Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 20 af 20
    Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Lidt mere om ensomhed…
    Ensomhed kan opfattes op opleves forskelligt individuelt. Denne ensomhed som
    man kan læse og høre om, hvor fru Jensen ligger død i 14 dage uden at familie eller naboer har lagt mærke til at Fru Jensen ikke har været på gaden, tror jeg er en ”nyere form” for ensomhed… skabt af vores måde at leve på… Et samfund hvor vi ikke har tid, er ligeglad, har nok i os selv, eller måske vi efterhånden er så fremmedgjorte overfor vores medmennesker, og derved også os selv, at vi bare ”lukker af” – enhver passer sit, og følelsesmæssigt er vi blevet ”kolde” overfor hinanden….
    Knus
    Joanna

Guest avatar
    gæst Gæst

Standard Tanker

Pyh ha, det du skriver her, kunne været skrevet af mig selv, med en enkelt undtagelse. Jeg har ingen tvilling som jeg kan møde. Hvis da ordet tvilling skal forstås i bogstavelig forstand. Hvad jeg egentlig ikke tror det skal.

Mine egne tanker peger også på, at finde en mening med ensomheden. Finde roen med mit andet jeg, det det ligger uden for den fysiske krop.

I aftes læste jeg videre på linket om en øvelse med at lære at være stille. For det er gennem stilheden man møder stile " over jeg". http://livsguiden.dk/index.php?page=articles&id=129. Dette har sat gang i fefleksioner.

Det er jo omtrent på samme måde som at gå i terapi. Når man går til terapi får man nogle også redskaber udstukket, som man selv skal arbejde med.

Terapien har den fordel, at der er en der hjælper med at sætte en indre proces igang. Jeg tror det er svært at være ensom, have det svært og på samme tid have over skud til at søge og arbejde allene.

Jeg tror mange mennesker er bange for det altrenative, og selv om de måske gerne vil søge gennem det alternative, er det mer ok at fortælle sine omgivelser om en psykolog end det er at fortælle om, " jeg går hos en alternativ behandler" eller " Jeg er blevet kristen". Jeg har selv et problem med at snakke med min omgangskreds om disse emner, men på den anden side, er der ikke mange som ikke ved, at jeg er kristen og tænker i alternative baner.

Jeg har været i en søgende proces siden jeg fyldte 30, og er slet ikke nået langt nok endnu. Jeg har dog stunder, hvor jeg mærker, jeg hviler helt i mig delv.
    Jeg er kristen, tror på Jesus opstandelse, så meget har jeg fundet ud af, men arbejder som sagt med mig selv stadigvæk.

Hver gang jeg møder en alternativ form, som jeg synes kunne hjælpe mig, prøver jeg altid at perspektivere med det kristne budskab.

Nå nu får jeg gæster. Ses
    Bea

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Din indre ensomhed

Ensomhed … ethvert menneske er en ø!!!!
    Jeg tror og bliver mere og mere overbevist om at disse ord har sin rigtighed!!!
    Og vi skal alle finde vores vej, lære at tackle ensomheden, på en eller anden måde… det er et led i en større proces...
    Løsningen findes i os selv, det tror jeg på!!!!

Den samfundsskabte ensomhed, er en anden form for ensomhed...
    Her har vi alle et ansvar... og den kan kun løses i fælleskab...

Joanna

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Joanna

Når vi taler om den samfundskabte ensomhed, som skal løses i fællesskab, popper ordet " Zapperkultur" op.

Jeg tror også du har ret i at løsningen på ensomheden til tider findes i os selv. Men jeg ved bare ikke om det er noget alle fornemmer eller tænker på. Tænk hvis jeg var tres inden jeg begyndte at bearbejde den indre ensomhed ?

Knus Bea

Guest avatar
    Gæst

Standard

Ang. Den indre ensomhed, ikke at forveksle med andre former for ensomhed...

Kære Kip
    Mange lever hele deres liv med denne indre ensomhed... tror jeg...
    Nu har jeg jo min overbevisning, min tro, den kristne tro i en lidt anden udgave end mange andre, især efter at have fået nærlæst de gamle skrifter fra Jesus tid
    som ikke er forvansket, og tilrettet af diverse magthavere på daværende tidspunkt
    og op gennem tiderne...

Jeg tror at vi alle som Jesus "genopstår" utallige gange... lærer lidt i hvert liv, og for hvert liv kommer vi nærmere og nærmere løsningen på den indre ensomhed...Indtil vi når til vejs ende...
    Søg og du skal finde...
    Thats my belive...
    Knus
    Joanna

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Ang. ensomhed
    Mennesker, i alle sociale lag lider af ensomhed…
    Lige fra anonyme fru Petersen til berømte personligheder…
    Tænk bare på hvor mange gange man har læser om berømtheder der har ”alt” –
    opnået deres drømme, er styrtende rige, omgivet af mennesker, beundret og feteret,
    og alligevel læser man gang på gang om selvdestruktiv adfærd, druk, narko, og ikke mindst selvmord… og kan læse at de tog livet af sig ….altså kan man ikke købe alt for penge….
    Tænk at have opnået alt… og alligevel finde ud af man er ensom… dette bestyrker mig i
    at der er en ”indre ensomhed” i alle mennesker…. som ikke er betinget af ydre omstændigheder….
    Bare en lille tanke fra morgenstunden….
    Joanna

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Ja, man kan ikke købe sig glad og dine tanker om den indre ensomhed, der ikke er betinget af ydre omstændigheder er helt korrekt.

Derfor er det også vigtigt at søge og søge for at finde en indre fred. Jeg søger og håber. Som du, fornemmer jeg også jeg er født ensom.

Bea

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Jeg er også født ensom, men nu da jeg er på pension og har masser af tid sidder jeg ikke hjemme og har ondt af mig selv. Jeg har været alene i 35 år. og har ikke følt mig ensom.Der har været masser af ting jeg har gået til. idag er jeg 4 gange om ugen sammen med flere mennesker .Når jeg så er allene de andre dage nyder jeg det. roder med min computer eller læser en god bog. hilsen Fiduspigen

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Fiduspigen

Dejligt at høre, du har det godt i dit liv. Du har forstået at takle din frihed, og når du er allene nyder du det. Skønt at læse om et liv, der trods modgang og pension er et godt liv.

For mit eget vedkommende kniber det med at takle en frihed, som jeg kun har en gang imellem. Jeg er undervejs i en proces, hvor jeg ikke ved hvor jeg står. Den dag jeg har en afklaring på, hvad jeg skal, er jeg helt sikker på at rastløsheden forsvinder.

Jeg er normalt god til at engagere mig, og jeg har flere ting jeg gerne vil engagere mig i, men ikke kan fordi jeg ikke ved hvornår, jeg bliver sat i en arbejdsprøvning og om den arbejdsprøvning er den sidste.
    Jeg er helt sikker på, den indre uro forsvinder, lige så snart jeg ved, hvor jeg står.

Det er uvisheden der giver mig uro, eller kalder ensomhed, fordi jeg er låst fast i noget jeg ikke selv vælger. Det er kun mennesker, der selv har prøvet dette, der helt forstår hvad jeg taler om og derfor taler jeg ikke så meget om det hjemme og i min omgangskreds.

Jeg fortæller ikke, jeg er i arbejdsprøvning, jeg siger bare at jeg arbejder der.

Alt dette giver et tomrum som til tider er ved at kvæle mig.

Dog er der lyspunkter, for jeg tror jeg er stærk, og det der ikke tager livet af mig, gør mig stærkere.

Tanker fra Bea

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: livsguiden åndelig ensomhed

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    Dette link er ikke længere i funktion. www.livsguiden.dk er lukket og der er ikke henvisninger til andre kilder....

Prøv hellere følgende links:
    http://www.dengyldnecirkel.dk/materi...r/ensomhed.htm eller HER i vores "Arkiv".

Eller søg på søgeord Asger Lorentsen Ensomhed og er der artikler I gerne vil kontinuerligt arbejde med - få dem kopieret til vores Arkiv, hvor de bliver liggende og uden at at forvandle sig til et "dødt" link på Nettet. Bemærk nøje, at "Arkivet" er ikke et snakkested, men kun opbevaring af artikler, der omtales her på sitet eller er kilden til div. overvejelser i debatten herinde. "Arkivet" er privat og udelukkende til brug for os selv. Vi skal ikke i forfølges for brud på Copyright ude i Netverdenen.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg