Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 18 af 18
    Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Biddie og Laura

Tvillingesjæle har intet at gøre med biologisk familie, eller stjernetegnet Tvilling...

Her er lidt om tvillingesjæle, skrevet af Tage Rosgård

Sjælefamilie
    Alle har en sjælefamilie bestående af sjæle der er født på samme tid og sted af den samme solengel. En sådan sjælefamilie er en gruppe på et antal der er deligt med 12 som igen er opdelt i tvillingesjæle disse sjælevenner er sjæle, som man har inkarneret sammen med flere gange og som man passer meget godt sammen med både fysisk, mentalt og spirituelt. igennem flere liv oplever man mange positive oplevelser sammen med sine sjælevenner som i øvrigt kan være af begge køn. Sjælevennerne kan både optræde som kærster gode venner, familiemedlemmer, børn mm. Sjælevenner dukke op i en kort eller længere periode af ens liv og vil som regel altid bringe noget positivt ind i ens liv. Naturligvis kan der også opstå problemer i et forhold mellem sjælevenner, men der vil altid være en form for enighed da sjælevenner er mere tilbøjelig til at handle uselvisk overfor hinanden. Dette styrker og tilføjer nye dimensioner til forholdet.

Tvillingesjæl
    I en sjælefamilie er der en af dine sjælevenner, der ligner dig så meget at I kunne være tvillinger. En tvillingesjæl er en person som man møder før eller siden. En sjæl der er din lige og modsatte dobbeltgænger, og som ligner dig i alt. Du er fuldkommen forbundet med din tvillingesjæl og der er således telepatisk forståelse imellem tvillingesjæle. Din tvillingesjæl er, også et selvstændigt individ så hvis du f.eks.er en kvinde, så ville du kunne finde dit maskuline modstykke i din tvillingesjæl. Tvillingesjæle udvikler sig sideløbende, dog ikke nødvendigvis med den samme hastighed og det er muligt at du har haft mange inkarnationer sammen med din tvillingesjæl. Sådanne inkarnationer kalder vi hvileinkarnationer fordi disse forløber uden de store udfordringer. I de inkarnationer hvor tvillingesjælende er inkarneret samtidigt, vil de typisk finde sammen, men først når de er parat til det. Typisk skal de have gennemlevet nogle ting hver for sig før at det kan lade sig gøre at finde sammen med sin tvillingesjæl, men dette forhindrer ikke at tvillingesjæle krydser hinanden på inkarnationernes lange vej. Hvis du ikke allerede er blevet genforenet med din tvillingesjæl, så vil det ske i de kommende liv. Vi længes alle efter at blive genforenet med vores tvillingesjæl og efter det ideelle parforhold. Det sidder dybt i os alle og det er kilden til mange parforhold. Det er en naturlig del af vores eksistens. Vi er nok alle mere eller mindre klar over at den ideelle partner må findes (folk der søger efter den eneste ene leder ubevist efter deres tvillingesjæl ). Tvillingesjæle kan også have deres konflikter og uoverenstemmelser og dette vil være meget smertefuldt, fordi man deler hinandens følelser meget intimt. Man kan mærke sin tvillingesjæls smerte og frustration og det føles simpelthen som om man er i konflikt med sig selv.

Sjælen
    Dualiteten var det første der udgik fra første skaber. To store energikilder som man også kalder det maskuline og feminine aspekt. Senere lod guddommen alt videre skabelse ske ud fra det feminine og det maskuline aspekt. Den feminine rettede sin opmærksomhed mod skabelsen af det spirituelle univers og lod den maskuline skabe det fysiske univers. Efter dette skabte de to store energikilder de store solengle der er meget tæt forbunden med de to store energikilder. Disse solengle kaldes også for tidsengle da de bla. opbevarer fortegnelser over alt skabt eller over alt det som har været. De er også kendt som de "gamle af dage". Alle sjæle er født af solengle og er begyndte som en bevisthed uden identitet. Dog blev de fleste menskesjæle skabt på et senere tidspunkt i det fysiske univers historie. Alle fysiske skabninger, lige fra de store solengle til den lille blomst, har en sjæl eller sjæleenergi. Mange menneskes sjæle er ældre end det fysiske univers og har været igennem en lang udvikling. Denne udviklingsproces er startet på det åndelig plan sammen med andre fra englehierarkiet.
    Det er faktisk sådan at mange menneskesjæle var englesjæle før de valgte at blive menneskesjæle, og før de begyndte at inkarnere på jorden. Så i grunden er vi alle ÉT.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Gad godt vide hvor min tvilling befinder sig?

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Joanna
    I en sjælefamilie er der en af dine sjælevenner, der ligner dig så meget at I kunne være tvillinger. En tvillingesjæl er en person som man møder før eller siden. En sjæl der er din lige og modsatte dobbeltgænger, og som ligner dig i alt. Du er fuldkommen forbundet med din tvillingesjæl og der er således telepatisk forståelse imellem tvillingesjæle.
    Hmm... svært at forestille sig.... tvillingesjæl. Jeg tror, at jeg har skrevet om det før... jeg har aldrig mærket eller mærker eksistensen af en tvillingesjæl til mig. Der var år hvor jeg undredes og tænkte meget over det, men på det seneste..... den sidste 7-8 år er jeg holdt helt op med at være på udkig. Jeg har fundet fred i tanken om, at der ikke findes nogen som jeg i bund og grund passer så godt med, at man kunne tale om at være tvillingesjæle. Denne tanke er vokset sig så stærk og er blevet så indiskutabel, at jeg begyndte tænke over - om der ikke findes en endnu mere tilsløret og utilgængelig "lag" i den "æteriske" konstruktion, førende til en tilstand vi end ikke kan forestille os med de sanser vi har til rådighed og som "troen" alene desværre skaber ingen forbindelse til...
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Gæst Gæst

Standard Tvilling

Hvem ved? Om der findes en tvilling, og om jeg finder hende/ham. Jeg kunne bare godt tænke mig at finde et menneske, som er " Lig" Mig. Jeg er ikke kommet så langt som dig Anina. Viden om en tvilling, er først kommet til mig nu.
    Måske kommer jeg aldrig så langt som du i min ekendelse. Jeg ved det ikke.
    Jeg ved ikke så meget, selv om jeg har "suget" viden til mig de sidste seks år, er der stadig så meget jeg ikke ved noget om.

Jeg har fået en social pædagogisk uddannelse, hvor jeg har fået indsigt i mange eksistentielle forhold og den samfundmæssige indflydelse på os mennesker, men jeg mangler stadig viden om " mangt og meget".

Jeg har en fornemmelse af at viden gør mig til menneske med indsigt i mange problemstillinger, men der er så meget i universet som viden og videnskaberne ikke har en løsning på. Med dette mener jeg noget med empati, og det der sker, uden at mennesker bevidst har indflydelse på det.

Anina, du er en stærk, selvstændig kvinde og jeg glæder mig på dine vegne. Jeg kunne godt bruge lidt af dit mod. Det er flot at du er kommet til er indiskutabel erkendelse, og at du stadig har kræfter til at stille spørgsmål til livet.

Jeg søger og er overbevist om, at jeg skal finde det jeg søger, jeg ved bare ikke hvornår.

Når du skriver om " troen" er du inde på noget som jeg har tænkt meget ovet. Hvis ikke jeg " tror" på noget i livet, hvad skal jeg så gøre? ( tro på dig selv) Et gammelt ordsprog siger " troen kan flytte bjerge". Dette er ikke lyv, og hvis ikke jeg har troen på noget godt, noget der kan "forsøde" livet på den ene eller anden måde, så kan jeg ikke se nogen mening med det. Måske, vil nogen straks sige, at jeg ikke har et godt liv, men så tænker jeg bare, at jeg godt kunne tænke mig en definition på et godt liv.

En masse søvnige tanker fra Bea

GODNAT

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Bea

Det er ikke sikkert at din tvillingesjæl er på Jord samtidigt med dig i dette liv…
    Tvillingesjæle mødes gennem mange liv, kommer tættere og tættere på hinanden, indtil de
    er udviklede til at forenes og kan genkende hinanden, ser ikke mere den fysiske krop,
    og hvad man ellers ”vælger” hinanden udfra… men ser sjælen, og kan elske hinanden på et
    højt plan…

Det kan også være forbundet med stor smerte og sorg, at møde sin tvillingesjæl, som for øvrigt også
    kaldes tvillingeflamme (denne betegnelse har jeg stødt på i biblen) – og andre steder…Det er altid
    en læreproces at møde og genkende hinanden, og ikke "nødvendigvis" ”en dans på roser” – da tvillingerne ikke altid er nået til samme stadie, og dette først vil ske på et senere tidspunkt…. Måske først i et af de næste liv…

Lidt fra Joanna’s brevkasse som fortæller om hvor hårdt det kan være….

Det er spændende læsning og tak for at du ville dele det med mig. Min mand og jeg har jo levet sammen i mange år og vi fik 2 efternølere for henholdsvis 6 og 8 år siden og de er absolut også spirituelle og jeg mener der må vel være en mening med det hele. De har været med til at lede mig hen på denne vej ved at kanalisere tegninger osv. Jeg ved at min mand og jeg skal lære at give hinanden mere frihed da vi ellers kvæler hinanden så vi skal måske kun bo sammen som venner. Det vides ikke men jeg håber at vi skal blive sammen i vores ægteskab. Det andet er næsten ikke til at bære. Jeg har selv set via clairvoyance at jeg skulle denne her "fæle" proces igennem og så ser jeg et hjerte hvor der går en lyskegle lige lodret igennem hjertet, så i den ene ende forbindes den med jorden og i den anden lyser den op mod himlen og så er det bare hvad det betyder. Jeg føler at det betyder at vi sammen skal sende lys ud sammen men jeg tror først vi skal opleve at være "adskilt" i et stykke tid så vi kan finde os selv men det er jo ikke ensbetydende med at vi ikke skal bo sammen selvom det godt nok ikke må være nemt for den part der ikke er i en proces. Det er absolut ikke kun lykke og idyl at være tvillingesjæle. Men bare jeg dog vidste om det var i dette liv at han vågnede op. Men jeg føler at jeg kan se en desperation i hans øjne en form for længsel efter frihed men tror ikke han selv er klar over det. Jeg ser ham efter denne proces at han kører på en cykel og vandrer med en stok langsomt op af et bjerg så jeg tyder at han har brug for at gå sin egen vej, finde sig selv, men det kan godt være jeg tyder det forkert, Men vi skal jo alle finde vores egen vej og jeg indrømmer det er svært for mig når jeg bor sammen med ham da jeg ikke kan lade vær med at indrage ham. I sommers følte jeg en længsel efter frihed (mit hjerte havde på det tidspunkt ikke åbnet sig for ham) og han var på det tidspunkt irreteret over at jeg var ham fjern grundet det spirituelle. Jeg ville have lidt frihed, en pause. Han var dybt ulykkelig og følte længsel og tomhed. Jeg kunne ikke flytte alligevel og han forandrede sig også og har siden accepteret fuldt ud at jeg vil arbejde med det der interreserer mig. Vi fik det bedre sammen. Og nu tænker jeg lidt på at han følte længsel og tomhed, han vidste nok heller ikke rigtig hvorfor han følte dette.
    Tak for at du vil skrive til mig, man føler sig lidt lost en gang imellem.
    Knus og lys fra Tina

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Jeg var til håndlæser, hun fortalte, at min mand og jeg kendte hinanden også i tidligere liv. Hun fortalte at mindatter car en gammel sjæl, der nok ikke havde lyst til at komme på jorden mere.( hun var og regressionsterapeut og clairwoiant, hun havde også læst kommunikation på højt plan, hun var fanatstisk ja nærmest fængslende)
    Så fortalte hun om min søn, som var født på milionærens fødseldgag og som vil blive lykkelig og velhavende. Min datter og jeg var begge en otter og var dybt reliøse begge to.
    "Jeg leder efter et stykke papir, hvor hun skrev og tegnede noget til mig om mine børn og min mand og jeg".

Jeg har samtalen på bånd, men jeg synes dengang, der var en masse jeg ikke forstod. Jeg har hørt båndet fllre gange og vil høre det igen, måske får jeg øje på noget igen. Jeg besøgte hende fordi jeg var meget bange for ikke at klare mine studier, hvilket hun fortalet, at jeg gjorde, og det fik hun ret i.

Hun fortalte bl.a at jeg ikke behøvede at bruge mange kræfter på at massere, da det var gennem healing jeg opnåede fine resultater.

Hun fortalte at jeg vil have mit drømmejob om to år. HVis det holder, er det her til sommer ( håber det). Hun mener ikke at jeg kommer til arbejde med heling som hovedbeskæftigelse før jeg er fyldt 60, men jeg vil udvikle mig og bruge det som hobby.

Alt dette her er meget spændende, men dukker op når jeg læser om det her på Sol.

Jeg ved ikke rigtigt hvorfor jeg skriver dette, men måske for at få sat ord på noget, som jeg af og til går og tænker på. Det hjælper mig at læse mine egne ord, det er noget andet end bare at gå og tænke over det. Det fornemmes som en proces.

Jeg kan godt se af det ovenstående, at det ikke altid fungerer, således livets gang blivere "lettere". På den anden side, er der jo heller ikke nogen der har lovet at liver er en " dans på roser"

Tanker Fra Bea

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Bea
    Du er helt sikkert i en proces, og alt vil til sidst falde på plads for dig.... giv tid, og
    du vil opdage at alt hænger sammen, og når du opdager denne viden, ja så vil du lyse selv - oplyse og hjælpe andre på din vej....

God weekend
    Joanna Sol

Guest avatar
    Gæst

Standard God weekend

Kan du også have en god weekend.

Knus Bea

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg