Side 1 af 3 123 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 25
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard NÅR MAN KUN HAR DRENGE... (lånt fra en anden debat)

(denne tråd er "lånt" fra en anden debat.)

Citer Oprindeligt indsendt af Anonym 1.
    DET ER IKKE HELT LET AT VÆRE SVIGERMOR NÅR MAN KUN HAR DRENGE

Vi har kun drenge og dem har vi opdraget til at være meget selvstændige. De klarer sig også virkeligt godt her i livet og de har alle igen valg dem nogle piger-koner som også klarer sig godt . Så alle er gift har hus hjem og børn og har skabt sig en status der ligger langt over det de kommer fra.

Vi deres Mor og Far har de jo altid set ,at vil man opnå noget her i livet må man arbejde for det, ---og det må jeg sige de gør.

Det er hyggelig når der så kommer sådan en hel flok piger ind i familien ,når man ikke selv havde fået nogen, men nemt er det meget langt fra, de fleste kvinder vil jo gerne lave om på deres Mænd, og de her piger vil også mer eller mindre lave om på vores drenge, for der var en der syntes at hendes mand var ikke så huslig som hendes far var og det var mig der havde opdraget ham forkert.

Samme svigedatter lavede en del uro i familien og var ikke rar altid over for vores søn--men han er jo voksen og har selv valgt så det er bare om at holde sin kæft og blande sig uden om men de er stadig sammen efter mange år.

Vi er selvfølgelig glade for dem alle sammen --man kan kalde det hvad man vil , men jeg er aldrig fri og helt åben i min egen familie. Jeg føler mig altid stækket for ikke at komme til at sige noget forkert. Det er ikke som når jeg er sammen med venner og arbejdskolegaer og alle andre steder der taler jeg frit fra leveren.

Måske er det mig der er noget i vejen med --men jeg syntes det er svært at være SVIGERMOR TIL SVIGERDØTRE.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonym 2.
    Hvis man ikke skulle være fri og åben

i sin familie, hvornår skal man så være det ?

Når jeg er sammen med min familie, tænker jeg ikke over, hvad jeg nu skal sige eller tør sige, de må tage mig som jeg er, da ærlighed for mig er meget vigtig, og kun ved en ærlig fremtoning får man noget i tilgift, men så forventer jeg også af dem, som er eller skal være i vores familie, at de er på samme måde.

Jeg har en svigerdatter, da jeg ikke er blind, kan jeg godt se hvad fejler min søn ind imellem gør, og det påtaler jeg overfor ham. Jeg ved godt han arbejder meget, men derfor behøver han jo ikke at sidde på en stol, når han har fri, og forvente at blive opvartet - den opdragelse har han ikke fået hjemme, da vi som en familie måtte hjælpe hinanden med al det praktiske, så der var tid til, at nyde og hygge bagefter.

Min svigerdatter er ikke dansk, så hun har rigeligt med skolen, sproget, børn og hjem , derfor er det yderst vigtigt, at min søn når han har fri, tager sig af børnene og det huslige. Gudskelov er min svigerdatter ikke et ja og nej menneske, men har nogle klare synspunkter for, hvordan en familie skal være, det er også nemt for os som svigerforældre, da vi har en helt speciel status hos hende, som hun videre føre til børnene og vores søn.

Sommetider tænker jeg på, hvor heldig jeg / vi er, og hvor meget det har beriget vores lille famlie med en svigerdatter som ikke er dansk. Det kunne jeg godt unde mange andre at prøve.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Nu er familier meget forskellige i deres omgangsform, hvad der er rigtig og godt i den ene Familie er ikke ensbetydende med at det er lige.sådan i andre familier.

Nu har jeg fundet ud af at sådan som vores Familie har udviklet og med de Piger der er kommet ind i vores Familie som vi er meget glade for og for at holde nogenlunde fred er det mig der er den neutrale person .

Derfor har jeg selv valgt at køre meget lav profil ,selv om det er meget imod min natur. Men det er sikkert et udslag af som jeg skrev at vores drenge er meget selvstændigt op draget ..og det ligger i luften at vi skal nok klare os og det gør de også og sørger godt for deres familier og så må jeg bare holde mig på sidelinien og nyde de har det godt og vænne mig til at Farmor er NR.5 I RÆKKEN

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonym 3.
    Det er helt klart bedst at få sagt tingene før det er for sent

Men det er ikke sikkert det altid lader sig gøre. I nogle familier er de gode til få ryddet op i tingene og så starte på en frisk igen, men sådan er det desværre ikke i min familie. Vi har mange lig i lasten, men ingen vil gøre noget for at få dem løst.

Nej så må vi hellere gå rundt og have det dårligt dybt inde i sjælen, og fortrænge tingene. Jeg ved ikke om andre i familien har det dårlidt med det. Men jeg ved at jeg selv er forpint af det. Da jeg var yngre og gik på arbejde var det nemmere at holde det fra døren, men nu hvor man er pensionist og har masser af tid til at tænke over livet - kommer det hele frem og rigtig paserer revy.

Nu sidder jeg ikke sløv hen i en stol og tænker kun på det nej. Nej jeg har mange boldte i luften, men der ligger altid en sort orm og gnaver i midt indre og stjæler min livglglæde og det iritere mig meget. Jeg har prøvet mange ting for ar blive det kvit men det kommer altid tibage igen og det vil det nok være sådan til mine dags ende fordi jeg får aldrig dræbt roden.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonym 4.
    Hvad er det man skal få sagt?

Jeg tænker tit på dette spørgsmål, når jeg læser eller hører, at man skal få sagt tingene før det er for sent.

Jo ældre jeg bliver, jo mere forstår jeg, at er det vores personlige meninger om f.eks. et andet familiemedlem, jamen du godeste, hvad betyder vores mening.

Det er jo som regel de "negative" ting der gnaver eller fortsætter. Alle har jo ret til at have sine meninger, også de negative. Hvad er der galt med dem?

Handler det om at opdrage sine familiemedlemmer? Hvordan kan man så vide sig sikker på, at den der tillader sig at mene om sig selv, at han eller hun lige nøjagtig har ret eller lov til at "rette" på vedkommende?

Er det handlinger der er gjort mod os der gnaver? Ja, nogen gange er det jo nok sådan. Det kan vi ikke lave om på, men nogen gange kan en forklaring om hvad der førte til en eller anden handling, føre til en forståelse af hvorfor det skete.

Man har da også lov til at sige, at det gjorde mig vred. Hvorfor skal man i det hele taget altid sætte ord på alting? Hvad med at nyde stilheden? Man kan da sagtens føle sig frem til om der er rart blandt de andre, eller der ikke er det.

En følelse af ubehag gør vel, at man føler lidt efter, hvad det er der får denne følelse frem. Nogen gange er det bare ens egen indbildning eller forestilling om "den/de andre", nogen gange er der bare ubehageligt, så går man vel sin vej.

Jeg husker en gang vi var på ferie. Vi havde ikke forberedt turen i enkeltheder, og det betød, at vi nogen gange havde svært ved at finde et sted at overnatte. Vi blev indlogeret på et hotel, hvor vi burde have fundet et andet. Det var lige fra vi trådte ind ad døren vi havde en følelse af uhygge. Ingen af os sov om natten. Der var uhyggeligt. Der var nogen der skreg, og vi lå vågne. Vi var bange for at falde i søvn. Der var meget uhyggeligt. Her nyttede det jo ikke "at sige sin mening", eller at sige noget, det var selve hotellet der bar denne stemning, og vi burde have fundet et andet sted. Men så blev vi så kloge.

Endelig, så er der jo også alt det man skal have ryddet op i, i sig selv. Det er jo en opgave for den enkelte, og kommer egentlig ikke den øvrige familie ved.

Man kan ikke blive af med noget der befinder sig inde i os selv. Det skal man heller ikke af med, men leve med og lære af, måske endda ligefrem udvikles af.

Man kan jo også spørge sig selv om, hvad skal de andre dog med det skidt man ikke selv vil have? Hjælper det at smide det i hovedet på andre? Jeg har ikke fået noget positivt og glædeligt ud af det, så det holdt jeg op med.

Det går jo heller ikke, at gøre rent i sit hus, og så smide alt affaldet over til naboen. Så skal man da nok få uvenlige naboer. Sådan er det jo også med vores følelser og ikke mindst ord og meninger.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

så må jeg bare holde mig på sidelinien og nyde de har det godt og vænne mig til at Farmor er NR.5 I RÆKKEN
    Citer Oprindeligt indsendt af Svigerdatter
    Hvad mener du med nr.5?

Jeg er selv svigerdatter, til en ja undskyld mit sporg, helt forfærdelig svigermor.

Hun har nemlig også talt om, hvilke nummer hun ville blive i rakken, (over for sin søn), hvis vi nu f.esk. fik 3 børn, nemlig nr 5. Lige efter mig, havde hun sagt. Undskyld men det er en meget farlig, og ikke mindst syg tanke.

Min sviger mor, troede faktisk i en periode, min mand føelser for hende burde være større end for mig (os) vores søn. Men da hun spørgte om det, blev det for meget, for ham fik endelig øjnene for hendes ufred tanker. Vi har ikke set dem i 1 år nu, og det er sempelhen for dumt, men hvad skal vi gøre, vi har det MEGET bedre uden deres ufred "fester".

Hilsen en svigerdatter.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Farmor er nr.5

...mener jeg ikke så meget andet med, end jeg har brugt det som et billede ,fordi i mine familier er de 4 personer som klarer dem selv udmærket og jeg blander mig ikke hvordan de gør tingene og bliver heller ikke spurgt til råds. Men dermed ikke sagt at vi ikke taler om tingende på deres premisser men om jeg dermed er en god eller hæslig Svigemor ved jeg ikke.

Men hvordan kan det være at det altid er Svigemor der må stå for skud, man hører adskillige Svigerdøtre der godt må udtale sig om hvor hæslige Svigemødre er eller kan være.

Men jeg har set i flere Familier ---inklusiv min egen --hvordan Svigedøtre laver splid når de kommer ind i deres nye familier, og hvis Svigermor åbner munden og siger et eller andet er hun straks forfærdelig.

Jeg kender til det fra mit arbejde med mennesker.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af M
    Py-ha!

jeg kaster mig lige ind i debatten her - vi har vel alle været svigerdøtre på et tidspunkt - eller hvad - måske glemmer vi hvordan det var.

NÅR vi bliver svigermødre -

NÅR det så er sagt - ja så er ikke ALLE svigerdøtre - engle - laaangt fra.

Vi har her to kvindfolk med specielle særinteresser i det samme objekt - manden/sønnen - de mener begge at DE bør have en særstilling hos ham.

Sandheden er vel at svigermutter havde ham i de første faser i livet og svigerdatteren HAR HAM NU.

Det er vel i hans famlie hans loyalitet bør ligge - er det ikke ?

Svigermors opgave er vel at give gode råd - når hun bliver spurgt - at støtte og vejlede - hendes tid HAR været - NU er det svigerdatterens tur til at have SIN tid.

Men for svigermor bør der altid hvile en respekt fordi hun har erfaring og har kigget om flere hjørner end svigerdatteren, men det betyder IKKE at hun kan bestemme - men hun har RETTEN til at blive HØRT og ANERKENDT.

MEN grundlæggende handler det vel om at to kvinder der elsker samme mand bare på hver sin måde - respekterer og rummer hinanden - de har jo hver sin kærlighedskonto hos manden/sønnen og der går jo ikke noget af den ene konto fordi han giver til den anden??

Mange gange går det vel også galt fordi eks. svigermutter kommer med et råd og svigerdatteren straks opfatter det som en kritik - det vil man altid gøre i den fase hvor man er usikker på sig selv og sin egen viden -og ja - så er fronterne kridtet op.

Hvis man kan lære at tage imod svigermors vejledning med åbent sind og så danne sig sin egen mening og klart udtrykke den på en venlig og rolig måde - ja - så er man vel nok kommet langt.

"M"

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Heldig svigerdatter
    Jeg har verdens bedste svigermor!

Jeg synes det er trist at høre, se og læse om, hvor almindeligt det er at være på kant med svigerforældrene. I min egen omgangskreds er det det samme. Jeg kender meget få personer, som ikke har problemer med deres svigerforældre. Hvor ærgeligt!!!

Jeg har verdens sødeste svigermor, som altid roser mig for min gode måde at opdrage børnene på, og for den positive indflydelse hun mener jeg har på hendes søn. Hun er ærlig og kontant, men viser os respekt. Det sjove er, at min mand også mener, at han har verdens bedste svigermor. Så vi nyder vores søde mødre, og håber det bedste for jer andre.

En heldig svigerdatter

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonym 7.
    hold det for dig selv,og gør dine drenge lykkelige

For dine sønners skyld, sig ikke et ondt ord om dine svigerdøtre. Jeg er mor til 3 drenge, og jeg har lovet mig selv ikke at blande mig eller kome med gode ideer til hvad et godt ægteskab er, over for dem.Men ens egne meninger har man lov til at have i fred.der er noget med de drenge og deres mor.tiderne skifter også, unge idag lever ikke som vores forældre gjore.de må selv finde ud af det, hvad der er rigtigt og forkert.du har jo opdraget dem, og nu skal opdragelsen stå sin prøve!

Side 1 af 3 123 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg