Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Migræne

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard Migræne

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    Mange tak for alle hilsner

Jeg har nogelunde overlevet ugen, men desværre igen er blevet overrumplet af migræne.... endnu en weekend til rotterne.

Jeg begynder så småt at tro på, at det man skriver på det sidste om, at migræne faktisk forårsager varige hjerneskader - er ikke helt uden grund. Det er i hvert fald ikke i dag, at jeg skal løse verdens problemer eller på anden måde være kreativ.... og på denne måde... ikke nok med at man ofte har for travlt til at kunne hygge sig med det man holder af.... når weekenden kommer og der burde være mere plads til skøre og hyggelige indfald... ja, så kommer migrænen og udfylder dagene for igen at forsvinde natten til mandag. Surt siger jeg bare.
    Hej Anina.

Det er da kedeligt for dig med den migræne.

Jeg kan fortælle dig, at min migræne også er blevet værre efter jeg er begyndt på det afklaringskursus.

Det med hjerneskade kan også skræmme mig, for jeg kunne godt tænke mig at have mere tjeck på tingene, så jeg ikke glemmer halvdelen af hvad jeg skal huske.

God bedring med dig.

Knus og kram fra Pipaluk.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Kære Pipaluk
    Ih hvor er det synd, at du skal trækkes med migrænen nu hvor du er så godt i gang det er nok alt det nye, du skal forholde dig til, der gør det.
    Jeg håber for dig, at det bliver bedre, når du er kommet lidt længere i dit kursus :P
    Selv får jeg migræne når jeg spiser chokolade,og min mindste på 12 år har lige fået madlavning i skolen, og vil så prøve det af her hjemme.
    Men ak torsdag stod den på chokolade kage han gav mig et lille bitte stykke, fordi han vidste jeg var på skrump
    Der skete desværre det jeg frygtede Fredag måtte jeg melde fra til mit kursus,det varede helt til lørdag aften,og hver gang jegplumper i , siger jeg aldrig mere,men det er åbenbart alt med kakao o.l der starter det
    så jeg kan heldivis bare lade det være :P du ved ikke hvad der starter processen, så jeg føler med dig Det er en skrækkelig lidelse
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Pipaluk
    Hej Anina.

Det er da kedeligt for dig med den migræne.

Jeg kan fortælle dig, at min migræne også er blevet værre efter jeg er begyndt på det afklaringskursus.

Det med hjerneskade kan også skræmme mig, for jeg kunne godt tænke mig at have mere tjeck på tingene, så jeg ikke glemmer halvdelen af hvad jeg skal huske.

God bedring med dig.

Knus og kram fra Pipaluk.
    Hej Pipaluk

Det er desværre helt normalt, at migrænen griber mere fat nu end før.... dette er et signal om, at selv om du har gjort enorme fremskridt m.h.t. din social fobi - er der fortsat en rest som er tilbage og presser indefra. Dette er der desværre ikke ret meget du kan gøre ved - andet end gøre dit bedste i at være dig selv og dine fremskridt bevidst - så det kan være med til at forøge dine gode erfaringer med samværet med andre mennesker. Når du selv indser tæt på de 100% hvor god en "medspiller" du er for andre derinde (som du er her!!!) - vil migrænen også slippe dig og vende tilbage til den "normale" hyppighed".

Det vigtigste er dog at du ikke er en "heltinde" og ikke venter længst muligt med at tage anfaldsmedicinen. Hvad bruger du og virker det som det skal? Det er ikke Imigran? Hvis ikke - hvorfor ikke? Det gælder om at gå med anfaldet kortest mulig tid, så behøver man ikke frygte skader.

Mange hilsner
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Kære alle.

Når jeg har migræne/hovedpine starter jeg med at tage en Ibumetin på 600 milligram. Hvis den ikke hjælper i løbet af en halv til en hel time, tager jeg maxalt, som virker de fleste gange. Men jeg skal også helst sove nogle timer, ellers bliver det ved i flere dage. Så det er vigtigt, at jeg får hvilet ud. Det er ikke altid nok med en enkelt dag.

Jeg kender ikke Imigran, men vil snakke med min læge om det næste gang, jeg skal have nye migrænepiller.

I dag har jeg valgt at melde mig syg, for jeg kan mærke, når jeg anstrenger mig fysisk, sidder migrænen på lur, så for ikke at få en slem tur, er det nok bedst at tage det roligt, indtil jeg har fået mere energi.

Min socialfobi har ikke været så slem. Dog har jeg lidt problemer med at blive klemt inde mellem mange mennesker. Det kan jeg heldigvis undgå, for jeg sørger så vidt muligt for at sidde yderst, så kan jeg godt klare det.

Knus Pipaluk

Bookmarks

Regler for indlæg