthedssyndrom (PT) - Myalgic Encephalomyelitis (ME) - Chronic Fatigue Syndrome (CFS) er eller ikke er en sygdom, eller blot hysteriske kvinders "ondt i livet" - kan vi tage en anden gang.

Knus
    Admina

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Hej Admin

Disse sygdomme eksisterede ikke, da mennesket var optaget af at jage, fortære og overleve...

Altså er der noget galt i vores samfund!

Hvorvidt det er fysiologisk eller psykologisk kan jeg ikke udtale mig om - stadig mener jeg, at det er for svært - generelt - at få den nødvendige psykologiske hjæp...

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Hej Admin

Disse sygdomme eksisterede ikke, da mennesket var optaget af at jage, fortære og overleve...

Altså er der noget galt i vores samfund!

Hvorvidt det er fysiologisk eller psykologisk kan jeg ikke udtale mig om - stadig mener jeg, at det er for svært - generelt - at få den nødvendige psykologiske hjæp...

KH
    Sally
    Dengang vi var optaget af at jage, fortære og overleve - overlevede vi kun til vi døde..... længe før end i dag. Vi døde sjældent af alderdom, men mest af ulykke, fortæret af dyr, sult, sygdom eller ofret til guderne. De få heldige, som fik lov til at dø af "sig selv" - døde i en alder af ca. 30 år. Jeg tror ikke, at det var så hulens fantastisk og mere meningsfyldt at leve i sammenligning med i dag.

Mit indlæg handler om at der er et system, som endnu før man med rimelig sikkerhed kan fastslå årsagssammenhæng i forbindelse med disse sygdomme - vil man fratage syge mennesker deres forsørgelsesgrundlag og personen, som påtager sig at skabe grundlag for en politisk process - er en jurist, altså på ingen måde even tæt på sagkundskaben... er det rimeligt? Og er det rimeligt, at politikerne udser sig nu en af de svageste grupper, for at sende dem ud på det arbejdsmarked hvor der enten ingen jobs er eller kun de tungeste, som hurtigt kan tage livet af selv de stærke og sunde - er det rimeligt?

Det er dette mit indlæg handler om.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    63

Standard

Nej, GU er det ej rimeligt at en JURIST påtager sig at udtale sig om specifik lægelig kompetance....

Jeg fokuserede på sygdommene og ikke personen, som gør sig til talsmand...

Han har ikke noget at have det i, med mindre lægeforeningen bakker ham op - gør den det?

Hvordan kan vi bedst "myrde" ham ?

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Han har ikke noget at have det i, med mindre lægeforeningen bakker ham op - gør den det?
    Det er juristen som angriber lægestanden for at udstede erklæringer om, at disse mennesker er syge - hvilket så udgør grundlaget for tilkendelse af en førtidspension. Juristen mener, at lægerne attesterer for sygdomme som i. ham ikke er sygdomme.... bare fordi der fortsat består en del uenighed lægerne imellem.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Juristen Jørgen Bent Hansen ved ikke hvad han snakker om, en patient skal igennem mange undersøgelser hos speciallæger, hospitaler, før de kan få en lægeerklæring på at de er uarbejdsdygtige og ikke kan komme i arbejde mere.Speciallægen hjælper klienten med at søge om førtidspension. er man ikke syg kan man ikke få pension, og man skal være en dygtig skuespiller, hvis man kan overbevise en speciallæge ell et hospital ,at man er så syg at man ikke kan arbejde. det tror jeg ikke nogen kan. måske er det forkert jeg her skriver. Men jeg tror det ikke. Ud med juristen. knus Fie.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Fie

Jeg kan kun tilslutte mig det du skriver. For at få en pension i dag, skal man have været død først. Spøg til side, emn jeg mener næsten det er umuligt, med det kendskab jeg har til dette.

Knus Bea

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Re: Førtidspensionen og ikke "rigtige" sygdomme....

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg
    Jeg hørte "nyheden" i radioen, i bilen på vejen hjem. De ikke "rigtige" sygdomme man har specificeret i indslaget var bl.a. fibromyalgi, piskesmæld og Kronisk Trætheds Syndrom.
    Ja ja... mod dumheden kæmper selv guderne forgæves....

Da jeg faldt over denne gamle tråd, kom jeg lige i tanker om en blog skrevet af Fibromette på EB-bloggen: Brev til alle raske og en til.... Smertepatientens jantelov .....

Sikke ikke "rigtige" sygdomme siger jeg bare.... Læs Fibromettes blog. Den er så absolut læseværdig, og oplysende.

EDIT/maj2009: begge links til Fibromettes blog er UGYLDIGE nu. Hvis du gerne vil læse "Smertepatientens jantelov" og "Brev til alle raske" - læs videre på Fibromette.dk
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Bookmarks

Regler for indlæg