Viser resultater 1 til 4 af 4
    Guest avatar
    Sidse som gæst Gæst

Standard "Er vinter nær"

"Er vinter nær" . . af Suzanne Bjerrehus er en god bog.

S.B. beviser, man kan komme gennem en svær tid med sin selvrespekt i behold. Det kan være svært at græde over en bog, men S.B. fik med sin hudløse ærlighed mig til det. Vi kvinder gør os ofte mere hårde, end vi er.

Suzanne Bjerrehus tør bruge sit rigtige navn, tør udlevere sin familie (hvad vil de også gøre ved det?) Jeg købte bogen og læser ofte i den. Nogle gange er det nok at se på omslaget, så tager jeg mig gevaldigt sammen.

Hilsen Sidse, som ikke tør bruge sit eget navn.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Er Vinter Nær

Af Susanne Bjerrehuus

Paperback.
    Høst & Søn 2000-07-23.
    ISBN: 8714295792 / 87-14-29579-2

Søg på: www.e-boghandel.dk , www.antikvariat.net eller www.bibliotek.dk

Citer Oprindeligt indsendt af Forlaget
    Er vinter nær er en hudløs ærlig bog om at være kræftpatient og fanget i sin egen forpinte krop efter treogtredive strålebehandlinger.

Suzanne Bjerrehus lider ikke af erindringsoptimisme. Hun står ikke frem i medierne som den glade cancerhelt, der var kaptajn på sin egen sygdom og klarede det hele med ukueligt livsmod. Mens hun var syg, skrev hun dagbog. Resultatet er blevet en beretning på godt og ondt fra det virkelige liv. Om smerterne, fortvivlelsen og trangen til at give op, som alle kender til, hvis sygdommen har været alvorlig nok. Men også om kærligheden til ægtemanden Asger Aamund, sønnen Oliver, veninderne og mennesker hun mødte på sin vej mod det, der i dag er hendes nye lykkelige liv. http://www.boganmeldelse.com/8714295792
    Bioanalytikernes Internationale Dag den 15. april fejres hvert år. Kredsene arrangerer foredrag inden for årets tema og i 2003 var Susanne Bjerrehus blandt foredragsholdere:

Citer Oprindeligt indsendt af Danske Bioanalytikerne i 2003 bl.a.
    Over 300 bioanalytikere var kommet for at overvære 15. april arrangementet, hvor der var indlæg af både bioanalytikere og læger og en patient, der også er kendt i offentligheden.

Suzanne Bjerrehus fik for nogle år siden konstateret kræft i en mandel i halsen og har siden skrevet bogen "Er vinter nær?" om sine oplevelser som cancerpatient. Eva Rechnagel, der er udviklingsbioanalytiker på Rigshospitalet, hørte på og beretter: "Suzanne Bjerrehus vendte sit skyts mod lægerne og behandlingssystemet. Hun fortalte om, hvordan hun før diagnosen havde kæmpet for at blive taget alvorligt af lægerne, og hvordan mange mindre stærke patienter, end hun selv giver op overfor systemet. Hun refererede igen og igen til de mange telefonopringninger og breve fra andre patienter, hun havde modtaget, efter at hun selv offentligt fortalte om sin sygdom. Det var tydeligt, at hendes mission var at fungere som andre patienters talerør".

Suzanne Bjerrehus fortalte også om de personlige oplevelser med sygdommen, og om de voldsomme gener, hun havde haft efter strålebehandling. "Det egentlige helvede kommer først, når det hele - operationen er overstået, og alle strålebehandlingerne gennemført", sagde hun. Men fortalte samtidig om, hvordan sygdommen har vist hende menneskets sejhed. "Sygdommen ramte mig på personligheden. Den gav en pludselige opmærksomhed på, at jeg ikke er udødelig, men ligeså sårbar som alle andre. Det udløser en livskrise og umådelig rædsel, men samtidig en tryghed. Man er ikke længere bange for tilværelsen, for det kan ikke blive værre", sagde Suzanne Bjerrehus.

http://www.dbio.dk/neobuilder.200305...ter_friendly=1
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

Da vi ikke kan skrive andre steder lige nu, vil jeg her byde dig rigtig hjertelig velkommen i vores lille flok, Sidse. Jeg er sikker på, du vil synes om at være her!

Uanset om man bryder sig om Susanne Bjerrehus eller ej, så er hun hudløst ærlig, og det tager jeg hatten af for. Jeg har ikke læst bogen - kun uddrag, men jeg skal helt sikkert læse den.

Kærligst, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Standard

Kære Sidse
    Jeg har også er vinter nær stående på min boghylde, den er rigtig fin.
    Jeg er meget imponeret over så stærk SB var under hele hendes sygdomsforløb,
    men hun har vist også et knaldgodt netværk, det er bare guld værd, når man står hvor hun stod.
    Håber du er ved godt mod og at det går fremad for dig.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Bookmarks

Regler for indlæg