Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard "Medicinens Mafia" om et svigtet Hipokrates-løfte

Medicinens Mafia
    af Guylaine Lanctôt, M.D.
    Klitrose, Narayana Press, 1999
    oversat fra engelsk, "The Medical Mafia", 1995,
    ISBN 87-7728-119-5

Om bogen:
    Lene Hansson i UDE HJEMME: For os danskere er begrebet mafia hjemmehørende syd for Alperne, en behagelig distance. Tanken om mafiaer og alt deres væsen er os imod. Men en "Medicinens Mafia" er nok en endnu værre tanke."
    Sådan skriver speciallæge Palle Gad som forord i bogen "Medicinens Mafia". En bog, der er skrevet af den canadiske læge Guylaine Lanctot. Bogen, der er udgivet på forlaget Klitrose, indeholder uhyggelige beskrivelser af kemisk medicinbrug og bivirkninger.

Guylaine Lanctots bog handler også om vacciner, og hun beskriver bl.a., hvorfor hun mistænker en bestemt vaccine for at fremkalde AIDS. Hun redegør for diverse teorier om cancer, om hvor mange penge der anvendes på medicin, og hvor meget industrien tjener.

For Guylaine Lanctot, der har en bred og helhedspræget opfattelse af os mennesker, hører krop, psyke, energi og ånd nøje sammen. Hvis et menneske er sygt, bør man behandle alle fire aspekter på en gang og ikke blot udskrive en recept på en bestemt pille, f.eks. til for højt blodtryk.

Guylaine Lanctot har arbejdet i 25 år som læge i henholdsvis Canada, USA og Frankrig, og hendes bog er bestemt ikke for sarte sjæle, der blindt tror, på, at sundhedsvæsnet kun er til for patienternes skyld.
    Health News 2004: Forfatteren er læge og har arbejdet i Frankrig, USA og Canada. Her er enkelte udtalelser fra bogen: "Sygesikringerne giver ikke tilskud til sundhed - kun til sygdom. Kan lægerne ikke finde noget abnormt, må de stille en falsk diagnose.

Jeg fandt, at sundhedsvæsenet er en veritabel medicinsk mafia, som skaber sygdom og slår ihjel for at vinde mammon og magt. Jeg tror på, at hvis læger og terapeuter arbejder tæt sammen, så vil lægerne genfinde den begejstring og kærlighed, de engang nærede for deres profession."

For sarte sjæle vil bogen være skrap læsning, men dette mesterværk bør læses af alle.

Ref.: Natur Helse 99, nr. 4.
    e-boghandel.dk: Den canadiske læge fremlægger de forskellige interesser og magtstrukturer, der ligger i dele af sygdomssektoren og langt ud i det øvrige samfund. Bogen er ikke for sarte sjæle, som ønsker at bevare troen på, at sundhedsvæsenet kun er til for patienternes skyld.
    Indholdsfortegnelse

Forord af Palle Gad, speciallæge i kirurgi, psykoterapeut

Forfatterens forord

Et hjerte til hjerte møde
    Fra 9 til 99 år

Hvem er jeg?
    Læge
    Mor til 4

Problemet: et sygdomsvæsen
    Tre lande, tre systemer

Forringelse og utilfredshed

En undersøgelse af systemer
    Hvad er et menneske?
    En krop, en sjæl, en ånd
    Den gådefulde sjæl
    Fire dimensioner, fire verdener
    En rejse på planeten jorden

Et sygdomsvæsen
    Ja til sygdom, Nej til sundhed
    Den umulige sundhed
    Behandling af symptomer og normalisering af tal
    Vi ignorerer problemet
    Årsagerne til sygdom

Lidt historie
    Malleus Maleficarum
    Flexner rapporten
    Alma Ata deklarationen

Hvor meget koster det?
    Hvad koster det på landsplan?
    Hvad koster det på familieplan?
    Hvad koster det på det personlige plan?

Hvad bliver vores penge brugt til?
    Diagnostiske prøver
    Medicin og medikamenter
    Hospitaler
    Andre udgifter
    Min konklusion

Løsningen: Et sundhedsvæsen

Hvad er sundhed?
    Hvad er sygdom?
    Hvad vil det sige at være læge?

Hvad forstår man ved lægegerning?

Den lægevidenskabelige behandling af den fysiske krop
    Alternativ behandling af energistrukturerne
    Sjælens selvhealing

Et sundhedsvæsen
    Det usynlige eksisterer
    Sygdommens onde cirkel
    Sundhedens harmoniske cirkel
    Gennemførelse af naturens orden fra sygdom til sundhed

Hvad skal vi bruge vores penge til?
    Selvudvikling i stedet for lovgivning
    Alternativ behandling
    Miljøet
    Andre omkostninger
    Hvordan med lægevidenskaben?

Hvor meget vil alt dette komme til at koste?
    Min konklusion

Forhindringen: Medicinens Mafia

Sundhedsvæsenets begunstigede

Sundhedsvæsenet stillet på hovedet

Systemets medspillere:
    Officielt
    I praksis
    Det etablerede system
    Det etablerede system over naturens orden
    De privilligeredes magt
    Mafiaen

Medicinens Mafia
    Et familieportræt
    Sådan fungerer den
    Familiespillet Matador
    Ægteparret Don Multinationalo - Donna Parlamenta
    WHO - Donnaen over alle Donnaer
    Mr. Smith
    Sundhedsindustriens kræmmerfilosofi

Løgnens trilogi 1. Del

Vaccination beskytter os

Den store løgn
    Verdenssamfundets myndigheder
    Hvorfor denne dødbringende hensynsløshed?
    Social markedsføring
    Min konklusion

Løgnens trilogi 2. Del

Cancer er et mysterium

En sørgelig konstatering efter 40 år
    Effektiv behandling i de sidste 60 år
    Hvad er cancer?
    Det gen, der er syndebukken
    Krigen mod cancer
    Hvem har gavn af det?
    Krigens købmænd

Pasteur.... eller Bèchamp?

To teorier
    To mænd
    To værdisystemer
    Der findes ikke to sandheder
    Hvorfor denne dræbende hensynsløshed?
    Fra Bèchamp til Naessens
    Det rette svar - somatid-teorien
    Den rette diagnostiske test: somatoskopet
    Den rette forebyggelse: forbedring af sundheden
    Den rette behandling: Genoprettelse af sundheden

Virkeliggørelsen: Tag selv ansvaret for din sundhed

Grunden til at det er gået så skævt: underkastelse

Lægevidenskaben som redskab til underkastelse
    Straffen for ulydighed

Behandlingen: suverænitet
    Der skal rettes op på systemet
    Det sociale hierarki skal ophæves
    Autoriteterne, et nødvendigt onde
    Forholdet mellem arbejdsgiver og arbejdstager
    Min konklusion

Epilog
    I remember.... but I had forgotten

Litteraturliste
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Medicinens Mafia
    af Guylaine Lanctôt, M.D.
    Forord af Palle Gad
    speciallæge i kirurgi, psykoterapeut

For os danske er begrebet MAFIA hjemmehørende syd for Alperne, en behagelig distance. Tanken om mafia' er og al deres væsen er os imod. Men en Medicinens Mafia er da en helt utålelig og vederstyggelig tanke.

Så voldsomt mange penge er der vel i øvrigt ikke at komme efter i vores sundhedssektor. Eller er der?

Det danske samfunds strukturer, det være sig organisationer og industrier, administrationer og politiske ansvarlige, retsmaskineri og medieverden, kort sagt magtapparaterne, er da velkendte, gennemskuelige og relativt bekvemme at holde øje med. Eller er de?

Måske var det sådan. Men hvordan bliver det?

Globaliseringen begunstiger utvivlsomt etableringen af mafiøse strukturer, om så vi - alle vi renfærdige danske - vil vide af det eller ej.

På flere måder må Guylaine Lanctot kunne skærpe den danske opmærksomhed, ellers bliver vi skyllet med i farten, når de store, globale bølger ruller. Måske hjælper det at være forberedt.

Mafiaen behøver slet ikke at være her, vi er bare dens jagtrevier. Men kunne det være, at der alligevel var et magtspil hertillands, svarende til hendes observationer fra de store lande, Canada, USA og Frankrig?

I balladen om Knud Lavard minder digteren os om vores troskyldige naivitet:

O, Danmark, på Rænker du aldrig dig forstod.
    Det har du tit betalt med dit favreste Blod.
    (I.C.Hauch i skuespillet Svend Grathe, 1841)

Troense, november 1998
    Palle Gad

Forfatterens forord
    Et hjerte til hjerte møde

Denne bog er frugten af mit medicinske studium samt min læretid og mine erfaringer og tanker gennem 25 års virke som praktiserende læge. For nogle mennesker vil denne bog være noget helt naturligt, for andre vil den være noget forvirret sludder. Den vil glæde nogle og chokere andre.

Min bog skal dels forstås med hjernen, dels opleves med hjertet.

Nogle områder er udforsket ved hjælp af logisk tænkning, andre ved hjælp af intuition. Mit lægestudium har lært mig vigtigheden af at være rigoristisk nøjagtig, omhyggelig og statistisk korrekt, men livet har lært mig, at det ikke altid går som præsten prædiker. Jeg vil ikke udtrykke mig på en akademisk og belærende måde. Jeg vil hellere fortælle, hvad jeg har set, læst, forstået og rent faktisk selv erfaret. Jeg vil undgå statistikker, der som bekendt kan bevise det, man ønsker. Jeg vil begrænse mig til at angive omtrentlige tal med hele den fejlmargin, det medfører. Søg derfor ikke efter beviser, fodnoter eller nøjagtige tal. De er der ikke. Jeg er hverken statistiker, arkivar eller journalist. Jeg er heller ikke forsker eller økonom, men jeg er i besiddelse af almindelig sund fornuft og kender til kærlighed. Mit ærinde er derfor ikke at overbevise, men at informere. Når jeg har sagt det, vil der ske et af følgende:

Enten vil læserens indre stemme fortælle ham/hende, at det er rigtigt, og det vil ikke være nødvendigt med yderligere beviser.

Eller den indre stemme vil sige, at det ikke er sandt, og så vil alver¬dens beviser ikke kunne overbevise læseren.

Det kan også være, at den indre stemme får læseren til at stille spørgsmål og ønske at fa mere at vide. Jeg vil så henvise til bøger med yderligere oplysninger.
    Når jeg henviser til disse bøger, er jeg nødvendigvis ikke altid enig med forfatterne. Nogle bøger har jeg nærlæst fra første til sidste side, andre har jeg læst flygtigt, og endelig er der nogle, som jeg slet ikke har læst. Men det er ikke så vigtigt, for læseren skal selv drage sine konklusioner. Jeg er tilfreds med at kunne fortælle, at de eksisterer. Den eneste sandhed, der gælder, er læserens egen.

Det samme princip gælder for de citater, jeg har anvendt. De fik mig til at tænke efter. Det håber jeg, de også vil fa læseren til.

Til trods for titlen, så er denne bog ikke en undsigelse af den medicinske verden .. Det har mange andre gjort allerede, men jeg er ikke ude efter at finde syndebukke. Lad os ikke dømme andre. Det kan jeg for øvrigt heller ikke tillade mig, for det var jo som deltager og efter samarbejde med industrien, at jeg fik øjnene op for komplottet: Den Medicinske Mafia.

De ansvarlige er alene de mennesker, der betaler regningen. Og det er jo os allesammen. Det fører frem til det, som er det egentlige mål med denne bog, nemlig at kaste lyse over, hvordan sundhedssystemet virker. Så kan vi bedre se, hvad vi skal gøre for at ændre det. Ofte har jeg set, hvordan mennesker opfyldt af de bedste hensigter har brugt al deres energi, tid og penge på at forbedre et system, for blot at støde hovedet imod en mur. Forholdene blev ved med at være de samme, fordi disse mennesker simpelthen ikke vidste, hvordan systemet fungerer.

Ideen til denne bog blev undfanget i USA, omarbejdet i Frankrig og afsluttet i Canada. Jeg har boet, studeret og arbejdet som læge i alle 3 lande. Til trods for åbenbare forskelle i de 3 landes sundhedsvæsen, har jeg i alle 3 lande oplevet det samme dilemma: Sundhedsvæsenet koster for meget, og man har ikke råd til at betale for det.

Jeg har også lagt mærke til, at folk i alle 3 lande kritiserer deres eget system og fremhæver andre landes uden at være klar over, at systemerne grundlæggende er ens, men blot har forskellige benævnelser. Men som bekendt er græsset altid grønnest på den anden side hegnet.

Ud fra denne opfattelse prøver visse amerikanske myndigheder at overbevise det amerikanske folk om, at man skal indføre det canadiske sundhedssystem, et system, som for øjeblikket er ved at fa Canada til at gå fallit.

Jeg er nået frem til følgende forståelse:

1. Vi har opgivet at fa noget fornuftigt ud af vores eget sundhedssystem, fordi det er for kompliceret.
    2. Vi har opgivet at fa noget fornuftigt ud af vores eget sundhedssystem, fordi det er for kompliceret.
    3. Systemerne i de forskellige lande adskiller sig kun i det ydre. Grundlæggende er de ens. Det gælder også resultaterne. Sundhedssystemerne er for dyre, uden styring og årsag til stigende forekomst af sygdomme.
    4. 4. Et eller andet sted skulle man tro, der måtte kunne skabes en global plan, når nu udbytterne ligner hinanden så meget i alle lande.
    5. Jeg begyndte derfor at finde eksempler i disse 3 lande, USA, Canada og Frankrig og fortælle, hvordan man arbejder alle 3 steder.

Fra 9 til 99 år

Er sundhedsvæsenet indviklet? Nej, intet er indviklet fra naturen hånd. Hvis sundhedsvæsenet er vanskeligt at forstå, så er det fordi, det er kommet for langt væk fra det, der er den egentlige grund til dets eksistens. Det er endnu en grund til at tage fat i det og få det tilbage på rette spor.

Uanset om man er 9 eller 99 år, så er det at forstå og have styr på sit helbred ikke et spørgsmål om alder. Hvis tingene hemmeligholdes og gøres indviklede, så er det fordi nogen ønsker at få kontrol over os og manipulere med os. Hvis noget er gennemskueligt og enkelt, så har vi selv magt over det. De to sidste principper vil jeg anvende i min bog, så hvis læseren synes min fremstilling er forenklet og naiv, så er mit mål nået.

Hvem er jeg?

Læge

Jeg har i 20 år praktiseret som speciallæge i phlebologi (behandling af åreknuder i benene). Lige så længe har jeg spurgt mig selv:

• Hvorfor er der sygdomme, vi ikke kan behandle?
    • Hvorfor er nogle mennesker altid syge og andre aldrig?
    • Hvorfor dør nogle mennesker af en sygdom som andre kommer sig af?
    • Hvorfor bliver udgifterne til sundhedsvæsenet ved med at stige?
    • Hvorfor er det forbudt for nogle læger eller terapeuter at praktisere, men ikke for andre?
    • Hvorfor gives der kun tilskud til behandling og ikke til forebyggelse?
    • Hvorfor dør folk stadig af cancer til trods for 50 års intensiv forskning, som har kostet astronomiske summer?
    • Hvorfor sparer politikerne på hospitalsudgifterne, når antallet af patienter på ventelisterne vokser?
    • Hvorfor ved patienterne ikke, hvad de fejler, eller hvad de bliver opereret eller behandlet for?
    • Hvorfor ved vi så lidt om alternativ medicin?
    • Hvorfor er alle så utilfredse med det eksisterende sundhedsvæsen og hospitalssystem ?
    • Hvorfor er der så mange organisationer og politiske styringsorganer i sundhedssektoren? Hvis interesser varetager de?

Mine lægekolleger kunne ikke give mig svar på disse spørgsmål. Derfor opgav jeg at få noget at vide via de traditionelle kanaler og meldte mig ind i livets skole. Den bestod først og fremmest af mine patienter. Deres tillid og tro på mig gjorde mig dybt bevæget og opmuntrede mig til hele tiden at lære mere, så jeg bedre kunne oplyse dem også på områder, som ikke var mit speciale. De viste mig den venlighed at dele deres livserfaring med mig, og jeg er dem dybt taknemlig.

Jeg gik også i andre skoler. Jeg var ude på at opdage alt det, som vi ikke lærer noget om under medicinstudiet, dvs. alternativ medicin. Jeg foretog mange rejser, endda helt til Sibirien. Jeg var fast besluttet på selv at ville se, hvad disse forskellige former for sygdomsbehandling består af. Jeg opdagede en helt anden parallel lægeverden, som skaber resultater, der ofte er utroligt positive.

Jeg opdagede også i løbet af denne læretid, at der eksisterer noget meget vigtigt, som vi ikke kan se. Det er den usynlige energi. Vi består alle af vibrerende energilegemer, og det er disse vibrationers frekvens, der bestemmer vores sundhedstilstand.

Jeg har altid været en igangsætter. Nysgerrighed og lyst til udfordringer fik mig først til at oprette åreknudecentre i flere større og mindre byer i Nordamerika.
    Tvunget af omstændighederne kom jeg til at tumle med juridiske, økonomiske og politiske problemer i sundhedsvæsenet. Jeg fik nærkontakt med sundhedsvæsenet som system.

Takket være disse erfaringer, fikjeg en forståelse at: hvordan dette system virker, hvem der styrer sundhedssystemet, og hvem der har gavn af det. Min læretid ude i den virkelige verden lærte mig noget helt andet end det, jeg havde lært under lægestudiet. Jeg oplevede Den Medicinske Mafias evne til at benytte sig af "kreativ bogføring" og fik svar på mine spørgsmål.

I min søgen efter det ideelle sundhedsvæsen gjorde jeg den opdagelse, som sikkert ikke kan overraske nogen, at fattigdom ligger bag al elendighed og at sygdomsbehandling koster mange penge. Med baggrund i min sunde fornuft sagde jeg til mig selv, at Samfundet bare skulle bekæmpe fattigdommen, så ville man få råd til et meget bedre sundhedsvæsen. Samtidig blev jeg også klar over, at sundhedsproblemer for størstepartens vedkommende var sociale og miljømæssige. Disse problemer skulle ikke have medicinske, men politiske løsninger.

Men ikke blot har vores regeringer undladt at bekæmpe de sociale problemer, de har også skåret ned på alle de eksisterende sociale ordninger. Det fik mig til at se kendsgerningerne i øjnene. Regeringerne har overhovedet ikke til hensigt at løse problemerne. Tværtimod.

Mor til fire

Som mor til fire med overvejende kvindelige patienter indså jeg, at mange af os blev dårligt behandlet af kvindehaderne blandt mine mandlige kolleger. Jeg lagde også mærke til det paradoks, at det mest er kvinder, der er beskæftiget med sundhedspleje.

Traditionelt er det os, der tager os af familiens sundhed og som kontakter lægen både for vores mænd, vores børn og os selv. Det er os, der har magten i sundhedssystemet, men vi bruger den ikke. Derfor er denne bog først og fremmest henvendt til kvinder.

Som mor er jeg overbevist om, at det bedste jeg kan give i arv til mine børn er mit bidrag til skabelsen af en bedre verden, et samfund i hvilket de og deres børn kan udfolde sig og udvikle sig.

Hvis man vil skabe noget, må man først have en drøm. Dernæst må man finde ud af, hvordan ens drøm kan virkeliggøres. Sundhed for alle til den billigst mulige pris. Der må være en måde, hvorpå det mål kan nås. Det gælder bare om at finde den.

I mange år var jeg sikker på, at der måtte være en sundhedstilstand der var bedre end det, vi nu forstår ved at "være ved godt helbred", og som dømmer os til at blive syge og gamle for derefter at dø.

I 1983 hængte jeg et skilt op på væggen i min klinik: "Sundhed uden grænser". Jeg vidste, at det ville være muligt, men jeg vidste ikke, hvordan det skulle nås. Det var først 10 år senere, at jeg fandt ud af, at det kunne lade sig gøre. Jeg blev klar over, at man kunne opnå mere end blot det at "være ved godt helbred". Udødelighed er bestemt ikke noget umuligt!

Nu skal læseren ikke blive bekymret! Jeg tilhører ikke nogen religiøs retning, en sekt, et hemmeligt selskab eller et særligt politisk parti. Den eneste, jeg står til ansvar overfor, er mig selv. Jeg bestemmer selv over mine tanker, mine følelser og mine handlinger. Jeg er en selvstændig person, som har tiltro til mig selv, til andre mennesker, til menneskeheden, men ikke til ydre autoriteter. Jeg tror på det guddommelige i mennesket. Vi skal blot flygte fra vores fængsel. Fred, glæde, sundhed og velstand ligger lige uden for de mure, som vi uafvidende har hjulpet med til at bygge og forstærke.

For at kunne åbne fængslets porte måtte jeg først forstå systemet for at kunne vide, hvor jeg skulle koncentrere mine kræfter. Ingen behandling før der har været stillet en tilbundsgående diagnose. Jeg søgte, og når man søger, så finder man - men ikke altid det, man helst ville finde. Jeg fandt, at sundhedsvæsenet er en veritabel Medicinsk Mafia, som skaber sygdom og slår ihjel for at vinde mammon og magt. Det var en temmelig makaber opdagelse.

Jeg havde samlet alle brikkerne i det puslespil, som jeg havde arbejdet på i mine læreår, og jeg havde omsider fået skabt det store billede, som jeg havde drømt om: Sundhed og velstand uden grænser og for alle.

I modsætning til hvad vi alle går rundt og tror, så er det hverken lægevidenskaben eller politikerne, som kan give os løsningen. Det er faktisk dem, der har skabt problemet og som forsøger at opretholde det. Kun vi patienter og bevidste borgere kan åbne porten til fængslet og virkeliggøre drømmen om sundhed og velstand.

Denne bog er skrevet til alle mennesker, som elsker livet. Jeg har vedlagt opskriften på sundhed. Vi skal bare få fat i de enkelte bestanddele, blande dem godt og tilføje et lille stænk af personlig kreativitet. Så kan vi nyde festmåltidet.

Velbekomme!

Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Medicinens Mafia

Jeg har haft et par problemer med at få læst Medicinens Mafia og jeg overvejede at returnere den halvt læst. Der er dele af min indoktrinerende uddannelse der forhindrer mig i at være helt åben over for bogens budskaber. Lad mig kort citere udvalgte passager:

Citat s. 11: "Jeg opdagede også i løbet af denne læretid, at der eksisterer noget meget vigtigt, som vi ikke kan se. Det er den usynlige energi. Vi betsår alle af vibrerende energilegemer, og det er disse vibrationers frekvens, der bestemmer vores sundhedstilstand".

Første sætning er ok og forfatterinden behøver ikke at uddybe nærmere. De fleste tænkende mennesker ved, at vi ikke ved alt. Den næste sætning er meget forstyrrende, idet der ikke gøres noget for at specificere dette energilegeme yderligere og desuden rejses den påstand at frekvensen bestemmer sundhedstilstanden. En ingeniør ville straks spørge hvordan det kan være at amplituden ikke har noget at skulle have sagt!

Diagrammet på side 16. vækker også en videnskabelig modstand - som er resultat af min indoktrinering. Hvad menes der med at svingninger er langsome for krop, men meget hurtig for sjæl og hurtigst for ånd? Ånd skal forstås som Jungs kollektive ubeviste - tror jeg... Forfatterinden bruger selv begrebet guddom.

Nu rykker vi meget langt frem i bogen til side 137 kapitlet "Pasteur... Eller Béchamp". Både du og jeg kender Pasteur, mens Béchamp ikke er kendt i dag. Forfatterinden fremstiller i kapitlet de to som eksponenter for to modsatte opfattelser af hvad sygdom er. "Forskellige som ild og vand", som hun skriver.

Pasteur er fortaler for den ydre fjende, bakterien der angriber kroppen, mens Béchamp forsvarer fermenteringsteorien og havde et usædvanligt mikroskop ( ? det skriver hun) der kunne se ting mindre end celler - hvormed han opdagede noget der kaldes mikrozymer. Forfatterinden skriver at "Der opstår sygdom hvis der er ubelance i mikrozyments normale funktion" (s.138 ).

Béchamp køres i stilling som den misforståede og underkuede, der er fortaler for at sygdom skyldes en ikke nøjere beskrevet fermentering. Som modsætning mente Pasteur at sygdom skyldes mikroorganismer. Så de var uenige deri at Béchamp mente at fermenteringen VAR sygdommen, mens Pasteur mente at fermenteringen var et resultat af mikrobers aktivitet.

I dag er Béchamps mikrozymer et udgået fagutryk, der var specifikt for fermenteringsteorien, som siden 1911 har været en forældet sygdomsteori. http://en.wikipedia.org/wiki/Microzyme.

Som du har bemærket er jeg selv en støtte/elev af Pasteurs skole: Sygdom opstår som følge af en infektion af mikroorganismer eller som følge af en mangel/brist på vitaminer eller mineraler. Men det psykiske spiller også en stor rolle da stress f.eks. kan reducere immunsystemets evne til at bekæmpe infektioner. Jeg tror hun med Béchamp forsøger at slå en bro til det holistiske. Selvfølgelig er jeg af den opfattelse at man ikke behøver Bèchamp til at bygge denne bro.

Men nu skal vi videre til noget mere alvorligt.

"Béchamp arbejdede i det skjulte og var ikke interessert i berømmelse" (s. 138 ). Jeg hiver dette citat frem, så det kan stå i modsætning til følgede tekst:

"Pateur var en ambitiøs opportunist. Han havde også talent for at markedsføre sig. Han plagierede og forenklede Béchamps arbejde. Han stjal ideen om de små organismer, der var ansvarlige for processen, men han offentliggjorde kun en lille del af Béchamps opdagelser, idet han hævdede, at disse små organismer udelukkende kom udefra. Han glemte at nævne, at når bakterier og andre patologiske (unormale) microzymer bliver udsat for luftens påvirkning, så mister de hurtigt deres virulens. Og dette bedrageri er blevet forsat lige siden" (s. 139).

I overstående bringer forfatterinden flere særdeles alvorlige anklager frem (jeg mener at de er absurde). I videnskabelige/kreative kredse har man altid været inspireret af hinanden. I videnskaben refererer man til hinanden for at give kredit, også når man udbygger den bestående teori. Det er dog muligt at Pasteur ikke har hørt om Béchamps arbejde - stjålet er en hård anklage. Derudover er det kendt at udtørring er særdeles velegnet til at slå mikroorganismer ihjel. Men Pasteur beskæftigede sig med bl.a. vin og mennesker, hvor udtørring under normale omstændigheder ikke er tilstede. Jeg kan ikke se nogen hold i hendes anklage om et "bedrageri der er forsat lige siden". Et gammelt husråd er da også at karkluden skal hænges til tørre - hvorfor mon.

Personligt bliver det endnu værre, når vi kommer til s. 139 hvor forfatterinden fremsætter påstanden at hundegalskab er en imaginær sygdom. Den er i virkeligheden blot et hysterisk nervesammenbrud. Hun skriver også at Joseph Meister (den lille dreng der blev bidt) ikke blev reddet af vaccinen, da hunden ikke var smittet. Hun undgår helt at nævne de dyreforsøg Pasteur og hans læger havde udført på hunde endnu før Joseph Meister blev bragt til hans klinik. Denne udeladelse er næsten ikke til at fatte og er ikke et kendetegn for en seriøs forfatter.

Hun forsætter på s. 140 med at kritisere pasteurisering af mælk. Den dræber ikke alle bakterier da temperaturen er for lav (hvilket den heller ikke skal, da det ikke er en sterilisation). Samtidig er temperaturen også for høj, idet der sker skader på mælkesyrer (der bruges det malende ord "dræber") således at de iboende bakteriedræbende egenskaber går til grunde. Derudover ødelægges enzymer og derved kan næsten 50% af calcium i mælk ikke optages i kroppen. Til sidst slutter hun: "Til trods for denne viden fortsætter myndighederne med at paseurisere mælk og ost".

Måske har mælk særlige egenskaber jeg ikke er klar over, men jeg husker tydeligt en række dødsfald i USA som følge af juice der ikke var blevet pasteuriseret. Ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/Pasteurization siger John Sheehan chef FDA's division for mejeri- og æggeprodukter at "folk spiller rusisk roulette med deres helbred, vi ser hvert år sygdomme som skyldes rå mælk". Lad os lige nævne nogen bakterier man kan finde i rå mælk: campylobacter, escherichia, listeria, salmonella, yersinia og brucella. Forestil dig hvad der sker når denne rå mælk skal transporteres til kunden uden at man har styr på køleforhold hele vejen. Det er ikke rå mælk, men en rå bakteriebombe man kommer til at drikke! Listeria kan enda føre til fosterdød og abort hos gravide kvinder.

Hvis du har læst med så længe, skal du lige have min vurdering med: Som jeg læser det ønsker hun at slå en bro mellem den medicinske og holistiske verden. Hun gør det bl.a. med et frontalangreb på veletablerede videnskabelige teorier, som jeg mener skader hendes troværdighed. Jeg deler hendes menning med at den medicinske og den holistiske verden bør nærme sig hinanden, men desværre er det forfattere som Guylaine Lanctot der forsyner holisme-fjendtlige skeptikere med ammunition til at at afvise det hele som en gang plat.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    69

Standard Re: "Medicinens Mafia" om et svigtet Hipokrates-løfte

Jeg fandt, at sundhedsvæsenet er en veritabel medicinsk mafia, som skaber sygdom og slår ihjel for at vinde mammon og magt.
    Det må jeg sige.... prøv at se disse filmklip....

Part 2 Part 3

Part 4 Part 5 Part 6

Part 7 Part 8 Part 9

Part 10 Part 11 Part 12

Part 13 Part 14 Part 15

Jeg har ingen kommentarer.... for hvad kan man sige....?
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, opgivet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Bookmarks

Regler for indlæg